Stacje, budynki, poziomy, prąd.
Każde kółeczko oznaczające stacje jest w stanie pomieścić
3 budynki.
Do budowy budynków potrzebny jest budulec. Są nimi
śmieci. Każda posiadana stacja (kółeczko) wytwarza 1 jednostkę śmieci dziennie. Zużycie prądu poszczególnych budynków jest liczone w dniach i pozostaje takie same, niezależnie od poziomu.
Rodzaje i funkcje budynków:
Budynki cywilne: [lvl/maxlvl]
-oczyszczalnia wody [0/5] - podstawowy budynek umożliwiający zasiedlenie stacji, generujący podstawowe warunki sanitarne. Nadwyżki można eksportować innym stacjom, czy też zasiedlać stacje bez dostępu do wody. Możliwe do budowy tylko w pobliżu rzeki, tj. stacja na mapie musi stykać się z niebieską linią. Istnieją pewne wyjątki jak np. podziemne jeziora, ale są to zapasy nieodnawialne. Jeden człowiek zużywa 1 litr wody dziennie.
1 - 50l dziennie (1)
2 - 100l dziennie (2)
3 - 200l dziennie (3)
4 - 400l dziennie (5)
5 - 1000l dziennie (10)
Ilość pracowników na poziom: 1
Zużycie prądu: 10
Śmieci na poziom: Zależne (podane w nawiasach)
-
spalarnia [0/5] - podstawowy budynek zapewniający prąd. Spalane są
śmieci. Wytworzony prąd jest dokładany do ogólnej puli, lecz spalarnie nie są jedynym źródłem prądu. Poziomy spalarni definiują, ile jednostek prądu otrzymuje się ze spalenia 1 jednostki śmieci.
1 - 10
2 - 20
3 - 30
4 - 40
5 - 50
Ilość pracowników na poziom:
Śmieci na poziom: 2
-farma grzybów [0/5] - podstawowa farma umożliwiająca przeżycie. Lvle generują:
1 - 10 jednostek dziennie
2 - 20 jednostek dziennie
3 - 30 jednostek dziennie
4 - 40 jednostek dziennie
5 - 50 jednostek dziennie
Ilość pracowników na poziom: 2
Zużycie prądu: 0
Śmieci na poziom: 1
-farma świń [0/25]- zaawansowana farma, świeża wołowina podnosi morale żołnierzy, w efekcie każdy dostaje +2 do ataku przez czas jedzenia świń (modyfikator). Możliwe do wybudowania tylko wtedy, gdy posiada się świnie. Jeden lvl = możliwość hodowania 1 świni.
Zabicie 1 świni generuje jednorazowo 100 jednostek jedzenia.
Ilość pracowników na poziom: 1
Śmieci na poziom: 1
Zużycie prądu: 10 za zabicie świni
-magazyn [0/5] - umożliwia magazynowanie znalezionych przedmiotów. Ich wielkość nie ma znaczenia
0 lvl(brak) - 10
1 lvl - 50
2 lvl - 100
3 lvl - 150
4 lvl - 200
5 lvl - 250
Ilość pracowników na poziom: 3
Zużycie prądu: 0
Śmieci na poziom: 3
-szpital [0/5]- rehabilituje rannych żołnierzy, zapobiega epidemiom.
1 lvl - 15% szansy na zapobiegnięcie epidemii
2 lvl - 30% szansy na zapobiegnięcie epidemii
3 lvl - 45% szansy na zapobiegnięcie epidemii
4 lvl - 60% szansy na zapobiegnięcie epidemii
5 lvl - 75% szansy na zapobiegnięcie epidemii
Ilość pracowników na poziom: 2
Zużycie prądu: 30
Śmieci na poziom: 2
-herbaciarnia [0/3] - wspomaga zapobieganie epidemii
1 lvl - 5% szansy na zapobiegnięcie epidemii
2 lvl - 10% szansy na zapobiegnięcie epidemii
3 lvl - 15% szansy na zapobiegnięcie epidemii
Ilość pracowników na poziom: 1
Zużycie prądu: 5
Śmieci na poziom: 1
-zajezdnia dla drezyn [0/5] - miejsce przetrzymywania drezyn
1 lvl - 1 drezyna
2 lvl - 2 drezyny
3 lvl - 3 drezyny
4 lvl - 4 drezyny
5 lvl - 5 drezyn
Ilość pracowników na poziom: 1
Zużycie prądu: 5
Śmieci na poziom: 2
Fabryka amunicji [0/1] - pozwala produkować amunicję do jednego rodzaju broni z zepsutych części. Można mieć tylko jedną fabrykę.
1lvl - 15 pracowników.
Koszt budowy: 15 jednostek śmieci
Labolatorium [0/1] - pozwala przeprowadzać sekcje zwłok mutantom, produkować medykamenty przeciwpromienne. Sekcje dodają punkty do ataku czy obrony podczas starcia z mutantami, medykamenty pozwalają na przejście przez tunele radioaktywne bez konieczności późniejszej wizytacji w szpitalu.
1 lvl - 25 pracowników
Koszt budowy: 20 jednostek śmieci
Budynki wojskowe:
Koszary: - umożliwiają szkolenie żołnierzy. Każdy dostaje 1 koszary na start.
Ilość pracowników: 5
Śmieci: 5
Szkoła stalkerów: - umożliwia szkolenie stalkerów
Ilość pracowników: 5
Śmieci: 5
Posterunek: - umożliwia ochronę stacji od strony tunelów. Sam w sobie zawiera modyfikator +3 do obrony. W zależności od zamontowanych broni:
CKM - modyfikator +3 do ataku [5 jednostek prądu]
Miotacz ognia - modyfikator +10 do ataku [15 jednostek prądu], zamiast nabojów zużywa paliwo.
Śmieci: 3