Runda III - Świerzak
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Runda III - Świerzak
Siedzisz na złotym tronie w największej i najpiękniejszej sali pełnego przepychu pałacu. Przyglądasz się z pewnym znużeniem kosztownościom, niewolnikom, tancerzom, sługom, rzeźbom i innym skarbom, które udało ci się zgromadzić przez lata panowania. Twoje chwalebne imię wzbudzało respekt oraz lęk. Wydawało się, że świat leży u twych stóp, ale ambicje i rozsądek nie pozwalały ci na relaks.
Wiedziałeś, że w tym świecie nie jesteś jedyny. Że poza tobą jedenastu wielkich władców przeżywa te same rozterki. Że nigdy nie będziesz największy, póki oni żyją.
Słyszysz wojenne bębny. Twoi słudzy pomagają ci założyć zbroję. Odmawiasz modlitwę do bogów, a potem pokazujesz się tłumowi. Wiwat. Czas wojny. Czujesz ekstazę, kiedy wsiadasz do swojego bojowego rydwanu. Wiesz już, że niedługo wszystko się zmieni, a ty będziesz w centrum wszystkiego. Kiedy unosisz rękę do swego ludu, ten głośno wykrzykuje twe imię...
Zanim zacznie się właściwa rozgrywka, zachęcam do podania imienia władcy i nazwy kraju. Inspiracji można szukać choćby tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitanni
https://pl.wikipedia.org/wiki/Asyria
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hetyci
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kasyci
Teraz czas na to, na co wszyscy czekali. ROZDZIAŁ SUROWCÓW do rozdania w naszych 8 startowych prowincji czeka 55 zboża oraz 45 żelaza.
Rozdawanie zboża: maksimum to 10, ale 10 możesz przyznać tylko jednej prowincji. 9 również może posiadać tylko jedna prowincja. W żadnej prowincji nie może znaleźć się mniej niż 4 zboża.
Rozdawanie żelaza: w prowincji może znaleźć się maksymalnie 8 i minimalnie 3 żelaza.
Przykład: prowincja A 10 zboża/5 żelaza
prowincja B 8 zboża/8 żelaza
Itd....
ROZDZIELANIE STARTOWYCH ARMII:
Posiadasz 8 grup armii: 2 jednostki, 2 jednostki, 2, 3, 3, 3, 4 i 5 jednostek. Pod każdą jednostkę możesz przydzielić dowolną, pamiętając o dwóch zasadach:
- limit rydwanów to 8
- w każdej armii nie może znaleźć się więcej niż 2 rydwany.
Przykład: prowincja A 5 jednostek: rydwan bojowy, ciężki rydwan, dwóch łuczników, kawaleria
prowincja B 2 jednostki: piechota i łucznik
Itd....
Po tym, gdy każdy rozstawi jednostki możecie zamienić miejscami dwie grupy armii oraz wymienić 8 jednostek na inne (pamiętając o zasadach dotyczących rydwanów).
W skrócie, zadania do wykonania na teraz to:
- wybrać imię władcy i nazwę kraju
- rozdzielić surowce między prowincje
- rozdzielić startowy zestaw armii między prowincje.
Jeżeli są pytania to oczywiście jestem do dyspozycji.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Pamiętaj proszę, że zasady dotyczące startowego zboża zmieniły się:
viewtopic.php?p=20643#p20643
viewtopic.php?p=20643#p20643
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Świerzak
- Posty: 40
- Rejestracja: 2017-09-12, 09:12
- Tytuł: Oprawca
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Runda III - Świerzak
Kazreiws I - Bękarci pomiot z lędźwi Urhi-Teszupa, syna Muwatalli II, króla i twórcy potęgi Hetytów. Porwany przez opozycjonistów władzy, którzy wyrzekli się suwerenności Muwatalli i udali się z jego potomkiem do zbuntowanego ludu, który swe prowincje skrywał wśród gór. Nazwali swoje nowo powstałe państwo Ezswaz-an-Adasyrob, na czele postawili niespełna dziecięcioletniego chłopca, którego kontrolowało dwóch doświadczonych regentów . Ektat, który zajmował się kwestiami militarnymi jak i dyplomatycznymi, oraz Ekmam, sprawiająca nadzór nad gospodarką oraz ekonomią.
P73 (Ektat)
Żelazo - 4 | Zboże - 2 | Armia - 5: rydwan bojowy, rydwan z łucznikami, piechota, kawaleria, łucznicy
P74 (Ektat)
Żelazo - 4 | Zboże - 2 | Armia - 4: ciężki rydwan, rydwan bojowy, piechota, kawaleria
P75 (Ekmam)
Żelazo - 8 | Zboże - 7 |Armia - 2: łucznicy , piechota
P76 (Ektat)
Żelazo - 5 | Zboże - 4 | Armia - 3: rydwan z łucznikami, ciężki rydwan, kawaleria,
P77 (Ekmam)
Żelazo - 8 | Zboże - 7 | Armia - 2: łucznicy , piechota
P78 (Ekmam)
Żelazo - 8 |Zboże - 8 | Armia - 2: kawaleria, łucznicy
P79 (Ektat)
Żelazo - 4 |Zboże - 4 | Armia - 3: rydwan bojowy, piechota, kawaleria
P80 (Ektat)
Żelazo - 4 |Zboże - 4 | armia - 3: rydwan z łucznikami, łucznicy , piechota
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Gramy według systemu "a ja lubie szypko". Rozpisujecie plany, a ich realizacja będzie dokonywana bez przerywania gry, zgodnie z kolejnością akcji i graczy. Więcej informacji oraz przykładowa rozpiska planów pod tym linkiem: viewtopic.php?f=295&t=1760
Macie czas do 15 LISTOPADA.
Oczywiście mile widziane będzie zgłoszenie gotowości szybciej.
Adnotacja co do bonusów:
W przypadku posiadania bonusu z listy: generał, wieże obronne, kapłan- dysponujący nimi gracze będą przeze mnie informowani o możliwości jego użycia.
Nobilitację, urodzaj i kult można użyć w dowolnym momencie, ale w obrębie prowincji posiadanych na początku tury, a nie świeżo zdobytych.
Gracz dysponujący astrologią otrzyma jeszcze krótki czas na poprawkę planów po deadlinie.
Przy licznej populacji należy dopisać dwie jednostki przy wykonywaniu akcji rekrutacji 6 jednostek.
Nadwyżka i obróbka działają automatycznie.
Macie czas do 15 LISTOPADA.
Oczywiście mile widziane będzie zgłoszenie gotowości szybciej.
Adnotacja co do bonusów:
W przypadku posiadania bonusu z listy: generał, wieże obronne, kapłan- dysponujący nimi gracze będą przeze mnie informowani o możliwości jego użycia.
Nobilitację, urodzaj i kult można użyć w dowolnym momencie, ale w obrębie prowincji posiadanych na początku tury, a nie świeżo zdobytych.
Gracz dysponujący astrologią otrzyma jeszcze krótki czas na poprawkę planów po deadlinie.
Przy licznej populacji należy dopisać dwie jednostki przy wykonywaniu akcji rekrutacji 6 jednostek.
Nadwyżka i obróbka działają automatycznie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Świerzak
- Posty: 40
- Rejestracja: 2017-09-12, 09:12
- Tytuł: Oprawca
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Runda III - Świerzak
P73 (Ektat) powołanie 6 jednostek (jeśli siądzie żelazo: rydwan z łucznikami, rydwan z łucznikami, rydwan z łucznikami, rydwan z łucznikami + bonus rydwan z łucznikami, łucznik, piechota ; jeśli nie będzie żelaza: łucznik, łucznik, łucznik, łucznik + bonus łucznik, piechota, kawaleria)
Żelazo - 4 | Zboże - 2 | Armia - 5: rydwan bojowy, rydwan z łucznikami, piechota, kawaleria, łucznicy
P74 (Ektat) przemarsz - P73
Żelazo - 4 | Zboże - 2 | Armia - 4: ciężki rydwan, rydwan bojowy, piechota, kawaleria
P75 (Ekmam) [urodzaj: zboże+2] zebranie zboża
Żelazo - 8 | Zboże - 7 |Armia - 2: łucznicy , piechota
P76 (Ektat) powołanie 8 jednostek: łucznik, łucznik, łucznik, łucznik (+bonus łucznik), kawaleria, kawaleria, kawaleria, kawaleria (+bonus kawaleria)
Żelazo - 5 | Zboże - 4 | Armia - 3: rydwan z łucznikami, ciężki rydwan, kawaleria,
P77 (Ekmam) [urodzaj: zboże+2] powołanie 3 jednostek (łucznik, łucznik, kawaleria) + przemarsz - prowincja P80
Żelazo - 8 | Zboże - 7 | Armia - 2: łucznicy , piechota
P78 (Ekmam) [urodzaj: żelazo+1, moneta] zebranie żelaza
Żelazo - 8 |Zboże - 8 | Armia - 2: kawaleria, łucznicy
P79 (Ektat) budowa pomnika
Żelazo - 4 |Zboże - 4 | Armia - 3: rydwan bojowy, piechota, kawaleria
P80 (Ektat) przemarsz - prowincja P79
Żelazo - 4 |Zboże - 4 | armia - 3: rydwan z łucznikami, łucznicy , piechota
Żelazo - 4 | Zboże - 2 | Armia - 5: rydwan bojowy, rydwan z łucznikami, piechota, kawaleria, łucznicy
P74 (Ektat) przemarsz - P73
Żelazo - 4 | Zboże - 2 | Armia - 4: ciężki rydwan, rydwan bojowy, piechota, kawaleria
P75 (Ekmam) [urodzaj: zboże+2] zebranie zboża
Żelazo - 8 | Zboże - 7 |Armia - 2: łucznicy , piechota
P76 (Ektat) powołanie 8 jednostek: łucznik, łucznik, łucznik, łucznik (+bonus łucznik), kawaleria, kawaleria, kawaleria, kawaleria (+bonus kawaleria)
Żelazo - 5 | Zboże - 4 | Armia - 3: rydwan z łucznikami, ciężki rydwan, kawaleria,
P77 (Ekmam) [urodzaj: zboże+2] powołanie 3 jednostek (łucznik, łucznik, kawaleria) + przemarsz - prowincja P80
Żelazo - 8 | Zboże - 7 | Armia - 2: łucznicy , piechota
P78 (Ekmam) [urodzaj: żelazo+1, moneta] zebranie żelaza
Żelazo - 8 |Zboże - 8 | Armia - 2: kawaleria, łucznicy
P79 (Ektat) budowa pomnika
Żelazo - 4 |Zboże - 4 | Armia - 3: rydwan bojowy, piechota, kawaleria
P80 (Ektat) przemarsz - prowincja P79
Żelazo - 4 |Zboże - 4 | armia - 3: rydwan z łucznikami, łucznicy , piechota
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Tura 2
Zboże: 9-7=2
Żelazo: 9-5=4
Monety: 30+5+1(urodzaj)-1(kult u Shalvana)=35
Zboże: 9-7=2
Żelazo: 9-5=4
Monety: 30+5+1(urodzaj)-1(kult u Shalvana)=35
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Świerzak
- Posty: 40
- Rejestracja: 2017-09-12, 09:12
- Tytuł: Oprawca
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Runda III - Świerzak
Zebranie żelaza - p77
zebranie zboża - p78
powołanie 6 jednostek - p80 (4+1 rydwany bojowe, 2 jednostki podstawowe)
przemarsz/atak 2 - PASS
TAJNE:
powołanie 8 jednostek - 6+1 rydwanów z łucznikami, 2 kawalerie
powołanie 3 jednostek + przemarsz - p75 (dobierz jednostki podstawowe) + przemarsz do p76
budowa pomnika
przemarsz/atak 1 - PASS
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Tura 3
Zboże: 2+9=11-4=7
Żelazo: 7
Monety: 24+5-1(kult)=28
Punkty: 4
Zboże: 2+9=11-4=7
Żelazo: 7
Monety: 24+5-1(kult)=28
Punkty: 4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Tura 4
Zboże: 6
Żelazo: 7
Monety: 8+5-1(kult)=12
Punkty: 4
Zboże: 6
Żelazo: 7
Monety: 8+5-1(kult)=12
Punkty: 4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Tura 5
Zboże: 5
Żelazo: 7
Monety: 12+5=17
Punkty: 4
Zboże: 5
Żelazo: 7
Monety: 12+5=17
Punkty: 4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Runda III - Świerzak
Prowincje: 0
Pomniki: 0
Bitwy: 4
Zboże: 0
Kult: 0
Razem: 4
Pomniki: 0
Bitwy: 4
Zboże: 0
Kult: 0
Razem: 4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.