Nowa Borysada - dyskusja

Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Fari »

Do podstawowego stylu mchat wrzucić to nie problem. Do "niepodstawowego" niby też nie, ale jakoś mi się nie udało jeszcze wgrać go bez jakichkolwiek problemów na styl inny niż standard.
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Borys »

A działa wam mchat?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Kikszakus »

mi niestety nie.
Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Fari »

A odświeżyłeś styl?

PA -> Style -> Szablony -> Odśwież (tak to bodajże idzie)
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Peter Covell »

Dla mchata trzeba ustawić uprawnienia dostępu - może tu jest problem.
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Fari »

A też prawda, zapomniałem o tym.

To Borys musisz wejść w PA -> Uprawnienia -> Użytkownicy i tam będziesz miał listę. Bodajże przy standardowych uprawnieniach nie będzie mchat zaznaczony. Ale możesz się pobawić ze wszystkimi.
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Borys »

Na mchacie napisałem, że nie działają mi uprawnienia użytkowników. Mam pustą stronę.


@ Borys - So mar 02, 2013 8:51 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
Chyba działa dziewczyny :D
@ Borys - So mar 02, 2013 8:53 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
Brzydki ten chat jak noc
@ Borys - So mar 02, 2013 8:54 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
Ten niebieski kolor jest zbyt niebieski
@ Borys - So mar 02, 2013 8:57 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
i nie wszystko mi działa : DDDDDDDD
@ Borys - So mar 02, 2013 9:03 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
nie działa mi "zarządzanie użytkownikami" :D ktoś wie czemu? : DDDDDDDDDDDDDDDD
@ Borys - So mar 02, 2013 9:04 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
ustawienia grup też nie, gdzie zjebałem?
@ Borys - So mar 02, 2013 9:09 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
Ok, ryzykuję i postawię, że to adm/acp_users.html xp
@ Borys - So mar 02, 2013 9:09 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
jak nie zadziała wina Iryda
@ Borys - So mar 02, 2013 9:27 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
ciągle pusta strona xp który plik może jeszcze za to odpowiadać?
@ Borys - So mar 02, 2013 9:39 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
próbuję też includes/acp_users.php domyślny wrzucać, edytować jeszcze raz i dalej nic
@ Borys - So mar 02, 2013 9:39 amIP: 83.11.189.220 Edytuj Usuń
niech ktoś potem ogarnięty da znać o co chodzi : D
Nikt nie czatuje ( oparte na użytkownikach z ostatnich 1 godzina)

EDIT a nie, uprawnienia działają. Ale zarządzanie userami nie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Kikszakus »

Proponuje:
Każdy gracz zaczyna bez wojska, dopiero je szkoli i jeżeli ma konie to tworzy jeźdźców,jeżeli ma materiały (żelazo itp.) tworzy broń, jeżeli posiada dobre drewno, tworzy dobre łuki, oczywiście trzeba również zacząć produkcje danego ekwipunku? co wy na to?
Czy po prostu jeśli gracz przyporządkował sobie 2 do wojska to automatycznie posiada 2000 wojska jakiego chce z uzbrojeniem jakim wymarzy?
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

No nie no, tak zupełnie bez wojska nie może zacząć. Nasze państwa chwilę już istnieją, mają swoją historię itd. Co za tym idzie - i armię, nie ma państwa, które takowej jest pozbawione (nom, nawet Watykan ma swoją gwardię szwajcarską). Czyli - jestem za tym, żeby zaczynać z wojskiem, choć powiedzmy tak, jak w Medievalu 2, z serii Total War - jacyś chłopi, włócznicy brańcy, może kilka setek rycerstwa, ale tu bez szaleństw.
Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Peter Covell »

Zaczynanie bez wojska może być nieco pozbawione sensu w wypadku, gdy państwo na chwilę przed startem zakończyło wojnę o przyłączenie drugiej prowincji :D No bo co się z nim stało? Wyparowało? Poza tym, szczerze wątpię, by nawet w czasie pokoju w jakimkolwiek państwie nie istniały - choćby niewielkie - siły zbrojne. Jeśli to realia średniowiecza, można założyć system feudalny, w którym każdy lordziu ma tam jakieś siły militarne.
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

Albo chociaż jakaś milicja :)
Co do uzbrojenia - nie no, jasne, muszą być ograniczenia, oczywista, że raczej nie będzie się zaczynać z rycerstwem w pełnych płytówkach z potrójnie hartowanej stali, uzbrojonych w kopie, koncerze i inne tego typu badziewia. Ja stawiałbym na badziewne raczej siły zbrojne + jakąś tam drużynę władcy, trochę lepszą.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Kikszakus »

ok, to ma sens :)
Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Fari »

Więc jeżeli tak zostaje a ja ustawiam 3 ptk w wojskowość, to wtedy mogę maksymalnie wyszkolić 3000 wojska podczas tury?
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

O ile masz odpowiednio dużo żywności, żeby ich utrzymać, odpowiednio dużo kasy, żeby wypłacić żołd, miejsce do zakwaterowania, kadrę oficerską...
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Irydus »

Generalnie przed rozpoczęciem planowałem zrobić jedno podliczenie na sucho, dzięki temu uzyskalibyśmy pieniądze które można by wykorzystać do wyszkolenia początkowej armii :P i dopiero po obliczeniu tej armii rozpoczynałaby się tradycyjna rozgrywka.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

A jest w planach coś, co pozwoli ustalić wartość pieniądza?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Nevrast »

No właśnie Irydus. To podejście z planszówki Bonaparte będzie bardzo dobre.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Irydus »

No generalnie planowałem zrobić cennik co bardziej popularnych rzeczy, np:

łucznik z uzbrojeniem i opancerzeniem skórzanym - 100 Bo (jeśli eksportujesz skóry -20 Bo)
karawela - 10 000 Bo (jeśli eksportujesz drewno -4 000 Bo)

Coś w ten deseń :P żeby system nie był zbyt skomplikowany, ani zbyt lajtowy. Generalnie na żołnierza już wyszkolonego trzeba będzie przeznaczyć np 5 Bo/turę po to aby go wyżywić i wypłacić mu żołd.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Borys »

Iryd jak z mapami surowców? Kiedy gracze je dostaną pod nos? Lub władcy państw tylko swoich prowincji?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

Ok, tylko trzeba będzie jeszcze wymyślić i inne ceny. Bela płótna, korzec zboża, korzec innego zboża... Aha. Jeszcze jedna rzecz.
Wiecie, w średniowieczu wartość pieniądza to wartość kruszcu go tworzącego. Zgodnie z prawem popytu i podaży, borysy będą... no cóż, tańsze w pobliżu kopalń złota/srebra/miedzi/czegoś, z czego to się robi, z racji dostępności do tegoż właśnie kruszcu. Kłopotliwe, nie? ;)
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Irydus »

No to może nie będziemy wydobywać złota i srebra ;P wtedy pieniądze będą miały równą wartość wszędzie :D

Nie no generalnie chciałbym uniknąć rozdrabniania cen :P takie rzeczy jak bela płótna czy beczka piwa nie muszą mieć swojej ceny :P bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie liczył ile beczek kupiłeś, a ile wyprodukowałeś :P zwyczajnie nie ma sensu się w takie cuda bawić. Te ceny miałyby być tylko po to, aby wiedzieć na ile cię stać wyszkolenia wojska :P Tak samo dewaluacje pieniądza bym se podarował przynajmniej na początku :} a potem zobaczymy, może jak się gra rozwinie to nawet wprowadzimy więcej walut które będzie można wymieniać.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Nevrast »

Nie ma sensu tego jeszcze bardziej kompilować. Niech wszędzie ich wartość będzie taka sama
No to może nie będziemy wydobywać złota i srebra ;P wtedy pieniądze będą miały równą wartość wszędzie :D
O to to
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

Już bardziej byłbym za zignorowania determinantów popytu/podaży, bo wydobycie być musi :) No, ale z tobą, Iryd, to się nie zgodzę :) Przykładowo - w Lynn posadzę dużo żyta, zrobię z tego wódkę i sprzedam do Agonii, bo tam się nie da przeżyć bez znieczulenia. To jak wtedy obliczyć moje przychody z handlu?
Hm, może to być orientacyjnie. Powiedzmy, jeśli podpisałem z kimś układ o prawach handlowych i przez rok sprzedawałem mu, nie wiem, sandały dla wojska, to patrzymy (bazując na liczebności armii tego kogoś) ile sandałów sprzedałem, po czym mnożymy to razy, ja wiem, pięć powiedzmy. I jest.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Irydus »

Patrz do spisanych zasad, albo na początek tematu :P umieszczałem tam równania które służą do obliczania zysków. Owszem są one dość ogólne i głównie ich wartość zależy od statystyk oraz rzutu k6 :P więc jeśli np. Umieszczasz w planach wyprodukowanie hektolitrów wódki dla Agonni i plan ten odniósł sukces, to MG powinien zwiększyć twoją statystykę Handlu np. +1 i na następną turę obliczyć ci przychody z modyfikatorem.

I tak każde osiągnięcie w danej dziedzinie będzie ci zwiększało punkty. Analogicznie jeśli zawrzesz z kimś pakt handlowy, to MG powinien ci dodać punkt. Jeśli z kimś zerwiesz taki pakt, to odjąć.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

A zbieranie ceł, opłat przewozowych, składowego itd. jak będzie liczone?
Awatar użytkownika
Ryba Głębinowa
Posty: 7
Rejestracja: 2013-02-19, 19:05

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Ryba Głębinowa »

Skoro zyski z handlu idą do państwa, to właśnie poprzez cła i takie dyrdymały.
Jak ryba głębinowa w wodzie!
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Merik »

No tak, tylko czy tutaj też mamy jakiś ściągalny procent, czy handel liczymy pełny wedle wzoru, przemytem się nie przejmując?
Awatar użytkownika
Ryba Głębinowa
Posty: 7
Rejestracja: 2013-02-19, 19:05

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Ryba Głębinowa »

Przemyt obliczamy na podstawie współczynnika przestępczości zorganizowanej, ogólnego współczynnika marnotrawstwa i zmiennej bezsensownych przepisów. Przemyt to pierwiastek iloczynu dwóch pierwszych, do których dodaliśmy zmienną
Jak ryba głębinowa w wodzie!
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Borys »

Dobrze, może czas do czegoś dojść :D

Może po prostu zacznijmy rozgrywkę na zasadach zaproponowanych przez Iryda? Najwyżej zmienimy w trakcie. W Borysadzie najprzyjemniejsza i tak jest interakcja z innymi, knucie intryg i podboje.

Problem jest taki, że nie mamy mistrzów gry. Tak, mógłbym się za to też zabrać, ale przez najbliższe 3 tygodnie będę miał zapieprz na Nimnaros. Więc tylko w ostateczności, jeśli naprawdę nie będzie chętnych.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Kikszakus »

może każdy Gracz bedzie GM, np. dla Królestwa najdalej oddalonego od siebie?:)
Również proponowałbym zacząć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy organizacyjne”