Surowce do produkcji jednostek: Mana, Zasoby ludzkie, Towary luksusowe (rzadkie minerały, klejnoty, metale szlachetne - arkanoptyka, psikryształy, magimetale)
Surowiec do utrzymania jednostek: Mana, Energia
Surowce do produkcji budynków: Materiały budowlane, Mana, Towary luksusowe
Preferowany typ terenu: Wysoce magiczny
Specjalizacja: Piechota szturmowa
Logo:
![obrazek](http://library.galciv2.com/mvlib/ss/Fullview_Advent-logolrg.png)
Przywódca: Pontifex
![obrazek](http://daarken.com/blog/wp-content/uploads/2013/07/Vedalken-Artificer.jpg)
0/4, Szybki, Medyk
Inni dowódcy: Janus, dyplomata
![obrazek](http://media.wizards.com/images/magic/daily/boab/boab187_grand.jpg)
Księżna Nin
![obrazek](http://farm6.staticflickr.com/5241/5299090225_0cdffa5f1b.jpg)
Bonus Startowy: Prestiżowa lokacja: Maniczne, lewitujące miasto Mensitar
Jednostki:
Falcatari:
![obrazek](http://www.munchkinpress.com/cpg149/albums/userpics/10637/Esper_Stormblade.jpeg)
Typ jednostki: Piechota szturmowa +3 pp
Koszt Produkcji: 1 Zasoby ludzkie, 1 Mana 7 pp
Koszt Utrzymania: 1 Energia
2/2 -6pp
Pancerz: Piechota dystansowa 1 -2pp
Pancerz: Jednostki szybkie 1 -2pp
Scutarii:
![obrazek](http://archive.wizards.com/mtg/images/daily/stf/stf36_EsperSojourners.jpg)
Typ jednostki: Piechota szturmowa +3pp
Koszt Produkcji: 1 Zasoby ludzkie, 1 Mana, 1 Towary luksusowe 11pp
Koszt Utrzymania: 1 Energia
2/3
Pancerz: Piechota dystansowa 1 -2pp
Pancerz: Jednostki latające 1 -2pp
Tormenti:
![obrazek](http://deadwingsdesigns.com/wp-content/uploads/2011/03/etherswornshieldmage.jpg)
Typ jednostki: Piechota dystansowa -1pp
Koszt Produkcji: 1 Zasoby ludzkie, 2 Mana, 1 Towary luksusowe 14pp
Koszt Utrzymania: 1 Energia 1 Mana +4pp
2/3 -10pp
Wrażliwość: Jednostka ciężka
Zasięg +2 -8pp
Phalangitai:
![obrazek](http://media.wizards.com/images/magic/daily/li/li242_3_djdj98ejdhr.jpg)
Typ jednostki: Jednostka ciężka - 4 pp
Koszt Produkcji: 2 Zasoby ludzkie, 2 Mana, 2 Towary luksusowe 18pp +2 bonus
Koszt Utrzymania: 1 Energia 1 Mana +4pp
22*1,4+2 = 32pp total
3/4 -19pp
Falanga (+1 obrony na terenie równinnym) -3 pp
Pancerz: Jednostki dystansowe 1 -4pp
Specjalizacja: Jednostki szybkie 1 -2pp
Synadi:
![obrazek](http://ic.pics.livejournal.com/neverexost/29234785/10308/10308_320.jpg)
Typ jednostki: Ciężka latająca -8
Koszt Produkcji: 3 zasoby ludzkie, 2 mana, 2 zasoby luksusowe 21pp +2
Koszt Utrzymania: 1 mana 2 energia +8pp
29*1,4+2 = 42pp
3/5 -25
Wrażliwość: piechota dystansowa
Pancerz: piechota dystansowa 1
Zasięg +1
Manar'ri:
![obrazek](http://sc2.gameguyz.com/sites/default/files/pictures/1392174461_fd033934349b033b6483147315ce36d3d539bd3d.jpg)
Typ jednostki: Ciężka -4
Koszt Produkcji: 3 zasoby ludzkie, 3 mana, 3 zasoby luksusowe 27pp +2
Koszt Utrzymania: 0 -5pp
30pp na staty i skille
4/4
Zasięg+1
Historia frakcji
Cerebri to rasa inteligentnych humanoidów żyjących na wysoce magicznych terenach. Wysokie wystawienie na działanie many sprawiło, że ich ewolucja stała się przyspieszona, a sami częściowo zatracili biologiczność swych ciał. Normalni mieszkańcy wciąż potrzebują żywności, by żyć, ale konieczność obrony swych terenów spowodowała potrzebę tworzenia struktur militarnych.
Żołnierze Cerebri zostają poddani manizacji, to jest przekształceniu w wyższe formy, pozwalające lepiej wykorzystywać manę, jak również wyzbyć się potrzeb ciała - zamiast odżywiać się biologicznie, wchłaniają manę lub energię z generatorów. Ich ciała pod wpływem many częściowo metalizują, zapewniając odporność na ciosy, jednakże główną linią obrony są tarcze energetyczne lub maniczne, którymi się otaczają.
Najwyższymi istotami społeczeństwa Cerebri są Synadi. Gdy trzech Cerebri odbywa Rytuał Zjednoczenia, zwany też Bitwą Umysłów, jednoczą się oni w jedną istotę o nadludzkiej potędze. Rytuał ten jednakże wymaga znacznych ilości many, a powstała istota potrzebuje wiele energii, by podtrzymać swe istnienie. Synadi to tak naprawdę konglomerat trzech umysłów, z których jeden - zwycięzca Bitwy Umysłów - dominuje nad pozostałymi dwoma.
Przywódca Cerebri, Pontifex, to najpotężniejszy przedstawiciel swego ludu, powstały w Rytuale Zjednoczenia trzech Synadi. Jest on kanałem, który transmituje manę i energię na znaczne odległości. W czasie pokoju usprawnia to działanie wszelkich urządzeń manicznych w jego okolicy, a w czasie wojny - przesyłanie energii do tarcz żołnierzy, co na bieżąco je wzmacnia.
Doktryna wojenna Cerebri zakłada obronę granic i ochronę ich niewielkiej populacji, dlatego niemal wszystkie ich jednostki rozwijają potężne tarcze i skupiają się na defensywie. Wrogowie, próbujący zdobyć ich kraj, najczęściej giną, bezskutecznie próbując przebić się przez bariery legionów Cerebri. Problemem jest jednakże niewystarczająca ilość zasobów dostępnych na terenach magicznych, co wymusza ekspansję - lub nieustanną podróż.
Populacja Cerebri skupiona jest wokół jednego miasta: Mensitar, które jest jednocześnie ich statkiem kosmicznym. Nie posiada on jednak standardowego napędu, lecz za pomocą ogromnych zasobów many można aktywować Macierze Teleportacyjne, które pozwalają przenieść się niemal natychmiastowo w inne miejsce w galaktyce - jeżeli posiada się odpowiednie koordynaty. Cerebri ewakuowali się właśnie z innego świata po wyniszczającej wojnie, by szukać szczęścia na nowych ziemiach.