Strona 1 z 2

Mapy - dyskusja

: 2013-02-19, 19:15
autor: Irydus
Potrzebuję jakiś nazw geograficznych. Najlepiej żeby to nie były jakieś skomplikowane twory językowe. Mile widziane nazwy wymawialne w języku polskim :P Jest od zajebania gór, rzek, zatok, wysp więc czekam na propozycje. Twórcy nazw, które dostaną się na mapę, mogą liczyć na uścisk dłoni Borysa na zlocie ;D

: 2013-02-19, 19:51
autor: Nevrast
Ok, za pół godziny dostaniesz

: 2013-02-19, 20:33
autor: Nevrast
Bretion
Skregrryd
Hishbry
Amelandia
Cirkbretanne
Kirkbrennis
Ozyldria (Ozyldriany)
Ambressins
Vorviss
Biglar
Pozivienne (Poziviennea)
Cradirrlyth
Grendelmarch
Locharr
Finntorchmar
Paavotine

Dorthomin
Delmonde
Spearpoint [cieśniny?]
Hasslet
Hainaut
Chimay
Driest [zatoka?]
Bree
Riftwood
Mersetim
Adamnost
Sentinel
Guardian Watch
Pale
Tigron

: 2013-02-19, 22:37
autor: Irydus
To miało być zdatne do przeczytania xD ale dzięki.

: 2013-02-19, 22:40
autor: Nevrast
Sporo z nich jest. Skoro ci nie pasuje to poszukaj w Silmarillionie itp.

: 2013-02-20, 17:39
autor: Borys
Boryslandia?

: 2013-02-20, 19:22
autor: Irydus
Mapa Fizyczna

Sratatata, macie mapę, możecie sobie wybierać które wypizdowo ma być Boryslandią

Polityczna i Klimatyczna będzie później.
Pytanie, czy chcecie żeby surowce z góry były ustalone i naniesione na mapę?

: 2013-02-20, 22:14
autor: Nevrast
Daj całą tę mapę. Na razie zachodnią część, a resztę przykryj "mgłą wojny" na kilkadziesiąt growych lat.

Jakby co to wybieram prowincję na kontynencie, z cyplem najdalej wysuniętym na zachód.
Pytanie, czy chcecie żeby surowce z góry były ustalone i naniesione na mapę?
Dobrze by było. Coś w stylu Europy Universalis II ;-)

: 2013-02-20, 23:57
autor: Irydus
Odradzam wybieranie tej prowincji :P no ale najwyżej zostaniesz moim niewolnikiem xD

Borys, co sądzisz o pomyślę, aby utajnić kawałek mapy na wschodzie? W sumie można by łatwo przeprowadzić linię z północy na południe mniej więcej na wysokości tej prostej granicy na pustyni :]

: 2013-02-21, 13:12
autor: Nevrast
Może będzie na odwrót :->

: 2013-02-21, 22:42
autor: Ryba Głębinowa
Irydus pisze: Pytanie, czy chcecie żeby surowce z góry były ustalone i naniesione na mapę?
Niee. Nie lepiej, żeby można było je odkrywać w czasie gry.

Co do nazw, pisz po polsku, Słowaku, zamiast Srafengavenidil, daj Ponure Moczary, Morze Perłowe, Rzeka Zielona, Puszcza Wysoka itd.

: 2013-02-22, 00:25
autor: Irydus
Ryba Głębinowa pisze: Niee. Nie lepiej, żeby można było je odkrywać w czasie gry.

Co do nazw, pisz po polsku, Słowaku, zamiast Srafengavenidil, daj Ponure Moczary, Morze Perłowe, Rzeka Zielona, Puszcza Wysoka itd.
Można zrobić tak, że surowce będą ustalone, ale będzie trzeba je odkrywać w czasie gry. W takim wypadku mapka byłaby dostępna tylko dla MG :]

Nazwy chyba faktycznie zastosuje polskie :P coby se języka nie łamać. Chyba że ktoś chce coś mieć inaczej nazwane to niech mi napisze.

: 2013-02-25, 09:40
autor: Borys
Można zrobić tak, że surowce będą ustalone, ale będzie trzeba je odkrywać w czasie gry. W takim wypadku mapka byłaby dostępna tylko dla MG :]
Tak będzie najlepiej. Można ewentualnie dawać jakieś wskazówki. Na przykład "prawdopodobnie tutaj znajdują się złoża złota", ale nikt nie miałby pewności.

Zasadniczo masz fajny podział prowincji.
Na razie zachodnią część, a resztę przykryj "mgłą wojny" na kilkadziesiąt growych lat.
Erm... dlaczego? Skoro będzie powiedzmy 5 graczy po 2-3 prowincje, to się nie pomieścimy na połowie.

Wadą tej mapy jest... nieokreśloność granicy północnej i południowej. Zobaczysz, że gracze będą narzekać, że nie mogą podbijać terenów położonych za granicami mapy.

: 2013-02-25, 10:45
autor: Nevrast
Trza zrobić większą mapę, albo - co lepsze - zmniejszyć prowincje. Wtedy można zrobić "mgłę wojny" ;-)

: 2013-02-25, 21:27
autor: Irydus
Specjalnie na południu dałem pustynię a na północy góry i stepy żeby nikt się tam nie zapuszczał. W ostateczności można określić granice prowincji przy krańcach mapy i wtedy zostanie kawałek mapy niewykorzystany, dla ewentualnych wymysłów MG :P

: 2013-02-25, 21:36
autor: Borys
Może daj to w ramkę? Taką jak na przykład w Heroesach :) nikt się podzcas gry nei zastanawia, czemu nie może iść dalej :D

: 2013-02-25, 21:39
autor: Irydus
xD No tak, nikt się nie będzie zastanawiał co tam jest :D a może zróbmy tak jak w świecie dysku. Za końcem mapy woda wylewa się poza krawędź świata i jest tylko wielka pustka i przeogromny A'tiun

: 2013-02-25, 21:43
autor: Borys
To nie lepiej po prostu ograniczyć te granice morzami? :D

PS jak się zapatrujecie na kilku graczy w jednym państwie? Na przykład władca Baramuklandii zatrudnia rycerza Iryda na służbę, szambelana Nevrasta i admirała Rybę Głębinową. Mógłby na przykład przydzielać im lenno.

: 2013-02-25, 21:45
autor: Irydus
Ja bym zostawił taką możliwość dla ewentualnych graczy, którym zabraknie miejsca na mapie :P

: 2013-02-25, 21:45
autor: Borys
No właśnie. Lub dla takich, którzy sami by tego chcieli :)

: 2013-02-25, 21:45
autor: Irydus
to by mogło być w sumie ciekawe, bo wymusiłoby nie tylko interakcje między graczami - państwami ale także graczami - w jednym państwie ;D

: 2013-02-25, 22:06
autor: Borys
Następny plus: nie trzeba by się zastanawiać, co zrobić z państwem, którego "szef" uciekł. Przejmuje je jakaś postać z dworu :D

: 2013-02-25, 22:15
autor: Irydus
nom, można w sumie podzielić mapę pomiędzy 7-8 graczy a resztę zrobić wasalami :D

kolejny plus - zawsze można wasala ściąć albo spalić na stosie :D

: 2013-02-25, 23:23
autor: Nevrast
Ja to chcę! Oczywiście nie żebym ja..

edit:
...był

: 2013-02-25, 23:30
autor: Irydus
Gadaj z dupą to cię osra :P Nevrast wysławiaj się jak człowiek, nie jak Agon :P

: 2013-02-27, 15:01
autor: Borys
Może to jego multikonto? : DDDD

: 2013-02-27, 17:23
autor: Irydus
:D bez kitu, to dość prawdopodobne xD

: 2013-02-27, 20:07
autor: Nevrast
To było słabe :roll:

Re: Mapy - dyskusja

: 2013-03-11, 22:45
autor: Peter Covell
Czy ustalono już jakieś nazwy geograficzne? Na morza i pasma górskie choćby, o kontynentach nie wspominając?
Jak wygląda sprawa nazywania rzek? Nazwę nadaje ten, u którego znajduje się źródło, ujście czy najdłuższy odcinek?

Re: Mapy - dyskusja

: 2013-03-11, 23:00
autor: Irydus
Kto pierwszy ten lepszy :P ale miło byłoby aby nazwy dało się normalnie wymawiać bez łamania języka :]