Karczma i tworzenie postaci

KHARJO! GEIADRIELA! GDZIE DO CHOLERY SĄ NASI KLIENCI?!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2590
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Karczma i tworzenie postaci

Post autor: Gruby »


Karczma

Zawieszona między wymiarami karczma jest Waszym głównym hubem. To tu czas spędzają Wasze postaci gdy nie pojawia się nowe zlecenie. To tu trafiają gdy zginą lub spróbują niewykonywać misji im powierzonej. Ani jej, ani tajemniczego karczmarza w Łachmanach nie da się trwale zniszczyć - zawsze powracają. Macie zawsze dostępny kanał #karczma-niemrawiec, gdzie możecie odgrywać interakcje między postaciami, gdy macie na to ochotę. Na kanale #tablica-ogloszen pojawiać się będą nowe zlecenia na przygody.

Obecnie, karczma jest w złym stanie. Z wystroju jest jedynie lada, nieco ław i pieńków. Nie ma okien, wnętrze oświecają tylko świece. Jedyna dostępna latryna jest po prostu przykra, a w Waszych pokojach są tylko posłania oraz małe kufry. W menu są jedynie: cebula, chleb, ser i woda. Dramat. Wszystko co przynosicie ze sobą ze swoich podróży zazwyczaj znika, poza naprawdę nielicznymi przypadkami. Wszelkie czary również są mocno osłabione i przywołanie czegokolwiek graniczy z cudem. A i do wytwarzania potrzebujecie materiałów oraz możliwości.

Jednak nie zawsze musi tak być. Wykonując misje będziecie dostawać Punkty Karczmy. Możecie je przeznaczać na zakup nowych rzeczy do karczmy - pokoi, wyposażenia, jedzenia albo przedmiotów codziennego użytku dla Was. Wybór co kupić podejmują wspólnie uczestnicy wyprawy za którą otrzymano punkty, ale reszta może im doradzać - kupione rzeczy wpłyną na dobrobyt wszystkich, a kto wie, może i na przyszłość Waszych misji.

Tworzenie postaci

Wasza postać będzie typową postacią z przeciętnego świata fantasy. Poziomem skomplikowania czy siły myślimy raczej o krasnoludzkich wojownikach, jaszczurzych pokojówkach czy ludzkich czarownikach, niż o smokach, arcymagach czy liszach. Dostępne macie klasyczne rasy i klasy fantasy. Świat jest bliżej nieokreślony, możecie inspiracje czerpać z poprzednich sesji u mnie.

Tworząc postać, wybieramy jej imię, a następnie główny konspekt. To krótkie określenie kim jest Wasza postać i czego można się po niej spodziewać. Przykładem konspektów są: "Zwinny szermierz z tropikalnych krain", "Jaszczurza pokojówka z długim ogonem", "Mag lodu w gorącej wodzie kąpany", "Elfi wagabunda-bard" czy "Żywy szkielet-szyderca". Możecie tu wpleść rasę, klasę, cechę, pochodzenie czy cechę charakteru, coś co pozwoli w max pięciu słowach tylko po samym przeczytaniu określić z kim mamy do czynienia. Na bazie konspektu używane są Punkty Losu, umożliwiające wykonywanie bezbłędnych akcji.

Wybieramy też wadę. Wada jest problemem, traumą lub defektem, który sprawia, że postać ma jakiś problem. Wywoływanie wad przez MG to jedyny sposób na zdobywanie Punktów Losu, dlatego dobrze aby wada miała realny wpływ na rozgrywkę. Przykłady wad to: Alkoholik, Lęk przed nieumarłymi, Kuternoga, Psy go nienawidzą, Cherlawy czy Najpierw robi potem myśli.

Następnie dobieramy cechy. Każde z Was ma na start pięć cech, dwie na poziomie 2/3, trzy na poziomie 1/3. Maksymalny poziom cechy to 3. Cechy to wszelkie umiejętności, aspekty fizyczne czy charakteru, przedmioty, chowańce lub wyróżniające postać elementy. Cechą może być "Silny" lub "Charyzmatyczny". Może być też "Walka mieczem" bądź "wiedza o potworach". Również "nieustraszoność" lub "empatia". Jak i "Magiczny miecz wykrywający zło", "Gadatliwa papuga Marysia" lub "Szata odporności na ogień". A nawet rzeczy pozornie negatywne, jak "pijaństwo" lub "straszliwy smród ". To rzeczy na które będziecie mogli się powoływać wykonując akcje. W zależności od poziomu umiejętności będziecie mieli określoną ilość kostek do rzucenia (od 1 do 3 kostek k6). Dodatkowo, wspierające umiejętności dadzą Wam bonusy do rzutów. Nowe umiejętności zbieracie dzięki wykonywaniu ich na misjach i doposażaniu karczmy.

Wasza postać może mieć podstawowy ekwipunek - ubranie, zbroję, tarcze, miecz czy mały zestaw poszukiwacza przygód z plecakiem, liną, racjami żywnościowymi itd. Wszelkie nadprogramowe rzeczy wymagają wpisania ich w cechę, np: "Miecz wykrywający zło Longinus", "Zasobne kieszenie" (jeśli chcemy aby postać zawsze miała przy sobie sporo złota), "Alchemiczne mikstury" czy "Jamnik wierzchowny Don Juan".

I to... Wszystko. Każda Wasza postać ma na start 2 Punkty Losu i 3 Punkty Życia (odpowiadające i za rany fizyczne, i za rany psychiczne). Możecie jeszcze dać jej obrazek lub opisać pokrótce kim jest, jak wygląda, jaka jest jej historia. Dopisz też jakie sesję preferujesz z poniższej listy:
- Discord (tekstowe)
- Discord (głosowe)
- Forum
- Na żywo


Poniżej trzy przykladowe karty postaci:
Imię: Anastasia Burne
Konspekt: Rudowłosa piratka o wybuchowym charakterze
Wada: Zabić wszystkich, nikogo nie oszczędzać

Cechy:
Sterowanie statkiem 2/3
Okrucieństwo 2/3
Walka kordelasem 1/3
Akrobatyka 1/3
Przywództwo 1/3

Opis: Anastasia była okrutną, wyjątkowo zajadłą piratką, która budziła grozę pośród statków kupieckich wszystkich mórz. Nigdy nie miała litości - ani dla dorosłych, ani dla dzieci, ani dla swoich załogantów. Jej wybuchowy charakter doprowadził w końcu do buntu na statku, a ostatnimi chwilami jakie pamięta, była walka z podwładnymi w trakcie której została ciężko ranna. Obudziła się w karczmie, cała i zdrowa. Po pierwszych dniach w których próbowała wszystko zdezelować i zabić, nieco się uspokoiła. Zagra w tę durną grę. A gdy dowie się kto ją zamknął w tej cuchnącej norze - dostanie jego głowę.

Punkty Losu: 2/3
Punkty Życia: 3/3
Preferowane sesje: Discord (głosowe), Discord (tekstowe)
Imię: Euzebiusz Richmonde
Konspekt: Gobliński bankier o zasobnym portfelu
Wada: Otyłość

Cechy:
- Rachowanie 2/3
- Zasobne kieszenie 2/3
- Siła woli 1/3
- Ukrywanie się 1/3
- Spiskowanie 1/3

Opis: Pan Euzebiusz Archibald Walachek Richmonde był szanowanym, goblińskim bankierem. Cały swój majątek, mimo uprzedzeń rasowych, zdobył ciężką pracą, udzielaniem pożyczek na wysoki procent i małymi, bardzo nieznaczącymi przekrętami na ubezpieczeniach. Żył szczęśliwie i spokojnie, kiedy to nagle trafił do tej koszmarnej, ubogiej karczmy. Mimo obrzydzenia stanem rudery, widząc że nie ucieknie, zdecydował się chociaż przerobić ten syfiasty burdel na porządne miejsce. Kto wie, może gdy wyjaśni się nieco więcej to przejmie ten przybytek i zrobi z niego międzywymiarowy bank...

Punkty Losu: 2/3
Punkty Życia: 3/3
Preferowane sesje: Na żywo
Imię: Złoty
Konspekt: Złotoskóry paladyn bogini światła
Wada: Nie zostawię skrzywdzonego w potrzebie

Cechy:
Walka mieczem 2/3
Magia lecznicza 2/3
Miecz wykrywający zło "Longinus" 1/3
Nieugiętość 1/3
Jasny blask 1/3

Opis: W krwi Złotego płynie krew niebiańskich istot która sprawiła, że jego skóra jest złota, a krew błękitna. Od zawsze był hołubiony przez kościół jako istota święta. Otaczający go na życzenie jasny blask oślepiał tak wiernych, jak i wrogów wiary, mrożąc ich serca w podziwie oraz lęku. Wyszkolony przez kapłanów został paladynem, istotą czystego serca, poświęconą walce ze
Wysłano
Wyszkolony przez kapłanów został paladynem, istotą czystego serca, poświęconą walce ze złym. Gdy pojawił się w karczmie wiedział, że to po prostu kolejna próba. Nie ważne czy jest w domu czy w międzywymiarowym więzieniu. Cel jest jasny. Chronić niewinnych i gromić niegodziwych.

Punkty Losu: 2/3
Punkty Życia: 3/3
Preferowane sesje: wszystkie
Twoja karta postaci pojawi się w osobnym kanale na Discordzie. Możesz ją albo wysłać najpierw mi, albo wrzucić od razu w wątek #postaci.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Karczma Niemrawiec 2”