WYBÓR LOCHU, CZAS NA ODPIS I PVP

Sesja planszowa na której gracze wcielają się w dzielnych rycerzy, walczą z paskudnymi potworami i ratują cudne księżniczki.
https://discord.gg/JMCtjr3
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2590
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

WYBÓR LOCHU, CZAS NA ODPIS I PVP

Post autor: Gruby »

Kluczowe informacje (czyli takie, które musisz wiedzieć, aka tl;dr pogrubione i zaznaczone na granatowo.

obrazek


■ Po stworzeniu postaci wybieramy loch do którego wchodzimy. Lista aktywnych lochów dostępna jest na Discordzie, na kanale #świat. Wstępnie do wyboru jest 12 lochów. Kiedy zostaną tylko trzy, otwartych zostanie kolejnych 7 lochów (z silniejszymi księżniczkami). Po przejściu 19 lochów, otwarty zostanie ostatni - 20 loch, z ostatnią księżniczką.
■ Wybór lochu do którego idziemy jest ostateczny, nie można go zmienić czy cofnąć.
■ Osoba, która jako pierwsza zgłosiła się do danego lochu, wchodzi do niego jako pierwsza i jako pierwsza będzie się poruszać. Gracze rzucają kością ruchu naprzemiennie.
■ W lochu może być nieograniczona liczba graczy.
■ Na końcu lochu znajduje się księżniczka. W momencie gdy ktoś przejdzie loch, reszta graczy w nim obecna musi go dokończyć - nie dostanie jednak księżniczki.
■ W momencie gdy w lochu pojawia się więcej niż jeden rycerz to każdy z rycerzy musi zdecydować jaki będzie miał stosunek wobec swojego oponenta. Do wyboru są następujące nastawienia:
- Sojusznik (ustalacie między sobą warunki sojuszu, np. to, że jeśli ktoś pomoże ci w jednym lochu, to ty pomożesz mu w kolejnym. Warunki nie mogą zostać złamane - ich złamanie oznacza przegraną. W trakcie gry z sojusznikiem, startujecie od miejsca w którym stoi rycerz najbliżej początku (czyli np. jeśli byłeś już na 12 polu na planszy, a ktoś dopiero wszedł i stwierdziłeś, że zawierasz z nim sojusz - cofasz się do początku). Grając wspólnie w sojuszu rzucacie na przemian kością na ruch, ale poruszacie się wspólnie (tak jakbyście byli jedną postacią). Wasze ataki podczas walk z potworami się sumują. Możecie wspólnie rzucać karty podczas walk/ruchu. Możecie dać dwie odpowiedzi do zagadki. Możecie wspólnie zrobić wyzwanie. Jednak stając na pole karty zdobywacie tylko jedną kartę, stając na pole awansu tylko jedna osoba może podnieść statystykę (jeśli nie zdecydujecie kto - osoba będzie losowana). Oczywiście tylko jedna osoba może również zdobyć księżniczkę (musicie zdecydować przed startem kto będzie miał zdobyć księżniczkę). Bonusy z sojuszu nie działają w trakcie walk z innymi graczami. Ustaleń sojuszu nie można zmienić. Sojusz może obejmować dowolną ilość osób. W przypadku gdy gracze obydwoje wybiorą sojusz i nie dogadają się co do jego warunków, stają się obojętni.
- Obojętny (masz w nosie innego rycerza i w żaden sposób ze sobą nie współdziałacie)
- Rywal (gdy staniecie na tym samym polu podczas rozgrywki - będziecie ze sobą walczyć. Każdy z was otrzymuje 3 Punkty Honoru. Każda przegrana całej walki to utrata punktu honoru. W momencie gdy ktoś utraci trzy punkty honoru, przegrywa starcie - musi oddać zwycięzcy wszystkie swoje karty i istnieje szansa na to, że księżniczki wzgardzą przegrywem i pójdą do samca alfa. Postać nie ginie, może kontynuować swoje przygody w lochu)
- Wróg (gdy staniecie na tym samym polu podczas rozgrywki - będziecie ze sobą walczyć. Każda przegrana to utrata punktu HP. W momencie gdy ktoś utraci całe swoje HP, ginie- musi oddać zwycięzcy wszystkie swoje karty i istnieje szansa na to, że księżniczki wzgardzą przegrywem i pójdą do samca alfa. Postać umiera.)
■ Raz wybranego nastawienia nie można zmienić. W przypadku kiedy każdy z graczy wybierze inne nastawienie - brane jest pod uwagę to bardziej wrogie. Czyli pierwszeństwo ma: Wróg, potem Rywal, potem Obojętny i na końcu Sojusznik.
■ Walka między rycerzami składa się z pięciu faz - podczas czterech pierwszych rzucamy na każdą ze statystyk (Krzepa, Charyzma, Heroizm, Finezja). Osoba z wyższym wynikiem w danej statystyce - wygrywa i dostaje jeden punkt. Podczas piątej porównujemy domeny zgodnie z tabelką dostępną na kanale #rycerze. Jeśli gracz ma więcej niż jedną domenę - porównujemy każdą z nich z odmienną, w każdej kombinacji i zliczamy kto ma więcej tryumfów. Aby wygrać walkę należy zdobyć więcej zwycięstw podczas tych 5 walk. W trakcie walki można używać kart. W razie remisu - nikt nie traci HP lub PH.
■ Gdy rycerz jest sam w lochu - czas na odpis jest nieograniczony.
■ Gdy rycerz jest w lochu z kimś - czas na odpis (czyli rzucenie kością na ruch i zrobienie działania na polu) to 2 dni.
W razie przekroczenia czasu ruch przepada!
■ Przy wcześniejszym powiadomieniu możliwe jest przedłużenie czasu na odpis za zgodą innego rycerza w lochu.
■ Ja postaram się dawać odpisy max raz dziennie. Przy dawaniu odpisów będę odpisywał od razu wszystkim, którzy podjęli akcję.

Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości - śmiało piszcie na priv lub na swoim kanale.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rycerze & Księżniczki”