Co w końcu z doradcami z losowanymi atrybutami i gdzie ich miejsce w arkuszu?
Powtórzę po raz trzeci - Doradcy z mechaniki wylecieli, bo sporo Graczy uważało, że ich to ogranicza.
Przy kolejnym patchu może usuń wszystkie zbędne wartości pól, czyli te przykładowe liczby i nazwy.
Ustawiłem proponowane początkowe. Zera tam, gdzie są MAJĄ ZOSTAĆ albo być zastąpione inną wartością.
Jaki jest początkowy stan skarbca? Można przeznaczyć jakieś pkt na początkowe bogactwo?
Masz w arkuszu. Co do pkt zamiennych na bogactwo - ja tego nie uwzględniałem, pytaj Irydusa.
W jaki sposób żyzność wpływa na rolnictwo?
Uprawy = [Produkcja Rolna x (1+
1/10 Żyzności + 1/100 Zarządzania)] x 100 Irydów
Zwierzęta = [Punkty bogactwa Zwierzyna x (1+1/100 Zarządzania)] x 100 Irydów
Ryby = [Punkty bogactwa Ryby x (1+1/100 Zarządzania)] x 100 Irydów
Gdzie mogę wpisać te unikalne, produkowane przez moją prowincję towary (jak rozumiem, każda prowincja może tworzyć do trzech różnych?)?
Jak pisałem - wyleciały, a zostały zastąpione przez lekko zmodyfikowaną Twoją propozycję:
Zamiast pomarańczowych, dodatkowych towarów można wprowadzić zaproponowane przez Vasa przeróbstwo surowców na zasadzie:
Jedzenie -> Wykwintne jedzenie
drewno/kamień/żelazo -> zaawansowane materiały budowlane
M. Szlachetne -> Biżuteria
W ten sposób uniemożliwiamy, co prawda, wybór typu "a oprócz tego w prowincji produkuję wino" i sprowadzamy wszystko do 3 towarów "luksusowych", które będą potrzebne np. do Planów. Gracz każdej tury mógłby decydować czy chce nadwyżki surowców przerobić na dobra luksusowe (by musieć planować/handlować - a nie gdy potrzeba przerobić ile jest w magazynie).
Czy zostanie podliczona tura przed grą (żeby zróżnicować kraje, zaciągnąć pierwsze wojsko itd.)?
Tak, będzie to "tura zerowa"
Gracz ma wypełniać wszystko sam, tak? MG to będzie nadzorować (a więc i sprawdzać) czy "wszyscy sobie ufamy"?
Zależy od MG. Można zrobić "ufamy sobie", można zrobić pełną kontrolę MG, a można zrobić arkusz kalkulacyjny na google docs, do którego dostęp będzie miał MG i gracz (nikt poza nimi). W tej kwestii muszę mieć decyzję od Irydusa i Borysa.
W L i M 15 oraz L i M 20 wyskakuje mi #ARG! Może zablokuj komórki, których mamy nie tykać? :P Nie wiem, czy jest to możliwe w OpenOffice.
popuskarczewski@vp.pl -> wyślij mi swój arkusz, zobaczę co popsułeś. U mnie działa.
Rozumiem że jak ja mam las na całym swoim terenie i nie chce upraw rolnych to mogę żyzność i produkcje rolną mieć na 0.
Jak masz same lasy to TEORETYCZNIE żyzność powinna wynosić przynajmniej 2. Praktycznie, nie ma to sensu, co za tym idzie można tę wartość interpretować, nie jako żyzność ogólną prowincji, ale żyzność pól.
Mówiąc krótko, tak - możesz tak zostawić.
A jeśli moja prowincja cechuje się z zbieractwie ziół, kwiatów, liści, owoców w celu sporządzania lekarstw i trucizn to gdzie mam to uwzględnić? Rozumiem że lekarstwa i trucizny wrzuciłbym do produkcji, ale czy wtedy muszę jakie pkt przydzielić do niej ? czy w PRODUKCJI po prostu piszemy jakie rzeczy wyrabiamy a GM, ewentualnie weryfikuje czy mamy na to materiały?
Ponieważ mechanika miała być maksymalnie uproszczona, ograniczyliśmy liczbę surowców i produktów do tych wypisanych w arkuszu - dzięki temu wartości liczbowe wszelakiej maści będą odnosić się u wszystkich graczy do tych samych zasobów. Wszystkie inne bajery powinny być omawiane z Mistrzem Gry. MOŻE ALE NIE MUSI przydzielić bonusy dla prowincji np. dodatkowy punkt (ponad 30) za takie "specjalistyczne" towary, może dać premię do podatku, może też nie ruszać arkusza i co jakiś czas robić Ci fabularne niespodzianki. Mówiąc krótko - farmaceutyki i trutki - fabularnie, a nie matematycznie.
Przy rozgrywaniu zerowej tury można będzie uruchomić import/eksport? Pytam, bo sam nie mam żelaza, a nawet zwerbowanie lekkiej piechoty (no, jakąś trzeba mieć...) kosztuje - ten startowy tysiąc to trochę mało.
Jeśli Borys i Irydus zdecydują się opcję z arkuszem na google doc i zgodzą się na handel w turze zerowej, to tak. Ja zrobiłem cyferki, podejmowanie decyzji czy graczom dać możliwość pierwszych zakupów przed rozpoczęciem gry naprawdę należy do Administracji.
Podobnie sprawa z początkowymi surowcami - Administracja musi zdecydować
a) czy wszystkim dać równo
b) ile dać
ja jedynie podałem PROPOZYCJĘ.
Kiedy dostaniemy informacje na temat prowincji?
Jakie informacje na temat jakich prowincji?
Jaką armię mogę mieć na starcie?
Ja proponuję taką, na jaką będzie stać gracza po turze zerowej. Jeśli uważasz inaczej, jesteś Adminem, na Boga :D Mechanika się nie kłóci z tym, żeby gracz miał od razu zwerbowaną maksymalną ilość wojska i nie płacił za jego werbunek, a dostawał "gratis".
I zapiszcie to w xls, a nie xlsx, bo wiele osób nie ma głupiego nowego excela.
Następny patch będzie w trzech wersjach. Nie wziąłem tego pod uwagę, bo "nowy" excel wcale nie jest nowy. To tak jak mówienie "nowe Gwiezdne Wojny".
@Nevrast: Karawela i karaka to okręty wybiegające ponad XII wiek. Lista okrętów z Port Royale przyda się po rozegraniu 1000 tur (500 lat). Serio.