Runda III - Jaszczur

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

obrazek


Siedzisz na złotym tronie w największej i najpiękniejszej sali pełnego przepychu pałacu. Przyglądasz się z pewnym znużeniem kosztownościom, niewolnikom, tancerzom, sługom, rzeźbom i innym skarbom, które udało ci się zgromadzić przez lata panowania. Twoje chwalebne imię wzbudzało respekt oraz lęk. Wydawało się, że świat leży u twych stóp, ale ambicje i rozsądek nie pozwalały ci na relaks.
Wiedziałeś, że w tym świecie nie jesteś jedyny. Że poza tobą jedenastu wielkich władców przeżywa te same rozterki. Że nigdy nie będziesz największy, póki oni żyją.
Słyszysz wojenne bębny. Twoi słudzy pomagają ci założyć zbroję. Odmawiasz modlitwę do bogów, a potem pokazujesz się tłumowi. Wiwat. Czas wojny. Czujesz ekstazę, kiedy wsiadasz do swojego bojowego rydwanu. Wiesz już, że niedługo wszystko się zmieni, a ty będziesz w centrum wszystkiego. Kiedy unosisz rękę do swego ludu, ten głośno wykrzykuje twe imię...


Zanim zacznie się właściwa rozgrywka, zachęcam do podania imienia władcy i nazwy kraju. Inspiracji można szukać choćby tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitanni
https://pl.wikipedia.org/wiki/Asyria
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hetyci
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kasyci

Teraz czas na to, na co wszyscy czekali. ROZDZIAŁ SUROWCÓW :-| do rozdania w naszych 8 startowych prowincji czeka 55 zboża oraz 45 żelaza.
Rozdawanie zboża: maksimum to 10, ale 10 możesz przyznać tylko jednej prowincji. 9 również może posiadać tylko jedna prowincja. W żadnej prowincji nie może znaleźć się mniej niż 4 zboża.
Rozdawanie żelaza: w prowincji może znaleźć się maksymalnie 8 i minimalnie 3 żelaza.

Przykład: prowincja A 10 zboża/5 żelaza
prowincja B 8 zboża/8 żelaza
Itd....


ROZDZIELANIE STARTOWYCH ARMII:

Posiadasz 8 grup armii: 2 jednostki, 2 jednostki, 2, 3, 3, 3, 4 i 5 jednostek. Pod każdą jednostkę możesz przydzielić dowolną, pamiętając o dwóch zasadach:
- limit rydwanów to 8
- w każdej armii nie może znaleźć się więcej niż 2 rydwany.

Przykład: prowincja A 5 jednostek: rydwan bojowy, ciężki rydwan, dwóch łuczników, kawaleria
prowincja B 2 jednostki: piechota i łucznik
Itd....


Po tym, gdy każdy rozstawi jednostki możecie zamienić miejscami dwie grupy armii oraz wymienić 8 jednostek na inne (pamiętając o zasadach dotyczących rydwanów).

W skrócie, zadania do wykonania na teraz to:
- wybrać imię władcy i nazwę kraju
- rozdzielić surowce między prowincje
- rozdzielić startowy zestaw armii między prowincje.
Jeżeli są pytania to oczywiście jestem do dyspozycji.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Widziałem opisy Grubego, ma chłopak fantazję. U mnie dla kontrastu będzie mniej komedii, więcej pierdolnięcia (mam nadzieję).

Państwo południa, wspaniałe Al Sharidi, to w większości ogromne morze złotego piachu. Z powodu zimnych prądów płynących w pobliskim morzu tereny te mocno dotknęła susza. Wśród piaszczystych fal porozrzucane są zielone wysepki żyjące dzięki podziemnym wodom gruntowym. Mieszkająca tu ludność przywykła do lokalnych warunków. Choć obce jej są luksusy to nauczyła się czerpać radość z każdej drobnej rzeczy, np. prostego dania takiego jak gotowana kasza.

Wśród mieszkańców Al Sharidi, nie wiadomo czy to kwestia zbalansowanej diety czy wyznawanej religii, powstał kult ludzi naznaczonych przez bogów. Naznaczenie to objawia się przez występowanie dotkliwych chorób, a dokładniej poprzez trąd. Jeżeli w tych trudnych warunkach bogowie zsyłają takie przekleństwo na kogoś, a ten ktoś żyje dalej to czy nie jest to znakiem, że jest wybrańcem? Dlatego każdy dotknięty rozkładem zaraz zostaje wywyższony na drabinie społecznej i rządzi ludem dość krótko ale niezwykle entuzjastycznie i dumnie, aby zostać na wieki zapamiętanym w epickich legendach.

Obrazek

Najnowszy władca, mianujący się Abuyin Ibn Djadir (dosł. Zabić Mi Tych Ludzi) postanowił utorować sobie drogę do nieśmiertelnej chwały poprzez totalną dominację kontynentu. Nawet podekscytowani bogowie nie wiedzą czy mu się to uda, jednak bardzo ochoczo rzucili garścią kości przeznaczenia i zaczęli dokładnie interpretować wyniki.

* imię władcy - Abuyin Ibn Djadir
* nazwa państwa -Al Sharidi

Prowincje - zasoby i wojska
P65
Pokaż
  1. Zboże - 6
  2. Żelazo - 4
  3. Jednostki w prowincji:
    • Piechota x1
    • Kawaleria x1
    • Rydwan bojowy x1
    • Ciężki rydwan x1
P66
Pokaż
  1. Zboże - 3
  2. Żelazo - 5
  3. Jednostki w prowincji:
    • Piechota x1
    • Kawaleria x1
    • Łucznicy x1
    • Rydwan bojowy x1
    • Rydwan z łucznikami x1
P67
Pokaż
  1. Zboże - 5
  2. Żelazo - 5
  3. Jednostki w prowincji:
    • Kawaleria x1
    • Łucznicy x1
    • Rydwan z łucznikami x1
P68
Pokaż
  1. Zboże - 5
  2. Żelazo - 8
  3. Jednostki w prowincji:
    • Piechota x1
    • Łucznicy x1
P69
Pokaż
  1. Zboże - 4
  2. Żelazo - 7
  3. Jednostki w prowincji:
    • Piechota x1
    • Kawaleria x1
P70
Pokaż
  1. Zboże - 5
  2. Żelazo - 6
  3. Jednostki w prowincji:
    • Piechota x1
    • Kawaleria x1
P71
Pokaż
  1. Zboże - 7
  2. Żelazo - 4
  3. Jednostki w prowincji:
    • Rydwan bojowy x1
    • Rydwan z łucznikami x1
    • Ciężki rydwan x1
P72
Pokaż
  1. Zboże - 3
  2. Żelazo - 6
  3. Jednostki w prowincji:
    • Kawaleria x1
    • Łucznicy x1
Opisy jednostek
Przegląd Al Sharidiańskiej armii
Pokaż
  • Pielgrzymi (Piechota)
    Specjalnie przeszkolone formacje piechoty, które bezgranicznie ufają swemu władcy. W ramach dołączenia do jednostki każdy piechur po odbyciu podstawowej służby zasadniczej przyjeżdża do samej stolicy Al Sharidi by móc ucałować w dłoń Abuyina Ibn Djadira. Ci, którzy zarażą się przy tym trądem zakładają pojedynczy naramiennik wykonany z wypolerowanego żelaza i oficjalnie otrzymują tytuł Pielgrzyma.
  • Lansjerzy (Kawaleria)
    Mówi się o nich, że wszystko co kiedyś czyniło z nich ludzi już dawno zniknęło w morzu piasku. Dokładnego procesu powstawania nowych Lansjerów nie zna nawet sam władca, bowiem każdy z kawalerzystów złożył śluby milczenia. Milczące falangi szarżują na wroga na grzbietach swoich zarażonych koni.
  • Oszczepnicy (Łucznicy)
    Są to oddziały uformowane głównie z myśliwych oraz piratów, którzy zawitają w porcie Al Sharidi i skuszeni zarobkiem postanawiają zostać na dłużej. Głośna zgraja skora do bitki i picia. Podczas walki posługują się oszczepami, harpunami a nawet włóczniami, którymi miotają w kierunku zbliżających się przeciwników.
  • Procesja (Rydwan bojowy)
    Niektórzy zwiadowcy granicznych państw raportowali ogromne masy ludzi podążające między wydmami niczym ogromny wąż. Poza liczebnością ich znakiem rozpoznawczym są gigantyczne ołtarze, które wierni wspólnie noszą na plecach. Często któryś z uczestników procesji mdleje lub umiera od wysiłku dźwigania tego molocha, lecz wtedy szybko jego miejsce zajmuje następny. Procesja musi iść naprzód, bez względu na wszystko.
  • Desuvult (Rydwan z łucznikami)
    Najlepsi z Lansjerów otrzymują zaszczyt zostania Desuvultem. Ich miejsce znajduje się na rydwanach ciągniętych przez kilka wielbłądów. Nazwa jednostki wzięła się z dodatkowego przywileju nadawanego awansowanemu Lansjerowi - otrzymuje on pozwolenie na wypowiadanie dwóch słów "DESU VULT", co po długiej i cichej służbie jest prawdziwym błogosławieństwem.
  • Niszczyciel (Ciężki rydwan)
    Najodważniejsi albo najgłupsi jeźdźcy decydują się spróbować swych sił przy sterowaniu pustynnymi wołami. Są to istoty podróżujące stadnie między oazami i mają rozmiary słonia. Woły te ciągną masywne rydwany, na których może jechać nawet do 10 osób. Mimo spokojnej natury wołów, po odpowiedniej tresurze, nie mają one problemu by szarżować na wrogie oddziały i wbijać się w nie swoimi masywnymi rogami.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Masz 8 grup armii:
2 jednostki
2 jednostki
2 jednostki
3 jednostki
3 jednostki
3 jednostki
4 jednostki
5 jednostek


W miejsce każdej jednostki przydziel jedną DOWOLNĄ. Pamiętaj tylko o tym, że na początku możesz przydzielić tylko 8 rydwanów i maksymalnie po 2 na prowincję.

Następnie te 8 armii rozmieść między prowincje.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

To tak - żelaza masz 45, a nie 38.

W P71 masz 3 rydwany, a przy rozpisce początkowych armii możesz mieć maks 2 w armii.

Opisy są fajne, ale wolałbym, żebyście nie tworzyli nowych gatunków i ras. Może być dziwnie, groteskowo, przesadnie, ale bez rancorów czy wielkich węży :) poza tym bardzo spoko XD
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Ok, skorygowałem ilości żelaza.
Niestety poprawiłem też opisy jednostek aby były mniej "fantasy". Powinno być git ale jak coś to dawaj znać.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Boros, skoro mogę jeszcze przed startem to chcę zrobić podmiankę.
Zamień mi na mapie wojska między prowincjami P65 i P71

To właściwie tyle ode mnie. Mogę zaczynać
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Nastała pora licytacji - rzucam na stół 7 monet
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Gramy według systemu "a ja lubie szypko". Rozpisujecie plany, a ich realizacja będzie dokonywana bez przerywania gry, zgodnie z kolejnością akcji i graczy. Więcej informacji oraz przykładowa rozpiska planów pod tym linkiem: viewtopic.php?f=295&t=1760

Macie czas do 15 LISTOPADA.

Oczywiście mile widziane będzie zgłoszenie gotowości szybciej.

Adnotacja co do bonusów:
W przypadku posiadania bonusu z listy: generał, wieże obronne, kapłan- dysponujący nimi gracze będą przeze mnie informowani o możliwości jego użycia.
Nobilitację, urodzaj i kult można użyć w dowolnym momencie, ale w obrębie prowincji posiadanych na początku tury, a nie świeżo zdobytych.
Gracz dysponujący astrologią otrzyma jeszcze krótki czas na poprawkę planów po deadlinie.
Przy licznej populacji należy dopisać dwie jednostki przy wykonywaniu akcji rekrutacji 6 jednostek.
Nadwyżka i obróbka działają automatycznie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Przed obliczem Abuyin Ibn Djadira zjawił się astrolog.
- Witaj, o panie - skłonił się usłużnie. - Przybywam z Kumitu, gdzie służyłem radzie królowej Katalinie. Wiedz panie, że planuje ona...

Przemarsz/atak 1 - uderzenie na P81 z P08.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Na mocy mojej mocy ogłasza się co następuje:

Prowincja P71 powoła 8 nowych jednostek. Będą to 4 oddziały łuczników i 4 oddziały kawalerii
Prowincja P67 powoła 3 nowe jednostki, które przemaszerują do prowincji P71. Tymi jednostkami będą dwa oddziały łuczników i jeden oddział piechoty.
Prowincja P70 postawi pomnik na moją cześć. Ma być wysoki do nieba i muskularny.
W prowincji P69 nastał czas żniw. Niech mieszkańcy prowincji zbiorą zboże i złożą w państwowych magazynach.
---
Niech wielka armia z P66 wyruszy na zachód w kierunku ziem Nevrasta. Niech zdobędą w moim imieniu prowincję P18!
Zarządzam nabór w prowincji P65. Każdy mężczyzna zdolny do noszenia broni niech stawi się w koszarach w dniu trzeciego słońca. Werbuję 6 jednostek:
- 4 rydwany z łucznikami i 2 jednostki piechoty (jeżeli wydobędę żelazo na czas)
- 4 jednostki piechoty i 2 jednostki kawalerii (jeżeli nie wydobędę żelaza na czas)
Prowincja P68 otrzymuje bardzo ważne zadanie jakim jest wydobycie żelaza. Jest to niezbędny materiał dla naszej armii, więc lenistwo przy wydobyciu będzie karane.
Prowincje
Pokaż
P71 - powołanie 8 jednostek
P67 - powołanie 3 jednostek + przemarsz do innej prowincji
P70 - budowa pomnika
P69 - zebranie zboża
----
P66 - atak/przemarsz1 na prowincję Nevrasta P18
P65 - powołanie 6 jednostek
P68 - zebranie żelaza
Wolne prowincje do rozpisania: P72
Wolne akcje do przypisania: atak/przemarsz2 (rezygnuję z wykonania)

Na razie rezygnuję z przemarszy
PS. Wybacz zamieszanie. Zamieniłem wcześniej zadeklarowaną akcję werbunku 8 jednostek. Wcześniej była przypisana do P66 ale wtedy nie mógłbym zaatakować Nevrasta. Musiałem zmienić szyk aby nie zmarnować akcji. Zamieniłem tylko akcję z P66 na P71
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Astrolog mówi:
- P86 Atak 2 - ruch wszystkim do prowincji P82 (Mark)
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Tura 2

Zboże: 4-4=0 (-6 punktów za niewykarmione prowincje)
Żelazo: 8-5=3
Monety: 23+5-1(kult u Shalvana)=27
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

(Głęboki wdech)

Na dwór władcy Abuyina ponownie zawitała trupa cyganów, którzy w zamian za złote monety oferowali różne "cuda". Włodarz spojrzał na nich z pogardą ale uznał, że może warto będzie zaryzykować. Kiwnął palcem i po chwili w obliczu jego lustrzanej maski odbiła się postać karła, który bijąc głębokie ukłony uniósł ku królowi pękatą sakiewkę. Abuyin zanurzył w niej dłoń a następnie rzucił cyganom pod nogi 9 MONET po czym patrzył z satysfakcją jak dzikusy biją się między sobą o każdą monetę niczym zwierzęta.

Tura 2, licytacja = 9 monet

Obrazek
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Abuyin oparł swoje dłonie na blacie wielkiego stołu, na którym wygrawerowane zostały prowincje tego świata. Ciszę w sali obrad przerywały jedynie sporadyczne ataki gruźlicy stojących obok władcy generałów. Pustynny król przejechał palcem wskazującym po swoich ziemiach i wydał ostateczne polecenia. Każde kolejne zdanie oddzielał dłuższą przerwą jakby dokładnie ważył kolejne rozkazy.

- Doszły nas wieści, jakoby pola P69 obrodziły w tym sezonie. Ponieważ susza dotknęła większą część kraju zarządzam masowe zbiory zboża w P69. Wyjaśnijcie ludności, że są bohaterami, których praca nakarmi cały nasz naród.

- Jednocześnie wyślijcie wszelkich jeńców wojennych, jakich tylko udało się pojmać po ostatnim natarciu, i wyślijcie ich do kopalni żelaza w P70. Niech się przydadzą do czegoś i pomogą w wydobyciu.

- W wyniku sprzedajnego rydwanu, który odwrócił się od naszej wiary, straciliśmy całą armię w prowincji P66. Zarządzam zatem nabór do wojska. Tamtejsi mieszkańcy i tak płodnie się rozwijają a populacja tam jest liczna. Niech stworzą nam na północy kamienny bastion tarcz.

- Centralne prowincje naszego kraju są najbogatsze w podziemne źródła, jednak liczne wojska stacjonujące na tamtym terenie uniemożliwiają nam zbiory. Niechaj większość armii przemieści się z P71 do P72. Zabezpieczą w ten sposób nasz port. Niechaj w centrum pozostaną jedynie piechurzy.

- Brakuje nam żołnierzy na zachodniej granicy. Żadna prowincja nie może zostać bez osłony. Niechaj powstanie w prowincji P67 nowy garnizon, który swoją obecnością zbuduje morale naszych obywateli.

- Po ostatnim napływie piratów do naszego portu, część zaoferowała nam swoje usługi. Nie wiem czemu wolą działać na ladzie niż na wodzie ale już nie chciałem pytać o ten słoik z piachem, który jeden z nich targał. Nowo utworzony oddział 3 piratów w P72 niech przemieści się i wesprze P71

- Nasz sąsiad z północy to wprawiony intrygant. Niestety dla niego dowiedziałem się o jednym z jego spisków. Skoro jego słowa są niczym woda, niech nasze będą głazem. Wszystkie siły z P65 na P88. Niech będzie to ostrzeżenie. Kolejnej intrygi nie popuszczę.

- Południowe prowincje cieszą się urodzajem. Ludzie tam wyglądają na szczęśliwych. Zasugerujcie im delikatnie, by zbudowali tam pomnik na moją cześć. Powinni chcieć zrobić to z radością, a jak nie to ich przekonajcie, że są szczęśliwi.


Zboże = 0 + 6(zbiory) = 6
Żelazo = 3 + 7(wydobycie) = 10

zebranie żelaza - P69
zebranie zboża - P70
powołanie 6 jednostek - P66 (1 kawaleria, 5 ciężki rydwan) + liczna populacja (2 kawaleria)
przemarsz/atak 2 - przemarsz wszystkich łuczników, kawalerii i rydwanów z P71 do P72, w P71 zostaje sama piechota
------- Pozostałe akcje
powołanie 8 jednostek - P67 (1 łucznik, 4 kawalerii, 2 ciężkie rydwany)
powołanie 3 jednostek + przemarsz do innej prowincji - P72 tworzę 3 łuczników i przemieszczam tylko 3 łuczników do P71
przemarsz/atak 1 - P65 wszystkie siły na P88 :kappa:
budowa pomnika - P68
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Tura 3

Zboże: 0(-1 punkt)
Żelazo: 2
Monety: 18+5=23
Punkty: 1 -5=-4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Dzisiaj będzie szybko bo i tak zalegam z opisem.

P70 - zebranie żelaza
P69 - zebranie zboża
P65 - budowa pomnika
P71 - rekrutacja dwóch rydwanów z łucznikami i przemarsz do P72
P66 - atak wszystkimi siłami na P18
P72 - atak wszystkimi siłami na P05

Dlaczego? Bo Kasia jest wysoko w rankingu i wygrała poprzednią turę. Niech teraz Shalvan posmakuje pomarańczy Kappa
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Tura 4

Zboże: 0(-1 punkt)
Żelazo: 6
Monety: 13+5-1(kult)=17
Punkty: -4-1+2=-3
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Na licytację w kolejnej turze daję 9 monet
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Abuyin siedział przez długi czas nad drewnianym stołem, na którym poustawiane było mnóstwo pionków w różnych kolorach. Im dłużej na nie patrzył, tym zabawniej wyglądała ta plansza. Rozkład pionków przypominał mu bowiem konstelację gwiazd, które świeciły w sezonie zbiorów nad pustynnym krajobrazem Al Sharidi. Był to niechybnie symbol dobrego losu, lecz jednocześnie naiwności władcy. Monarcha doskonale sobie bowiem zdawał sprawę, że podniesienie ręki na trzech swoich sąsiadów przypieczętowało jego los. Tylko od zachodniej granicy sytuacja wydawała się w miarę stabilna co powodowało w umyśle Abuyina niemałą zgryzotę. Jakże łatwo jest przewidzieć ruchy sąsiadów, gdy jest się z nimi w stanie wojny! Sojusze są tak nieprzewidywalne!

Władca zaśmiał się histerycznie co od razu zwróciło na niego uwagę jego dworzan.

- Co rozkażesz, panie?
- Zatańczymy najdziwniejsze tango jakie mi kiedykolwiek przyszło do głowy.

Odpowiedział włodarz po czym zaczął przestawiać poszczególne figurki na stole a wszyscy generałowie obecni na sali przełknęli (nie ukrywając) głośno ślinę.


ROZKAZY TURA 4

zebranie żelaza P65
przemarsz/atak1 P88 ->P66 (atak wszystkimi wojskami)
powołanie 6 jednostek P70 (5 łuczników, 1 rydwan z łucznikami)
zebranie zboża P67

przemarsz/atak2 P05->P04 (atak wszystkimi wojskami)
powołanie 8 jednostek P72 (4 piechoty, 4 kawalerii)
powołanie 3 jednostek + przemarsz P68->P69 (ruch wszystkimi wojskami, werbuję 3 rydwany bojowe)
budowa pomnika P69
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Tura 5

Zboże: 0 (-3 punkty za niewykarmione prowincje)
Żelazo: 6
Monety: 8+5-1(kult)+5(nadwyżka)=17
Punkty: -3-3+2=-4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

W kolejnej licytacji rzucam na stół 8 monet
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Władca Abuyin pojawiał się coraz częściej w szeptach wymienianych między nadworną służbą. Imię gadziego władcy odbijało się ledwie słyszalnym echem w cieniach korytarzy i zakamarkach sal. Trędowaty król był tego świadom jednak nie specjalnie kwapił się by coś z tym zrobić. Przechadzał się tylko po swojej sali tronowej chichocząc pod nosem niczym obłąkany.

Jeden ze stojących w pobliżu generałów odchrząknął głośno po czym wstrzymał na chwilę oddech, bowiem uwaga władcy skupiła się na źródle owego hałasu.
- Panie, jakie są twoje rozkazy? Ludzie się niepokoją, potrzebują instrukcji.
- Doprawdy?
Abuyin postąpił kilka kroków w kierunku generała po czym wolnym ruchem położył dłoń na swojej lustrzanej masce. Świetliste srebro zaczęło oddalać się od oblicza króla odsłaniając tym samym szpetne wnętrze.
- Rozkazuję! Szykować się do boju! Ten kto spróbuje uciec z pola bitwy, zginie jako pierwszy!


Obrazek

ROZKAZY TURA 5

powołanie 3 jednostek + przemarsz P70 -> P71 przemarsz wszystkimi siłami + powołanie 3 ciężkich rydwanów
zebranie żelaza P72
przemarsz/atak2 atak 2 łucznikami z P04 na P03
zebranie zboża P70 (jeżeli stracę P65 to P71)

przemarsz/atak1 P69 -> P68
powołanie 6 jednostek P65 (4 kawalerii, 2 łuczników, jeżeli wcześniej stracę prowincję to rezygnuję z akcji)
powołanie 8 jednostek P68 (2 rydwany z łucznikami, 4 piechoty, 2 łuczników jeżeli wcześniej stracę prowincję to rezygnuję z akcji)
budowa pomnika (rezygnuję z akcji)
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Tura 6

Zboże: 7
Żelazo: 7
Monety: 13
Punkty: -4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Jaszczur »

Królestwo w ruinach. Prosperujące swego czasu Al Sharidi upadło na kolana. Abuyin podziwiał przez okna swego pałacu tłumy ludzi, którzy zaczęli już dawno odwracać się od niego i podważać jego boski autorytet. Błogosławieństwo bogów, przestało go wspierać praktycznie na początku kampanii. Może nigdy nie było żadnego błogosławieństwa? Władca cisnął swoją lustrzaną maskę o podłogę. Jego dotknięta rozkładem twarz odbiła się od maski ostatni raz nim ta roztrzaskała się na posadzce na setki kawałków. To był już koniec panowania Abuyina, nie miał co do tego złudzeń. Nie mógł za to zaprzeczyć, że doniesienia o ogromnej wściekłości sąsiednich krajów napawała go radością. Uwielbiał słuchać raportów o tym, jak inni władcy płakali nad swą niedolą i grozili Al Sharidi odwetem.

Ostatni ludzie jacy ostali się u boku hegemona należeli do milczących szeregów elitarnych gwardzistów. Ich misją i celem życia było mu służyć bez względu na okoliczności. Tylko tych biedaków Abuyin tak naprawdę żałował - ich zawiedzionego zaufania. Postanowił zatem zakończyć swój podbój w jedyny znany sobie sposób. Przywdział skórzany pancerz, zebrał swoich ludzi i ostatnich lojalnych generałów po czym wyruszył z pałacu na czele oddziału, prosto w morze pustyni. Zbuntowana ludność wychodziła im na spotkanie i obrzucała obelgami. Milcząca gwardia zaś przecinała się przez nich jak przez zboże. Ci ludzie już nie mieli znaczenia. Dawno stracili jakiekolwiek znaczenie. Gdy tylko trędowata armia opuściła stolicę Al Sharidi, mieszkańcy zaraz wzniecili bunt i przejęli władzę z nadzieją, że nowy uzurpator, który wkrótce nadejdzie, okaże im łaskę i pozwoli żyć dalej.


Obrazek

Abuyin Ibn Djadir rozejrzał się po horyzoncie piasku. Jego rozkazy rozniosły się po bastionach a wszystkie siły ruszyły w swój ostatni marsz. Czy na pewno dobrze to zaplanował? Myśl ta pojawiła się w głowię władcy tylko na sekundę, już było za późno na sentymenty. Gdy tylko w zasięgu wzroku pojawiły się wrogie sztandary, milcząca fala spłynęła ze szczytów wydm.

Obrazek

powołanie 8 jednostek -> P69 4x rydwan bojowy + 4x kawaleria
zebranie zboża -> nie mam czasu na takie pierdoły kappa
powołanie 3 jednostek + przemarsz -> P72 rekrutuję 2x rydwany z łucznikami i łucznika, przemarsz wszystkich wojsk do P71
przemarsz/atak1 -> wszystko, ile fabryka dała z P71 na P66

zebranie żelaza -> rezygnuję z wydobycia
przemarsz/atak2 -> all in, P68 na P41
powołanie 6 jednostek -> P70 4x łucznicy + 2x kawaleria
budowa pomnika -> buduję pomnik na dnie morza w okolicach portu


Tym oto sposobem kończy się sen o podboju. Wyszło całkiem w miarę, część rzeczy można było zrobić lepiej. Poniekąd czuję się odpowiedzialny za zaprowadzenie pokoju na północy kappa

Niezależnie od rezultatu tury, dzięki Borys za grę! Przednia strategia z tego wyszła!

2/10 nie polecam Kappa
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Poprawka: punkty -5
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Jaszczur

Post autor: Borys »

Prowincje: 24
Pomniki: 6
Bitwy: 11
Zboże: -10
Kult: 0
Razem: 31
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 3 rundy”