Definicja [Katalog]

01 READ ONLY
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ygrek
Posty: 291
Rejestracja: 2013-10-22, 23:08
Tytuł: Wiecie kim jestem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Definicja [Katalog]

Post autor: Ygrek »

.
Oddzielny katalog dodatkowych informacji o świecie przedstawionym.

Uzupełnienie tematu opisowego, a także ewentualna wiedza in character - nabyta/odblokowana w czasie rozgrywki [zwłaszcza w przypadku znalezionych obiektów]

Spoiler
Pokaż

Kod: Zaznacz cały

NIE MACIE NIC CZEGO WAM NIE DALIŚMY
[/size]
Awatar użytkownika
Ygrek
Posty: 291
Rejestracja: 2013-10-22, 23:08
Tytuł: Wiecie kim jestem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Definicja [Katalog]

Post autor: Ygrek »

>Wpis #07: MEDIUM
My im to uczyniliśmy. My zabijaliśmy je tak, jak zabiliśmy wcześniej Boga.
Co teraz zmyje z naszych rąk tą krew - którą to chcieliśmy odkupić własną ułomność?
Medium bądź ESP-er (potocznie esper; ang. psychic, ros. экстрасенс) to w ogólnym rozumieniu osoba posiadająca nadprzyrodzone (paranormalne) zdolności o charakterze kontrolowanym.
Choć określenie extrasensory perception odnosi się do nadnaturalnych zdolności poznawczych, to terminem ESP obejmuje się właściwości każdego rodzaju.

>Wpis kontynuowany:
Spoiler
Pokaż
1. Historia

Historia badań nad pobudzaniem i zastosowaniem paranormalnych mocy sięga jeszcze XIX wieku.
Obecna - laboratoryjna i dość zmilitaryzowana - forma takich badań swe początki ma w latach 1910-1920. Największy wkład w rozwój tej dziedziny miały eksperymenty w ZSRR; po jego upadku doszło do stagnacji.
Badania nad prawdziwym ESP były zawsze ściśle tajne i przebiegały bezpośrednio pod obserwacją militarno-rządową. Ich niemoralna i konspiracyjna natura upodobniła je do prac nad bronią masowej zagłady.

2. Biologia
(...) Flegmatyczne sieroty nafaszerowane implantami i otępione prochami, snujące się po kątach.
W ich smutnych, na wpół przymkniętych oczach nie było już życia.
A)
Esperzy to prawie zawsze dzieci i młodzież. Wiąże się to z plastycznością młodego mózgu i ogólną specyfiką technik oraz metod implementacji anomalii. Intensywność wykazywanych właściwości jest również silnie związana ze sferą emocjonalną i obszarem wyobraźni.
B)
Z powyższym łączy się też prognoza krótkiego życia każdego aktywnego medium. W miarę dojrzewania mózgu (i psychiki jednostki jako takiej) utracona zostaje plastyczność. Układ nerwowy staje się przeciążony i niewydolny.
Ponadto, pewne obszary m͓̩óg͚u͔̺͔͖̗ͬ̆͑ͯ oraz osobowości przez lata procesów ESP i rozmaitych eksperymentów zostają zarezerwowane na potrzeby tychże zdolności. W umyśle medium w pewnym wieku "kończy się miejsce".

C)
Aby przeciwdziałać zgubnemu wpływowi czasu na życie medium - i zmaksymalizować okres jego użyteczności - sztucznie spowalnia się proces dorastania i dojrzewania.
W tym celu stosuje się specjalne środki augmentacyjne, chemiczno-hormonalne oraz mikrowszczepy. Powodują one zarówno odroczenie i spowolnienie procesów rozwojowych, jak i zmniejszenie fizycznego wpływu (stopnia) dojrzewania jako takiego.

Efektem tego jest faktyczna, wydłużona w czasie niedojrzałość podmiotu - a co za tym idzie jego mikra postura, infantylna aparycja oraz znaczne braki w rozwoju em̈́ͫ͊ͦͫ̌ocjonalnym. Większość posiada też jakiś stopień autyzmu.
Pomimo tych modyfikacji rzadko dożywają więcej niż dwadzieścia lat (wciąż będąc biologicznym nastolatkiem).

3. Technika

Pobudzenie, stabilizacja i właściwa kontrola "mocy" jest możliwa dzięki szeregowi implantów i mikrowszczepów.
Większość z tych instalacji znajduje się przy układz͐͐̀ie nerwowym - w głowie, kręgosłupie, uszach bądź okolicach oczu. Do tego dochodzą modyfikacje mające na celu niwelowanie skutków ubocznych i słabości, rozlokowanych wewnątrz całego organizmu.

Wszystkie te urządzenia i wszczepy są dyskretne i bardzo małe - poza głównym terminalem stabilizującym. Jest to implant cybernetyczny umiejscowiony z tyłu głowy i szyi, będący gniazdem laboratoryjnych interfejsów.

4. Źródło

Przy de facto krzywdzącej naturze eksperymentów i implementacji ESP można zastanawiać się, po co ktoś w ogóle oddawałby się - lub swoje dziecko - takiemu losowi.
Nie są to moce wytworzone sztucznie, a generujące się samoistnie i naturalnie, o charakterze wrodzonym. Zwykle są jednak dość subtelne i wymagają intensywnych eksperymentów w celu uwydatnienia. Przy wykryciu obiecującego pacjenta pewne organy nie cofną się przed niczym.
Bywają przypadki w których oddanie się w ręce naukowców jest jedynym sposobem na "uciszenie głosów".

Należy pamiętać że przez większość historii, eksperymenty te kwalifikowały się jako zbrodnie przeciw ludzkości. Kwestia "dlaczego" nie była istotna. Dzieci odbierano i porywano na rozmaite sposoby.

5. Zastosowanie

W obecnym kontekście, e͗sp͋e̔rzy stanowią wsparcie zarówno badań naukowych nad anomaliami jak i zmilitaryzowanych ekspedycji mających z anomaliami styczność - zwłaszcza w Labiryntach.

W celu uproszczenia dzieli się właściwości ESP ("moce") na trzy kategorie. Dany osobnik może wykazywać dowolną ich ilość jednocześnie; zazwyczaj w przynajmniej minimalnym stopniu dotyka każdej z dziedzin.
Specjalizacja w którejś konkretnej właściwości określa "kategorię" medium, choć to czyste nazewnictwo.

Wszystkie czynności nadprzyrodzone są nadawane przez cybernetyczne przekaźniki, urządzenia i wszczepy. Sam gest czy siła woli to tylko część procesu. Często wymagany jest kontakt dotykowy.

N̽adużywaníe niżej wymienionych czynności powoduje: krwawienie z nosa i płuc, zawroty głowy, słabość i dreszcze, a dalej - omdlenie, hipotermię, śmierć lub destabilizację kwantową.

Lista nie jest kompletna i służy tylko jako przykład.
A) Właściwości nominalne (wysoko wykształcone u wszystkich):
- Autoindukcja, tj. samoistne, organiczne podtrzymywanie zasilania cyberwszczepów oraz swoista symbioza ze wszelkimi implantami. Organizm medium akceptuje nawet bardzo inwazyjne i wymagające augmentacje.
- Efekt Wheelera. Sama obecność espera stabilizuje otoczenie i zmniejsza chaotyczność anomalii, zwłaszcza audiowizualnych. Znaczące ułatwienie przekraczania rozmaitych "niewidzialnych granic".
- Pseudonatywność. Agresywne anomalie i nienaturalne zagrożenia rzadziej biorą medium za cel. Specyficzne środowisko Labiryntu nie "odrzuca" medium tak silnie jak innych. Rzadziej aktywuje zabezpieczenia.
- Szósty zmysł. Bez względu na specjalizację i wyposażenie, każdy esper posiada swoisty szósty zmysł. Namacalnie czuje zbliżające się zagrożenie - w tym to pasywne, np. wysokie promieniowanie.
B) Właściwości impresyjne (odbiorcze):
- Prekognitor. Przewidywanie przyszłości w rozmaitym stopniu i dokładności. Przeważnie nie są to dosłowne przepowiednie, a raczej sieci wskazówek. Instynktowne unikanie wrogich manewrów.
- Detektor-Nawigator. Wykrywanie specyficznych obiektów, zagrożeń, ścieżek i poszlak w okolicy. Możliwość odczytywania specyficznych sygnałów i szczegółów. Nawigowanie Labiryntu.
- Polaryzator. Zdolność "przyciągania" promieniowania i krzywdzącego wpływu anomalii (emisji) z towarzyszy na siebie. Znacząco wyższa odporność na powyższe. "Aura" sprawności sprzętów elektronicznych.

C) Właściwości inwazyjne (nadawcze):


- Uzdrowiciel. Zdolność emitowania pola wzmagającego procesy regeneracyjne i detoksykację, a nawet ekstrakcji magnetycznej np. szrapnelu z ciała. Projekcja procesów przeciwbólowych.
- Neurohaker. Instynktowne, psychokinetyczne włamywanie się do terminali i zabezpieczeń, wyłączanie pułapek i systemów. Możliwe nawet próby sabotowania i uszkadzania aktywnych, wrogich maszyn.
- Telekineta, Piromanta i podobni. KATEGORIA NIEAUTORYZOWANA. Fizyczne oddziaływanie na otoczenie z odległości siłą umysłu. Obowiązuje obecnie zakaz przyłączania tych esperów do ekspedycji.
- Ȏ̸͒̐̚n̊ͭ̃ͫ̽̀ē̋̎̅̅͂́j̡̉͛ͧr̛ͮ́͛̀ő̏ͫ̊ͣͭ̊mͦ̇ͪ̽͐ͭa̴ͦnͧͤ͛ͧt̛̍̂̏́̋ã́̈͝/̆̂̔͗Ṫ̎͒r͆̎ͭ̅͌̀ͦä̔͝n̏̃s̛̆̒̈̓̅ͨ̋p͐͆͒͂̚͢o̧ͥzỳţͨ̾͐o̴̒̏͗ͩͫ͐̓r̾̄͋ .BŁĄD 44 BRAK DOSTĘPU
- C̝̲̫̙̟̬͎͖̫͕̥̰h̟̪̯͉̯̭̻̲̜̗̘͍̰͙ͅr͓̣̺̦͓͕̤̭o̝̠̤̩̘͕̝̼̮̘̭̩̦̤n̦̮̫̼̝͍̜͖̻͉o̦̺͎͉͍m̠͉͉̤͔̖̰a͍̟̻̝͕̖͔ͅn͚̣̦͚̠̠͕̱̼̲̼̤̫̞̤t̙̙̺̙̱̺̬ͅa̟̝͖̳͕͓̪̹͕̠͈ͅ . BŁĄḎ̸̢̞̼͚̲͡͞ ̷̨͔̻̬̱̥̗͇̩̼̳̯͞͞4̕҉͏̷̵̳̹̘̞̜̞4̶̰̩̺̘̞͓͎͖̳͖̼̟͜ͅͅA̢̛̝͔̱̝̝͚̝̱͎̠͎ͅL҉̰̯̺̜̞̝͍̣̤̦̗̻͜͝ͅF̴̨͔͚̤̹͙̤̣̺͈͓͚̟̖̳͇͔͍͜ͅͅA̛͡҉̳̬̤̙ͅ ̸̧͘͏̳̗̺͟ͅn̸̡̩͈̯͚̟̫̩̺̪̝̹̮͙̬̩̟͠I̸҉͖̲̠̗̞̟͚E̥͚̙̠͖͘͠Ą̛̤̭̙̰̹̼̙͇͈͇̪̫̦̥̪̣͉͚͢͝U̢̻̙͓̮͉̦͕̲͟͢͠T̕҉̢̲͕͖͈́O̧͏̧̰͇̝̗̗͍̳̦̦͖͇̣R͈̝͖̼̞̫͕͇͎̙͍̯̺͡Y͏̪͚̥̻͕͈̤̖̙͍̘͎̱̮͓͇͜ͅZ̵̦͕̣̰Ợ̢̛͓̳̞̝̜͈̜͎̠̤̭͜͜Ẃ̡̹̠̘͉̰̩̤̳̱̪̙͓͘͢ͅͅÁ̴̵̧̱̠̰͓̳̝̪͕N̸̵̳̙̫̩͔̲͈̯̻͕͎̲̫͍̥͉͔͟͡ͅÉ̸̙͉̲͔̗̼̞͈̜̗̳͙̩̝̬̭̣͢͡͠ ̪̫̝̼͉͖̗̗̺̳̯̮̰̕͢Z͏͙̳̰̻̜̲̘̗́À̛̖͍̞͎́͟͡P̶̡̼̺̺̺̩͕̙̩̠͈̰̠̻̯͎ͅY̨̨҉̡̺͉̻̘̲͔̟͉͓̺̖̘̩̗̗̝͈T̛͙͖̤͖̺̬͍̻̱̹͓̻́͝A̴̛҉̝̝͈̹͇̮͕͔̭͎͘ͅN̷̶̨̧̺͇̟̠̹̠̗̬̞̤̪̻̼̰̱̱̩͡ͅĮ̶̧̢̝̳̖͖ͅE̵҉̛̗̯̳͕̖̲̻ ̧̞͖̜͙͕̣͖͓̭̩͓͎̹̺͇͕̞̼͜Ś҉͉̞̜͚͈̜͇͞Ć̵̡̨̗̤̞͍͎̱̯̥͚̘͖͈͍̰͚̻͜ͅI̡̯̪̫̥͎̙E̢̨̢̹̹̭̫̥͚̰̙̤̫̺̳͍̝̱͎͓͟͠Ż̶̛̘͍͇͇͔͓̯̥͎̱̩̹̞̞̯̀K̶̡̥̤̮͇̜̬̀I̛͕̥̱͡ͅ ̡̝̖͉͓̟̣͎̞͖̫͠K̢̟̙̜͇̰̺͎͢L͉̙̹͕̲͙̻̼̪̲̫̤͇̙͘͜ͅA̝̫͉̮̗̪̟̘͍̗͎̣̼̞̠͟͞ͅS͎̺̟͖͙̙̯̳̖̮͈̮̫̮̻͉̥͕̀́ͅY҉̸̨̳̬̯̜̞̰̙̱̠̗͇͈̣̭͎̼̻ͅF̛̳̖̭͕͎̪̪͍̺͙͍̦̤̗̜͖͘͜ͅI̧̭̙̠̜͠͝͡K̵̠̟̻̺͠O̸̧̼̼͍͓̲̬̗̘͈̝͎͜͢͞W̴̸͇̦̣̬͞͝A̷͏̮̮̗̬͓͓͔̼̳̭̣̳̜̠̰ͅN̴̟͙̟͈̖͉̝͖̘̺̖͍̟̬̣͕̭͍͡͠E̳̭͍̘̝͎̠͓̱̖̻͇̭̕͜͝J͖͎̱͚͎̺́́͠.͉͎̪̣̺͇͉͇̣̫̟͙̜̞̰̲̥́́ ̢̲̘̭̪̩̩̰̪͎̣͙̱̰͡ͅŃ̨̢͇̣̞͉͍̘̠̟̳̕ͅA̙̥̘̭̦̫͘͢ͅS̸̢͘͢҉̥̤̱̩̟͖̥T̷̢̘̺͙͙̤͚͚̯̬͞A͏̝̗̳̖̼̠͇͍́͟͟͞P̴͚̺̙̲̤͇͉̦̩͕̳̬̠̭̥͘͘I̶̶̡̼̙̬͖̖̖̦̦͍̻̜͓̖͈̪̞͘͢ͅ ̭͉͍̳̜̩̰͞W̧͔̣̫̯̟͔͉̪̱̬̫̳̹̠̞͞͡Y̸̵̸̡̳͎̼̳̺̪̯̤̣̱̬̘͓̰̙͕͟G̴̨͡҉̻̬̲͈̹͔̹͇͓͡ͅA̶͢҉̨͇̯̖̱͖̺̱̜͎̥̠̮̝͝ͅS̸͔̰̝͍̫̀Z̨̕͏̦͔̲̟͍̗̮͙̥͍̫̼̼͔E̡̛͖͈͎̬͉͓̼̞̮̳͉̥͝N̵̷͏̢͕̙̦̩̫̻Ì̯̪̳̬̺̙̤͇̰͚͚̜̞͙͘͢ͅE̢̠̯̦̬̫͇̟͇̪̺̪̹̠͟ͅͅͅ ̷̴̜͈̹̦͉̼̮̺̪̦̣͔̦͕̲̗́͠S͝҉̵͉͍͍͚͚̭̲̙̠͈͡Ỵ̮̳̮͓͔̜̣̻̕͢͝S̨̡̛͇͖̤͘T҉̶̺̰̫͍̭̖̬̮͕̗̰̝̭͎̗̭͇͇̘̀͞͠E̸͏̠̘͉̻͇͙͓̙̥͕̰͘͡͠M̷͏̬̳͇̙̲͈͡M̵͏̮͙̠͕̩͈̰̫͎̤̼̺͍ͅU̖̘͔̲̲̜͝U͜͡͏̠̫̩͈̟̦͔͔̱̫͖̙͖̤̕͝ͅŲ̵̟̳̥͙̱̹͔̺͔͈̮͝Ù̧͍͔̮͓̲̞̩͔̜͕͖͖̪͎̪̠̞̕U͡҉̭̫̥̪͈̺̺̤̙̤͘U̸̶͏̴̵͍̼̯̖̺̲̩̞͎ͅU͠҉̪̺̠̞͓̥̙̠̥Ư͝҉̷̱̠͓͙̪̬̗̖̬̪̼̞͈͇̺̯̬ͅÙ̶͓̥̬̖͘͟Ų̡̥̼͉͓̥̫͔̼̥̗̠̘̭̭ͅU̢̖̜̰̖̩̹̯̝̲̩̭̹̲̣͝͞͠Ừ̴͏͔̩̫͇͈̤̗̭̤͍Ú̷͈̱͉̝̯̥̀͠Ų̵̨̻̞̳̫͈̖̭̜̪̹̣̩͖̭̀U̸̡̢̪͔̼̬̗̩̯̳̼͎̲͔̦͈͇͙̹̦0̵̷̡̪̘͚͙̲̖̙0̶̤̦̤̦̜͈͕͘0̛̠̻̙̱̹̳̮͈̹͉̲̯̰͓̞͇͇̗͝0̢̧͚̙̘̗͓͈̯͎̲͈̮̻̩̥́0̨҉̼̥̝̣̭͚̪͔̰̤̪0̧͉̝͇̟̠́̕͘0̸̡͍̲̥͉̟̖͇̠̗̫̮͔͍̳̼ͅͅ0̵̝̬̩̩̦͉̤͇̬̣̦͎͍̀0́͏̢͈̣̮͖͇̗̫̖̥̬̲͙͝0̨͚͔͈̹̬̦̲̹̩̪̯̙̮̼̻0̷̡͈͖̭͈͕̬̫̺̙̼́́̕0̵̛͔̮̱̣͚͔̺͙͓͢͞ͅ0̵̛̯̣̙͈̗̫̦̩̼̝̪̯̺̮̰̳̗̩̯̕͢0̵̴̢̤̙̮͚̤̫̜̞͕̺̬̞́͡0͏̡̡̡̧͖͇̜̪̫͙͉̪̮̪̣0̶̸̀͏̸̮̳ͅͅ0̤̯̜̻̱͢͡0̵̙͚̱̙́0̷̰̤͍͇͎̝͉̕0̷̝͙͔͉̪͝͞0̷̡̖̲͖͉̞̣̯͈̗̦͎̘͓̼͎͘0̷͡҉̷͔͙͓͉̟͕̜̭͓̺̠̭0͏̱̘͇̟̺͚͎0̢͙̹̖̣͕͍̯̱̹͘͢0̢̡̛̼̠͎̼͘0͏̴͈̺̫̠̭̗̜̮̰̝̣̯̦͜0̨̹̱̫̗̯͍̺͚͕͍̖̻̱̯͖̪͕̣0̨͏̸̺̹̫̻̲̘̻̭̹̻͔̱̖0͢҉̭̝̬̦̼̘͍̹̩̠̲̭̫̤ͅ0̵̛҉̪͙̣͔͓̳̹̯̯̬͠ͅ0̡̛̛͈̙͓͜ͅ0̡̡̧͈̦͎̤͈̘̤̻̼0̕͜͞͏̻̤̮̳̲̥͓̫̦͇̝͠0͏̷̢̨̯̫̩̝̫̪̣͚̯̥͙̬̦̀0̸̡̛͏͇͉̼̝̣̙̝̝̜̥̗̥͙̬̘0̛͚͎͕͇̩0̢͙̫̬̹̣̺̳̠͎͍͔͔̻̳̯̼̤͙͟
0͈̠͓̺̜̫͓̯̬̀̕ͅ0͏̹̝͉̱̥̕͡0̡̳̫͇̝̲̣̪̣̠̪̟̪͠0̷̨͎̘̭̥̺͈̰̠̙̫͔̺̥̣̯̺̰͎͘͢0͈͍̘͚̬́̕͘͟͝0̘̪͚̘͚̭̲͈̬̗̦͎̮̦͠0̳̥͈͉̟̻͇́̀͢͡
0̸̷̴̨̲͕̩̙̟̰̦͎̲0͏͏̞̹͓̩͉̘̫ͅ0̢͖̙̤̥͙̻̯̙̥͕͓̣͚̥̯̰͡
0̢͚̙̠͕̤̦̰̞̪̼̦͔͘0̵̥͕̘̘͜͞0̧̹̞̻̪͍̙̰̪̯͕͝0̧̡̜̟̱̱̳̫̼̝͇̙͎̰̗̫0͏̸̶͝͏̞̮̰̘͔̰̜̜̱̠͎͈͕̦̘0̶̵̡̟̜̪͙͓͠0̢̢͎̭̫̝̬͉͕͉̘͇̫͚̯̕͞ͅͅ

>Koniec wpisu [Plik uszkodzony]
Awatar użytkownika
Ygrek
Posty: 291
Rejestracja: 2013-10-22, 23:08
Tytuł: Wiecie kim jestem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Definicja [Katalog]

Post autor: Ygrek »

>Wpis #04: SYSTEM BADAWCZO-NEUTRALIZACYJNY WZ. 73

Rozporządzenie ██████████████/UN z dnia 11/05/2073 stanowi, iż System Badawczo-Neutralizacyjny wz. 73 jest wymogiem w każdej usankcjonowanej operacji.

[SBN/073] Trzy filary Systemu Badawczo-Neutralizacyjnego

A. Filtr neutralizacyjny ( "obręcz", "halo", "aureola")
B. Sprzężone radio podręczne
C. Filtr stabilizacyjny ("wenflon", "lifeband")
A) Filtr neutralizacyjny , zwany potocznie obręczą lub aureolą (ang. halo).
Filtr pełni rolę ochronnej maski. Neutralizuje, odpycha bądź przejmuje toksyczne i radioaktywne cząsteczki, chroniąc przed ich wpływem osobę noszącą. Filtr ma postać kołnierzyka nakładanego bezpośrednio na szyję. Wypełniają go wkłady kontrolne.
Filtr łączy się z małą elektrodą, przyklejaną na skórze. Zastępuje rolę maski w Labiryncie - w którym promieniowanie i toksyczność jest niższa, a swoboda oddychania i pole widzenia są bardziej istotne.

B) Sprzężone radio podręczne stanowi jedyne źródło łączności ze światem zewnętrznym. Uzyskanie sygnału w Labiryncie jest niezwykle trudne i przerywane długimi okresami ciszy. Do przebicia się potrzebna też jest centralna jednostka radiowa.
Jednostka waży niecały kilogram, ma wielkość książki i półmetrową antenę.

C) Filtr stabilizacyjny, znany też jako wenflon lub lifeband.
Miniaturowy półwszczep w postaci cienkiej obręczy na nadgarstku, łączącej się z ciałem przez drobną igłę.
Lifeband stabilizuje organizm podczas niebezpiecznego przekraczania horyzontu zdarzeń. Stanowi swoiste uziemienie człowieka i jego DNA, umacniając ludzki byt pośród załamującej się rzeczywistości Labiryntu i █████████ █████████████
█████████████ ██████████████████████ ███████████████ ████████████████████
Awatar użytkownika
Ygrek
Posty: 291
Rejestracja: 2013-10-22, 23:08
Tytuł: Wiecie kim jestem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Definicja [Katalog]

Post autor: Ygrek »

>Wpis #06: CELE I MOTYWY OPERACYJNE

Załącznik 84/████████ do ██████████określa ██████████████████--_---___-

Ogólne cele, motywy i założenia można podsumować w poniższych przykładach [choć nie wyczerpują one tematu].

Przesłanie operacji inwazyjnych, czyli kontrolowanych wypraw w Zonę (i dalej, w Labirynt) ma u podstaw odbudowę cywilizacyjnego bezpieczeństwa. Jest to też nieustanne zbieranie pomiarów, techniki i wiedzy.
Ponadto podkreśla się rolę wszelkich sankcjonowanych operacji, bez względu na ich właściwy cel, jako wysiłek na rzecz utrzymania wpływu Zony w ryzach - a nawet jako odbijanie "metaforycznego terenu" metr po metrze.

Przykładowe misje reakcyjne na terenie Zony (tj. na jej obszarze zewnętrznym)

- Reakcja na zagrożenie ludzkie (np. agresję przestępczą, przemyt) przy umiarkowanym ryzyku [kod EVENING WATCH]
- Bezpośredni atak na wrogi personel (np. eliminacja gangu, akcja search-and-destroy) [HEAVY RAIN]
- Odzyskanie lub odbicie zaginionego bądź porwanego sprzętu/obiektu konwencjonalnego [DOUBLE DRAW]
- Odnalezienie/odbicie i zabezpieczenie obiektu niekonwencjonalnego (tj. artefaktu) [BLACK BOX]
- Powstrzymanie wycieku grożącego np. wzrostem promieniowania lub emisją poza Zonę [FLASHING BLADE]
- Reakcja na gwałtowne zagrożenie nadprzyrodzone, z ryzykiem zbrojnej konfrontacji [BROKEN SKY]
- Udzielenie pomocy atakowanej grupie/osobie; w tym wyprowadzenie poza Zonę [OVERLORD]


Przykładowe cele misji inwazyjnych (wejścia w Labirynt)

- * Każde wejście, przeżycie i wyjście z Labiryntu jest niezwykle ważnym celem badawczym już z definicji.
- * Każda konfrontacja z zagrożeniami, eksploracja wnętrza i zbieranie danych stanowi samoczynną misję.


- Przeprowadzenie eksploracji z odcinka A w kierunku B, pacyfikacja i ustanowienie stabilnego sektora [EXODUS]
- Odszukanie, zbadanie bądź próba odzyskania hipotetycznego artefaktu/maszyny/urządzenia [COVENANT]
- Zbadanie lub neutralizacja zagrożenia przedmiotowego powodującego zakłócenia/emisję poza Labiryntem [JERICHO]
- Zbadanie lub konfrontacja z wrogim, podmiotowym zagrożeniem o sile tak dużej iż ma wpływ na świat zewnętrzny [RAGNAROK]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zerosada”