Nowa Borysada - dyskusja

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Nowa Borysada - dyskusja

Post autor: Borys »

No więc jak widzicie nową Borysadę?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

Przenieś layout z poprzedniej
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Na poprzednim layoucie prawdopodobnie nie działa rejestracja.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

To by wiele wyjaśniało
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Poprzednie layouty są niezgodne chyba z aktualną wersją :/
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

chcemy stary layout :D

No ale do rzeczy, we wszystkich wersjach borysady dotychczas było narzekanie że wszystko jest takie ogólne itp. Dlatego trzeba zmodyfikować zasady. Proponuje coś takiego:

Tury wiosna-lato/jesień-zima

Podstawowa jednostka podziału na mapie: Prowincja
Kilka prowincji jednego gracza: Państwo

Każda prowincja ma własne statystyki:

Ludność - wiadomo, liczba ludności zamieszkująca prowincje (1 pkt. = 50000 ludzi)
Wojskowość - max. ilość wojska które może wystawić prowincja liczona w żołnierzach (1 pkt. - 1000 ludzi)
Przemysł - określa co produkujemy (po jednym punkcie za każdą rzecz)
Rolnictwo - tak samo jak przemysł ale produkty rolne, hodowlane, łowne, zbierane :P
Handel - stopień zaawansowania handlowego
Kultura - ogólny stopień zadowolenia, religijności, edukacji itp. ma wpływ na nowe odkrycia, szybkość szkolenia wojska, itd
Bogactwo - liczone w uniwersalnej walucie dla całej gry (przykładowo może się zwać BORYSY xd (w skrócie BO)) określa ilość pieniędzy jakie generuje prowincja w ciągu tury. Te wygenerowane pieniądze można wydać w następnej turze na swoje cele (przykładowo na wyszkolenie wojska, albo wybudowanie uniwersytetu) lub można je zaoszczędzić :P Monety generują się według równania:

BOGACTWO= podatki + wpływy z handlu + produkcja własna + łupy

PODATKI = LUDNOŚĆ * (4 + k6) * (procent ściągany, na początku 12% czyli 0.12)

WPŁYWY Z HANDLU = HANDEL^3 * (4 + k6) * 100

PRODUKCJA WŁASNA = (PRZEMYSŁ + ROLNICTWO)^3 * 50

ŁUPY - zależy od wyprawy, docelowo powinna tu być jakieś równanie związane z uczestnikami wyprawy, nie zawsze muszą być jakieś łupy.

Jak widać system oparłem o rzut k6 :P docelowo trzeba jeszcze uzupełnić niektóre aspekty o jakieś proste równania :P
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Stary layout można pewno dostosować do nowej wersji :P
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

A właściwie to nie jest druga Borysada tylko 5 :P o ile nie 6 :D więc opis forum wprowadza ludzi w błąd :D

Przy okazji, jedyną dostępną rasą w borysadzie powinni być ludzie. Zaawansowanie technologiczne jak pod koniec średniowiecza. W sumie mógłby być nawet czarny proch do wykorzystania w armatach, ale bez szaleństw. Nie jestem specjalistą od broni, ale wydaje mi się, że w średniowieczu mieli jakieś proste garłacze czy inne rusznice o tragicznym zasięgu i żałosnej celności :D jak dla mnie też mogłyby takie istnieć.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

Z miotających, strzelających dałbym tylko łuki, kusze i noże do rzucania.
Z większych katapulty i trebuchety.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Czyli tak jak było dotychczas z założeniem, że proch jest do odkrycia?
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

No ale do rzeczy, we wszystkich wersjach borysady dotychczas było narzekanie że wszystko jest takie ogólne itp. Dlatego trzeba zmodyfikować zasady. Proponuje coś takiego:
Dla ilu w ogóle graczy planujemy Borysadę? Zastanawiam się, czy nie zrobić jej bardziej zamkniętej - dla kilku osób. A nowi gracze mogliby dostawać jakieś mniejsze ksiąstewka czy coś. Nie chcę znowu sytuacji, że praktycznie cała mapa to NPC...
Każda prowincja ma własne statystyki:
Wygląda to fajnie :D widzę, że siedziałeś i kombinowałeś, zamiast się uczyć na sesję.
A właściwie to nie jest druga Borysada tylko 5 :P o ile nie 6 :D więc opis forum wprowadza ludzi w błąd :D
Hm... tak, sporo tych Borysad było. Pierwsza na NMN, potem Borysada.pl, Borysada Glora, Borysada na HRL, Borysada na Jaskinii, niezrealizowana Borysada SF...

Zgadzam się co do ras. W ogóle może warto zrezygnować z fantasy?
Co do prochu... był już stosowany w czasie wojny stuletniej, czyli w realiach Borysady. Ale jednoczesne zastosowanie prochu praktycznie kończyło erę zamków. Ja bym wolał pozostać przy epickich oblężeniach i stosowaniu trebuszy i onagerów, a proch zostawić jako melodię przyszłości.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Zgadzam się co do ras. W ogóle może warto zrezygnować z fantasy?
Właściwie rasy to był chyba jedyny przejaw fantasy ;P więc rezygnacja z nich dużo nie zmieni :D
Dla ilu w ogóle graczy planujemy Borysadę? Zastanawiam się, czy nie zrobić jej bardziej zamkniętej - dla kilku osób. A nowi gracze mogliby dostawać jakieś mniejsze ksiąstewka czy coś. Nie chcę znowu sytuacji, że praktycznie cała mapa to NPC...
Po prostu trzeba zrobić mapę, i podzielić ją pomiędzy ludzi :P Jak robiłem Borysadę na JB to tak zrobiłem i ostatecznie zostało tylko kilka pustych prowincji, na które od razu się ludzie rzucili :D

Mapę już zacząłem robić, skończę w tygodniu to wrzucę.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

Irydus pisze:Czyli tak jak było dotychczas z założeniem, że proch jest do odkrycia?
absolutnie

Skoro ma być nie fantasy, to będę musiał troszkę przerobić moje państwo.

Kikszaka trudno będzie ściągnąć z powrotem ;)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Przejaw fantasy to jeszcze magowie :D

Szkoda, że zacząłeś robić mapę, bo miałem parę swoich propozycji. Mniejszy teren, większa bliskość siebie. Musi być interakcja między graczami, bo jeśli nie będzie, to się znów rozpadnie.
Proponuję też ustalić ledwie 2-3 religie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

Najważniejsze jest ściągnięcie ludzi. Robisz coś z tym?
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Na razie idę do wanny, wyszorować porządnie wszystkie części ciała. Ludzi miał ściągać Iryd.

Tak szczerze ja widziałem Borysadę dla kilku osób. Mielibyśmy pewność, że nikt nie ucieknie w trakcie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

Kilku starych pewniaków trzeba ściągnąć
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Masz coś do moich map Borys :< gwarantuje ostrą interakcje, bo będzie się o co bić :D

Ze starych na bank będzie Kira. Kszak i Shalv mówią że też, ale oni mieli państwa elfów i krasnali więc biedaki będą musieli od nowa se wymyślać :D

No i mam kilku graczy upatrzonych z Borysady na JB, tak ze dwóch maks trzech. Byli najaktywniejsi i najbardziej kreatywni. Jeden już dał mi znać, że może zagra.

Myślę że ilość graczy można ograniczyć do 10 i na start dać ludziom po 3 prowincje :D
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

3 to spora potęga. Ja bym dał 2.

10-12 graczy to wystarczająca liczba.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Na to liczę Iryd :p i podpisuję się pod moim przyjacielem Nevrastem.

Początkowo myślałem nad Borysadą w stylu Rzeszy. Grupka księstw, które rywalizują o tron cesarski. Wiecie co nieco z historii? -.-
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Te religie to widziałbyś w jakiej formie? Coś wzorowane na chrześcijaństwie, islamie i braminizm. Jak dla mnie mogło by być, ewentualnie gracze mogliby trochę zaingerować w religię, tak aby stworzyć jakiś lokalny obrządek czy coś. Jak dla mnie może być.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Borysadę w formie rzeszy już śmy mieli i skończyło się na tym, że Hilda została królem i wszystko jebło :D Powiem wam, że trzy prowincje to wcale nie jest dużo, zwłaszcza, że każdy będzie tyle miał. Po za tym, siłą państwa nie będzie liczba prowincji, ale jej statystyki, które na początku będą raczej niewielkie.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

To były kwiaty Silldaru i to nie do końca była rzesza. Tam było to faktycznie jedno państwo. W tym co proponuję byłby praktycznie tylko prestiżowy tytuł.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Post autor: Nevrast »

Borys pisze:Początkowo myślałem nad Borysadą w stylu Rzeszy. Grupka księstw, które rywalizują o tron cesarski. Wiecie co nieco z historii? -.-
Mogło by być. Ja moim państwem będę "dryfował" w stronę Hanzy najprawdopodobniej.
Krasuski - Historia Niemiec to książka, która polecam do poznania dziejów cesarstwa ;)

3 religie - spoko. Oczywiście można by zrobić wtedy lokalne/regionalne przeróbki i trochę przystosować do swojego państwa.

No to będę musiał wymyślić coś na trzecią prowincję. :-)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Zobaczymy mapę, jaką da nam Iryd :p

PS gratuluję 5:0 :D
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Wiesz :p można mistrzom gry podsunąć pomysł, żeby tak sterowali fabułą, aby na końcu powstało jedno państwo xD

Ja bym z tego zrezygnował, ale można jeszcze trochę poustalać i na przykład ustalić, że w tych górach to mieszkają skarłowaciali aryjczycy wyznające peruna, a na tym półwyspie murzyny z szamanami. W ten sposób zmusiło by się graczy, żeby niektóre prowincje były spokrewnione.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Wymyślimy co i jak potem :D

Ale w ogóle co z mistrzami gry? Będziemy mieć takich? :D
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

Powiem tyle, że Hanza przejdzie i chyba nawet dobrze będzie się jej żyło :D
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Post autor: Irydus »

A jak chcesz grać bez mistrzów gry xD
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Post autor: Borys »

Zawsze były z nimi problemy. Po prostu ich... brakowało.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy organizacyjne”