Runda I - Baramuk

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Podkład: https://www.youtube.com/watch?v=vww7eQYhPMc
Inspirację do pierwszej rundy czerpać możemy ze starożytnego Sumeru, najstarszej znanej nam cywilizacji świata. Powstała ona na terenie dzisiejszego Iraku, między rzekami Tygrys i Eufrat, na obszarze tak zwanego "Żyznego Półksiężyca". Jej mieszkańcy zbudowali szereg miast-państw, których centralnym punktem była świątynia (zigguraty), skąd zapadały decyzje polityczne i gospodarcze. Początki administracji i zarządzania wymusiły powstanie pisma (piktograficznego), pierwszego znanego w dziejach świata. Od lat znano już też brąz, chociaż nie był stosowany na większą skalę - nie używano chociażby zbroi czy mieczy, wojownikami byli zwykli mężczyźni, którym dano włócznie do rąk. Królowie toczyli między sobą liczne wojny i konflikty: religijne (panteon sumeryjski był już dość bogaty), gospodarcze, no i o sam prestiż - prestiż zostania największym władcą w dziejach Sumeru.
Bardzo ciekawa strona, która zebrała informacje o Sumerach: https://www.starozytnysumer.pl/


Obrazek

Na tę chwilę potrzebuję od was nazwy miasta i władcy. Mapy jeszcze nie ma, poczekam, może ktoś jeszcze dołączy.
Chętni mogą opisać swoje miasto-państwo uwzględniając przynajmniej z grubsza powyższy opis. Najważniejsze są informacje dotyczące króla, to on kierowany przez was będzie chciał przejść do historii.
Z pierwszym wydarzeniem turowym również jeszcze chwilę poczekamy, start w tym tygodniu.

Pełne zasady I rundy:
Spoiler
Pokaż
Runda składać się będzie z 10 równoległych tur, podczas każdej przedstawię wam wydarzenie na daną turę (wszyscy gracze będą mieli to samo) oraz będziecie mogli podjąć jakąś akcję.
Wymagam odpisu przynajmniej raz na dwa-trzy dni. W innym wypadku tura przepadnie. Jeśli macie mało czasu wystarczy, że określicie najprostsze zadania.

1. Najpierw decydujemy czy część naszej populacji zostanie wojownikami (lub odwrotnie).
Wojownicy nie pracują, ale ich siła wynosi 2 punkty (podczas gdy ludności cywilnej 1).
2. Resztę populacji kierujemy do pracy. Może to być:
- praca na roli (za każdy punkt populacji otrzymujemy jednostkę zboża)
- praca nad inwestycją (patrz niżej)
3. Możemy zbudować trzy inwestycje. Każda wymaga 4 jednostek złota oraz 20 punktów pracy. Punkty pracy to prosta sprawa – każdy robotnik wysłany do pracy wnosi 1 punkt.
- kanał irygacyjny (zboża x2 podczas pracy na roli)
- mury miejskie (+5 punktów obrony podczas wrogiego ataku)
- świątynia (punkty za miasta z narzuconą religią x2)
Nie tracimy inwestycji ani populacji.

Przykład:
Marunos tworzy 3 wojowników. Pozostaje mu 7 populacji. 2 wysyła do pracy na roli (+2 zboża), a 5 do budowy kanału irygacyjnego (5/20).

4. Decydujemy czy nasi wojownicy zostaną w mieście czy ruszą do ataku. Dotarcie do innego miasta i powrót zajmą razem turę.
Nie ma żadnego kombinowania jeśli chodzi o walkę. Zwycięża ten graczy, który razem uzyska większą ilość punktów siły. Obrońcy miast (remis przemawia na ich korzyść) otrzymują dodatkowo 3 punkty siły, każdy cywilny obrońca jest wart 1 punkt, wojownik 2 punkty. Populacji nie tracimy, wraca nam do puli w następnej turze.
5. Jeżeli gracz zdobędzie miasto, otrzymuje całe złoto pokonanego oraz narzuca mu swoje bóstwo (co przynosi dodatkowe punkty na koniec gry, jeśli ta sytuacja się utrzyma).

Przykład:
Marunos atakuje Agona 6 wojownikami (12 siły). Agon ma w mieście 7 cywilów (7 punktów +3 za walkę w mieście). Agon przegrywa. Oddaje Marunosowi całe złoto oraz przyjmuje jego bóstwo.

6. Na mapie znajdą się też oazy. Tak jak wysyłamy wojowników do miast, tak możemy wysłać ich do oazy. Jeżeli uda nam się przejąć kontrolę – uzyskiwać będziemy co turę 1 jednostkę złota, dopóki jej nie utracimy. Po przejęciu kontroli wojownicy wracają do miasta.
7. Możemy też wysyłać posłów do innych miast. Będę pośredniczył w tych dialogach, aby nie ujawnić graczy.
8. Po osiągnięciu 15 jednostek zboża populacja wzrasta o 1 (maksymalnie 15).

Punktowanie na końcu rundy:
- tyle punktów ilu jest graczy minus każde narzucone nam bóstwo; + 3 punkty, jeśli nikt nas nie podbił
- 3 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego nie dokonał żaden inny gracz
- 2 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonał inny gracz (jeden)
- 1 punkt za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonało też co najmniej dwóch innych graczy
- 1 punkt za każde 8 jednostek zboża
- 1 punkt za każdą pozostałą jednostkę złota
- dodatkowe punkty zdobyć będzie można podczas wydarzeń turowych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

1 TURA

Do pałacu władcy Erandu przybyła grupa pieśniarzy. Ich przywódca, ślepiec, przyozdobiony złotem, upadł przed majestatem na kolana, a za nim postąpili i inni.
- Panie, zwą mnie Ri Pmaw. Przybywam, aby opiewać ciebie i czyny twoich wojowników w pieśniach – powiedział i wskazał na złotą lirę. - Opowiedz mi, o panie, o twym dzielnym ludzie i jego bóstwie, abyśmy mogli chwalić cię na całym świecie.

//wybierz bonus za bóstwo
- bóstwo płodności – zaczynasz z populacją w liczbie 11, populacja wzrasta co 12 punktów zboża (zamiast 15)
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2
- bóstwo wojny – atak +1, remisy na twoją korzyść
- bóstwo urodzaju – chłopi zbierają 20% więcej zboża
- zaproponuj inne

//drugi bonus – przekształć jeden punkt populacji na specjalistę, tego nie można cofnąć
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy
- wojownik – siła 3
- brak – jednorazowo 6 punktów zwycięstwa
- zaproponuj inne
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

- Ri Pmawie, jam jest Nedu II, wielki władca ludu Erandu, syn Nedu, sługa potężnego boga Enbilulu, pana mórz, który w swej łaskawości osłania wiernych od północy, daje nam wytchnienie w upalne dni, przyjemne noce i zwiększa plony ( bóstwo płodności). Znakiem jego łaskawości jest nasz najpotężniejszy wojownik Enkai, którego jako niemowlę wyrzuciło morze o on strzeże naszego miasta(wojownik ). Ruszaj wiec w świat by obcy pożądali naszego bogactwa i obawiali się naszej siły. Dajcie mu strawy i zapasy na podróż bo jego cel jest chwalebny. - rzekł władca obserwując potężne morze, które skrywało potęgę jego boga.


Plany na 1 turę :
10 robotników do budowy murów obronnych.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Do władcy Erandu przybyło poselstwo z Kish-Khi. Była to kobieta, odziana w tradycyjny strój swego plemienia, które osiedliło się w bliskim sąsiedztwie. Odzienie miała dobrane na wzór stroju swojej przywódczyni, zaś do pasa przytroczone dwa bukłaki. Kiedy postawiono ją przed oblicze przywódcy tego miasta mówiła pewnie i z godnością, lecz jednocześnie nie unosiła się ponad innych. Sprawiała wrażenie, że należy się z nią liczyć mimo, iż jest kobietą. W końcu nigdy nie wiadomo, czy pod swym odzieniem nie miała ukrytej broni do samoobrony.
- Witaj o wielki władco Erandu. Jestem Ninana, przychodzę z poselstwem od mej Pani Nimru z miasta Kish-Kha. Zgodnie z jej słowami chcielibyśmy zawrzeć zarówno polityczne jak i ekonomiczne. Z uwagi na bliskie sąsiedztwo naszych ziem pragniemy zapewnić jak najlepsze stosunki pomiędzy monarchami, a także zagwarantować ludności spokojne życie. Jesteśmy ludem, w którym przeważają kobiety, nasi mężczyźni zajmują się przede wszystkim obroną miasta, lecz żeńskich wojowników nie można lekceważyć. Oferujemy następujące rzeczy: połączenie sił w celu przejęcia oazy znajdującej się najbliżej naszych miast oraz jej stałego utrzymania. Zyski z niej chcemy dzielić po połowie. Przynoszę również napitek wytwarzany z dobrodziejstw naszych pól. To napój chmielowy, niezwykle orzeźwiający i zapewniający wewnętrzną siłę. Receptura trunku jest przekazywana z wodza na wodze pozostając ściśle tajna. Pełny proces tworzenia zna jedynie nasza Pani Nimru. To dar, a jednocześnie zachęta do wspólnych inwestycji na przyszłość oraz obietnica rozwoju obu nacji. Kwintesencją porozumienia ma być pakt o nieagresji pomiędzy naszymi ziemiami. W przypadku wspólnego wroga, który będzie zagrażał spokojnemu życiu wszystkich poddanych gotowi jesteśmy połączyć siły zbrojne w wyższym celu. Racz jednak o wielki władco pamiętać, iż Pani Nimru nie chce rozpoczynać wojen, a zapewnić dobrostan ludziom będących pod jej opieką. Cóż więc mam jej przekazać?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Nedu II spojrzał przeciągle na kobietę, po czym wstał z tronu i podszedł do tarasu, bu spojrzeć na morze. Gestem ręki poprosił posła o podejście i stanięcie przy jego boku. Kiedy podeszła wskazał morze i rzekł.
- Oto mój pan Enbilulu bóg morza, jest on ogromny, spokojny ale w gniewie niszczycielski. - Nedu odwrócił głowę by spojrzeć kobiecie w oczy - my jesteśmy tacy sami, kiedy oferujecie przyjaźń i utoniecie w ogromnie naszej miłości i czeka was dostatek i szacunek, ale pamiętaj, że jeżeli odpłacicie nam zdradą my utopimy was w morzu waszej własnej krwi i nie spoczniemy do tego momentu kiedy pamięć o was nie zostanie zatarta. Mówię to ponieważ gdy składam przysięgę i zawieram umowy robię to powołując się na imię mego pana i złamanie jej okrywa hańbą mego boga a co za tym idzie mnie i mój lud. Mężczyźni i kobiety w mych oczach są tacy sami, ponieważ nie narodził się jeszcze człek, który rzuciłby wyzwanie morzu. Młody, starzec, mężczyzna czy kobieta są jak ziarnko piasku takie same i nieistotne ale razem tworzą coś potężnego silnego co rzuca wyzwanie tak samo morzu i lądowi. - tu zrobił pauzę. Skinął na sługę, który miał miskę z wodą aby podszedł, gdy misa znalazła się przy władcy powoli wyciągnął ostrze naciął wnętrze dłoni pozwalając swobodnie spływać krwi do misy. Drugą ręką podał nóż rękojeścią do gościa. - Jeżeli twa pani pragnie przyjaźni i pokoju, to jestem w stanie jej to zaoferować, co do oazy w tym momencie tylko mój heros Enkai, jest w stanie wyruszyć z pomocą w celu jej zdobycia. A za wasz magiczny trunek podziękuje ponieważ my spożywamy tylko wodę by czuć więź z naszym panem i jednocześnie pozwala nam zachować jasność umysłu. - rzekł uśmiechając się.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

TURA II

Do pałacu przybyli ubrudzeni chłopi w najprostszych przepaskach. Poprosili o audiencję u władcy.
Jeżeli zostaną przyjęci, proszą o 5 zboża (tracisz je z puli), ponieważ rzeka nadmiernie wylała i zniszczyła pola, a chcą wykarmić swoje dzieci.

//w zależności od decyzji możesz otrzymać punktową nagrodę

Mury miejskie 10/20
5 zboża
1 złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Ninana kolejny raz udała się do nadmorskiego miasta, którego mieszkańcy wierzyli w siłę morza. Tym razem miała do przekazania jedynie formalności związane z wcześniejszym podpisaniem sojuszu. Gdy stanęła przed Nedu Drugim pozwoliła sobie na lekki ukłon.
- Władco Erandu, moja Pani niezmiernie cieszy się, iż od teraz nasze narody mogą nazwać się przyjaciółmi. Zapewnia Cię jednocześnie, iż nie musisz martwić się o zdradę z naszej strony. Jak wcześniej było już wspomniane nie jest jej życzeniem rozpoczynać konflikty zbrojne. Lojalność jest dla Pani Nimru niezwykle ważna, dlatego żeby nie złamać raz danego słowa wesprzemy Erandu w razie konieczności. Wyjątkiem stanowi ewentualny konflikt Erandu z Ludem Turów, żyjącym na południu. Oni również są naszymi sojusznikami, dlatego by być wierną swoim przyjaciołom Kish-Kha w przypadku takiej bitwy pozostanie neutralna. Planujemy również zawszeć sojusz z władcą Bubilonu, więc wygląda to tak samo. Przechodząc do drugiej sprawy. Zgodnie z naszym porozumieniem prosimy, abyś wysłał Panie obiecanego jednego wojownika na podbój oazy znajdującej się najbliżej naszych ziem. Z naszej strony zmierza tam już dwóch żołnierzy. Później możemy pozostawić tam jednego naszego zbrojnego, dlatego Pani Nimru prosi, byś w dalszej kolejności wysłał Panie ze swojej strony dwójkę wojowników, by oaza pozostała pod naszym wspólnym panowaniem.

W skrócie: mamy zawarty sojusz, który zawiera pakt o nieagresji oraz utrzymanie oazy B. (zyski dzielimy na pół, lub jeśli oaza daje 1 szt. złota to co turę dostaje ją jedno z nas. Teraz wysyłam dwóch wojowników by ją zdobyć, wspomóż mnie jednym, a w następnej turze daj ze swojej strony dwóch, żeby nikt nam je nie odbił. Jeśli uda się zdobyć oazę i daje 1szt. złota to chciałabym pierwsza je dostać jako, że wysyłam więcej wojska. Zgoda?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Poseł

- Jestem w stanie zgodzić się na wszystko ale niestety w ciągu tego i następnego cyklu jestem w stanie wysłać tylko naszego herosa, ponieważ rozpocząłem rozbudowę naszego miasta u schyłku mego życia pragnąłbym ujrzeć jej zakończenia dlatego nie, a że wszyscy moi podaniu biorą w tym udział oprócz Enkeia. Lecz moi następcy na pewno chętnie zgodzą się, żebyśmy przez kolejne dwa następujące po sobie cykle wysyłali tam dwóch wojowników.


Chłopi

- Nasz pan wiele nam daje ale jest też w stanie odebrać aby przypomnieć, że życie jest ulotne a bogactwo tylko kaprysem chwili. Prosicie mnie o całe zapasy jakie zostały zebrane - rzekł, po czym nastąpiła cisza - lecz dzieci nie mogą być winne grzechom rodziców i zmienności losu. Jednak, jeżeli dowiem się, że sporzytkowaliście to na inny cel, wtedy dostaniecie się w moje ręce a po mękach na które was wydam zapragniecie śmierci. Czy wyrażam się jasno? -
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Bubilon proponuje sojusz na tych samych warunkach co Kish-Kha.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Panie, wielki Enkai pomógł Kish-Kce opanować oazę B. Stoczono ciężką walkę z wrogim nam oddziałem, ale zwycięską. Dlaczego to przeciwnik miałby otrzymać uzyskane złoto?! (zgodnie z umową Kish-Kha otrzymuje w tej turze złoto za kontrolę oazy)
Otrzymujesz 5 punktów zwycięstwa za pomoc chłopom. Lud wiwatuje na twoją cześć, kiedy wznosisz długo oczekiwane mury miejskie!

III TURA

Do pałacu zgłosiło się dwóch poddanych z prośbą do władcy o wydanie sprawiedliwego osądu.
- Panie, bydło tego człowieka weszło mi w szkodę, jestem stratny – rzekł pierwszy. - Żądam zadośćuczynienia. Chłosty i rekompensaty w zbożu, którego nie mogę zebrać.
- Panie, brałem ślub. Alkohol otępił mój umysł. Bydło wyprowadzał mój parobek i nie mogłem go przypilnować – tłumaczył się drugi.

Mury miejskie 20/20
0 (5-5) zboża
1 złota


//od razu też przydziel pracę populacji
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Wiadomość z Kish-Khi:

Wysyłam jednego wojna do obrony oazy, więcej nie mam.
Proponujemy pakt o nieagresji
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Zgadzam sie na propozycje sojuszu.

Przerabiam jednego robotnika na wojownika i wysyłam go wraz z herosem do obrony oazy. Reszta idzie zbierać zboże.

Alkohol to nie wymówka, musisz zapłacić za straty a zamiast chłosty zostanie przykuty na 3 dni do słupa w centrum miasta aby mieszkoańcy uświadomili sobie brzemienie skutku alkoholu.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Twój osąd był sprawiedliwy. Otrzymujesz 5 punktów zwycięstwa.
W oazie B nie doszło do żadnych niepokojów. Zgodnie z umową otrzymujesz w tej turze złoto [1].

IV TURA

Do naszego wspaniałego miasta przybyła karawana kupiecka, a jej przywódca poprosił o spotkanie z władcą.
- O łaskawy panie! Proszę cię o wsparcie, bowiem wielki wojownik Sunni-sin, który strzeże na trasie moich wielbłądów, podczas potyczki z pięcio... nie, sześciorgiem bandytów został ranny i musi odpocząć. Zapewnij mi ochronę jednego z twoich wojowników, a zapłacę ci w złocie [1].

//pieniądze otrzymasz natychmiast, ale w następnej turze nie możesz korzystać z 1 punktu populacji

Mury miejskie 20/20
9 (0+9) zboża
2 (1+1 złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Nadeszło poselstwo z Kish-Khi:

Nikt nie atakował oazy - jest sens wysyłać wojownika do obrony? Mogę jednego posłać, ale nie wiem czy nie lepiej dać w mieście na coś. Dasz od siebie kogoś czy liczymy na szczęście, że nikt nas nie zaatakuje?.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Kupiec zgadzam się na propozycję.

Poselstwo wyśle mojego herosa do obrony.

Robotnicy do pola.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Z Bezt przyszła propozycja Handlu - oferują 1 złota za 5 zboża.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

V TURA

Dowódca straży pałacowej poinformował wasz majestat, że w mieście przebywa podróżnik z obcych stron, którego opowieści i szeroka wiedza wzbudzają wielkie zainteresowanie miejscowych. Za waszym przyzwoleniem uda się tam, aby zasięgnąć języka na interesujące nas tematy.
Tymczasem z miasta wyruszyła karawana chroniona przez jednego z naszych wojowników [-1 popa].

//za darmo uzyskasz jedną z poniższych informacji, za dwie kolejne płacisz 1 złota
- kto kontroluje daną oazę
- jakie dane miasto ma zbudowane budynki
- jakie dane miasto ma populację
- czym się zajmowano w danym mieście w poprzedniej turze
- czy miasto czci obcych bogów [czy zostało podbite]
- zaproponuj inne

Mury miejskie 20/20
19 (9+10) zboża
3 (2+1) złota
Otrzymujesz dodatkowy punkt populacji (masz 12)!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Z Bezt przyszła propozycja Handlu - oferują 1 złota za 5 zboża. Jeżęli dalej aktualne to handluje.

Niech dalej zbieraja zborze.

Tylko chce wiedzieć czy miasto ENK UR czci obcych bogów
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Enk-Ur czci obcego sobie boga Agniego.
Odebrano nam i Kish-Khce oazę B.
Dobiliśmy targu z Bezt.

VI TURA

O panie, pozwól, że przedstawię waszej mądrości sprawę wniesioną przez pewnego bogatego obywatela...
Kobieta jego odtrąciła go i powiedziała mu: "nie posiądziesz mnie więcej". Dobrze się jednak prowadzi i występku nie ma, a mąż jej wciąż wychodzi (z domu) i bardzo poniża ją.
Czy kobieta ma odebrać swój posag i wrócić do domu ojca swego czy też z pokorą wrócić do męża?

//możesz otrzymać punkty zwycięstwa za sprawiedliwy osąd, ale bogaty obywatel może sypnąć złotem za sprzyjającą mu decyzję – ale może to spowodować spadek twojego prestiżu i spadek punktów zwycięstwa...

Mury miejskie 20/20
24 (19+10-5) zboża
4 (3+1) złota
Otrzymujesz dodatkowy punkt populacji (masz 13)!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Poselstwo z Kish-Khi:

Dasz dwóch wojów do odbicia oazy B, czy uznajemy porozumienie odnośnie oazy za zakończone? Osobiście jestem w stanie wysłać maksymalnie 2 wojowników w tej turze.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Ja wyślę obu wojowników do odbicia oazy.\

Kobieta może zabrać posag i opuscici męza.

Robotnicy niech idą do roli.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Za twój osąd otrzymujesz 5 punktów zwycięstwa.
Zajmujecie razem oazę. W myśl poprzednich ustaleń najpierw złoto trafia do Kish-Khi (możesz protestować!)

VII TURA

Przed waszym majestatem zjawił się obco wyglądający człowiek, o ciemniejszej karnacji i brudnej, czarnej brodzie. Stanął dumnie, prostując się i niemal wykrzykując w twoim kierunku.
- Przybywam w imieniu mega pana, Limri-zima, władcy kraju Emla! Żąda złota i zboża jako daniny, w przeciwnym razie skierujecie na siebie jego gniew!
A Emla leżała daleko na północny wschód.

Mury miejskie 20/20
35 (24+11) zboża
4 (3+1) złota
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Podejrzewam, że mam już maksymalną liczbę ludności więc zamieniam wszytkich na wojowników i wysyłam ich do miasta Emla, Moi ludzie maja skrepować posła i zabrać go wraz z wojskiem by obserwował najazd. A na żądanie mój władca odpowiada tak : Mój lud jest jak spokojnie morze, pragnie tylko lekkiej bryzy by cieszyć się spokojem, gdybyś prosił podarowałbym ci wszystko jako dary.- zrobił pauzę, po czym gwałtownie wstał podnosząc głos - lecz w gniewie jesteśmy jak sztorm na morzu gwałtowni i okrutni, tak jak lód nie skuje potężnego morza tak i wy słudzy słabego boga nie wpędzicie nas w okowy strachu i podaństwa, więc będzie wojna i nie spoczniemy puki nie polegniecie a pamięć o was i waszym bogu nie przeminie.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Twoi doradcy odradzają ci ten plan. Kraj Emla leży bowiem bardzo daleko stąd. Droga trwałaby wiele dni [i skończyłaby się po zakończeniu rozgrywki].
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

- Więc niech się wynosi i poniesie moje przesłanie. Ale już wezwałem wojska w imię naszego pana, i już wyciągnięta klinga nie może zostać odłożona nim nie posmakuje krwi. Dlatego poślemy wojsko do ENk - UR, ponieważ narzuconą im wiarę w słabych bogów damy im możliwość ukorzenia się majestatem naszego pana.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

O panie, Enk-Ur poznało nasz gniew! Na długo zapamiętają boga Enbililu, którego to święty kult im narzuciliśmy! Ograbiliśmy skarbiec (2 złota), ale niestety, oaza przepadła pod naszą nieobecność...

VIII TURA

Do miasta przybyła grupa uchodźców z kraju Emla, który, jak się okazało, został właśnie podbity przez jakiś dziki lud pochodzący z jeszcze odleglejszych gór. Pragną tu pozostać przez pewien czas, nim ruszą w dalszą drogę. Niewiele posiadają, ale mogą pomóc w pracy oraz przekazać pewne umiejętności.

//w tej turze posiadasz dodatkowego obywatela, któremu możesz przydzielić dowolną pracę;
do tego za darmo możesz przekształcić jednego ze swoich obywateli w:
- robotnika (buduje za 3)
- rolnika (zbiera zboże za 3)
- złotnika (wytwarza 1 złota)
- wojownika (walczy za 3)
- zwiadowcę (uzyskuje dowolną informację o dowolnym mieście)

[bonus za bóstwo płodności]
W tej turze jeszcze jeden dodatkowy punkt zboża lub budowy.

Mury miejskie 20/20
35 zboża
6 (4+2) złota
Populacji masz 13
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Chce dodatkowego wojownika.

Atakuje Erigasz.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

O panie! Wróg na długo zapamięta gniew boga Enbilulu! Złupiliśmy miasto (2 złota) bez większych trudności!

IX TURA

Nadeszła prośba o rozstrzygnięcie sporu.
W domu pewnego obywatela pożar wybuchł, a inny obywatel, który go ugasić przyszedł, na dobytek pana domu podniósł swój wzrok i dobytek pana domu wziął. Co mamy zrobić z tym człowiekiem?

Mury miejskie 20/20
35 zboża
8 (6+2) złota
Populacji masz 13
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Baramuk »

Przeszukajcie jego dom, jeżeli jest tam ukradziona rzecz to zatrzyma ją jako nagrodę za pomoc ale utniecie mu rękę jako złodziejowi, jeżęli jej tam nie będzie otrzyma ode mnie nagrodę ( 1 złota)

Całe wojsko wysyłam do kripptu
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Baramuk

Post autor: Borys »

Okazało się, że winny był złodziejem. Spotkała go kara - ucięcie ręki. Otrzymujesz 4 punkty zwycięstwa.
Armia Erandu nie dała rady nawet dotrzeć do Krriptu... też przed miastem starła się z potężną armią z innego miasta i nie dała rady go pokonać. Wróciła w niesławie.

X TURA

Do pałacu przybył człowiek, którego dane ci już było poznać... to Samozwaniec, rzekomy pierworodny syn twojego wuja, którego, jak dobrze wiemy, w wieku dziecięcym ukąsił skorpion i zmarł. Teraz jego plugawa, kłamliwa noga znowu bezcześci nasze miasto. Czy mamy go wpuścić? A może od razu rzucić hienom na pożarcie?
Samozwaniec jest osamotniony. Jeśli go wpuścisz, zażąda oddania miasta, a jeżeli odmówisz – zagrozi, że wyruszy do swych przyjaciół z odległych ziem, aby przywiedli wielkie armie na podbój tej krainy.

Wiedziałeś też, że powoli czas twojego żywota dobiega końca. Twoi następcy z pokorą padają do twych stóp, spijają każde słowo z twoich ust, otaczają wielebną czcią jako wielkiego władcę... Jakie zostawisz im rady i wskazówki na przyszłość?

//ten event nie wpływa już na punktację, ale wpłynąć może na sytuację krainy w następnych rundach

Mury miejskie 20/20
35 zboża
8 złota
Populacji masz 13
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 1 rundy”