Runda I - Kiszczak

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Podkład: https://www.youtube.com/watch?v=vww7eQYhPMc
Inspirację do pierwszej rundy czerpać możemy ze starożytnego Sumeru, najstarszej znanej nam cywilizacji świata. Powstała ona na terenie dzisiejszego Iraku, między rzekami Tygrys i Eufrat, na obszarze tak zwanego "Żyznego Półksiężyca". Jej mieszkańcy zbudowali szereg miast-państw, których centralnym punktem była świątynia (zigguraty), skąd zapadały decyzje polityczne i gospodarcze. Początki administracji i zarządzania wymusiły powstanie pisma (piktograficznego), pierwszego znanego w dziejach świata. Od lat znano już też brąz, chociaż nie był stosowany na większą skalę - nie używano chociażby zbroi czy mieczy, wojownikami byli zwykli mężczyźni, którym dano włócznie do rąk. Królowie toczyli między sobą liczne wojny i konflikty: religijne (panteon sumeryjski był już dość bogaty), gospodarcze, no i o sam prestiż - prestiż zostania największym władcą w dziejach Sumeru.
Bardzo ciekawa strona, która zebrała informacje o Sumerach: https://www.starozytnysumer.pl/


Obrazek

Na tę chwilę potrzebuję od was nazwy miasta i władcy. Mapy jeszcze nie ma, poczekam, może ktoś jeszcze dołączy.
Chętni mogą opisać swoje miasto-państwo uwzględniając przynajmniej z grubsza powyższy opis. Najważniejsze są informacje dotyczące króla, to on kierowany przez was będzie chciał przejść do historii.
Z pierwszym wydarzeniem turowym również jeszcze chwilę poczekamy, start w tym tygodniu.

Pełne zasady I rundy:
Spoiler
Pokaż
Runda składać się będzie z 10 równoległych tur, podczas każdej przedstawię wam wydarzenie na daną turę (wszyscy gracze będą mieli to samo) oraz będziecie mogli podjąć jakąś akcję.
Wymagam odpisu przynajmniej raz na dwa-trzy dni. W innym wypadku tura przepadnie. Jeśli macie mało czasu wystarczy, że określicie najprostsze zadania.

1. Najpierw decydujemy czy część naszej populacji zostanie wojownikami (lub odwrotnie).
Wojownicy nie pracują, ale ich siła wynosi 2 punkty (podczas gdy ludności cywilnej 1).
2. Resztę populacji kierujemy do pracy. Może to być:
- praca na roli (za każdy punkt populacji otrzymujemy jednostkę zboża)
- praca nad inwestycją (patrz niżej)
3. Możemy zbudować trzy inwestycje. Każda wymaga 4 jednostek złota oraz 20 punktów pracy. Punkty pracy to prosta sprawa – każdy robotnik wysłany do pracy wnosi 1 punkt.
- kanał irygacyjny (zboża x2 podczas pracy na roli)
- mury miejskie (+5 punktów obrony podczas wrogiego ataku)
- świątynia (punkty za miasta z narzuconą religią x2)
Nie tracimy inwestycji ani populacji.

Przykład:
Marunos tworzy 3 wojowników. Pozostaje mu 7 populacji. 2 wysyła do pracy na roli (+2 zboża), a 5 do budowy kanału irygacyjnego (5/20).

4. Decydujemy czy nasi wojownicy zostaną w mieście czy ruszą do ataku. Dotarcie do innego miasta i powrót zajmą razem turę.
Nie ma żadnego kombinowania jeśli chodzi o walkę. Zwycięża ten graczy, który razem uzyska większą ilość punktów siły. Obrońcy miast (remis przemawia na ich korzyść) otrzymują dodatkowo 3 punkty siły, każdy cywilny obrońca jest wart 1 punkt, wojownik 2 punkty. Populacji nie tracimy, wraca nam do puli w następnej turze.
5. Jeżeli gracz zdobędzie miasto, otrzymuje całe złoto pokonanego oraz narzuca mu swoje bóstwo (co przynosi dodatkowe punkty na koniec gry, jeśli ta sytuacja się utrzyma).

Przykład:
Marunos atakuje Agona 6 wojownikami (12 siły). Agon ma w mieście 7 cywilów (7 punktów +3 za walkę w mieście). Agon przegrywa. Oddaje Marunosowi całe złoto oraz przyjmuje jego bóstwo.

6. Na mapie znajdą się też oazy. Tak jak wysyłamy wojowników do miast, tak możemy wysłać ich do oazy. Jeżeli uda nam się przejąć kontrolę – uzyskiwać będziemy co turę 1 jednostkę złota, dopóki jej nie utracimy. Po przejęciu kontroli wojownicy wracają do miasta.
7. Możemy też wysyłać posłów do innych miast. Będę pośredniczył w tych dialogach, aby nie ujawnić graczy.
8. Po osiągnięciu 15 jednostek zboża populacja wzrasta o 1 (maksymalnie 15).

Punktowanie na końcu rundy:
- tyle punktów ilu jest graczy minus każde narzucone nam bóstwo; + 3 punkty, jeśli nikt nas nie podbił
- 3 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego nie dokonał żaden inny gracz
- 2 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonał inny gracz (jeden)
- 1 punkt za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonało też co najmniej dwóch innych graczy
- 1 punkt za każde 8 jednostek zboża
- 1 punkt za każdą pozostałą jednostkę złota
- dodatkowe punkty zdobyć będzie można podczas wydarzeń turowych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

1 TURA

Do pałacu Astranama, władcy Krriptu, przybyła grupa pieśniarzy. Ich przywódca, ślepiec, przyozdobiony złotem, upadł przed majestatem na kolana, a za nim postąpili i inni.
- Panie, zwą mnie Ri Pmaw. Przybywam, aby opiewać ciebie i czyny twoich wojowników w pieśniach – powiedział i wskazał na złotą lirę. - Opowiedz mi, o panie, o twym dzielnym ludzie i jego bóstwie, abyśmy mogli chwalić cię na całym świecie.

//wybierz bonus za bóstwo
- bóstwo płodności – zaczynasz z populacją w liczbie 11, populacja wzrasta co 12 punktów zboża (zamiast 15)
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2
- bóstwo wojny – atak +1, remisy na twoją korzyść
- bóstwo urodzaju – chłopi zbierają 20% więcej zboża
- zaproponuj inne

//drugi bonus – przekształć jeden punkt populacji na specjalistę, tego nie można cofnąć
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy
- wojownik – siła 3
- brak – jednorazowo 6 punktów zwycięstwa
- zaproponuj inne
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

Astranam siedział na tronie pośrodku sali, opierając łokieć na poręczy i podtrzymując gładziutki podbródek palcem wskazującym. Wolną dłonią zrobił ruch z dołu do góry smagając powietrze na znak, iż przybysze mogą się podnieść.
- Każdy u nas jest wielkim wojownikiem, jeżeli chodzi o słuszną sprawę. Zawsze natomiast pozostaje pytanie, czyja sprawa jest bardziej słuszna? Mhmmmm... dla mnie odpowiedz jest prosta, niewolenie, palenie, gwałty i rozboje są dla mniej rozwiniętych ludów. Nasi opiekuńczy bogowie jasno mówią jak należy żyć, aby społeczeństwo było silne i zdrowe, rozwijało się, szkoliło specjalistów, a używanie siły było potrzebne tylko i wyłącznie w obronie. Podejrzewam, że nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś? Mam rację?

//wybór:
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2,
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,

- 5 robotników na pole,
- 4 wojowników (wysyłam ich do oazy na południowy-wschód od miasta),
- 1 do budowy murów,
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Możesz też już przydzielić pracę populacji :D
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

ok, jest, możesz usunać te dwa zbędne posty :)
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Wojownicy Krriptu dotarli do oazy, kiedy to dostrzegli inną armię. Przygotowali zasadzkę i uderzyli na wroga, spychając go. Wrogi dowódcy nagle jednak począł prosić o wsparcie swoje bóstwo i wtedy w jego oddziały wstąpił nowy duch. Szyki armii Krriptu poszły w rozsypkę i niechlubnie opuściła pole bitwy....

TURA II

Do pałacu przybyli ubrudzeni chłopi w najprostszych przepaskach. Poprosili o audiencję u władcy.
Jeżeli zostaną przyjęci, proszą o 5 zboża (tracisz je z puli), ponieważ rzeka nadmiernie wylała i zniszczyła pola, a chcą wykarmić swoje dzieci.

//w zależności od decyzji możesz otrzymać punktową nagrodę


Mury miejskie 3/20
10 (5+5) zboża
1 złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

Władca siedział poddenerwowany przybyciem swoich wojowników na tarczy bez żadnego łupu z oazy. Kto by pomyślał, tak świetnie wyszkolona armia, zasadzka. - To niemożliwe - pomyślał władca. Nagle rozmyślanie przerwał szum, hałas i zapach, niekoniecznie przyjemny. Do wielkiej sali weszli chłopi prosząc o pomoc.
- Panie rzeka nadmiernie wylała i zniszczyła pola, a chcemy wykarmić swoje dzieci - powiedzieli prędko klęcząc i patrząc w podłogę. - Potrzebowalibyśmy 5 wiązów zboża. - Dodał jeden z nich po chwili.
- 5 wiązów zboża, hmm..., doskonale rozumiem waszą sytuację, ale nie mogę wam zapewnić 5 wiązów, niestety nasz magazyn nie jest tak pełny jakbyśmy tego chcieli. Natomiast jako władca dbam o wszystkich poddanych i dostaniecie 3 wiązy od razu i jeżeli będziecie w naprawdę trudnej sytuacji wróćcie po pozostałe 2. - rzekł już lekko spokojniejszy Astranam.
- I jeszcze jedno. Prosiłbym was o rozgłoszenie w okolicach z których przybywacie informacji o tym, iż tutaj, w mieście poszukujemy dobrych budowniczych oraz wojowników. Każdy chętny zostanie sprawdzony i wcielony do zespołu inżynierów lub wojska na elitarne szkolenie. Za niesienie tej informacji dostaniecie jeszcze 1 wiąz zboża. Czy macie coś do dodania? - dodał Astranam, licząc, iż jego plan przyniesie zysk.

-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2,
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
-----------------------------------------------------------------------------------
- -4 zboża
-----------------------------------------------------------------------------------
- 2 robotników na pole,
- 7 wojowników (wysyłam ich do oazy na południowy-wschód od miasta),
- 1 do budowy murów,
-----------------------------------------------------------------------------------
- -
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Z Beztu przybywa poseł z zapytaniem czy Krriptu rości sobie pretensje do którejś z oaz.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Twoi wojownicy, żądni zemsty, ruszyli do oazy. Napotkali jedynie niewielki opór i szybko przejęli ten punkt. Wracają ze złotem!
Chłopi byli zadowoleni. Otrzymujesz 3 punkty zwycięstwa za przekazanie 3 jednostek zboża. Niestety, nie spotkali nikogo, kto mógłby pracować dla miasta.

III TURA

Do pałacu zgłosiło się dwóch poddanych z prośbą do władcy o wydanie sprawiedliwego osądu.
- Panie, bydło tego człowieka weszło mi w szkodę, jestem stratny – rzekł pierwszy. - Żądam zadośćuczynienia. Chłosty i rekompensaty w zbożu, którego nie mogę zebrać.
- Panie, brałem ślub. Alkohol otępił mój umysł. Bydło wyprowadzał mój parobek i nie mogłem go przypilnować – tłumaczył się drugi.

Kontrolujesz oazę C
Mury miejskie 6/20
7 (10-5+2) zboża
2 (1+1) złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

Astranam jakby spokojniejszy po kolejnej, tym razem udanej próbie przejęcia oazy.
- Ciężko jest sprawiedliwie ocenić szkody nie widząc ich. Nasze miasto jest w stanie zrekompensować połowę strat, pod warunkiem, że pojedzie z Tobą mój człowiek i udowodni, iż rzeczywiście poniosłeś straty. Przypomnij, ponieważ nie usłyszałem, jak duże zniszczenia dokonało bydło?
- Ty natomiast odpracujesz drugą połowę w polu u stratnego.
- Czy macie jakieś uwagi? Słucham waszych pomysłów jak w inny rozsądny sposób możemy dojść do porozumienia.


-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2,
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
- 2 robotników na pole,
- 6 wojowników (wysyłam ich do oazy na południowy-wschód od miasta),
- 2 do budowy murów,
-----------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Poddanym odpowiadał ten osąd władcy.

Jeżeli chcesz z własnej kieszeni oddać chłopu zboże to podaj liczbę zboża od 1 do 5, gdzie powiedzmy zniszczenia szacujmy na 2.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

Zwracam stratnemu 1 szt. zboża.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Twój osąd był sprawiedliwy - otrzymujesz 5+1*2 (7) punktów zwycięstwa.
Nasze siły zmierzały do oazy, ale wkrótce na horyzoncie pojawili się wrodzy wojownicy, równie liczni co nasi. Wkrótce doszło do walki, tak krwawej, że nikomu nie udało się wygrać tego starcia i po wielu godzinach zakończono nierozstrzygniętą bitwę. Oazy więc nikt nie wydarł z naszych rąk, ale determinacja wroga mogła niepokoić.

IV TURA

Do naszego wspaniałego miasta przybyła karawana kupiecka, a jej przywódca poprosił o spotkanie z władcą.
- O łaskawy panie! Proszę cię o wsparcie, bowiem wielki wojownik Sunni-sin, który strzeże na trasie moich wielbłądów, podczas potyczki z pięcio... nie, sześciorgiem bandytów został ranny i musi odpocząć. Zapewnij mi ochronę jednego z twoich wojowników, a zapłacę ci w złocie [1].

Pozwól mi, proszę, pomodlić się do waszych bóstw o opiekę na trasie kupieckiej i uniknięciu niebezpieczeństw. Chciałbym złożyć ofiarę dla świątyni [1 złota], a Sunni-sin, choć ranny, może wiele wam opowiedzieć o sztuce wojny [+1 do obrony miasta w następnej turze].

//pieniądze otrzymasz natychmiast, ale w następnej turze nie możesz korzystać z 1 punktu populacji

Kontrolujesz oazę C
Mury miejskie 10/20
8 (7+2-1) zboża
3 (2+1) złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

- Bądzcie naszymi gośćmi, wypożyczę Ci jednego z moich wojowników, aby chronił Cię na szlaku, zaopiekujemy się Twoim sługą, ale liczymy na konkretną naukę od Twojego człowieka. I lepiej niech będzie to wartościowa lekcja.
- Z modlitwą również nie będzie problemu, aczkolwiek naszym bogom, również należy się danina, choćby mała. - Dodał Astranam.

-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2,
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
- 2 chłopy (xD) na pole,
- 7 wojowników (wysyłam ich do oazy na południowy-wschód od miasta),
- 1 robotnik do budowy murów,
-----------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Ten jeden wojownik będzie niedostępny dopiero od następnej tury.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

V TURA

Dowódca straży pałacowej poinformował wasz majestat, że w mieście przebywa podróżnik z obcych stron, którego opowieści i szeroka wiedza wzbudzają wielkie zainteresowanie miejscowych. Za waszym przyzwoleniem uda się tam, aby zasięgnąć języka na interesujące nas tematy.
Tymczasem z miasta wyruszyła karawana chroniona przez jednego z naszych wojowników. Sunni-Sin podnosi wartość obrony o 1.

//za darmo uzyskasz jedną z poniższych informacji, za dwie kolejne płacisz 1 złota
- kto kontroluje daną oazę
- jakie dane miasto ma zbudowane budynki
- jakie dane miasto ma populację
- czym się zajmowano w danym mieście w poprzedniej turze
- czy miasto czci obcych bogów [czy zostało podbite]
- zaproponuj inne

Kontrolujesz oazę C
Mury miejskie 13/20
10 (8+2) zboża
6 (3+2+1) złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

5 wojów do tej samej oazy.
1 robol na mury.
3 na pole.

Kto kontroluje oazę "C"?

Tym razem krótko.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

No oazę C to ty kontrolujesz ;) o którą chodziło?

O panie, powstrzymaliśmy inwazję kilku oddziałów na naszą oazę! Jeden z naszych żołnierzy otworzył zaadresowaną do ciebie ceramiczną przesyłkę, ale w środku były jadowite węże i śmiertelnie go ukąsiły... ktoś jest nam nienawistnym wrogiem.

VI TURA

O panie, pozwól, że przedstawię waszej mądrości sprawę wniesioną przez pewnego bogatego obywatela...
Kobieta jego odtrąciła go i powiedziała mu: "nie posiądziesz mnie więcej". Dobrze się jednak prowadzi i występku nie ma, a mąż jej wciąż wychodzi (z domu) i bardzo poniża ją.
Czy kobieta ma odebrać swój posag i wrócić do domu ojca swego czy też z pokorą wrócić do męża?

//możesz otrzymać punkty zwycięstwa za sprawiedliwy osąd, ale bogaty obywatel może sypnąć złotem za sprzyjającą mu decyzję – ale może to spowodować spadek twojego prestiżu i spadek punktów zwycięstwa...

Kontrolujesz oazę C
Mury miejskie 16/20
13 (10+3) zboża
7 (6+1) złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

// aaa chodziło mi o oazę "A" ;)

- Proszę wystosować wiadomości dla obu osobno i później jedną wspólną. Wiadomości osobne, aczkolwiek identyczne dla obu dyktuję:
- Przypomnijcie sobie, kiedy to byliście zakochani i zastanówcie to musiałbyś zrobić, aby to powróciło.
- Wystosuj ultimatum dla drugiej strony, co musi zrobić, aby związek przetrwał.
Oraz wiadomość dla obu:
- Jeżeli jest to skrajna sytuacja i rzeczywiście nic nie da się zrobić, aby z powrotem was w sobie rozkochać to posag zostanie podzielony 1/3 dla byłego męża, ponieważ, Pani również korzystała z posagu Pana, a 2/3 zostanie dla Pani i możesz wrócić do domu ojca.

Kilka chwil później...
- Proszę wysłać zwiadowców w stronę każdego z 4 najbliższych miast, jeżeli przez dzień drogi nie zauważą nic podejrzanego to niech wracają, w między czasie niech głoszą informację, iż przyjmiemy każdego człowieka, do pracy w polu, przy budowach i w wojsku, wynagrodzenie i miejsce w mieście zapewnione.

- Dodatkowo proszę wysłać szpiega do miasta ENGELEKLER, aby infiltrował, będzie to długi i powolny wywiad. Niech znajdzie prace, przyjaciół, zadomowi się i ma uszy otwarte.

- Wykonać, szybko.


-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2,
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
- 2 chłopy (xD) na pole,
- 6 wojowników (wysyłam ich do oazy na południowy-wschód od miasta),
- 2 robotnik do budowy murów - kończą mury
-----------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Oazę A kontroluje miasto Erigasz.
Za twój osąd otrzymujesz 4 punkty zwycięstwa.
Zwiadowcy byli średnio rozgarnięci i wrócili bez żadnych informacji.
Do tego... katastrofa! Na przedpolach miasta zjawiły się dwie wielkie armie i doszło do bitwy, w której jedna pokonała drugą, a potem rozpoczęła szturm na ledwo zbudowane mury. Mieszkańcy, pozbawieni wsparcia wojowników, nie dali rady powstrzymać natarcia... ktoś chyba wysłał całe miasto, aby nas zniszczyło! Wrogowie ograbili skarbiec i narzucili nam kult Wężowej Pani...
Nasi wojownicy zdołali za to utrzymać oazę, chociaż nie mieli tam wiele do roboty...

VII TURA

Przed waszym majestatem zjawił się obco wyglądający człowiek, o ciemniejszej karnacji i brudnej, czarnej brodzie. Stanął dumnie, prostując się i niemal wykrzykując w twoim kierunku.
- Przybywam w imieniu mega pana, Limri-zima, władcy kraju Emla! Żąda złota i zboża jako daniny, w przeciwnym razie skierujecie na siebie jego gniew!
A Emla leżała daleko na północny wschód.

Kontrolujesz oazę C
Mury miejskie 20/20
15 (13+2) zboża
1 (6-6+1) złota
Otrzymujesz dodatkowy punkt populacji (masz 11)!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

- Natychmiast posłać po wojowników do oazy i wysłać wszystkich zdolnych do walki, żeby odbić złoto i spalić kraj Elm i wszystko co będzie jego. W imię naszej prawowitej bogini idźcie, głoście jej słowo i zdobądźcie materialne ofiary dla niej. A tych tutaj pojmać, zamknąć i wyciągnąć informację mieście ELM! - powiedział władca do swojego brata, głównego dowódcy.

-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2, // co to znaczy, że przyjąłem kult wężowy, jakie to ma bonusy?
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
-
- 11 wojowników na ELM!!!,
-
-----------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Emla leży daleko stąd i nie oni nas zaatakowali.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

//Hmm... ok. A mury to sie zdążyły spieniężyć? Czy wszystko zajumali najeźdzcy?

- Natychmiast wysłać zwiadowców do 4 najbliższych miast. Muszą być jakieś ślady i informację o tym, kto nas zaatakował. W końcu najpierw 2 wielkie armie stoczyły bitwę pod naszym miastem.

- A wy może opowiecie mi coś więcej, niż tylko to, iż żądacie daniny? Jesteście na mojej ziemi. - władczym ale przyjaznym tonem.

-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2,
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
- inne - +3 za walkę w mieście
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
- 3 chłopy na pole,
- 5 wojowników (wysyłam ich do oazy na południowy-wschód od miasta),
- 2 wojowników w mieście,
- 1 robotnik do budowy kanałów irygacyjnych ,
-----------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

- Jesteśmy tak potężnym ludem, że ta ziemia wkrótce będzie należała do mojego pana! Albo ulękniesz się i oddasz mojemu panu co mu się należy, albo zabierze co mu się należy siłą! - rozzłościł się poseł.

Mury kupione.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

Po co od razu groźby i szantaże. A może stworzylibyśmy sojusz, który przyniesie pożytek obu stronom. Posłuchajcie, zaproponuję układ. Połączmy siły i splądrujmy inne miasta, które leżą niedaleko nas. Podczas jednej kampanii mając połączone siły szybko zdobylibyśmy 2 a może nawet 3 miasta. Oczywiście łup do podziału.

Sami widzicie, że nasze mury są dość potężne, a liczebność wojska niczego sobie. Dodając do tego liczne zgromadzone zapasy, moglibyśmy się bronić bardzo długo. A w tym samym czasie, możemy zdobyć sporo złota i zapasów.

Co wy na taką propozycję?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

- I bez was moglibyśmy zdobyć wszystkie miasta tej krainy. Ale dobrze, możecie zostać przyjacielem mojego pana, Limri-zima. Mój pan jednak nie może teraz wysłać swojej potężnej armii do waszej krainy, dlatego musicie działać sami. Trzecia część łupów należy się Limri-zimowi. Zdobądźcie jak najwięcej miast, a my przyjdziemy z pomocą niebawem [za 5 tur Kappa]
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

Po odjechaniu posła...

Wyślijcie posłów do ENGELEKLER, ENK-UR, ERIGASZ, ERANDU, BEZT-SCAL i NIMROD opisując to co się tutaj wydarzyło.

Co z moim szpiegiem w ENGELEKLER, ma jakieś wieści?

Czy zwiadowcy mają jakieś wieści o niedawnym ataku?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Miasto nie otrząsnęło się z ostatnich wydarzeń, kiedy... po raz kolejny zostało najechane! Przez ogromną armię. Niepokojeni wojownicy z oazy C (+1 złota) tak bardzo by się teraz przydali... Wróg zabrał łupy (1 złota) oraz narzucił kult straszliwego antyboga Moto Moto...

[poselstwo]
Czy mamy przekazać tym miastom, że Krriptu jest teraz w sojuszu z Emlą czy też, że Emla zamierza je napaść? (czy to będzie mieć w sumie znaczenie w związku z tym, kto pojawi się w poniższym evencie?)
Szpieg z Engelekler nie daje znaku życia, ale być może przez miasto przeszła wroga armia albo zaraza...

VIII TURA

Do miasta przybyła grupa uchodźców z kraju Emla, który, jak się okazało, został właśnie podbity przez jakiś dziki lud pochodzący z jeszcze odleglejszych gór. Pragną tu pozostać przez pewien czas, nim ruszą w dalszą drogę. Niewiele posiadają, ale mogą pomóc w pracy oraz przekazać pewne umiejętności.

//w tej turze posiadasz dodatkowego obywatela, któremu możesz przydzielić dowolną pracę;
do tego za darmo możesz przekształcić jednego ze swoich obywateli w:
- robotnika (buduje za 3)
- rolnika (zbiera zboże za 3)
- złotnika (wytwarza 1 złota)
- wojownika (walczy za 3)
- zwiadowcę (uzyskuje dowolną informację o dowolnym mieście)

Kontrolujesz oazę C
Mury miejskie 20/20
18 (15+4) zboża
1 (1-1+1) złota


Właśnie się zorientowałem, że nie miałeś 4 złota na budowę kanału. Dlatego przydzieliłem ci tego żołnierza do roli.
PS on nawet jako żołnierz nie zmieniłby wyniku bitwy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Kikszakus »

// jak odzyskać własne wierzenie?
//"Właśnie się zorientowałem, że nie miałeś 4 złota na budowę kanału. Dlatego przydzieliłem ci tego żołnierza do roli.
PS on nawet jako żołnierz nie zmieniłby wyniku bitwy. " Co to znaczy? Nie zbudowałem, przecież miałem golda!?

[Poselstwo]
Władca w sposób nieprzewidywalny zmienił kierunek i plan poselstwa.
- Udajcie się do miasta ENGELEKLER i przekażcie, iż z chęcią nawiążę ścisłą współpracę militarną, handlową i wydobywczą. Niezależnie od tego, kto nas zaatakował poprzednie dwa razy, jest to wybaczone ku lepszej przyszłości. Taka współpraca przyniesie korzyści z szybszego wydobycia złota oraz lepszej obrony naszych miast czy też potencjalnych ataków na inne wrogie wierzenia. Myśle, iż nasi bogowie rónież widzieli by w tym dużo pożytku.

Przyjmujesz uchdzców z ELM.

-----------------------------------------------------------------------------------
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2, (MOTO MOTO?)
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy,
- złotnik - wytwarza 1 szt. złota
- inne - +3 za walkę w mieście
-----------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
- 3 chłopy na pole,
- 6 wojowników w mieście,
- 1 robotnik do budowy kanałów irygacyjnych ,
- 1 złotnik,
-----------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5517
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Kiszczak

Post autor: Borys »

Obce wietrzenie to tylko formalna sprawa, nie wpływa na grę. Nic się nie zmienia.
Potrzebowałeś 4 złota, a miałeś 1.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 1 rundy”