TWORZENIE POSTACI

Sesja planszowa na której gracze wcielają się w dzielnych rycerzy, walczą z paskudnymi potworami i ratują cudne księżniczki.
https://discord.gg/JMCtjr3
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

TWORZENIE POSTACI

Post autor: Gruby »

Rozgrywka toczy się na Discordzie, ze względu na tempo odpisów, łatwość tworzenia nowych kanałów, obecność botów rzucających kośćmi i łatwiejszą komunikację. Jeśli chcesz grać to zapraszam na serwer: https://discord.gg/JMCtjr3

Kluczowe informacje (czyli takie, które musisz wiedzieć, aka tl;dr pogrubione i zaznaczone na granatowo.

■ Rycerz składa się z imienia, opisu, obrazka, rycerza (domeny) i czterech statystyk: Charyzmy, Heroizmu, Krzepy i Finezji.
■ Imię, opis i obrazek są dowolne.

■ Rycerza wybierasz z listy na kanale #rycerze (Discord). Wybór rycerza jest z jednej strony kosmetyczny (określa jaką postać będziesz odgrywał), a z drugiej ma wpływ na: walkę z potworami (czasami w lochach są potwory wrażliwe na domenę Twojego rycerza, dzięki czemu ataki przeciwko niemu mnożą się x2) i walkę z graczami (przewaga domeny jest piątą fazą walki z innym graczem).
■ Każda domena jest przypisana do jednej z czterech kategorii: Przymiotów, Potworów, Porządku i Skaz. W trakcie walki z innym graczem, porównujecie swoje domeny. Przykład: Rycerz Pizda (kategoria Przymioty) walczy z Rycerzem Demonem (kategoria Skaza). Skaza pokonuje Przymioty dlatego ta faza walki wygrana zostanie przez Rycerza Demona. Informacje o innych przypadkach znajdą się w temacie: "PVP Rycerz vs Rycerz".

Obrazek

Dostajesz pulę 6 punktów, które możesz wydać w statystyki. Mamy cztery statystyki: Charyzmę, Heroizm, Krzepę i Finezję. W zależności od ilości punktów w danej statystyce, przydzielona zostanie do niej inna kość:
0 - k2
1 - k4
2 - k6
3 - k8
4 - k10
5 - k12
5 to maksymalna ilość punktów w danej statystyce.
■ Statystyki wpływają na wiele rzeczy w trakcie rozgrywki. Pierwszą z nich jest walka z potworami w lochach - każdy potwór odporny jest na jedną ze statystyk. W trakcie walki kością rzuca najpierw potwór (kość zależna od jego typu. Mamy potwory: przeciętne, silne i bossów), a następnie ty wybierając wcześniej jedną z trzech dostępnych statystyk. Co ważne - opis tego co robi Twoja postać, musi chociaż trochę pasować do statystyki, której używasz.
■ Statystyki są kluczowe podczas walk z innymi graczami. Walka z innymi graczami dzieli się na 5 faz: 4 z nich to fazy w których robicie kontrrzuty na każdą ze swoich statystyk (5 faza to porównanie domen). Wygrywa osoba, która wyrzuci więcej.
■ Średnia ze statystyk twoich i twojej księżniczki może również zostać przeniesiona na potomka, w momencie gdy zginiesz. To samo tyczy się domen.
■ Jedynym sposobem na trwałe zwiększenie statystyk jest stanięcie na złotym polu w lochu. Możesz dodawać bonusy do swoich rzutów na statystyki za pomocą kart i punktów od księżniczek.
■ Stworzoną postać przesyłasz mi na priv. Dostajesz po tym swój kanał, rangę, trzy startowe karty i dostęp do wszystkich kanałów rycerstwa. Możesz też od razu wybrać gdzie Twoja postać się uda.
[TIP] Wybierając statystyki możesz pójść w trzy strategie: rozdać wszędzie mniej więcej po równo (np. 2, 2, 1, 1) , rozdać piramidką (np. 3, 2, 1, 0) lub odjebać sobie jedną ze statystyk na maxa (np. 5, 1, 0, 0). Pierwsze dwie strategie są uniwersalne - zapewniają ci w miarę przyzwoity rzut kością w walce z potworem, chronią przed odpornościami potworów i dają równe szanse w walce z innymi rycerzami. W toku rozgrywki mogą być jednak zbyt niskie, aby pokonywać silniejsze potwory. Wymaxowanie jednej statystyki to duże ryzyko - możesz trafić na potwora odpornego na daną statystykę, w trakcie walk z rycerzami też będziesz stał na gorszej pozycji. Jednak właściwie do końca gry, będziesz miał jedną statystykę, którą będziesz mógł "zaorać" każdego potwora, jeśli ten nie będzie odporny na nią. Piramidka łączy poniekąd obie strategie i wydaje się najbardziej odpowiednia.
[TIP] Wybór domeny nie ma tak naprawdę obecnie większego znaczenia. Początkowo można by poczekać i sprawdzić jakie domeny wybiorą inni, aby móc samemu wziąć taką, którą będzie można ujebać jak największą ilość przeciwników w trakcie walk. Jednak aktualnie (23.03) domeny są rozdysponowane mniej więcej po równo. Mamy: 2 potwory, 2 rycerzy porządku, 1 rycerza skazy i 1 rycerza przymiotów. Niezależnie od tego kogo wybierzesz, znajdzie się ktoś kto może ci wpierdolić i komu ty możesz wpierdolić.
Przykładowy rycerz:
Imię: Ronald
Rycerz Bohater (Odwaga)
Charyzma: 3 (k8)
Heroizm: 1 (k4)
Krzepa: 2 (k6)
Finezja: 0 (k2)
Opis: Odważny i testowy rycerz, który jest tylko pokazówą i dlatego jest zapewne smutny.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: TWORZENIE POSTACI

Post autor: Borys »

Znalazłem swoją KP.

Rycerz Kobieta

Sir Christopher Connon z Whitestock zwana Maczetą Bożą
Obrazek

Christopher to kobieta o dorodnych piersiach, a ponieważ często je odsłaniała i dokonywała kąpieli na świeżym powietrzu, została wygnana przez zgorszonych mieszczan.
Od tamtego czasu wędruje po świecie razem ze swym rumakiem Astrosem i giermkiem Jorem. Nie ukrywa swoich ambicji politycznych – jak tłumaczy, jej dziadkiem i mężem własnej siostry był król Pisdon I. Walczy więc o to, by wrócić na tron królestwa. A jak to najlepiej zrobić, jeśli nie poprzez ślub z piękną księżniczką?
- Odważna?! - zapytała z wyrzutem i zdziwieniem Jora, kiedy ten zwrócił uwagę, czy aby ogółem nie boi się rywalizacji z innymi rycerzami i całe te.
- Pamiętaj Jor. Chłopka zawsze odważna.
I przekroczyła przysłowiowy Rubikon.

Charyzma 3
Heroizm 1
Krzepa 2
Finezja 0
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rycerze & Księżniczki”