Peterowa propozycja mechaniki

Twoim zdaniem jednostki:

Powinny być opisane przez gracza
9
60%
Powinny opisywane być poprzez liczbowe statystyki
5
33%
Połączmy oba systemy - jedni niech opisują, inni niech posłużą się cyferkami
1
7%
 
Liczba głosów: 15

Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Peter Covell »

Która to jest akwamaryna i czemu używasz takich dziwnych nazw na kolory?
Nazwę zaczerpnąłem z palety Office'a i, jeśli mam być szczery, zastanawiałem się ile czasu minie nim zadasz (tak, o Tobie myślałem, nikim innym) powyższe pytanie :D
Pytanie techniczne: jak arkusze mają działać w praktyce? Ok, każdy je uzupełni etc, ale co potem? Lecą jakoś na forum, każdy sobie sam taki trzyma, czy wrzucicie je na google doc i tylko mistrz gry będzie mógł je modyfikować?
Uzupełniasz arkusz, patrzysz na wyniki i przepisujesz je na forum w opisie państwa (magazyny, ludność, etc). W czasie tury zużywasz surowce, etc - fabularnie (choćby odliczenie kosztów rekrutacji) na bieżąco zmieniając stan magazynów. Przy podsumowaniu tury przepisujesz z tematów stany magazynowe, uaktualniasz listę jednostek i masz wynik, z jakim zaczynasz kolejną turę. Tak ja to widzę.
Teoretycznie można wszystko robić automatycznie - arkusz jest do tego przygotowany (choćby kursywa w Skarbie Państwa), ale wtedy nie reagowałbyś na wydarzenia w prowincji na bieżąco, a musiał czekać do końca tury. Przykładowo, werbowane jednostki w turze 3 pojawiałyby się dopiero w turze 4. Trochę cios pod żebro dla fabularnej rozgrywki.
Pytanie - czemu w ogóle nasze państwa zaczynają z dwoma prowincjami, skoro to i tak nie robi różnicy w systemie?
Bo tak ustalono na początku, jeszcze zanim się rejestrowałem i tak zarezerwowano prowincje. Potem gracze zaczynający z jedną chcieli mieć tyle samo punktów (jeszcze Irydowy system), co reszta - więc zostało. Osobiście też wolałbym, żeby wszyscy zaczynali z jedną prowincją, ale na sugestie było za późno.
Poza tym, to nie nas będą orać w pierwszych turach, nie? :D
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Peter Covell »

PATCH 1.01

-Produkcja towarów luksusowych liczona jest poprawnie
-Od bilansu surowców odejmowany jest procent przeznaczony na stworzenie surowców luksusowych
-Poprawiono formuły nierozpoznawane przez Open Office
-Stany magazynowe oraz Stan skarbca ustawiono na proponowane wartości "przed turą zerową".

WERSJA MS OFFICE (.xlsx)
http://chomikuj.pl/Popus/Borysada/Borys ... 92296.xlsx
WERSJA OPEN OFFICE (.ods)
http://www.freefileconvert.com/converte ... _v1.01.ods
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2590
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Gruby »

Już mi wszystko działa poza jednym.
Gdy chcę przeznaczyć jakiś procent metali szlachetnych na wybijanie monet wyskakuje mi błąd ARG!
Awatar użytkownika
Vasemir
Posty: 56
Rejestracja: 2013-03-01, 14:44

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Vasemir »

Przy kolejnym patchu może usuń wszystkie zbędne wartości pól, czyli te przykładowe liczby i nazwy.
Co w końcu z doradcami z losowanymi atrybutami i gdzie ich miejsce w arkuszu?
Jaki jest początkowy stan skarbca? Można przeznaczyć jakieś pkt na początkowe bogactwo?
W jaki sposób żyzność wpływa na rolnictwo?
Do jakiej kategorii w magazynie przypisać alchemię (farby, środki medyczne, kwasy itp.)?
Gdzie mogę wpisać te unikalne, produkowane przez moją prowincję towary (jak rozumiem, każda prowincja może tworzyć do trzech różnych?)?

Czy zostanie podliczona tura przed grą (żeby zróżnicować kraje, zaciągnąć pierwsze wojsko itd.)?
Gracz ma wypełniać wszystko sam, tak? MG to będzie nadzorować (a więc i sprawdzać) czy "wszyscy sobie ufamy"?


W L i M 15 oraz L i M 20 wyskakuje mi #ARG! Może zablokuj komórki, których mamy nie tykać? :P Nie wiem, czy jest to możliwe w OpenOffice.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Kikszakus »

Rozumiem że jak ja mam las na całym swoim terenie i nie chce upraw rolnych to mogę żyzność i produkcje rolną mieć na 0.

A jeśli moja prowincja cechuje się z zbieractwie ziół, kwiatów, liści, owoców w celu sporządzania lekarstw i trucizn to gdzie mam to uwzględnić? Rozumiem że lekarstwa i trucizny wrzuciłbym do produkcji, ale czy wtedy muszę jakie pkt przydzielić do niej ? czy w PRODUKCJI po prostu piszemy jakie rzeczy wyrabiamy a GM, ewentualnie weryfikuje czy mamy na to materiały?
Awatar użytkownika
Merik
Posty: 401
Rejestracja: 2013-03-01, 14:37

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Merik »

Przy rozgrywaniu zerowej tury można będzie uruchomić import/eksport? Pytam, bo sam nie mam żelaza, a nawet zwerbowanie lekkiej piechoty (no, jakąś trzeba mieć...) kosztuje - ten startowy tysiąc to trochę mało.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Borys »

Kiedy dostaniemy informacje na temat prowincji? Jaką armię mogę mieć na starcie?

I zapiszcie to w xls, a nie xlsx, bo wiele osób nie ma głupiego nowego excela.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Nevrast »

Peter, określiłeś już pojemność statków? Przydało by się zwiększenie ich ilości. Są drakkar, galera, koga, holk, karawela i karaka. Można by dodać jeszcze slup (najtańszy, badziewny, choć szybki, może pływać po rzekach i jeziorach, nadaje się do blokady portów dzięki temu, że jest taki w budowie i eksploatacji) oraz Galleon pojemna jednostka(od 500 ton), droga, ale nieoceniona w transporcie i handlu. Niektóre statki były by dostępne od razu, a bardziej ekskluzywne (Galleon i Karaka) dopiero po pewnym czasie.

http://strategywiki.org/wiki/Port_Royale_2/Ships mała pomoc :)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Fari »

Galeony pływały w XVII wieku z tego co mi wiadomo. Na forum mamy rok 1192 (bodajże, gdzieś tam jest napisane). Nie wiem czy Galeony to byłby dobry pomysł. Taka Karaka, która też wybiega poza nasz XII wiek na forum, jest już sporawa.
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Nevrast »

Galleony mają się pojawić później. MG zdecydują kiedy. W Borysadzie mamy późne średniowiecze, poza posiadaniem prochu, więc Karaka pasuje.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Vasemir
Posty: 56
Rejestracja: 2013-03-01, 14:44

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Vasemir »

Dlaczego MG mają decydować, kiedy się pojawią? Nie powinno to zależeć od inwestycji w naukę i żeglarstwo?
Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Peter Covell »

Co w końcu z doradcami z losowanymi atrybutami i gdzie ich miejsce w arkuszu?
Powtórzę po raz trzeci - Doradcy z mechaniki wylecieli, bo sporo Graczy uważało, że ich to ogranicza.
Przy kolejnym patchu może usuń wszystkie zbędne wartości pól, czyli te przykładowe liczby i nazwy.
Ustawiłem proponowane początkowe. Zera tam, gdzie są MAJĄ ZOSTAĆ albo być zastąpione inną wartością.
Jaki jest początkowy stan skarbca? Można przeznaczyć jakieś pkt na początkowe bogactwo?
Masz w arkuszu. Co do pkt zamiennych na bogactwo - ja tego nie uwzględniałem, pytaj Irydusa.
W jaki sposób żyzność wpływa na rolnictwo?
Uprawy = [Produkcja Rolna x (1+ 1/10 Żyzności + 1/100 Zarządzania)] x 100 Irydów
Zwierzęta = [Punkty bogactwa Zwierzyna x (1+1/100 Zarządzania)] x 100 Irydów
Ryby = [Punkty bogactwa Ryby x (1+1/100 Zarządzania)] x 100 Irydów
Gdzie mogę wpisać te unikalne, produkowane przez moją prowincję towary (jak rozumiem, każda prowincja może tworzyć do trzech różnych?)?
Jak pisałem - wyleciały, a zostały zastąpione przez lekko zmodyfikowaną Twoją propozycję:
Zamiast pomarańczowych, dodatkowych towarów można wprowadzić zaproponowane przez Vasa przeróbstwo surowców na zasadzie:
Jedzenie -> Wykwintne jedzenie
drewno/kamień/żelazo -> zaawansowane materiały budowlane
M. Szlachetne -> Biżuteria
W ten sposób uniemożliwiamy, co prawda, wybór typu "a oprócz tego w prowincji produkuję wino" i sprowadzamy wszystko do 3 towarów "luksusowych", które będą potrzebne np. do Planów. Gracz każdej tury mógłby decydować czy chce nadwyżki surowców przerobić na dobra luksusowe (by musieć planować/handlować - a nie gdy potrzeba przerobić ile jest w magazynie).
Czy zostanie podliczona tura przed grą (żeby zróżnicować kraje, zaciągnąć pierwsze wojsko itd.)?
Tak, będzie to "tura zerowa"
Gracz ma wypełniać wszystko sam, tak? MG to będzie nadzorować (a więc i sprawdzać) czy "wszyscy sobie ufamy"?
Zależy od MG. Można zrobić "ufamy sobie", można zrobić pełną kontrolę MG, a można zrobić arkusz kalkulacyjny na google docs, do którego dostęp będzie miał MG i gracz (nikt poza nimi). W tej kwestii muszę mieć decyzję od Irydusa i Borysa.
W L i M 15 oraz L i M 20 wyskakuje mi #ARG! Może zablokuj komórki, których mamy nie tykać? :P Nie wiem, czy jest to możliwe w OpenOffice.
popuskarczewski@vp.pl -> wyślij mi swój arkusz, zobaczę co popsułeś. U mnie działa.
Rozumiem że jak ja mam las na całym swoim terenie i nie chce upraw rolnych to mogę żyzność i produkcje rolną mieć na 0.
Jak masz same lasy to TEORETYCZNIE żyzność powinna wynosić przynajmniej 2. Praktycznie, nie ma to sensu, co za tym idzie można tę wartość interpretować, nie jako żyzność ogólną prowincji, ale żyzność pól.
Mówiąc krótko, tak - możesz tak zostawić.
A jeśli moja prowincja cechuje się z zbieractwie ziół, kwiatów, liści, owoców w celu sporządzania lekarstw i trucizn to gdzie mam to uwzględnić? Rozumiem że lekarstwa i trucizny wrzuciłbym do produkcji, ale czy wtedy muszę jakie pkt przydzielić do niej ? czy w PRODUKCJI po prostu piszemy jakie rzeczy wyrabiamy a GM, ewentualnie weryfikuje czy mamy na to materiały?
Ponieważ mechanika miała być maksymalnie uproszczona, ograniczyliśmy liczbę surowców i produktów do tych wypisanych w arkuszu - dzięki temu wartości liczbowe wszelakiej maści będą odnosić się u wszystkich graczy do tych samych zasobów. Wszystkie inne bajery powinny być omawiane z Mistrzem Gry. MOŻE ALE NIE MUSI przydzielić bonusy dla prowincji np. dodatkowy punkt (ponad 30) za takie "specjalistyczne" towary, może dać premię do podatku, może też nie ruszać arkusza i co jakiś czas robić Ci fabularne niespodzianki. Mówiąc krótko - farmaceutyki i trutki - fabularnie, a nie matematycznie.
Przy rozgrywaniu zerowej tury można będzie uruchomić import/eksport? Pytam, bo sam nie mam żelaza, a nawet zwerbowanie lekkiej piechoty (no, jakąś trzeba mieć...) kosztuje - ten startowy tysiąc to trochę mało.
Jeśli Borys i Irydus zdecydują się opcję z arkuszem na google doc i zgodzą się na handel w turze zerowej, to tak. Ja zrobiłem cyferki, podejmowanie decyzji czy graczom dać możliwość pierwszych zakupów przed rozpoczęciem gry naprawdę należy do Administracji.
Podobnie sprawa z początkowymi surowcami - Administracja musi zdecydować
a) czy wszystkim dać równo
b) ile dać
ja jedynie podałem PROPOZYCJĘ.
Kiedy dostaniemy informacje na temat prowincji?
Jakie informacje na temat jakich prowincji?
Jaką armię mogę mieć na starcie?
Ja proponuję taką, na jaką będzie stać gracza po turze zerowej. Jeśli uważasz inaczej, jesteś Adminem, na Boga :D Mechanika się nie kłóci z tym, żeby gracz miał od razu zwerbowaną maksymalną ilość wojska i nie płacił za jego werbunek, a dostawał "gratis".
I zapiszcie to w xls, a nie xlsx, bo wiele osób nie ma głupiego nowego excela.
Następny patch będzie w trzech wersjach. Nie wziąłem tego pod uwagę, bo "nowy" excel wcale nie jest nowy. To tak jak mówienie "nowe Gwiezdne Wojny".

@Nevrast: Karawela i karaka to okręty wybiegające ponad XII wiek. Lista okrętów z Port Royale przyda się po rozegraniu 1000 tur (500 lat). Serio.
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Fari »

Czyli jak chcę jakieś tropikalne przyprawy, ziółka i inne pierdołki to do MG? Bo w sumie to ja chciałem mieć cukier, drzewka kauczukowe czy chociażby kokosowe. Chciałem też sprzedawać narkotyki w innych państwach i inne tego typu wyroby uzależniające. A tak to mam aby drewno i żelazo.
Aaa no i rybki strasznie mało dają jedzenia. Bo u mnie to głównie rybki i zwierzyna, mało co rolnictwo, a jak rozłożyłem po 2-3 ptk a 5 w rybki to miałem jedzenie w następnej turze -20.
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Peter Covell »

@Fari: a nie zastanawiało Cię nigdy dlaczego ludy łowiecko-zbierackie rozpoczęły osiadły tryb życia i zaczęły uprawiać rolę?
Odp. Bo nie były w stanie wykarmić dużej liczby ludzi.
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Fari
Posty: 54
Rejestracja: 2013-03-01, 12:46

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Fari »

A Jezus to co!

No ale dobra, niechaj będzie.. rozwinę trochę rolnictwo.
Did I ever tell you the definition of !nsanity?
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Nevrast »

Dlaczego MG mają decydować, kiedy się pojawią? Nie powinno to zależeć od inwestycji w naukę i żeglarstwo?
Twoja myśl jest lepsza. Można zrobić, że największe statki/okręty pojawią się wtedy gdy będzie się posiadało wszystkie dotychczasowe rodzaje statków. Do tego trzeba by zbudować lepsze (i droższe w surowcach i rodzajach surowców) stocznie.

Mogę pomyśleć nad tą sprawą.
@Nevrast: Karawela i karaka to okręty wybiegające ponad XII wiek. Lista okrętów z Port Royale przyda się po rozegraniu 1000 tur (500 lat). Serio.
Nie gramy na mapie świata rzeczywistego, więc możemy tworzyć rozwiązania jakie tylko chcemy.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Shalvan »

Akurat rybołówstwo powinno być całkiem wydajnym sposobem żywienia IMHO.

Jeśli chodzi o nowego głupiego excela to nowy open office obsługuje xlsx... Nie wiem jak Libre Office, ale chyba też.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Stasioman »

Czy wszystko jest już na tyle gotowe, żeby był sens się za to zabierać?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Borys »

Apeluję o zebranie zasad do kupy i umieszczeniu w odpowiednim temacie ; P
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Stasioman »

Borys pisze:Apeluję o zebranie zasad do kupy i umieszczeniu w odpowiednim temacie ; P
+∞. Teraz ledwo widać, co się dzieje .'/
Awatar użytkownika
Peter Covell
Posty: 140
Rejestracja: 2013-03-01, 15:52

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Peter Covell »

Potrzebuję odpowiedzi na pytanie:

1. Czy chcecie, by towary wymyslane przez gracza typu szkło, wino, krowięcy nawóz były ujęte cyferkami czy fabularnie do ugadania z GMem?

2. Jak ma wyglądać rozliczenie tury - tzn google doc czy nie?

3. Czy jeśli powiem, Wam, że w niedzielę będzie wszystko gotowe, by w poniedziałek móc rozpocząć grę to mnie zastrzelicie za obsuwę (niestety, z domu wychodzę o 7.30, wracam między 20.00 i 21.00 bez chęci do życia)
God Save The Queen!
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Stasioman »

1
  • Wymyślane przez gracza? Nie, dziękuję żadnej mechanice... Chyba, że będą wspólnie zgrupowane (np. jeśli jeden gracz będzie wytwarzał szafran, drugi imbir, a trzeci będzie miał kopalnię soli, to wszyscy trzej będą mieli w cyferkach "przyprawy").
2
  • Google co? Co to jest? Jakieś wady? Zalety tego rozwiązania?
3
  • Dla mnie to jest antyproblem :roll: Sam mam jeszcze sporo do dokończenia w państwie, i ostatnią rzeczą, jaką bym chciał, byłoby poganianie... I tak zrobisz to szybciej, niż się spodziewałem :>
Awatar użytkownika
Morok
Posty: 712
Rejestracja: 2013-03-02, 19:47

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Morok »

Wymyślane przez gracza? Nie, dziękuję żadnej mechanice... Chyba, że będą wspólnie zgrupowane (np. jeśli jeden gracz będzie wytwarzał szafran, drugi imbir, a trzeci będzie miał kopalnię soli, to wszyscy trzej będą mieli w cyferkach "przyprawy").
To jest dobry pomysł. I w toku rozgrywki będzie to oznaczało w praktyce to samo, do czasu gdy dojdzie do jakiegoś planu fabularnego, który np. będzie wymagał właśnie imbiru, a nie soli czy szafranu ^^.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Irydus »

1. Czy chcecie, by towary wymyslane przez gracza typu szkło, wino, krowięcy nawóz były ujęte cyferkami czy fabularnie do ugadania z GMem?
Właśnie brakuje mi w tym systemie tych różnorakich produktów :p ale nie warto umieszczać każdego w oddzielnej tabelce, byłaby zbyt rozlazła. Jeśli jednak uda ci się jakoś wcisnąć tam te produkty będzie fajnie. Może jakieś rozwiązanie typu: w danej prowincji możesz wybrać sobie trzy produkty które chcesz rozwijać i tylko je byś punktował.
2. Jak ma wyglądać rozliczenie tury - tzn google doc czy nie?
Powiem tak, jako MG :P od moich graczy chcę dostać tylko kopię wypełnionej tabelki, do której będę mógł później nanosić własne poprawki. O zmianach w tabelce będę go sam informował, na forum czy przez PW.
3. Czy jeśli powiem, Wam, że w niedzielę będzie wszystko gotowe, by w poniedziałek móc rozpocząć grę to mnie zastrzelicie za obsuwę (niestety, z domu wychodzę o 7.30, wracam między 20.00 i 21.00 bez chęci do życia)
Spoko, sam muszę dokończyć opisy, z tego co widzę, nie tylko ja, więc myślę, że można dać wszystkim czas do poniedziałku. Z zastrzeżeniem, że jeśli ktoś do poniedziałku nie zrobi opisów to wypada z gry i tyle :P
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Vasemir
Posty: 56
Rejestracja: 2013-03-01, 14:44

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Vasemir »

Wymyślane przez gracza? Nie, dziękuję żadnej mechanice... Chyba, że będą wspólnie zgrupowane (np. jeśli jeden gracz będzie wytwarzał szafran, drugi imbir, a trzeci będzie miał kopalnię soli, to wszyscy trzej będą mieli w cyferkach "przyprawy").
No ja to chyba proponowałem... Bardzo ogólne kategorie produktów wyrabianych z podstawowych surowców.
Peter - jeśli już bawimy się w tabelki i kalkulacje, to niech wszystko w nich będzie zawarte. Nie mówię, że mechanika powinna być skomplikowana lub rozbudowana, ale powinna być pełna.


Google Docs - tak. Każdy mógłby udostępnić własną prowincję dla swojego MG (albo odwrotnie: MG udostępniałby plik z daną prowincją dla gracza, który akurat jest w jej posiadaniu). W ten sposób można byłoby wszystkie statystyki świata Borysady zawrzeć na jednym niezależnym serwerze. Mało tego - można byłoby kontrolować kto i kiedy coś zmieniał! Moim zdaniem rzecz dla prowadzących bardzo przyjazna i odpowiednia.
3. Czy jeśli powiem, Wam, że w niedzielę będzie wszystko gotowe, by w poniedziałek móc rozpocząć grę to mnie zastrzelicie za obsuwę (niestety, z domu wychodzę o 7.30, wracam między 20.00 i 21.00 bez chęci do życia)
Dla mnie: mechanika -> opisy -> dopinanie szczegółów -> start gry. Innymi słowy: spoko, ja i tak opiszę państwo dopiero, gdy będzie mechanika :P
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Nevrast »

Towary, surowce, różnego rodzaju dobra do handlu stworzone:

1.Towary podstawowe, dostępne dla każdego
 Drewno do budowy domów (i statków rzecznych) – dąb, sosna, buk, świerk, brzoza
 Zboża – żyto, pszenica, owies, jęczmień, gryka
 Mięso – drób, krowy, świnie, konie (do gospodarstwa i transportu), gęsi, kaczki, muły, kury
 Ryby rzeczne i jeziorne [jeziorne xD lol] (każdy gracz może napisać, że ma jakieś cieki wodne, nawet niewielkie, na mapie fizycznej są oznaczone tylko duże rzeki i jeziora)
 Niskiej jakości wino i piwo
 zwierzęta: psy, koty

1. Towary dostępne dla wybranych:
 inne rodzaje drewna - cis (do łuków), leszczyna (orzechy), palmy, eukaliptusy, drzewa owoców egzotycznych
 Zboża – ryż, kukurydza, sorgo, trzcina cukrowa, maniok,
 Winogrona, drzewka oliwne
 Owce, kozy , wielbłądy, konie lepszej rasy (dla wojska)
 ryby morskie
 barwniki do tkanin
 kość słoniowa
 sól morska, sól kamienna, żelazo, miedź, cyna, kamień, bursztyn, węgiel
 len i konopie, jedwab, bawełna
 popiół, potaż
 miód
 glina
 futra
 smoła
 tytoń
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Borys »

2. Jak ma wyglądać rozliczenie tury - tzn google doc czy nie?
Mi to tam rybka. Nie mam pojęcia co jako MG miałbym tam wpisywać :D niech gracze to trzymają na dysku, a jak im powiem, że przyszła klęska głodu, to niech zmienią żywność na jakoś dwa razy mniejszą liczbę.
3. Czy jeśli powiem, Wam, że w niedzielę będzie wszystko gotowe, by w poniedziałek móc rozpocząć grę to mnie zastrzelicie za obsuwę (niestety, z domu wychodzę o 7.30, wracam między 20.00 i 21.00 bez chęci do życia)
Luz, prawie nikt jeszcze państwa nie opisał.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Morok
Posty: 712
Rejestracja: 2013-03-02, 19:47

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Morok »

Dobra, pomysł z "prowincjami stołecznymi" został zaakceptowany przez rządzących, więc jak coś:
1. Każdy wyznacza prowincję, która będzie u niego "stołeczną". Czyli tą najlepiej rozwiniętą, w której zwykle jest stolica, pałac i wszystko. Zwykle jest też najlepiej broniona.
2. Tam rozdaje 20 punktów surowców i ludności, w każdej kolejnej prowincji tylko po 10 (podboje mają duży wpływ, ale jedna prowincja nie podwoi Twoich przychodów jak to było w poprzednim systemie - państwa z jedną prowincją nie będą też lepszymi celami ataków, niż te z dwoma).
3. Każdy może mieć tylko jedną prowincję "stołeczną". Jeśli zdobędziemy cudzą, to cofa się o 10 punktów do "normalnej" (właściciel wybiera, które cechy się zmniejszają). Odzwierciedla to zniszczenia wywołane wojną, zamieszkami czy zawirowaniami politycznymi.
4. Nawet jeśli dawny właściciel odzyska swoją dawną stolicę, będzie potrzebował osobnego planu (albo kilku, nie wiem jak to rozwiążecie), żeby "odbudować" ją do stanu "prowincji stołecznej".
Awatar użytkownika
Morok
Posty: 712
Rejestracja: 2013-03-02, 19:47

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Morok »

Sorry za doublepost, ale to w końcu nowa sugestia, więc... ^^

Okay, kolejny problem z obecnym systemem: Skoro każdy gracz może rozłożyć sobie punkty w dowolną ilość rubryk, to znaczy, że nikt o zdrowych zmysłach nie stworzy wyspecjalizowanych prowincji. Każdy zrobi sobie całkowicie samowystarczalne państwo a'la "wszystkiego po trochu akurat tak, żeby starczyło", handlu ani dyplomacji opartej na gospodarce nie będzie (bo i po co).

Proponuję jakoś to ograniczyć. Tak, żebyśmy mogli mieć prowincje rolnicze, prowincje wydobywcze itp. Oczywiście nie według takich sztywnych określeń, ale jakoś ograniczyć stopień, do którego możemy rozdawać punkty w różnorodne kategorie, żeby Borysada nie była grą w zdobywanie "wszystkiego po trochu", ale szukanie sposobów na uzyskanie tego, czego nam brakuje.

Można będzie nadal stworzyć państwo, które posiada wszystkich surowców po trochu, ale będzie to polegało np. na tym, że ktoś posiada jedną prowincję wyspecjalizowaną w jedną stronę, drugą w inną, a brakujący surowiec zdobywa poprzez handel czy coś :D.
Awatar użytkownika
Vasemir
Posty: 56
Rejestracja: 2013-03-01, 14:44

Re: Peterowa propozycja mechaniki

Post autor: Vasemir »

3. Każdy może mieć tylko jedną prowincję "stołeczną". Jeśli zdobędziemy cudzą, to cofa się o 10 punktów do "normalnej" (właściciel wybiera, które cechy się zmniejszają). Odzwierciedla to zniszczenia wywołane wojną, zamieszkami czy zawirowaniami politycznymi.
Skoro odwzorowuje to zawirowania polityczne i zniszczenia wywołane wojną, to zdobycie drugorzędnych prowincji również obniża ich wartość o X punktów?
Co, jeśli prowincja stanie się częścią innego kraju poprzez unię osobową lub jeśli tworzy się jakąś federację? "Stolice" są przypisane do państw czy do graczy (tu opcja wasali byłaby tym bardziej kusząca)?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy organizacyjne”