Zasady

sesja w klimacie borysady v.7 na silniku fate core

Moderator: Chromy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Zasady

Post autor: Chromy »


Ustalenia organizacyjne :

1. Sesja dla max 3 graczy, w uniwersum borysady v.7 na podstawie systemu Fate Core.
2. Czekać na posty będę max 3-4 dni. Zakładam 1-2 posty od siebie w tygodniu.
3. W przypadku braku postu wrzucam postacie na tryb auto, będę kierował poczynaniami postaci.
4. Gdy nie będę widział posta od 2 tyg, uznaje to za porzucenie sesji i będę się starał jakoś odsunąć z niej bohatera. Prawdopodobnie będę szukał nowego gracza na to miejsce.
5. Dowolna kolejność pisania postów, można pisać kilkakrotnie przed moim postem (np. dialogi), o ile nie będzie to coś istotnego. Jeśli jakaś akcja wymagałaby jakiegoś testu (np. atak, otworzenie zamku, pomoc medyczna) to jest właśnie ten moment, gdzie potrzebna jest moja interwencja.
6. Rzucać kośćmi możecie sami od razu przy postach, albo ja będę prosił o edycje posta, żeby taki test zrobić albo nawet zrobię to z funkcji moderatora o ile da radę.
7. Chętnych zapraszam do tematu zapisy.
8. Każdy z graczy zakłada temat z kartą postaci według określonego wzoru.
9. Jest założony kanał na discordzie, gdzie będą jakieś ogłoszenia i będzie można przedyskutować bieżące sprawy i zadawać pytania dotyczące sesji. https://discord.gg/2ECmzE

Rozgrywka:

1. Akja rozgrywa się w Harmegiddo, można całymi garściami czerpać z lore, który powstał w temacie viewforum.php?f=72, można też wymyślić coś własnego.
2. Będę korzystał z systemu Fate Core, fanowski polski przekład można znaleść tutaj http://fatesrd.dailykraken.pl/wp-conten ... lozone.pdf
3.O ile można się jakoś ustosunkowywać do postaci w grze, to chciałbym, żeby postacie tworzone do tej sesji były nowymi postaciami.
4. Nie można grać samoświadomym statkiem kosmicznym.
5. Jeśli chodzi o konwencje to raczej będzie więcej realizmu, naturalizmu nieco mniej groteski,
choć nie chciałbym też pozbawiać świata pewnych ciekawych absurdów Harmegiddo z którymi gracze będą musieli się zmierzyć.
6.Bycie ostatnim żołnierzem z oddziału, który został zjedzony przez karaluchy - tak, bycie kierowcą czołgu strzelającego dziećmi nie xD
7. Setting dla przypomnienia: Głównie Postapo, elementy Cyberpunk, jakieś zdolności Psi albo nawet prymitywna magia (Covelier).
9. Wstęp fabularny, będzie gdy ustalimy postacie, a przynajmniej podstawowe aspekty.

Krótki wypis z zasad Fate:

1. Aspekty: Są to krótkie opisy różnych przymiotów bohatera, np. osobowości lub cechy opisowe, przekonań, relacji, spraw lub problemów aż po wszystko, co sprawi, że zaczniemy postrzegać bohatera jako żywą osobę, a nie zbiór współczynników. Związane są z tym punkty losu, polega to na tym, że przy jakimś rzucie można powołać się na jakiś aspekt i dodać +2 do swojego rzutu albo rzucić jeszcze raz kościami Fudge i dodać ten wynik do rzutu (wtedy można dodać nawet +4).
- Koncepcja ogólna – fraza, która podsumowuje twojego bohatera i to czym się zajmuje (np. Żołnierz Hydroponny Corporation, emerytowany zabójca karaluchów, Czarna owca klanu Meskoturów).
- Utrapienie – Problem z jakim zmaga się twoja postać, coś co wprowadza chaos w życie bohatera i wplątuje w interesujące sytuacje. Mogą to być zarówno osobiste zmagania jak i problematyczne relacje.
- Dowolny aspekt postaci – który wynika z krótkiej historii postaci.
- Aspekt postaci związany z pierwszym graczem – wynika on z przygody, którą przeżył twój bohater z bohaterem pierwszego gracza .
- Aspekt postaci związany z drugim graczem - wynika on z przygody, którą przeżył twój bohater z bohaterem drugiego gracza .
2. Presja – jedna z możliwości by uniknąć efektów, uchylić się od danego ciosu albo narastającego zagrożenia. Każda postać startowo ma dwa pola presji do wykorzystania są one uzależnione od odpowiednich umiejętności (np. Budowy lub Woli).
- Przeciętna albo Niezła umiejętność – daje 3 pole presji
- Dobra albo Świetna umiejętnosć – daje 3 i 4 pole presji
3. Konsekwencje – jest to coś w rodzaju negatywnego aspektu, który do momentu jego wymazania będzie utrudniał raczej grę. Są:
- lekkie konsekwecje (2 presji) – np. Lekkie ból, roztrzesienie, wytrącenie z równowagi
- umiakowane (4 presji), np. Głębokie zacięcie, oparzenie pierwszego stopnia, wykończony, pijany
- cieżkie (6 presji) np. poważne złamanie, wystające wnętrzości, sparaliżowany wstydem, strachem
4. Umiejętności – zdolności, których będą używały wasze postacie przy testach i akcjach z wykorzystaniem kości. Wyznaczające podstawowe kompetencje. Jeśli bohater nie ma żadnej umiejętności i będzie chciał zrobić test ma po prostu premie +0.
- 1 x świetna (+4)
- 2 x dobra (+3)
- 3 x niezła (+2)
- 4 x przeciętna (+1)
5. Sztuczki - Sztuczka jest specjalną cechą twojego bohatera, która zmienia sposób, w jaki korzystasz z umiejętności. Postać może mieć 3 sztuczki. Niektóre silne sztuczki mogą kosztować punkty losu.
6. Odswierzanie i punkty losu – Liczba punków losu, które otrzymuje się na początku scenariusza. Standardowo 3 – można je podnieść gdy bohater czegoś dokona(czyli prawdopodobnie musiał bym zakończyć scenariusz i planować następny).
Punkty losu można dostać, też gdy mistrz gry, wywoła jakąś cechę z aspektu gracza – czyli zostanie wykorzystany przeciwko niemu albo gdy akcja gracza otrzyma automatyczną porażkę albo nie uda mu się dotrzeć do wyznaczonego celu (wymuszenie), punkt losu można też dostać za ustępstwo w konflikcie, każda dodatkowa konsekwencja w takim przypadku to też dodatkowy punkt losu.
Gracz może z punktami losu wykonać następujące akcje: wywołać swój aspekt i dodać premie, zasilić sztuczkę, odrzucić wymuszenie od gm, uszczegółowić historie z aspektu swojej postaci.


Karta Postaci
W karcie prosiłbym o:

Kod: Zaznacz cały

[b]Imię postaci[/b]:
[b]Avek[/b]:
[b]Koncepcje ogólną[/b]:
[b]Utrapienie[/b]:
[b]Aspekty[/b]:
[b]Umiejętnosci[/b]:
- 1 x świetna (+4)
- 2 x dobra (+3)
- 3 x niezła (+2)
- 4 x przeciętna (+1)
[b]Sztuczki[/b]: 3x
[b]Punkty Losu(Odświeżanie)[/b]: 
[b]Presje[/b]:
- wynikającą z woli np. 0/1, 0/2
- wynikającą z budowy np. 0/1, 0/2
[b]Konsekwencje[/b]:
- można pozostawić na razie puste
[b]Historia[/b]:
[b]Ekwipunek[/b]: 
- jego obfitość powinna być związana z odpowiednią umiejętnością np. Zasoby (brak, czyli +0 to taki po prostu biedny - starcza na przeżycie)
- pamiętajcie, ze każda rzecz w Harmegiddo ma swoją wartość, nawet woda i żywność.
- czasem niektóry ekwipunek może być nawet aspektem albo sztuczką
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Harmegiddo Tale”