Runda III - Nevrast

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

obrazek


Siedzisz na złotym tronie w największej i najpiękniejszej sali pełnego przepychu pałacu. Przyglądasz się z pewnym znużeniem kosztownościom, niewolnikom, tancerzom, sługom, rzeźbom i innym skarbom, które udało ci się zgromadzić przez lata panowania. Twoje chwalebne imię wzbudzało respekt oraz lęk. Wydawało się, że świat leży u twych stóp, ale ambicje i rozsądek nie pozwalały ci na relaks.
Wiedziałeś, że w tym świecie nie jesteś jedyny. Że poza tobą jedenastu wielkich władców przeżywa te same rozterki. Że nigdy nie będziesz największy, póki oni żyją.
Słyszysz wojenne bębny. Twoi słudzy pomagają ci założyć zbroję. Odmawiasz modlitwę do bogów, a potem pokazujesz się tłumowi. Wiwat. Czas wojny. Czujesz ekstazę, kiedy wsiadasz do swojego bojowego rydwanu. Wiesz już, że niedługo wszystko się zmieni, a ty będziesz w centrum wszystkiego. Kiedy unosisz rękę do swego ludu, ten głośno wykrzykuje twe imię...


Zanim zacznie się właściwa rozgrywka, zachęcam do podania imienia władcy i nazwy kraju. Inspiracji można szukać choćby tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitanni
https://pl.wikipedia.org/wiki/Asyria
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hetyci
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kasyci

Teraz czas na to, na co wszyscy czekali. ROZDZIAŁ SUROWCÓW :-| do rozdania w naszych 8 startowych prowincji czeka 55 zboża oraz 45 żelaza.
Rozdawanie zboża: maksimum to 10, ale 10 możesz przyznać tylko jednej prowincji. 9 również może posiadać tylko jedna prowincja. W żadnej prowincji nie może znaleźć się mniej niż 4 zboża.
Rozdawanie żelaza: w prowincji może znaleźć się maksymalnie 8 i minimalnie 3 żelaza.

Przykład: prowincja A 10 zboża/5 żelaza
prowincja B 8 zboża/8 żelaza
Itd....


ROZDZIELANIE STARTOWYCH ARMII:

Posiadasz 8 grup armii: 2 jednostki, 2 jednostki, 2, 3, 3, 3, 4 i 5 jednostek. Pod każdą jednostkę możesz przydzielić dowolną, pamiętając o dwóch zasadach:
- limit rydwanów to 8
- w każdej armii nie może znaleźć się więcej niż 2 rydwany.

Przykład: prowincja A 5 jednostek: rydwan bojowy, ciężki rydwan, dwóch łuczników, kawaleria
prowincja B 2 jednostki: piechota i łucznik
Itd....


Po tym, gdy każdy rozstawi jednostki możecie zamienić miejscami dwie grupy armii oraz wymienić 8 jednostek na inne (pamiętając o zasadach dotyczących rydwanów).

W skrócie, zadania do wykonania na teraz to:
- wybrać imię władcy i nazwę kraju
- rozdzielić surowce między prowincje
- rozdzielić startowy zestaw armii między prowincje.
Jeżeli są pytania to oczywiście jestem do dyspozycji.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Pamiętaj proszę, że zasady dotyczące startowego zboża zmieniły się:
viewtopic.php?p=20643#p20643
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Nazwa Państwa: Arinna
Władca: Muwatallis II
Zboże:
P17, P18, P19, P20 - po 8 zboża (32)
P23 - po 6 zboża

Żelazo:
P22, P23, P24 - po 8 żelaza (24szt.)
P20, P21 - po 8 żelaza (16szt.)
P19 - po 5 żelaza

Później dam armię
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

8 zboża możesz mieć w jednej prowincji tylko.
I w każdej prowincji musisz mieć trochę zboża, w dwóch prowincjach chociaż po 2.
Żelazo też musisz mieć w każdej prowincji, minimum 3.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Aa okej, ogarnę to jutro rano
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Ok, luz :)
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Zboże i żelazo:
p24 4 zboża, 7 żelaza,
p23 7 zboża, 8 żelaza,
p22 4 zboża, 7 żelaza,
p21 4 zboża, 4 żelaza,
p20 7 zboża, 7 żelaza,
p19 4 zboża, 4 żelaza,
p18 4 zboża, 4 żelaza,
p17 4 zboża, 4 żelaza,

Armia:
p24 - 1 ryd. bojowy, 1 ryd. ciężki, 1 kawaleria, 1 piechota
p21 - 1 ryd. ciężki, 1 ryd. z łucznikiem, 1 piechota, 1 łucznik, 1 kawaleria
p17 - 1 ryd. cięzki, 1 piechota, 1 łucznik
p20 - 2 ryd. ciężkie, 1 kawaleria
p18 - 1 kawaleria, 1 łucznik, 1 rydwan bojowy
p19 - 2 piechoty
p23 - 1 piechoty, 1 łucznik
p22 - 1 piechoty, 1 łucznik
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Daję 17 monet do licytacji :-)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Wybieram bonus - kapłan (3 od góry) o--> Kappa
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Gramy według systemu "a ja lubie szypko". Rozpisujecie plany, a ich realizacja będzie dokonywana bez przerywania gry, zgodnie z kolejnością akcji i graczy. Więcej informacji oraz przykładowa rozpiska planów pod tym linkiem: viewtopic.php?f=295&t=1760

Macie czas do 15 LISTOPADA.

Oczywiście mile widziane będzie zgłoszenie gotowości szybciej.

Adnotacja co do bonusów:
W przypadku posiadania bonusu z listy: generał, wieże obronne, kapłan- dysponujący nimi gracze będą przeze mnie informowani o możliwości jego użycia.
Nobilitację, urodzaj i kult można użyć w dowolnym momencie, ale w obrębie prowincji posiadanych na początku tury, a nie świeżo zdobytych.
Gracz dysponujący astrologią otrzyma jeszcze krótki czas na poprawkę planów po deadlinie.
Przy licznej populacji należy dopisać dwie jednostki przy wykonywaniu akcji rekrutacji 6 jednostek.
Nadwyżka i obróbka działają automatycznie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Nazwy prowincji:
P24 - Kana
P23 - Wilusa
P22 - Farawa
P21 - Arzawa
P20 - Nesa
P19 - Arinna
P18 - Lazawa
P17 - Karawa
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Prowincja Kana - powołanie jednostek (3 piechoty, 3 łuczników, 2 konnicy - 6 żelaza)
Prowicja Nesa - powołanie 3 jednostek + przemarsz do prowincji Karawa (2 piechoty, 1 łucznik)
Prowincja Arinna - budowa pomnika
Prowincja Farwawa - zbieranie zboża
Prowincja Larawa - zbieranie żelaza
Prowincja Arzawa - powołanie jednostek (2 piechoty, 2 ciężkie rydwany, 2 kawaleria - 3 żelaza)
Prowincja Wilusa - przemarsz do prowincji Kana
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Tura 2

Zboże: 4-4=0 (-6 punktów za niewykarmione prowincje)
Żelazo: 4-2=2
Monety: 13+5-1(kult u Shalvana)=17
Punktacja za bitwy: 1
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Daję 14 monet do licytacji
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

P22 - Budowa pomnika
P18 - powołanie 6 jednostek (3piechota,1 konnica, 1ciężki rydwan, 1rydwan bojowy)
P23 - zebranie zboża
P20 - zebranie żelaza
P19 - powołanie 3 jednostek + przemarsz - prowincja P18 (1piechoty,1łucznik,1kawaleria)
P21 - atak/przemarsz 1 - prowincja P73
P17 - atak/przemarsz 2 - prowincja P73
P24 - powołanie 8 jednostek (3piechoty, 3 konnicy, 2łucznicy)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Tura 3

Zboże: 0
Żelazo: 7
Monety: 3+5=8
Punkty: 1 -4 za zboża=-3
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

12,5 złotych monet
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Prowincja P22- zebranie żelaza
Prowincja P20 - zebranie zboża
Prowincja P18 - atak P66
Prowincja P23 - budowa pomnika
Prowincja P24 - atak P76
Prowincja P17 - powołanie 8 jednostek (2piechoty, 3 konnicy, 2 łucznik, 1ciężki rydwan)
Prowincja P19 - powołanie 3 jednostek (3 x rydwany z łucznikami) + przemarsz do innej prowincji P18
Prowincja P21 - powołanie 6 jednostek (2ciężkie rydwany, 2rydwany bojowe, 2 rydwany z łucznikami) + LP 1Ł, 1K
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Tura 4

Zboże: 1
Żelazo: 4
Monety: 5-1(kult)=4
Punkty: -3+4=1
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

12 złota
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Jak chcesz dać 12 jak masz 4?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

kapłan
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Prowincja P23- zebranie żelaza
Prowincja P24 - zebranie zboża
Prowincja P66 - atak P67
Prowincja P20 - budowa pomnika
Prowincja P17 - przemarsz do P18
Prowincja P19- powołanie 8 jednostek (2piechoty, 3 konnicy, 2 łucznik, 1ciężki rydwan)
Prowincja P18 - powołanie 3 jednostek (1x piechota, 2 x łucznicy) + przemarsz do innej prowincji P66
Prowincja P21 - powołanie 6 jednostek (2ciężkie rydwany, 2rydwany bojowe, 2 łuczników)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Tura 5

Zboże: 0(-1 punkt za niewykarmioną prowincję)
Żelazo: 7
Monety: 0+5-1(kult)=4
Punkty: 1-1+4=4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

4 złota
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

kapłan
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Prowincja P24- zebranie żelaza
Prowincja P66 - budowa pomnika
Prowincja P76 - powołanie 8 jednostek (2piechoty, 3 konnicy, 2 łucznik, 1ciężki rydwan)
Prowincja P17 - atak P41
Prowincja P22 - przemarsz do P20
Prowincja P19- zbieranie zboża
Prowincja P20 - powołanie 6 jednostek (2piechoty, 2rydwany bojowe, 2 łuczników)
Prowincja P18 - powołanie 3 jednostek (1x piechota, 1 x łucznicy + 1kawaleria) + przemarsz do innej prowincji P17
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Tura 6

Zboże: 0 (-2 punkty za niewykarmione prowincje)
Żelazo: 11
Monety: 4
Punkty: 4-2+1=3
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Prowincja P67 - powołanie 8 jednostek (2 ciężkie rydwany, 1 bojowy, 1 piechoty, 2łucznicy, 2kawaleria)
+ 2 bonusowe (2 piechota)
Prowincja P18 - zebranie zboża
Prowincja P19 - powołanie 3 jednostek + przemarsz do Prowincji 17 (1łucznik, 2 kawaleria)


Prowincja P76 - budowa pomnika
Prowincja P66 - zebranie żelaza
Prowincja P17 - powołanie 6 jednostek (1 piechota, 2 łucznicy, 1 kawaleria, 1ciężki rydwan, 1rydwan z łucznikami)
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Runda III - Nevrast

Post autor: Borys »

Poprawka: punkty 4
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 3 rundy”