[ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Storytellingowa sesja na kalkulator w klimacie średniowiecza.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

[ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Jaszczur »

Zgodnie z zapowiedzią, manual do sesji miał się pojawić wczoraj lub dzisiaj. Wczoraj się nie pojawił, więc oto jest teraz. Pliczek wygląda na wykończony, za tydzień ja też będę wykończony, ale za to zadowolony. Teraz przejdźmy do konkretów.

CORE RULES znajduje się w załączniku, proszę się zapoznać w wolnej chwili. Czy opisane jest tam wszystko? Pewnie nie, ale wszystko co uznałem za najważniejsze to opisałem. Po przeczytaniu tego nikt nie powinien mieć wątpliwości co do tego jak będzie wyglądała rozgrywka. Starałem się pamiętać o wszystkim co mogłoby was najbardziej zainteresować pod kątem mechaniki.

Im dłużej na to patrzę, tym więcej mam wątpliwości co do tego, że będzie to w ogóle grywalne. Dlatego zdaję się na komisję w postaci... Was, no a kogo innego? Dajcie znać jeśli uznacie coś zbyt abstrakcyjne lub niedoprecyzowane. Zanim sesja ruszy to już będziemy mieli część absurdów z głowy.

No i łatanie w trakcie samej gry, pewnie tego nie ominiemy. Borysada jest z tego znana
x]

Zapraszam do czytania i komentowania. Planowany start sesji Heroes of Borysada Online już w tę sobotę (22.06.2019)

PIERWSZA FALA PYTAŃ
1. Kiedy używa się cech a kiedy umiejętności?
Odp: Cech, zawsze. Umiejętności są modyfikatorami ale bazujemy na cechach.

2. Tura wygląda tak: ruch drużyny, przedstawienie wyzwania, rozpatrzenie wyzwania?
Odp: Tak

3. To co może zrobić drużyna Gracz pisze sam czy wybiera z tego co przygotuje MG?
Odp: MG przygotuje listę domyślnych rozwiązań. Gracz może zrobić coś po swojemu, ale wtedy będzie musiał czekać na odpis MG z podaną skalą trudności własnego rozwiazania

4. Dbaj o swój wygląd. Nie musisz mieć najlepszego brzucha, ale często niewielki wysiłek i niewielki wkład finansowy mogą DRASTYCZNIE poprawić Twój wizerunek (np. codzienne mycie się, mycie zębów, dbanie o fryzurę i zarost). Dbaj również o formę fizyczną. Możesz nie wiedzieć co to technika, możesz nie wiedzieć co to szybkość, ale NIKT nie lubi leni, którzy sapią przy byle rotacji głową.

4. Jak działa Zwiadowca?
Odp. Gracz otrzymuje dodatkowe informacje o NPC (ludzie, potwory) znajdujących się na tym samym polu co drużyna oraz na polach w bezpośredniej okolicy

5.Handel się liczy jako wyzwanie?
Odp: Tak, przy czym może się go podjąć tylko jeden bohater na raz. Wyzwanie to można przegrać ale i tak zakończy się sukcesem, wygranie oznacza tańszą cenę lub lepszą jakość kupowanego przedmiotu.

6. Co oznacza "mała ilość energii" przy magii?
Odp: To oznacza jak dużo energii żywiołu (nie chodzi o energię bohatera) może wyzwolić bohater. Przykładowo bohater mający podstawy magii ognia może zrobić kulę ognia wielkości piłki tenisowej a nie wielkości arbuza.

7. Czy drużyny będą mogły ze sobą kooperować jakoś?
Odp: Tak, mogą kooperować, mogą też ze sobą walczyć. Wszystko zależy od prywatnych ustaleń między graczami

8. Na czym polega rytuał wygania ducha u Błogosławionego?
Odp. Błogosławiony na koniec tury wali używa pasywnie wygnania ducha. Może to bardzo szybko zakończyć walkę z uprzykrzającymi się nieumarlakami. Bardzo silni nieumarli nie mogą zostać wygnani. Wygnanie zawsze ma moc równą maksymalnej energii Błogosławionego, ale nie zużywa jego zapasów.

9. Czy inne klasy postaci niż Woj mogą walczyć wręcz/strzelać?
Odp: Tak, ale wtedy testy będą robione adekwatnie na siłę i zręczność. Umiejętności walki wręcz i łucznictwa będą wtedy BARDZO pomocne.

10. Czy bohaterowie muszą być ludźmi?
Odp. Możesz zrobić drużynę jaką chcesz. Rasa bohaterów i płeć są jednak tylko dodatkiem kosmetycznym i nie wpływają na mechanikę gry.

11. Czy trzeba rozwijać umiejętność rytuałów u Błogosławionego, aby wygnanie działało?
Odp. Błogosławiony poradzi sobie i bez umiejki, ale jeżeli będzie miał umiejkę to wygnania będą silniejsze. Duchy mają swój próg, który Błogosławiony musi przekroczyć aby wygnać istotę, więc im więcej energii ma w rytuałach tym łatwiej mu pójdzie.

12. Na początku drużyny mają złoto ale nie mogą go wydać?
Odp. Drużyny są już przygotowane na wszystkie wyzwania. Złoto można wydać po dotarciu do miasta na dodatkowe rzeczy, które mogą pomóc w wędrówkach.

13. Jakie są efekty uboczne korzystania z magii?
Odp. Magia jest bardzo otwarta na kreatywność Graczy, co daje duże możliwości podczas gry. Aby trochę ograniczyć ilość randoma zostawiłem sobie furtkę w postaci efektów ubocznych. To będzie niespodzianka dla żerców

14. Czy rozwijanie umiejętności się sumuje?
Odp. Nie, bonusy nadpisują się przy rozwoju umiejki. Wyjątkami są umiejętności oparte na cesze (siła, zręczność, inteligencja, charyzma), witalność i zwiad.

15. Jakie będą typy wyzwań?
Odp: Różne. Wyzwania nie będą widoczne z poziomu mapy, więc Gracz nie wie na co trafi, ale na pewno będzie mógł coś zawsze zrobić.

16. Do czego będą rytuały i mikstury?
Odp: Rytuały mogą być różne, np. pobłogosławienie jakiegoś miejsca lub osoby, aby się jej duchy nie imały, pobłogosławienie ziemi aby wydawała zdrowe plony i ogółem różne rzeczy, które można rozwiązać modlitwą i jakimś obrządkiem. Robienie mikstur jest przydatne jeśli znasz się na ziołach i nie masz handlu. Mikstury mogą być rozdawane dowolnym członkom drużyny. Mikstury mogą leczyć rany, choroby, statusy, upijać...

17. Przeciwnicy będą mieli jakieś słabości, czy ilość sposobu ataku jest też kwestią kosmetyczną?
Odp: Tak, są różni przeciwnicy będą wrażliwi na różne rzeczy ale to już Gracze muszą odkryć sami co i jak.

18. Czy dyplomacja się opłaca?
Odp: Główne miasteczko będzie dość istotnym miejscem dla każdej drużyny, więc z dyplomacją można będzie więcej w nim załatwić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Gruby »

Dobrze jest, odpalaj :-)
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Katharsis »

Idzie ogarnąć, wygląda bardzo ciekawie.
I tak w pierwszej turze będzie zapoznanie się w praktyce o co chodzi.

Mogę już robić sobie drużynę? :D

Edit:
Jak planujesz handel? Będzie trzeba się licytować co rusz, czy można to kompletnie olać i liczyć, że będą jakieś znajdźki na mapie?

Edit 2:

Jakie są efekty uboczne korzystania z magii i w jakich przypadkach będą występować?
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Jaszczur »

Handel będzie traktowany jako wyzwanie, którego może się podjąć tylko jeden bohater, niezależnie od wyniku test handlu będzie zdany a gracz dostanie to co chciał ale w różnej jakości. Lista dostępnych przedmiotów i cen będzie udostępniana przeze mnie
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Katharsis »

Czy rozwijanie umiejek się sumuje?
Tj. pancerz zaawansowany redukuje pasywnie 5 punkty obrażeń, które otrzymuje od wrogów czy 7 (2 podstawa 5 zaawansowany) ?
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Chromy »

Jaki wpływ ma cechą silla na umiejętność pancerz, albo zręczność na lucznictwo
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Jaszczur »

Zależy od sytuacji. Mogę cię poprosić np. o test umiejętności pancerz jeśli dajmy na to ktoś w tawernie nagle przywali ci krzesłem w plecy. Wtedy patrzysz, że do skilla pancerz jest przypisana cecha siła, więc robisz test na siłę.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Katharsis »

PUNKT CZWARTY!
...
...
Punkt czwarty?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Borys »

Dbaj o swój wygląd
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Jaszczur »

Drogie ludzie, szanowni.

Ostatnio mam dość napięty grafik przez co troszkę zwolniło się tempo sesji. W międzyczasie analizuję praktyczne wykorzystanie przez was systemu energii. Zgodnie z oczekiwaniami, w kilku sytuacjach okazał się on strzałem w dziesiątkę i pomógł bardzo sprawnie rozpatrzyć efekty wyczynów części z was, co mnie bardzo cieszy. W innych zaś był kulą u nogi i przeliczanie drobnicy było upierdliwym obowiązkiem zajmującym sporo czasu (mam na myśli prowadzenie notatek a nie liczenie energii podczas wyzwań).

W związku z tym wszystkim, aby zachować jakieś rozsądne tempo rozgrywki i przyspieszyć grę proponuję chwilowo odpuścić z systemu energii do prostych wyzwań. Poproszę was o podanie energii w sytuacjach, w których będzie mi to ułatwiało podjęcie dla bohaterów decyzji fabularnej ale proste zadania typu schylenie się po zioło czy kamień leżący na drodze... Takie wyzwania możemy zwolnić z konieczności mechanicznego rozwiązywania i przenieśmy się na storytelling.

Powyższe założenia będą wstępnie obowiązywały do czasu Wielkiego Zlotu Borysady, który odbędzie się niebawem. Po zlocie będę miał więcej czasu na ogarnięcie bieżących spraw. Potraktujmy najbliższe kilka odpisów jako swego rodzaju test. Jak się sprawdzi to może zostaniemy przy storytellingu na dłużej.
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
graf
Posty: 203
Rejestracja: 2018-01-24, 14:32
Tytuł: niemiecki krążownik
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: graf »

Panie Jaszczurze, gramy?
Mój blogasek:
https://cyberpunkowyneuromantyk.blogspot.com/?m=1

„The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.”
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Jaszczur »

Ludzie wolnej wytwórni, szanowne zgromadzenie, ogłoszenie parafialne wam przynoszę.
Jak zapewne zauważyliście posty nie pojawiały się od jakiegoś czasu. Pewnie już się nie pojawią :-)

Założenia sesji HoBO były dość ambitne i co za tym idzie czasochłonne w realizacji. Z kilku różnych powodów mam teraz tego czasu zbyt mało, aby przysiąść i poświęcić cały wieczór na możliwie jak najlepsze jakościowo odpisy. Dlatego po bardzo długim namyśle zdecydowałem - zawieszam projekt.

Niemniej dziękuję wszystkim, którzy zdecydowali się wziąć w nim udział. To było moje pierwsze podejście do prowadzenia tekstówki i dzięki waszej aktywności sporo się nauczyłem. Przede wszystkim tego, że tekstówka powinna być prosta, elegancka, jej bebechy niekoniecznie. HoBO całe było złożone i ukryte pod płaszczykiem storytellingu. Jeżeli kiedykolwiek podejdę jeszcze raz do tematu prowadzenia sesji to na pewno będzie ona zdecydowanie prostsza organizacyjnie.

W sumie to tyle ode mnie Kappa
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Katharsis »

HoBO ma potencjał. Nada się na sesję klasyczną przy stole, bo szkoda takiej fabuły. Może na którymś zlocie się sprawdzi :)
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: [ZASADY] Mechanika i informacje na temat rozgrywki

Post autor: Gruby »

obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Heroes of Borysada Online [HoMO]”