Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Borys »

Wojska Beztu formowały szyki przed miastem Hettehelmos, ale niespodziewanie na ich drodze stanęła liczniejsza armia Kumitu. Państwa zwaśnionego, ale w chwili próby potrafiącego zjednoczyć się przeciwko groźnemu najeźdźcy. Prowadził ją wielki książę Graf na rydwanie "Asterkos". Obok niego kroczył zygzakiem książę Chromeops, dalej na tyłach, i jakby kompletnie niezainteresowany bitwą, książę Nevrestu patrzący w niebo, a na okolicznym wzgórzu znakomity widok na pole bitwy miała księżna Kasia.
Graf wskazał na przeciwników i wyciągnął ku nim miecz. To był sygnał do ataku. Wojska Kumitu ruszyły na agresora, który nie miał zamiaru czekać na atak i także popędził na spotkanie z przeznaczeniem. Wtenczas wojska Kumitu zatrzymały się i przyjęły obronną pozycję. Łucznicy za ich plecami rozpoczęli ostrzał, siejąc popłoch i śmierć w armii Beztu. Oddziały wroga w końcu dopadły do linii obrońców, ale odbijały się od brązowych tarcz z północy księstwa, a kiedy ze szczytu spojrzała na nich nienawistnie księżna Kasia, wtedy popłoch wdarł się w ich serca. Rozpoczęli paniczny odwrót, a książę Graf popędził na przeciwników, siekając ich, na ile tylko starczyło mu sił.

Jeśli chodzi o straty, to na każdych dwóch martwych kumickich wojowników przypadało aż sześciu żołnierzy z Beztu.

Wkrótce po powrocie w powietrzu czuć było, że zbliżają się wielkie zmiany. Świątynia przyjęła obrońców Kumitu jak bohaterów, wyprawiła ku czterem książętom wielką ucztę, na którą zostali zaproszeni także księżna Nefresrutu tudzież Hatszepsrut lub Srufu oraz Konon z wielkiej Bolski. Ten ostatni jednak odmówił, bowiem w jego kraju obchodzono rocznicę niepodległości.
Na szczycie pięciu zgodnie postanowiono, że Kumit potrzebuje władcy naczelnego - nowego faraona. Nevrestu siedział cicho i zastanawiał się co zrobić z 45 kamienia, które wydobył i nie był brany pod uwagę. Książę Graf był faworytem kapłanów do stanowiska faraona. Miał z nimi dobry kontakt, a jego wyjścia i wejścia do świątyni (gdzie potrafił spędzić kilka dni) posłużyły im do stworzenia bardzo dokładnego kalendarza.

Obrazek

Co prawda kręcono nosem, że Graf nie ma własnego pałacu, zresztą jak i jego bliski sprzymierzeniec Chromeops. Nie godziło się, by wielki władca, faraon, nie dorobił się symbolu ziemskiego panowania. Rozmowy utknęły, kiedy siły połączyły Kasia i Srufu. Wciąż dochodziło do kłótni, ale też i prób przekupstwa (Chromeops zaoferował kapłanom trzy brązu za tytuł faraona, potem jeszcze dorzuciłby specjalistę). Ostatecznie sytuacja wyklarowała się, kiedy Graf wyszedł z obrad, a po paru dniach znaleziono jego zwłoki. Pochowano je z wielką pompą. Od tej pory decydujący głos miała Kasia, pani najpiękniejszego pałacu, największego zbioru najwspanialszych kumickich tkanin oraz, co wzbudzało wielki zachwyt, malowidła "Gruby w kąpieli".

Obrazek

Wkrótce, za zgodą Srufu, przekonaniu Chromeopsa (któremu przekazano ostatecznie 20 kamienia za 6 brązu), niemym przyzwoleniu Nevrestu, ciszy Moopsa i Frankamona (którzy zostali kompletnie zwasalizowani) prawie doszło do zgody. Kiedy jednak do Bolski dotarła wieść, że Kasia zostanie faraonem...

Obrazek

- VETO. NIE POZWALAM - powiedział Konon zwany "Knurem bolskim". - Kim jest ta cała Kasia? Gdzie jest wrak?
Negocjacje z Bolską były długie, ale w końcu okazały się owocne. Być może bolski kronikarz opowie nam więcej, tymczasem cieszmy się i radujmy, bowiem Kumit został zjednoczony pod berłem faraon Kasi i wchodzi na nową, wspaniałą drogę rozwoju!
PUNKTACJA:

1. KASIA - 78 punktów
2. SRU - 69 punktów
3. GRUBY - 58 punktów
4. NEVRAST - 42 punkty
5. CHROMY - 29 punktów
6. GRAF - 10 punktów
7. FRANCIS - 4 punty
8. MOO - 0 punktów
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Gruby »

TO BYŁ ZAMACH ;>
Awatar użytkownika
graf
Posty: 203
Rejestracja: 2018-01-24, 14:32
Tytuł: niemiecki krążownik
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: graf »

Piękne. Jestem wzruszony.
Mój blogasek:
https://cyberpunkowyneuromantyk.blogspot.com/?m=1

„The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.”
Awatar użytkownika
graf
Posty: 203
Rejestracja: 2018-01-24, 14:32
Tytuł: niemiecki krążownik
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: graf »

Za to jestem oburzony małą liczbą punktów przyznawanych za obronę przed obrzydlistwem agonowym.

Jakaś kpina.

W pierwszej rundzie można było zdobyć od cholery punktów właśnie za atakowanie innych.
1. CHROMY (BEZT-SCAL) 91 PUNKTÓW (21 eventy, 6 złoto, 10 zboże, 10 obrona, 50 atak) - na liczniku: Rudo, Aleks/Chronify, Nevrast, Shalvan, Jaszczur, Lia, Bub

2. GRUBY (LUDZIE-TURY) 70 PUNKTÓW (21 eventy, 6 złoto, 8 zboże, 10 obrona, 25 atak) - na liczniku: Nevrast, Chromy, Kikszak, Shalvan, Jaszczur, Lia, graf
Za to w drugiej rundzie nagle zostało to zmienione i obrona przed agonami tak naprawdę była bezsensowna, co wykazał Rudo. Jaki był sens wydawać brąz i populację na żołnierzy (a brąz trzeba było w jakiś sposób zdobyć od Chromego - ja miałem to szczęście, że potrafiłem się dogadać), skoro przy najechaniu traciło się tylko możliwość produkowania jednego surowca na jedną rundę? No praktycznie żaden, bo wystarczy trochę szczęścia i agony mogą ani razu nie najechać.

Więc w sumie nie podoba mi się takie podejście do walki, że w jednej rundzie ma spore znaczenie, a w kolejnej wręcz przeciwnie.

Inna kwestia, którą chciałbym poruszyć: jak się gracze wysypią tuż po starcie, to sugeruję przydzielić surowce od nowa, a nie dobierać osoby, które i tak nie będą grały albo będą robiły tak, jak ktoś im powie bez żadnej własnej inicjatywy. Oddawanie wszystkiego komuś innemu, tylko dlatego, że „nie ma się czasu odpisać/nie chce się ogarniać tej gry” jest niesprawiedliwe wobec pozostałych graczy.
Mój blogasek:
https://cyberpunkowyneuromantyk.blogspot.com/?m=1

„The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.”
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Borys »

Więc w sumie nie podoba mi się takie podejście do walki, że w jednej rundzie ma spore znaczenie, a w kolejnej wręcz przeciwnie.
Mówiłem, że każda runda będzie miała inne priorytety. Poza tym nie ma co narzekać, cała punktacja była dostępna i widoczna już od samego początku.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Katharsis »

A mi właśnie się podoba różnorodność. Też początkowo byłam sceptycznie nastawiona do konieczności dogadywania się z innymi graczami, bo pierwsza runda była mniej absorbująca pod względem poświęcanego czasu i zaangażowania. A teraz aż jestem ciekawa jaka będzie koncepcja na trzecią rundę.

Odnośnie oddawania przez kogoś wszystkiego innemu graczowi - why not? Jak się człowiek umie dogadać to czemu nie? Druga runda właśnie na tym polegała - żeby przede wszystkim handlować i kombinować. Chociaż szczerze z początku myślałam, że Chromy (czy tam ktoś inny) ma miażdżącą przewagę nad wszystkimi skoro miał kilka takich "źródeł" xD
Awatar użytkownika
Sru
Posty: 58
Rejestracja: 2018-07-16, 18:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Sru »

Przekazywanie dóbr między graczami aktywnymi - spoko, ale nieaktywni nie powinni mieć tej możliwości.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Gruby »

Co mi się podobało:
- to że w ogóle wyszła druga runda i dotrwaliśmy do końca x]
- semickie stawki Chromego (@_@) >D
- podział na trzy surowce i potrzeba kooperacji między graczami
- ogólnie mechanika się fajnie spinała poza jednym elementem o którym zaraz
- memeski x]
- to że w sumie fajne przymierze z Kasią i Sru mi się udało zrobić
- mapki były ładne
- to że Borys krul ładnie wytłumaczył wszystko jak były wątpliwości

Co mi się nie podobało:
- to że gracze porezygnowali i olali grę co zepsuło balans
- w związku z powyższym tak naprawdę człowiek nie wiedział czy od razu miał przejebane bo któryś z uciekinierów miał np. potrzebny mu surowiec / albo czy nie służył za HM Slave dla innego gracza, i to sprawiało, że człowiek miał trochę wyjebane w to by jak najlepiej grać (do tego można dołączyć też problemy z komunikacją z niektórymi :-) )
- sam koncept brązu napawa mnie obrzydzeniem :-| ale mechanika żołnierzy i ataków agonów jakoś nie przypadła mi ogólnie do gustu
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Chromy »

Mi akurat się podobało ze gracze po podchodzili - brąz może miał wtedy jakąś wartość Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Podsumowanie 2 rundy, punktacja i feedback

Post autor: Chromy »

Sru pisze:Przekazywanie dóbr między graczami aktywnymi - spoko, ale nieaktywni nie powinni mieć tej możliwości.
Tylko wtedy jakby nie patrzeć już nie są nieaktywni Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 2 rundy”