Jeszcze kilka lat temu istniała w Harmegiddo tradycja organizowania wyścigów pomiędzy najsilniejszymi gangami. Zawirowania ostatnich lat doprowadziły jednak do tego, że ten chlubny zwyczaj popadł w zapomnienie. Teraz VIRGO zamierza go wskrzesić, przygotowując trasę i rozsyłając wici po okolicy. Plotki o wyścigu szybko dotarły do największych gangów w okolicy...
Zasady są krótkie i dość jasne:
- każdy gang może wystawić dwa pojazdy i dwóch kierowców
- pojazd musi być napędzany silnikiem spalinowym
- pojazd może być wyposażony w dopalacz (na przykład jakiś dodatkowy silnik) - rzecz bardzo przydatna
- podczas jazdy gangi nie mogą do siebie strzelać. Mogą spychać, taranować, ale nie strzelać
- wygrywa ten, który pierwszy przekroczy linię mety
- w ramach zapisu gang dorzuca się do puli nagród. Nie handlujemy naszymi jednostkami surowców, po prostu wymyślcie jakieś gadżety. Lasery, jakieś specjalne części, działa jonowe, ciężarówka wódki, naukowca...
- zwycięzca zgarnia wszystko. Czy kierowcy coś z tego będą mieli - sprawa gangu
Technicznie:
- do tego tematu wrzucamy opis i statystyki pojazdów, kierowców
- wyścig zaczyna się w niedzielę rano
- gra toczyć się będzie na planszy, której wy nie będziecie widzieć. Większość pól będzie miała jakieś znaczenie, także nie zdziwcie się, gdy nagle zaatakuje was zmutowany wombat, wpadniecie w ruchome piaski, eksploduje wam silnik...
- gra opierać się będzie na rzutach kostką i przesuwaniu moich pionków :)
- ponieważ nie ma możliwości zebrania nas wszystkich w jednym miejscu na dłuższy czas, zdecydowałem się na system, w którym między każdą "turą" będzie 10 minut różnicy. W tym czasie gracz będzie miał okazję do podjęcia jakiejś decyzji i samodzielnego rzutu kostką. Jeżeli tego zabraknie podejmę decyzję, którą moim zdaniem podjąłby kierowca. Stąd ważny jest ich opis. Kierowca, który uwielbia ryzyko, w przypadku wyboru między krótszą drogą, ale bardziej niebezpieczną, a dłuższą, lecz bezpieczną, wybierze to pierwsze
- pytania proszę kierować na chacie, ten temat temu niech nie służy
- zapraszam :D zaproszeni są praktycznie wszyscy gracze, jeżeli tylko mają jakieś pojazdy spalinowe.
- niżej karty pojazdów i kierowców, wbrew pozorom wcale nie są takie skomplikowane ;)
Kierowca [imię]: jego opis jest dość istotny. Na tej podstawie podejmować będę decyzje w przypadku niemożności odpisywania przez gracza. Należy opisać jak kierowca zachowuje się na trasie, czy jest rozważny, czy może jednak przebojowy, jak radzi sobie z naprawą swego pojazdu, jak zachowuje się wobec niebezpieczeństwa, jakim cechuje się refleksem i opanowanie. Sami rozumiecie? ;)
Opis pojazdu: krótki opis słowny pojazdu
Prędkość maksymalna: przedstawia najwyższy możliwy wynik rzutu kostką w każdej turze. Mówiąc prościej: jeśli mamy prędkość 3, to nawet jeśli rzucimy 4, to ruszymy do przodu o 3 pola.
Siła dopalacza: dopalacz będzie mógł być użyty kilka razy (przyjmijmy, że 5 - to się będzie mogło zmienić). Użycie dopalacza jest bonusem do prędkości maksymalnej. Gracz będzie mógł teoretycznie użyć go w dowolnym momencie. Jeżeli będzie chciał przyspieszyć, rzuca kostką. Maksymalny wynik rzutu kostką wynosi siłę dopalacza. A więc jeśli gracz ma siłę dopalacza 3, a rzuci kostką 6, to i tak rusza zaledwie 3 dodatkowe pola do przodu.
Zwrotność: zwrotność to dość istotne pole. Podczas wyścigu nieraz będzie trzeba lawirować pomiędzy skałami i unikać przeszkód. Wszystkie rzuty kostką wykonywane w takich sytuacjach ograniczane będą do wartości zwrotności (jeżeli rzucimy 4, a zwrotność wynosić będzie 2, to wynik będzie wynosił i tak 2).
Konstrukcja: konstrukcja symbolizuje wytrzymałość naszego pojazdu. Podczas wyścigu nieraz zdarzać się będą kraksy i zderzenia, podczas których pojazd może zostać uszkodzony, jeżeli k6 będzie wyższy niż rzut kostką gracza ograniczony do wartości konstrukcji (jeżeli gracz ma konstrukcję 4, a rzuci 5, to wynik i tak wynosić będzie 4).
Na rozdanie powyższych statystyk każdy gracz ma 6 punktów. Następne 4 przyznaję ja na podstawie opisu, widzimisię, a 2 kolejne w drodze losowania. Na początku wartość tych pól wynosi 1.
Wzór karty:
Kod: Zaznacz cały
[b]Kierowca - imię:[/b]
[b]Opis pojazdu:[/b]
[b]Prędkość maksymalna:[/b]
[b]Siła dopalacza:[/b]
[b]Zwrotność:[/b]
[b]Konstrukcja:[/b]
***
Wast City (jako NPC)
Do puli nagród dorzucam transporter opancerzony i 4 karabiny snajperskie świetnej jakości
Nene Ellege: smukły, młody, ciemnoskóry i wiecznie uśmiechnięty chłopak. Dobrze radzi sobie na trasie ze względu na niezły refleks i opanowanie (jak na swój wiek). Brakuje mu jednak doświadczenia, co nieraz może się przełożyć w sytuacjach kryzysowych. Rzadko podejmuje ryzyko.
Opis pojazdu: pojazd Nene to mały, lekki, lecz szybki samochód. Zdemontowano z niego większość niepotrzebnych, ciężkich elementów, a także część karoserii czy dach.
Prędkość maksymalna: 4 (6)
Siła dopalacza: 2 (3)
Zwrotność: 3 (5)
Konstrukcja: 1 (2)
Hector Gurk: stary, niewysoki mężczyzna, który wygląda na takiego, co najlepsze lata ma już za sobą. Wbrew pozorom nieźle radzi sobie na torze, choć refleks już mu szwankuje. Jest opanowany, spokojny, nie ryzykuje, gdy jest to niepotrzebne. Zna się na swoim pojeździe i potrafi go naprawić, nawet w trudnych warunkach.
Opis pojazdu: pojazd Hectora to stary, wydawałoby się, dżip. Wymontowano jednak stary silnik i założono nowy, dzięki czemu samochód jeździ o wiele szybciej. Do tego jest dość wytrzymały.
Prędkość maksymalna: 4 (5)
Siła dopalacza: 1 (3)
Zwrotność: 2 (3)
Konstrukcja: 3 (5)