Zasady i zapisy do III rundy

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Trzecia też wnosi już -2 punkty.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Mark Subintabulat »

Dobrze piszesz

Borys, a co z bonusami
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Lista bonusów
Pokaż
Obrazek
Obrazek


PRZYKŁADOWA TURA GRACZA MARUNOSA
To ja, wy polskie robaki 2-)



Faza -1, przygotowanie do gry
Marunos wybiera nazwę kraju - Marunolanola i króla - Ruma-nos IV.
Marunos ma tak jak wy do rozdziału 38 zboża i 45 żelaza (trzymając się zasad, które podałem wam w waszych działach). Stara się je rozmieścić tak, żeby te z największą ilością surowców znalazły się w bezpiecznych granicach.
Powołuje teraz armie. Ma 8 grup jednostek:

2 jednostki
2 jednostki
2 jednostki
3 jednostki
3 jednostki
3 jednostki
4 jednostki
5 jednostek


Podmienia pod nie DOWOLNE jednostki. Istnieje tylko zasada, że razem może być maksymalnie 8 rydwanów na wszystkie te armie oraz że w żadnej nie mogą naraz znaleźć się więcej niż 2 rydwany.

0. Początek tury
MG krul Borys losuje kolejność na torze bonusów (patrz wyżej) i akcji. Tylko 4 pierwsze akcje są losowe, 4 kolejne zakryte.

Akcje:
- zebranie żelaza
- powołanie 8 jednostek
- przemarsz/atak 2
- budowa pomnika
- NIEODKRYTA
- NIEODKRYTA
- NIEODKRYTA
- NIEODKRYTA

1. Faza licytacji
Marunos podczas licytacji dał 6 monet. Dzięki temu wybierał bonus jako 5 osoba. Chciał wybrać "generała", ale zajął go już gracz Balthazar. Wybiera "nadwyżkę", dzięki czemu zyskuje 3 zboża, 5 monet. "Nadwyżka" jest ostatnia na liście, więc Marunos gra ostatni.

2. Dobór prowincji do akcji
Marunos ma akurat 8 prowincji, więc w każdej może wykonać akcję. Dobiera tak:

Prowincja A - zebranie żelaza
Prowincja B - zebranie zboża
Prowincja C - przemarsz/atak 1
Prowincja D - budowa pomnika
Prowincja E - przemarsz/atak 2
Prowincja F - powołanie 8 jednostek
Prowincja G - powołanie 3 jednostek + przemarsz do innej prowincji
Prowincja H - powołanie 6 jednostek


3. Wykonywanie akcji

Pierwsza na torze jest akcja zbierania żelaza. Marunos wybrał prowincję A, w której posiada 5 żelaza i właśnie tyle wydobywa.
Drugą akcją jest powołanie 8 jednostek. Marunos w prowincji F tworzy trzech łuczników, jedną kawalerię, trzy ciężkie rydwany i jeden rydwan bojowy. Zbudował cztery rydwany, kosztowały go więc 4 żelaza (zostaje 1).
Trzecia akcja to przemarsz/atak2. Marunos atakuje z prowincji E na prowincję K gracza-psa agona. Zdobywa ją bez problemu.
Czwarta akcja to budowa pomnika. Marunos robi to w prowincji D.

Teraz odsłaniana jest piąta akcja. Okazało się, że jest to przemarsz/atak1. Nim Marunos wykona swój ruch, szybszy od niego na torze kolejności jest gracz Panda. Wykonuje swój atak na prowincję G Marunosa. Marunos posiada tam 4 piechoty, a Panda atakuje 14 ciężkimi rydwanami. Pokonuje więc Marunosa i odbiera mu prowincję G.
Marunos jest lekko wkurwiony, ale swój przemarsz/atak wykorzystuje, aby wysłać wszystkie wojska z prowincji C do zagrożonej teraz przez Pandę prowincji F.

Odsłaniana jest szósta akcja. Okazuje się być nią powołanie 3 jednostek + przemarsz do innej prowincji. Marunos robił tą akcje w prowincji G, ale odebrał mu ją Panda, więc akcja przepada.
Odsłaniana jest siódma akcja. Jest nią zbieranie zboża. Marunos ma w prowincji B 6 zboża i właśnie tyle zbiera.
Ósma akcja to powołanie 6 wojska. Marunos w prowincji H tworzy 2 piechoty i 4 kawalerii. Ponieważ stworzył 4 te same jednostki, otrzymuje 5 taką samą gratis(punkt 13 instrukcji). Łącznie więc powoła 2 piechoty i 5 kawalerii.

4. Wykarmianie prowincji i koniec tury

Marunos ma więc 8 prowincji. Stracił prowincję G na rzecz Pandy, ale zyskał prowincję K agona. Zebrał 6 zboża, ale na samym początku wybrał bonus "urodzaj", który zapewnił mu 3 zboża. Łącznie ma więc 9. Wykarmia 8 prowincji i kończy turę z nadwyżka 1 zboża i 1 żelaza.
Teraz kolejny raz MG rozlosowuje kolejność na torze bonusów, torze akcji i zacznie się licytacja.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Marunos
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-15, 09:52
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Marunos »

ale to zrobiłem Kappa
gruba i chuj
umierające żabki skaczące dziewice
gruby ma pomarszczone dupsko
i to też chuj
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Katharsis »

No już prawie ogarniam xD Jednak najlepiej to praktycznie pokazywać.

Jeszcze tylko kwestia licytacji i tych bonusów jest dla mnie niejasna, ale to rozumiem jeszcze w budowie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Nie, to akurat proste. Masz 30 monet. Jak zaczyna się licytacja to w swoim dziale piszesz, ile monet rzucasz na stół. Ten, kto da najwięcej, pierwszy wybiera bonus z listy, którą wrzuciłem. Bonus oznacza też miejsce w kolejności. Czyli jeśli wybierzesz pierwszy bonus na liście to będziesz pierwsza, drugi - druga, a ostatni - ostatnia.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Katharsis »

Rozumiem, że ta liczba monet jest na całą grę i nie odnawia się co turę?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Co turę dostajecie 5 monet jeszcze. Więcej patrz punkt 5
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Katharsis »

A jak rozstawimy surowce i armię, to czy to będzie potem widoczne dla wszystkich czy będzie tajne?

+ Czy rozmieszczenie armii jest stałe na grę czy można zmieniać co turę?

+ Czy mam rozpisać konkretnie jakie rodzaje jednostek gdzie rozstawiam czy tylko liczbę jednostek armii na danej prowincji?

Chyba ogarnęłam swoim rozumem te zasady w końcu :D
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

To co macie w promocjach jest jawne.
Macie akcje ruchu i powoływania jednostek, więc wszystko będzie się zmieniać.
Ilości +typy.

Miało być do soboty, ale możecie do końca weekendu wysyłać.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Jutro będę przerzucał wszystko na mapę. Więc macie czas na poprawki.

W ogóle 10 dni, a część osób w ogóle nie wysłała nic :/ jutro do południa jak nic nie będzie to armie i surowce rozstawiam kompletnie losowo.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

UWAGA!

Rozmieściłem wasze ustawienia na mapie:

obrazek


(wygląd zawsze można poprawić, na razie mam nadzieję, że możecie się rozczytać)

Co teraz mamy robić?

- możecie zamienić miejscami dwie dowolne armie
- możecie zamienić 8 dowolnych jednostek na inne (w dalszym ciągu pamiętajcie, że w armii nie może być więcej niż 2 rydwanów i łącznie na wszystkie jednostki nie możecie przekroczyć 8 rydwanów)

DEADLINE: 1 listopada!

W tej kolejności!

PS
Na liście bonusów doszło do błędu, pojawiła się dwukrotnie astrologia (liczna populacja jest podwójna). Zamiast dodatkowej astrologii powinien być poniższy bonus:

Obrazek
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

UWAGA!

Naniosłem poprawki na mapę (jeśli coś się nie zgadza, natychmiast krzyczcie).

obrazek


TRWA LICYTACJA!

Proszę do wtorku, abyście podesłali we własnych działach, jaką kwotę przeznaczacie na licytację. Według wielkości kwoty, jaką rzucicie na stół, będę układał kolejkę do wyboru bonusu.
Przypominam, że dysponujecie 30 monetami, a 5 kolejnych wpada wam co turę.

Lista bonusów na tę turę (tura jest zaczynana od gracza, który zajmie pierwszy z góry bonus, a kończy się na graczu, który zajmie bonus całkiem na dole):

Obrazek

Lista akcji TURA 1
  • powołanie 8 jednostek
  • powołanie 3 jednostek + przemarsz do innej prowincji
  • budowa pomnika
  • zebranie zboża
  • TAJNE
  • TAJNE
  • TAJNE
  • TAJNE
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Piszcie ile monet wydajecie w SWOIM dziale, a nie tutaj x]

Pamiętajcie: w przypadku remisu decyduje czas podania kwoty.
Kwota licytacji może wynosić 0. Jak najbardziej. Jeszcze jak.

Przykład:

gracz A - 10 monet
gracz B - 6 monet
gracz C - 3 monety (gracz C wybiera bonus szybciej od gracza D, ponieważ podał kwotę licytację 3h szybciej)
gracz D - 3 monety
gracz E - 1 moneta


Gracz A pierwszy wybiera bonus z listy, potem gracz B, C, D i na końcu E.
Możecie od razu wpisywać jaki bonus sobie upatrzyliście, jeśli chcecie, choć nie ma gwarancji, że ktoś go nie sprzątnie.

I garść wyjaśnień co do bonusów:
Nobilitacja - tak, można pobrać 2 żelaza (pamiętajcie, że ten bonus pobiera żelazo BEZPOŚREDNIO Z PROWINCJI) i ulepszyć 4 jednostki na rydwany
Liczna populacja - nie można jej wykorzystać, aby zgarnąć dodatkowy bonus wynikający z posiadania 4 tych samych jednostek
Astrologia - wybieracie 2 akcje jednego gracza lub po 1 akcji dwóch graczy i dowiadujecie się, do jakiej prowincji zostały przydzielone
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Wyniki licytacji:
Nevrast - 17
Eldad - 15
Mark - 13
Chromy - 13
Gruby - 12
Jeden - 12
Shalvan - 11
Kasia - 10
MefYou - 8
Jaszczur - 7
Alex - 2
Swierzak - 0

W tej kolejności wybieracie bonusy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Czerwony kapłan zajęty (Nevrast)
Liczna populacja (pierwsza z góry) zajęta (Eldad)
Niebieski kapłan (Mark)
Nobilitacja (Chromy)
Wieże strażnicze (Gruby)
Druga liczna populacja (Jeden)
Kult (Shalvan)
General (Kasia)

Możecie pisać tutaj co wybieracie, bonusy są jawne.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Teraz Kasia
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Katharsis »

Generał :-(
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

MefYou
Jaszczur
Alex
Swierzak

Pozostało: astrologia, obróbka, urodzaj, nadwyżka
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Pamiętajcie, że przy rekrutacji 6 jednostek możecie rozpisać dwa warianty - przy wariancie, że akcja żelaza była przed (czyli możecie robić rydwany) i po (0 żelaza 0 przy akcji rekrutacji 6 jednostek).
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Póki nie wymyślę nic lepszego, kontrowanie jednostek będzie się odbywało według poniższej hierarchii:

Przeciwnik wystawia jednostkę podstawową:
1. podstawowa jednostka kontrujaca (na przykład łucznik na piechotę)
2. rydwan
3. ta sama jednostka (kawaleria na kawalerię)
4. jednostka ginąca (na przykład piechota przeciw łucznikowi)

W przypadku rydwanu różnią się tylko punkty 2 i 3:

2. Ten sam rydwan na remis
3. Umierająca jednostka podstawowa
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Katharsis »

Nie rozumiem, proszę o przykład w praktyce.
Możesz np. wyjaśnić to tak jakby moje prowincje P07 i P08 walczyły ze sobą w tych wartościach podstawowych (co na mapie są)?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

P07 (dla przykładu przyjmę, że dałaś P07 Grubemu) atakuje P08:

Gruby zaatakował z prowincji P7 prowincję P8 gracza Kasia!

Gruby: 1 piechoty, 1 kawalerii, 1 rydwanów bojowych, 1 rydwanów z łucznikami
Kasia: 1 piechoty, 1 łuczników, 1 kawalerii, 1 rydwanów bojowych, 1 rydwanów ciężkich

Gruby uderza rydwanem bojowym. Kasia kontruje ciężkim rydwanem .
Ciężki rydwan wychodzi zwycięsko ze starcia z rydwanem bojowym. Kasia triumfuje!
Kasia uderza łucznikiem. Gruby kontruje jeźdźcem .
Jeździec wychodzi zwycięsko ze starcia z łucznikiem. Gruby triumfuje!
Gruby uderza piechurem. Kasia kontruje rydwanem bojowym .
Rydwan bojowy wychodzi zwycięsko ze starcia z piechurem. Kasia triumfuje!
Kasia uderza piechurem. Gruby kontruje rydwanem z łucznikami .
Rydwan z łucznikami wychodzi zwycięsko ze starcia z piechurem. Gruby triumfuje!
Jeździec wykorzystuje zmęczenie przeciwnika i unicestwia rydwan z łucznikami. Kasia triumfuje!
Gruby uderza jeźdźcem. Kasia kontruje ciężkim rydwanem .
Ciężki rydwan wychodzi zwycięsko ze starcia z jeźdźcem. Kasia triumfuje!
Kasia zwycięża bitwę!!!
Kasia odpiera wrogi najazd i broni swoją prowincję P8!



Poniżej wyjaśnienie co do tego, jak wyliczam, która jednostka idzie na rzeź pod rydwan/który rydwan wysłać na rzeź jednostki podstawowej, żeby nikt nie mówił, że nie wie jak to działa (UWAGA SKOMPLIKOWANE):
Spoiler
Pokaż
Obliczam "wskaźnik spierdolenia" każdej z jednostek, dzieląc je na dwie grupy jednostek: podstawowe, rydwany.

Wskaźnik spierdolenia to suma trzech wyliczeń, które wykonuje się pod każdą jednostkę. Jednostka z najwyższym wskaźnikiem zostaje skierowana do walki.
Przykład:
Powiedzmy, że nasza armia liczy 4 piechurów, 7 łuczników, 6 kawalerii, a wróg ma wszystkiego po 6.
A - nasza jednostka, powiedzmy, że w tym przykładzie piechota
B - kontrująca ją jednostka - w tym wypadku łucznicy
C - jednostka, którą bijemy - w tym wypadku kawaleria

nasze A - wrogie A (4 - 6 = -2)
+
- wrogie B + (nasze A - wrogie B) ale nie mniejsze niż -wrogie B (-6 + (4-6)= -6-2=-8 - w tym wypadku -6, bo nie mniejsze niż wrogie B)
+
nasze A + (nasze A - wrogie C) ale nie większe niż nasze A (4+(4-6) = 4-2=2

Wskaźnik spierdolenia piechoty wynosi w tym przypadku -2-6+2=-6

Oblicza się wskaźnik dla każdej z jednostek, gdzie dla łuczników jest to 3, a dla kawalerii 0. Jednostką rzuconą do walki będą łucznicy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Plany wysyłajcie do niedzieli włącznie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Przypominam wam, że możecie mieć na mapie maks 60 jednostek. Od momentu, kiedy osiągniecie tę liczbę, nie dodaję wam już nic na mapę.
Jeżeli macie 55 jednostek i dacie listę jednostek do akcji rekrutacji 8 w tej formie: 3p,3ł,2k to wrzucę na mapę tylko 3p i 2ł.

Armia Kasia 39
Piechurzy 10
Łucznicy 12
Jeźdźcy 11
Rydwany bojowe 3
Rydwany z łucznikami 2
Ciężkie rydwany 1

Armia Chromy 40
Piechurzy 6
Łucznicy 9
Jeźdźcy 10
Rydwany bojowe 6
Rydwany z łucznikami 5
Ciężkie rydwany 4

Armia Nevrast 41
Piechurzy 14
Łucznicy 9
Jeźdźcy 7
Rydwany bojowe 3
Rydwany z łucznikami 1
Ciężkie rydwany 7

Armia Eldad 42
Piechurzy 8
Łucznicy 12
Jeźdźcy 13
Rydwany bojowe 3
Rydwany z łucznikami 3
Ciężkie rydwany 3

Armia Jeden 37
Piechurzy 11
Łucznicy 8
Jeźdźcy 13
Rydwany bojowe 1
Rydwany z łucznikami 1
Ciężkie rydwany 3

Armia Shalvan 44
Piechurzy 12
Łucznicy 8
Jeźdźcy 11
Rydwany bojowe 7
Rydwany z łucznikami 3
Ciężkie rydwany 3

Armia Alex 43
Piechurzy 8
Łucznicy 12
Jeźdźcy 12
Rydwany bojowe 4
Rydwany z łucznikami 4
Ciężkie rydwany 3

Armia Gruby 36
Piechurzy 8
Łucznicy 9
Jeźdźcy 8
Rydwany bojowe 6
Rydwany z łucznikami 2
Ciężkie rydwany 3

Armia Jaszczur 39
Piechurzy 8
Łucznicy 10
Jeźdźcy 10
Rydwany bojowe 2
Rydwany z łucznikami 7
Ciężkie rydwany 2

Armia Świerzak 33
Piechurzy 4
Łucznicy 9
Jeźdźcy 9
Rydwany bojowe 2
Rydwany z łucznikami 7
Ciężkie rydwany 2

Armia Mark 28
Piechurzy 4
Łucznicy 6
Jeźdźcy 7
Rydwany bojowe 7
Rydwany z łucznikami 2
Ciężkie rydwany 2

Armia MefYou 37
Piechurzy 8
Łucznicy 12
Jeźdźcy 6
Rydwany bojowe 2
Rydwany z łucznikami 4
Ciężkie rydwany 5

CAŁOŚĆ 459
Piechurzy 101
Łucznicy 116
Jeźdźcy 117
Rydwany bojowe 46
Rydwany z łucznikami 41
Ciężkie rydwany 38
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Katharsis »

Wnioskuję o udostępnienie opisów państw oraz przywódców, żeby można było dodać nieco elementu fabularnego do odpisów :)
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Nevrast »

Nazwa Państwa: Arinna
Władca: Muwatallis II

P24 - Kana
P23 - Wilusa
P22 - Farawa
P21 - Arzawa
P20 - Nesa
P19 - Arinna
P18 - Lazawa
P17 - Karawa

Mam tylko taki skrót x]

Bogini-słońce z Arinny - pani krainy Hatti, hetycka bogini nieba i ziemi, pani królów Hatti.
Pochodzi z kręgu bóstw przedindoeuropejskich, hatyckich. Czczona była głównie w mieście Arinna.
Przedstawiana jako kobieta stojąca na grzbiecie jej poświęconych lwów (lub panter) Małżonka boga Taru i matka boga burzy z Narik.
Główna bogini w panteonie hetyckim
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Gruby »

LUDZIE TURY



Wódz: Grum XXL Męskotur
Wiara: Bóg Wojny But-Er Be-Anu
Kultura:
Klata, mięśnie, penis, krzepa
Jebać pizdę Imhotepa

Opis: Ludzie Tury żyją na tych ziemiach od setek lat. Są wyjątkowo bitnym, nieustraszonym plemieniem, znanym z zamiłowania do wojaczki, piwa oraz pielęgnowania swoich potężnych ciał. Ich mężowie są nieustraszeni, ich kobiety piękne i podstępne. Można by uznać, że Ludzie Tury, zwani również Męskoturami, zostali obdarzeni niesamowitymi darami od swego boga But-Er Be-Anu (tego co pokonał w końcu Wielkiego i Jurnego MotoMoto parę wieków temu, ale to historia na inną sesję). Ale niestety, chociaż plemię posiada wiele krzepy, to z inteligencją jest nieco gorzej. Przez lata, mądrzejsi władcy z okolicy dbali o to by populacja Męskoturów nie była zbyt duża - choćby wmawiając im, że "he he nie dacie rady rozbić gołymi rękami tej góry" albo "he he wasze głowy na pewno pękną jak zeskoczycie w przepaść, słabi jesteście".

Jednak teraz, wszystkie okoliczne góry są już tylko pyłem, a wszystkie okoliczne kaniony i kratery wypełniają naoliwione ciała Męskoturów tak, że nie ma gdzie skakać. Plemię Ludzi Turów ponownie postanowiło wyruszyć w bój, by szukać nowych wyzwań.

Jednostki:
Męskotur Brat Wpierdolec (piechota) - to Męskotur, potężnie zbudowany, ponad dwumetrowy mężczyzna o naoliwionym ciele i gęstej brodzie. Ma pięści i potrafi nimi bić. Jaki jest Męskotur każdy widzi. Męskotur bije. Jego mocną stroną są pięści i bicie.

Męskotur Nie-Pizda Nie Boi Się Wyzwań (łucznik) - to Męskotur, potężnie zbudowany, ponad dwumetrowy mężczyzna o naoliwionym ciele i gęstej brodzie. Ktoś kiedyś powiedział grupce Męskoturów, że nie potrafią rzucać kamieniami. Od tego czasu Męskotury Nie-Pizdy Nie Bojący Się Wyzwań napierdalają wrogów kamieniami, ale jak ci podejdą bliżej to i tak ich napierdalają pięściami.

Pół Męskotur, Pół Karaluch (kawaleria) - to Męskotur, potężnie zbudowany, ponad dwumetrowy mężczyzna o naoliwionym ciele. Nie ma brody, ma za to czarną skórę. Mówi się, że ci przedstawiciele plemienia zostali dostarczeni tu przez bogów z odległej, wyniszczonej, pustynnej krainy z nieba. Bardzo lubią kraj na południe od ziem Ludzi Turów i władającego nimi władcę. Są bardzo szybcy :-}

Męskotur Łowca Hipopotamów (rydwan bojowy) - ten Męskotur poświęcił swe życie polowaniu na potomków Wielkiego Jurnego Hipopotama Moto Moto. Odziany w skóry swych ofiar i maskujący się zapachem ich soków, w dłoniach dzierży potężne, świńskie tusze, które mogą zmiażdżyć każdego, nawet najpotężniejszego przeciwnika.

Męskotur z Głęboką Duszą (rydwan z łucznikami) - ten Męskotur obdarzony został nadzwyczajną charyzmą i wiedzą. To trzymetrowy stworzony z mięśni kolos, który ma długą brodę i długiego siusiaka. Zna też długą tradycję Męskoturów, wie, że ten musi być zdrowy, silny, szczery i gotowy do poświęceń. Z pomocą swego potężnego, tubalnego głosu potrafi niszczyć psychikę wrogów i doprowadzać ich do szaleństwa tłumacząc, że nie muszą się bać trudnych słów (penis).

Gruba (ciężki rydwan) - raz na dekadę rodzi się potężny Męskotur. Są cali czarni, ale nie są prawdopodobnie spokrewnieni z Pół Męskoturami Pół Karaluchami. Niektórzy mówią, że to potomkowie Wielkiego Jurnego Hipopotama Moto-Moto. Ich kolosalne rozmiary (cztery metry wzrostu, dwa metry szerokości, trzy metry w przód), niepohamowana chęć wciskania się w ciasne przestrzenie oraz olbrzymia jurność zdają się potwierdzać tę hipotezę. Mówi się, że odegrały wielką rolę podczas pokonania WJHM-M, dlatego Ludzie Tury je akceptują - chociaż dla bezpieczeństwa trzymają je w klatkach i wypuszczają tylko podczas wielkich bitew wiedząc, że bestie nie przebierają w odbytach.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Jaszczur »

Państwo południa, wspaniałe Al Sharidi, to w większości ogromne morze złotego piachu. Z powodu zimnych prądów płynących w pobliskim morzu tereny te mocno dotknęła susza. Wśród piaszczystych fal porozrzucane są zielone wysepki żyjące dzięki podziemnym wodom gruntowym. Mieszkająca tu ludność przywykła do lokalnych warunków. Choć obce jej są luksusy to nauczyła się czerpać radość z każdej drobnej rzeczy, np. prostego dania takiego jak gotowana kasza.

Wśród mieszkańców Al Sharidi, nie wiadomo czy to kwestia zbalansowanej diety czy wyznawanej religii, powstał kult ludzi naznaczonych przez bogów. Naznaczenie to objawia się przez występowanie dotkliwych chorób, a dokładniej poprzez trąd. Jeżeli w tych trudnych warunkach bogowie zsyłają takie przekleństwo na kogoś, a ten ktoś żyje dalej to czy nie jest to znakiem, że jest wybrańcem? Dlatego każdy dotknięty rozkładem zaraz zostaje wywyższony na drabinie społecznej i rządzi ludem dość krótko ale niezwykle entuzjastycznie i dumnie, aby zostać na wieki zapamiętanym w epickich legendach.

Obrazek

Najnowszy władca, mianujący się Abuyin Ibn Djadir (dosł. Zabić Mi Tych Ludzi) postanowił utorować sobie drogę do nieśmiertelnej chwały poprzez totalną dominację kontynentu. Nawet podekscytowani bogowie nie wiedzą czy mu się to uda, jednak bardzo ochoczo rzucili garścią kości przeznaczenia i zaczęli dokładnie interpretować wyniki.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do III rundy

Post autor: Borys »

Informacje dla graczy:

- możecie usuwać jednostki, jeśli macie za dużo i powoływać inne/w innych miejscach, to nie kosztuje akcji
- zdobycie pustej prowincji w punktacji też liczę jako bitwę
- pamiętajcie, że ma znaczenie który z waszych ataków/przemarszów oznaczacie jako 1 i 2
- wypowiadajcie się, czy wolicie grać 6 tur (według zasad) czy 5?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwa 3 rundy”