KSIĘŻNICZKI I ROBIENIE DZIECIORÓW

Sesja planszowa na której gracze wcielają się w dzielnych rycerzy, walczą z paskudnymi potworami i ratują cudne księżniczki.
https://discord.gg/JMCtjr3
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2590
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

KSIĘŻNICZKI I ROBIENIE DZIECIORÓW

Post autor: Gruby »

■ Księżniczka zdobywana jest jeśli jako pierwszy przejdziesz loch. Księżniczka jest niezbywalna z własnej woli, nie można nimi handlować, ani się nimi wymieniać.
■ W związku, że jest to świat fantasy i różni się od realnego życia, to nie działa na nie Dekalog Moroka i uspokajająca lepa na ryj może nie pomóc.

Obrazek

■ Na księżniczkę, poza byciem fajną babą, składają się cztery statystyki, korespondujące ze statystykami rycerza (też wahają się od 0 do 5) oraz domena (jest 20 domen, takich jakie mają rycerze). Statystyki to:
a) Miłość (Heroizm) - wpływa na to, czy po śmierci lub przegranej w pojedynku księżniczka odejdzie od rycerza. W momencie śmierci lub przegranej z innym rycerzem, księżniczka może zdecydować, że nie ma ochoty być z takim przegrywem i odejść do innego bohatera. Szanse na odejście są zależne od ilości punktów w Miłości. Prezentują się one następująco:

0 - 100%
1 - 80%
2 - 60%
3 - 40%
4 - 20%
5 – 0%

W momencie, gdy postać przegrywa walkę z innym rycerzem (pojedynek tracąc 3 punkty honoru lub walkę na śmierć i życie tracąc całe HP) - księżniczka może przejść do rycerza-zwycięzcy. W momencie gdy rycerz ginie w lochu z rąk potworów a nie innego gracza, księżniczka pozostaje przy potomku rycerza (jeśli tego udało się spłodzić, o czym zaraz).

b) Lubieżność (Finezja) - wpływa na to, czy po śmierci księżniczka narodzi rycerzowi potomka, którym ten będzie mógł dalej grać i który odziedziczy cechy po swoich rodzicach. W momencie śmierci - czy to z rąk innego rycerza, czy przez potwory z lochów, wykonujemy rzut określający, czy każda posiadana księżniczka urodzi mu potomka. Szanse w zależności od ilości punktów są następujące:

0 - 0%
1 - 20%
2 - 30%
3 - 40%
4 - 50%
5 – 60%

Księżniczki mogą urodzić rycerzowi więcej niż jednego potomka - wtedy gracz może grać kilkoma rycerzami-juniorami (i np. wchodzić do kilku lochów naraz). Potomstwo dziedziczy po ojcu i matce domeny i może mieć wtedy dwie domeny. Dziedziczy również statystyki, z których wyciągana jest średnia i które zaokrąglane są w dół. Co ważne - rycerze-juniorzy nie mogą robić dzieci ze swoimi matkami ani matkami swoich braci. Spłodzenie potomstwa ma pierwszeństwo przed testem na miłość i przywiązanie w razie śmierci postaci. Gdy rycerz umiera bez potomstwa z rąk potwora, księżniczki przechodzą do puli, którą będzie można zdobyć podczas turnieju po końcu gry.

c) Bogactwo (Charyzma) - wpływa na to ile kart po przejściu każdego lochu otrzyma rycerz. Po przejściu każdego lochu (niezależnie czy został zakończony zdobyciem nowej księżniczki czy nie) rycerz otrzymuje następującą ilość kart, zależną od statystyki bogactwa swojej księżniczki:

0 – 0
1 – 1
2 – 2
3 – 2
4 – 3
5 – 4

Karty pozyskiwane są z każdej posiadanej księżniczki po każdym przejściu lochów.

d) Potęga (Krzepa) - wpływa na to ile dodatkowych punktów do rozdysponowania w walkach otrzyma rycerz po przejściu każdego lochu. Punkty od księżniczek (nazywane Punktami Wierności) mogą zostać wykorzystane przy walce z innymi rycerzami lub potworami. W zależności od poziomu w statystyce, rycerz otrzymuje następującą ilość punktów:

0 – 0
1 – 1
2 – 2
3 – 3
4 – 4
5 – 5

Punkty można dodawać po rzucie. Przykładowa sytuacja - walczymy z potworem i rzucamy kością k6 na charyzmę. Wypada 4. Przeciwnik wyrzucił 6. W puli rycerz ma 3 Punkty Wierności. Może je wydać, aby podbić swój wynik do 7 punktów i wygrać walkę.

Punkty Wierności są generowane przez każdą posiadaną księżniczkę po przejściu każdego lochu. Punkty zużywają się po użyciu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rycerze & Księżniczki”