Zasady i zapisy

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Obrazek

Podkład muzyczny

BORYSADA V11 ANCIENT
Przedstawiam wam kolejną, jedenastą już, edycję Borysady. Tym razem przenosimy się do świata starożytnych.

Rozgrywka podzielona będzie na 9 rund, a każda będzie mieć miejsce w nieco innych, choć wciąż antycznych czasach. Podczas każdej rundy zdobywać będziemy punkty chwały, a edycję zwycięży ten gracz, który łącznie zdobędzie ich najwięcej.
W przeciwieństwie do innych edycji nie będziemy kierować konkretnymi państwami, a ich władcami. Po zakończeniu rundy przeniesiemy się kilka wieków do przodu, dowiemy się co się działo w międzyczasie (co nie wpływa na punktację), a potem po raz kolejny wcielimy się w przywódcę wybranego państwa.
Kryteria przyznawania punktów będą określone przed każdą rozgrywką.
Tak jak na v10 mocną rolę miała odgrywać mechanika, tak na v11 ten element będzie maksymalnie uproszczony. Edycja ma być łatwa, prosta i przyjemna. Działy będą tajne, ale tylko w czasie trwania danej rundy – po jej skończeniu wasze działania zostaną upublicznione.
Jak to zawsze bywa na Borysadzie - państwa tworzymy sami, nie przejmujemy istniejących historycznych, jedynie się inspirujemy.
Obrazek

RUNDA I - około 2540 roku p.n.e

Inspiracja: cywilizacja Sumeru
Pod waszą władzą znajdzie się wybrane miasto – państwo. Jeśli graczy będzie mniej niż pięciu możliwe, że dopuszczę miasta NPC.

Posiadamy na początku 5 jednostek zboża, 5 jednostek złota oraz 10 punktów populacji.

Runda składać się będzie z 10 równoległych tur, podczas każdej przedstawię wam wydarzenie na daną turę (wszyscy gracze będą mieli to samo) oraz będziecie mogli podjąć jakąś akcję.
Wymagam odpisu przynajmniej raz na dwa-trzy dni. W innym wypadku tura przepadnie. Jeśli macie mało czasu wystarczy, że określicie najprostsze zadania.

1. Najpierw decydujemy czy część naszej populacji zostanie wojownikami (lub odwrotnie).
Wojownicy nie pracują, ale ich siła wynosi 2 punkty (podczas gdy ludności cywilnej 1).
2. Resztę populacji kierujemy do pracy. Może to być:
- praca na roli (za każdy punkt populacji otrzymujemy jednostkę zboża)
- praca nad inwestycją (patrz niżej)
3. Możemy zbudować trzy inwestycje. Każda wymaga 4 jednostek złota oraz 20 punktów pracy. Punkty pracy to prosta sprawa – każdy robotnik wysłany do pracy wnosi 1 punkt.
- kanał irygacyjny (zboża x2 podczas pracy na roli)
- mury miejskie (+5 punktów obrony podczas wrogiego ataku)
- świątynia (punkty za miasta z narzuconą religią x2)
Nie tracimy inwestycji ani populacji.

Przykład:
Marunos tworzy 3 wojowników. Pozostaje mu 7 populacji. 2 wysyła do pracy na roli (+2 zboża), a 5 do budowy kanału irygacyjnego (5/20).

4. Decydujemy czy nasi wojownicy zostaną w mieście czy ruszą do ataku. Dotarcie do innego miasta i powrót zajmą razem turę.
Nie ma żadnego kombinowania jeśli chodzi o walkę. Zwycięża ten graczy, który razem uzyska większą ilość punktów siły. Obrońcy miast (remis przemawia na ich korzyść) otrzymują dodatkowo 3 punkty siły, każdy cywilny obrońca jest wart 1 punkt, wojownik 2 punkty. Populacji nie tracimy, wraca nam do puli w następnej turze.
5. Jeżeli gracz zdobędzie miasto, otrzymuje całe złoto pokonanego oraz narzuca mu swoje bóstwo (co przynosi dodatkowe punkty na koniec gry, jeśli ta sytuacja się utrzyma).

Przykład:
Marunos atakuje Agona 6 wojownikami (12 siły). Agon ma w mieście 7 cywilów (7 punktów +3 za walkę w mieście). Agon przegrywa. Oddaje Marunosowi całe złoto oraz przyjmuje jego bóstwo.

6. Na mapie znajdą się też oazy. Tak jak wysyłamy wojowników do miast, tak możemy wysłać ich do oazy. Jeżeli uda nam się przejąć kontrolę – uzyskiwać będziemy co turę 1 jednostkę złota, dopóki jej nie utracimy. Po przejęciu kontroli wojownicy wracają do miasta.
7. Możemy też wysyłać posłów do innych miast. Będę pośredniczył w tych dialogach, aby nie ujawnić graczy.
8. Po osiągnięciu 15 jednostek zboża populacja wzrasta o 1 (maksymalnie 15).

Punktowanie na końcu rundy:
- tyle punktów ilu jest graczy minus każde narzucone nam bóstwo; + 3 punkty, jeśli nikt nas nie podbił
- 3 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego nie dokonał żaden inny gracz
- 2 punkty za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonał inny gracz (jeden)
- 1 punkt za każde miasto, któremu narzuciliśmy bóstwo, a czego dokonało też co najmniej dwóch innych graczy
- 1 punkt za każde 8 jednostek zboża
- 1 punkt za każdą pozostałą jednostkę złota
- dodatkowe punkty zdobyć będzie można podczas wydarzeń turowych

Zastrzegam sobie prawo do zmiany punktacji przed rozpoczęciem gry w zależności od ilości uczestników. Pamiętajcie, że nawet jeżeli zdobędziecie mniej punktów w tej rundzie, to możecie się odkuć w następnych.
Obrazek
Zapraszam do zgłoszeń. Wystarczy samo potwierdzenie uczestnictwa, kiedy będę miał graczy utworzę mapę i naniosę was (nie ma znaczenia, które miasto wybierzemy). Rozgrywka jest prosta i nie wymaga wiele.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Gruby »

gram x]
Awatar użytkownika
Aleksander
Posty: 4
Rejestracja: 2018-05-27, 18:02

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Aleksander »

Count me in.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Nevrast »

Ja też
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Chromy »

nom ja tez Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Kikszakus
Posty: 147
Rejestracja: 2013-02-18, 19:29
Tytuł: Gen. Czesław

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Kikszakus »

Gram! o-->
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Shalvan »

>D Gram! >D
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Chromy »

Jako że każdy czytał danikena, a gramy w czasach antycznych, więc zadam to pytanie - czy można grać samoswiadomym statkiem kosmicznym? Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
graf
Posty: 203
Rejestracja: 2018-01-24, 14:32
Tytuł: niemiecki krążownik
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: graf »

Gram.
Mój blogasek:
https://cyberpunkowyneuromantyk.blogspot.com/?m=1

„The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.”
Gustaw
Posty: 3
Rejestracja: 2018-05-28, 15:13

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Gustaw »

Zagram
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Pododawałem wam działy. Są tajne, po skończeniu każdej rundy będę publikował tematy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Jaszczur »

O chuj! cotusieodpierdala
Brzmi nieźle, zgłaszam się.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Katharsis »

Ja chcieć grać
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Macie działy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Liadan »

Wow, jakie doborowe towarzystwo! Gram z Wami :)
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

To rozumiem!

Swoją drogą, pamiętajcie o specyfice tej edycji. Tworząc opisy bierzcie pod uwagę, że w następnej rundzie może (nie musi) się okazać, że nie będą grywalne/będą częścią jednego państwa lub też akcja toczyć się będzie w innym rejonie. Żeby nikt nie miał żalu, że stworzył super państwo, ale pograł nim tylko chwilę.

Jest nas 11, to fajna liczba, startujemy w piątek lub sobotę. Jeszcze raz przebrnę przed zasady i punktację.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Harel
Posty: 281
Rejestracja: 2013-12-18, 19:48
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Harel »

No dobra, przekonałeś mnie. Będzie 12 Apostołów Borysady.

Tylko bez sensu te punkty chwały - nie da się określić zwycięstwa bez jakichś abstrakcyjnych punktów chwały? (inspiruj się Cywilizacją np)
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Ciężko mi połączyć kilka epok i postaci inaczej niż punktami zwycięstwa.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Sassi
Posty: 1
Rejestracja: 2018-06-01, 16:24

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Sassi »

Chcę zagrać
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Utworzyłem ci dział.

Resztę uczestników bardzo proszę o podanie nazwy miasta. Nie musicie na szybko robić długich opisów (możecie ich wcale nie robić jak nie czujecie się na siłach), ale wymyślenie nazwy długo wam nie zajmie x]
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Co się dzieje, kiedy większa ilość graczy atakuje jedno miasto?
Najpierw biją się między sobą i ten, który zwyciężył, atakuje. W przypadku remisu wszyscy odchodzą z niesmakiem leczyć rany.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Wprowadzam modyfikację punktacji. Jeżeli będą obiekcje, to wciąż możecie skorygować swoje wybory.

+6 punktów, jeśli nikt nas nie podbił (zamiast +3)
+5 punktów za zdobycie miasta, którego nikt inny nie zdobył (zamiast +3)
+4 punkty za zdobycie miasta, które zdobył też jeden inny gracz (zamiast +2)
+3 punty za zdobycie miasta, które zdobyło też dwóch innych graczy
+2 punkty za zdobycie miasta, które zdobyło od trzech do pięciu innych graczy
+1 punkt za zdobycie miasta, które zdobyło więcej niż pięciu innych graczy

W dalszym ciągu 1 punkt za 8 jednostek zboża i za 1 złota.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Harel
Posty: 281
Rejestracja: 2013-12-18, 19:48
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Harel »

Chyba Cię pojebało. Teraz nagle.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Gruby »

A zmieni w sumie to coś w strategii u kogokolwiek? Przecież i tak wszyscy wzięliśmy bóstwo płodności/bóstwo urodzaju i nakurwiamy kanały irygacyjne, aby w czwartej turze mieć 15 popa, bo aby kogoś podbić trzeba by chyba całą populację zrobić na wojowników i posłać bez obrony miasta x]
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Chromy »

Przecież wtedy jeszcze nie było 1 tury :-)
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Zauważyłem, że podrzucacie pomysły na inne z inwestycji niż wymienione trzy - mury, kanał i świątynia. Możemy w to pójść - jeśli interesuje was jakiś nowy budynek to zaproponujcie jego koncept - tutaj lub w tajnym dziale, a ja ocenię czy jest spoko. Cena za każdą inwestycję to 4 złota, ale jeśli będą dawać mniejsze bonusy to skracamy czas budowy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Inwestycje w sumie też mogłyby być tańsze niż 4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Borys »

Jeżeli gracz nie rozpisze planów przed zamknięciem tury, to populacja zajmować się będzie zbieraniem zboża.

Dziś zamykam turę 2 :-(
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Gruby »

Jak nie rozpisze to niech populacja popada w dekadencję i nic nie robi x] Od początku umawialiśmy się, że odpisy co 2 - 3 dni, a nie piąty dzień czekamy i jeszcze będą mieli bonus z tego, że nic nie robią bo ktoś im za free zrobi akcję zwiększającą im popa ;(((
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy

Post autor: Katharsis »

Dobrze mówi, polać mu! Miała być utrata tury po prostu. ;(((
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 1 rundy”