Runda I - Gustaw

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Runda I - Gustaw

Post autor: Borys »

Podkład: https://www.youtube.com/watch?v=vww7eQYhPMc
Inspirację do pierwszej rundy czerpać możemy ze starożytnego Sumeru, najstarszej znanej nam cywilizacji świata. Powstała ona na terenie dzisiejszego Iraku, między rzekami Tygrys i Eufrat, na obszarze tak zwanego "Żyznego Półksiężyca". Jej mieszkańcy zbudowali szereg miast-państw, których centralnym punktem była świątynia (zigguraty), skąd zapadały decyzje polityczne i gospodarcze. Początki administracji i zarządzania wymusiły powstanie pisma (piktograficznego), pierwszego znanego w dziejach świata. Od lat znano już też brąz, chociaż nie był stosowany na większą skalę - nie używano chociażby zbroi czy mieczy, wojownikami byli zwykli mężczyźni, którym dano włócznie do rąk. Królowie toczyli między sobą liczne wojny i konflikty: religijne (panteon sumeryjski był już dość bogaty), gospodarcze, no i o sam prestiż - prestiż zostania największym władcą w dziejach Sumeru.
Bardzo ciekawa strona, która zebrała informacje o Sumerach: https://www.starozytnysumer.pl/


Obrazek

Na tę chwilę potrzebuję od was nazwy miasta i władcy. Mapy jeszcze nie ma, poczekam, może ktoś jeszcze dołączy.
Chętni mogą opisać swoje miasto-państwo uwzględniając przynajmniej z grubsza powyższy opis. Najważniejsze są informacje dotyczące króla, to on kierowany przez was będzie chciał przejść do historii.
Z pierwszym wydarzeniem turowym również jeszcze chwilę poczekamy, start w tym tygodniu.

Pełne zasady I rundy:
Spoiler
Pokaż
Runda składać się będzie z 10 równoległych tur, podczas każdej przedstawię wam wydarzenie na daną turę (wszyscy gracze będą mieli to samo) oraz będziecie mogli podjąć jakąś akcję.
Wymagam odpisu przynajmniej raz na dwa-trzy dni. W innym wypadku tura przepadnie. Jeśli macie mało czasu wystarczy, że określicie najprostsze zadania.

1. Najpierw decydujemy czy część naszej populacji zostanie wojownikami (lub odwrotnie).
Wojownicy nie pracują, ale ich siła wynosi 2 punkty (podczas gdy ludności cywilnej 1).
2. Resztę populacji kierujemy do pracy. Może to być:
- praca na roli (za każdy punkt populacji otrzymujemy jednostkę zboża)
- praca nad inwestycją (patrz niżej)
3. Możemy zbudować trzy inwestycje. Każda wymaga 4 jednostek złota oraz 20 punktów pracy. Punkty pracy to prosta sprawa – każdy robotnik wysłany do pracy wnosi 1 punkt.
- kanał irygacyjny (zboża x2 podczas pracy na roli)
- mury miejskie (+5 punktów obrony podczas wrogiego ataku)
- świątynia (punkty za miasta z narzuconą religią x2)
Nie tracimy inwestycji ani populacji.

Przykład:
Marunos tworzy 3 wojowników. Pozostaje mu 7 populacji. 2 wysyła do pracy na roli (+2 zboża), a 5 do budowy kanału irygacyjnego (5/20).

4. Decydujemy czy nasi wojownicy zostaną w mieście czy ruszą do ataku. Dotarcie do innego miasta i powrót zajmą razem turę.
Nie ma żadnego kombinowania jeśli chodzi o walkę. Zwycięża ten graczy, który razem uzyska większą ilość punktów siły. Obrońcy miast (remis przemawia na ich korzyść) otrzymują dodatkowo 3 punkty siły, każdy cywilny obrońca jest wart 1 punkt, wojownik 2 punkty. Populacji nie tracimy, wraca nam do puli w następnej turze.
5. Jeżeli gracz zdobędzie miasto, otrzymuje całe złoto pokonanego oraz narzuca mu swoje bóstwo (co przynosi dodatkowe punkty na koniec gry, jeśli ta sytuacja się utrzyma).

Przykład:
Marunos atakuje Agona 6 wojownikami (12 siły). Agon ma w mieście 7 cywilów (7 punktów +3 za walkę w mieście). Agon przegrywa. Oddaje Marunosowi całe złoto oraz przyjmuje jego bóstwo.

6. Na mapie znajdą się też oazy. Tak jak wysyłamy wojowników do miast, tak możemy wysłać ich do oazy. Jeżeli uda nam się przejąć kontrolę – uzyskiwać będziemy co turę 1 jednostkę złota, dopóki jej nie utracimy. Po przejęciu kontroli wojownicy wracają do miasta.
7. Możemy też wysyłać posłów do innych miast. Będę pośredniczył w tych dialogach, aby nie ujawnić graczy.
8. Po osiągnięciu 15 jednostek zboża populacja wzrasta o 1 (maksymalnie 15).

Punktowanie na końcu rundy:
- tyle punktów ilu jest graczy minus każde narzucone nam bóstwo; + 3 punkty, jeśli nikt nas nie podbił
- 3 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego nie dokonał żaden inny gracz
- 2 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonał inny gracz (jeden)
- 1 punkt za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonało też co najmniej dwóch innych graczy
- 1 punkt za każde 8 jednostek zboża
- 1 punkt za każdą pozostałą jednostkę złota
- dodatkowe punkty zdobyć będzie można podczas wydarzeń turowych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Gustaw
Posty: 3
Rejestracja: 2018-05-28, 15:13

Re: Runda I - Gustaw

Post autor: Gustaw »

Pierwszego dnia wysyłam wszystkich roboli do pracy przy kanałach irygacyjnych. Jutro podeślę opis RP.

W ogóle skąd można brać złoto poza rabunkiem?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Gustaw

Post autor: Borys »

Właśnie za grabież miast, za opanowanie oazy i za wydarzenia turowe.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Gustaw

Post autor: Borys »

Podeślij mi nazwę miasta.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Gustaw

Post autor: Borys »

1 TURA

Do pałacu przybyła grupa pieśniarzy. Ich przywódca, ślepiec, przyozdobiony złotem, upadł przed majestatem na kolana, a za nim postąpili i inni.
- Panie, zwą mnie Ri Pmaw. Przybywam, aby opiewać ciebie i czyny twoich wojowników w pieśniach – powiedział i wskazał na złotą lirę. - Opowiedz mi, o panie, o twym dzielnym ludzie i jego bóstwie, abyśmy mogli chwalić cię na całym świecie.

//wybierz bonus za bóstwo
- bóstwo płodności – zaczynasz z populacją w liczbie 11, populacja wzrasta co 12 punktów zboża (zamiast 15)
- bóstwo opiekuńcze – obrona miasta +2
- bóstwo wojny – atak +1, remisy na twoją korzyść
- bóstwo urodzaju – chłopi zbierają 20% więcej zboża
- zaproponuj inne

//drugi bonus – przekształć jeden punkt populacji na specjalistę, tego nie można cofnąć
- robotnik – buduje za 3 punkty, nie może podejmować innej pracy
- wojownik – siła 3
- brak – jednorazowo 6 punktów zwycięstwa
- zaproponuj inne
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Gustaw
Posty: 3
Rejestracja: 2018-05-28, 15:13

Re: Runda I - Gustaw

Post autor: Gustaw »

Hej, przepraszam za opóźnienia, sesja się zbliża, kolosy, takie tam.

Bóstwo płodności

bonus
Architekt – buduje za 5 punktów, nie może podejmować innej pracy, żeby pracować potrzebuje 1 złota


A nazwa miasta Punhar
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda I - Gustaw

Post autor: Borys »

Spoko.

TURA II

Do pałacu przybyli ubrudzeni chłopi w najprostszych przepaskach. Poprosili o audiencję u władcy.
Jeżeli zostaną przyjęci, proszą o 5 zboża (tracisz je z puli), ponieważ rzeka nadmiernie wylała i zniszczyła pola, a chcą wykarmić swoje dzieci.

//w zależności od decyzji możesz otrzymać punktową nagrodę


//wypisz proszę jak rozdzielasz populację
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 1 rundy”