Opis gry.

Cóż jest człowiek? Kawalec błota, syn gniewu, naczynie zelżywości, urodzony w plugastwie, żyjący w nędzy, mający umrzeć w ucisku.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Świerzak
Posty: 40
Rejestracja: 2017-09-12, 09:12
Tytuł: Oprawca
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Opis gry.

Post autor: Świerzak »

Poruszanie się po mapie
Piechota
Najpowolniejszy, ale często jedyna forma poruszania się. Oddziały poruszają się z prędkością 3 stacji na dzień.

Drezyny
Wyróżnia się dwa rodzaje drezyn:
-mechaniczne - nie potrzebują paliwa do poruszania się, ale są wolniejsze - poruszają się 6 stacji na dzień. Drezyna mechaniczna ma miejsce dla 5 ludzi i wymaga 2 osób do napędzania.
-spalinowe - potrzebują 5l paliwa na każdą przejechaną stację - maksymalnie 9 stacji na dzień. Drezyna spalinowa ma miejsce na 7 osób.

Dodatki do drezyn:
-przyczepa - sama w sobie spowalnia drezynę o 1 stację na dzień. Ma miejsce na 10 ludzi - każdych czterech ludzi spowalnia drezynę o jedną stację. W przyczepie można przewozić też przedmioty, dlatego mają zastosowanie w handlu. 10 przedmiotów = 1 miejsce. 20 przedmiotów = spowolnienie o 1 stację.
-ckm'y - maksymalnie dwa na drezynę. Nie spowalniają jej, ale zabierają miejsce dla ludzi - jeżeli 2 ckm'y zostaną zainstalowane w drezynie mechanicznej, zmieści się na niej tylko 3 ludzi. Karabiny nie są automatyczne, więc dwóch pasażerów kieruje ogniem, a trzeci napędza drezynę. CKM'y zwiększają siłę oddziału w wypadku spotkania wroga.

Karawany biorą czynny udział w handlu. Wyróżnia się karawany:
-piesze
-drezynowe

Karawany piesze poruszają się tak jak wszyscy inni ludzie - maksymalnie 5 stacji na dzień.
Karawany drezynowe mają odpowiednio zwiększoną szybkość, lecz ich prędkość zależy od obciążenia spowodowanego przyczepą.
Awatar użytkownika
Świerzak
Posty: 40
Rejestracja: 2017-09-12, 09:12
Tytuł: Oprawca
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Opis gry.

Post autor: Świerzak »

Stacje, budynki, poziomy, prąd.
Każde kółeczko oznaczające stacje jest w stanie pomieścić 3 budynki.

Do budowy budynków potrzebny jest budulec. Są nimi śmieci. Każda posiadana stacja (kółeczko) wytwarza 1 jednostkę śmieci dziennie. Zużycie prądu poszczególnych budynków jest liczone w dniach i pozostaje takie same, niezależnie od poziomu.


Rodzaje i funkcje budynków:

Budynki cywilne: [lvl/maxlvl]

Obrazek
-oczyszczalnia wody [0/5] - podstawowy budynek umożliwiający zasiedlenie stacji, generujący podstawowe warunki sanitarne. Nadwyżki można eksportować innym stacjom, czy też zasiedlać stacje bez dostępu do wody. Możliwe do budowy tylko w pobliżu rzeki, tj. stacja na mapie musi stykać się z niebieską linią. Istnieją pewne wyjątki jak np. podziemne jeziora, ale są to zapasy nieodnawialne. Jeden człowiek zużywa 1 litr wody dziennie.
1 - 50l dziennie (1)
2 - 100l dziennie (2)
3 - 200l dziennie (3)
4 - 400l dziennie (5)
5 - 1000l dziennie (10)
Ilość pracowników na poziom: 1
Zużycie prądu: 10
Śmieci na poziom: Zależne (podane w nawiasach)


-spalarnia [0/5] - podstawowy budynek zapewniający prąd. Spalane są śmieci. Wytworzony prąd jest dokładany do ogólnej puli, lecz spalarnie nie są jedynym źródłem prądu. Poziomy spalarni definiują, ile jednostek prądu otrzymuje się ze spalenia 1 jednostki śmieci.
1 - 10
2 - 20
3 - 30
4 - 40
5 - 50
Ilość pracowników na poziom:
Śmieci na poziom: 2


-farma grzybów [0/5] - podstawowa farma umożliwiająca przeżycie. Lvle generują:
1 - 10 jednostek dziennie
2 - 20 jednostek dziennie
3 - 30 jednostek dziennie
4 - 40 jednostek dziennie
5 - 50 jednostek dziennie
Ilość pracowników na poziom: 2
Zużycie prądu: 0
Śmieci na poziom: 1


-farma świń [0/25]- zaawansowana farma, świeża wołowina podnosi morale żołnierzy, w efekcie każdy dostaje +2 do ataku przez czas jedzenia świń (modyfikator). Możliwe do wybudowania tylko wtedy, gdy posiada się świnie. Jeden lvl = możliwość hodowania 1 świni.
Zabicie 1 świni generuje jednorazowo 100 jednostek jedzenia.
Ilość pracowników na poziom: 1
Śmieci na poziom: 1
Zużycie prądu: 10 za zabicie świni


-magazyn [0/5] - umożliwia magazynowanie znalezionych przedmiotów. Ich wielkość nie ma znaczenia
0 lvl(brak) - 10
1 lvl - 50
2 lvl - 100
3 lvl - 150
4 lvl - 200
5 lvl - 250
Ilość pracowników na poziom: 3
Zużycie prądu: 0
Śmieci na poziom: 3


-szpital [0/5]- rehabilituje rannych żołnierzy, zapobiega epidemiom.
1 lvl - 15% szansy na zapobiegnięcie epidemii
2 lvl - 30% szansy na zapobiegnięcie epidemii
3 lvl - 45% szansy na zapobiegnięcie epidemii
4 lvl - 60% szansy na zapobiegnięcie epidemii
5 lvl - 75% szansy na zapobiegnięcie epidemii
Ilość pracowników na poziom: 2
Zużycie prądu: 30
Śmieci na poziom: 2


-herbaciarnia [0/3] - wspomaga zapobieganie epidemii
1 lvl - 5% szansy na zapobiegnięcie epidemii
2 lvl - 10% szansy na zapobiegnięcie epidemii
3 lvl - 15% szansy na zapobiegnięcie epidemii
Ilość pracowników na poziom: 1
Zużycie prądu: 5
Śmieci na poziom: 1


-zajezdnia dla drezyn [0/5] - miejsce przetrzymywania drezyn
1 lvl - 1 drezyna
2 lvl - 2 drezyny
3 lvl - 3 drezyny
4 lvl - 4 drezyny
5 lvl - 5 drezyn
Ilość pracowników na poziom: 1
Zużycie prądu: 5
Śmieci na poziom: 2


Fabryka amunicji [0/1] - pozwala produkować amunicję do jednego rodzaju broni z zepsutych części. Można mieć tylko jedną fabrykę.
1lvl - 15 pracowników.
Koszt budowy: 15 jednostek śmieci


Labolatorium [0/1] - pozwala przeprowadzać sekcje zwłok mutantom, produkować medykamenty przeciwpromienne. Sekcje dodają punkty do ataku czy obrony podczas starcia z mutantami, medykamenty pozwalają na przejście przez tunele radioaktywne bez konieczności późniejszej wizytacji w szpitalu.
1 lvl - 25 pracowników
Koszt budowy: 20 jednostek śmieci


Budynki wojskowe:

Koszary: - umożliwiają szkolenie żołnierzy. Każdy dostaje 1 koszary na start.
Ilość pracowników: 5
Śmieci: 5

Szkoła stalkerów: - umożliwia szkolenie stalkerów
Ilość pracowników: 5
Śmieci: 5

Posterunek: - umożliwia ochronę stacji od strony tunelów. Sam w sobie zawiera modyfikator +3 do obrony. W zależności od zamontowanych broni:
CKM - modyfikator +3 do ataku [5 jednostek prądu]
Miotacz ognia - modyfikator +10 do ataku [15 jednostek prądu], zamiast nabojów zużywa paliwo.
Śmieci: 3
Awatar użytkownika
Świerzak
Posty: 40
Rejestracja: 2017-09-12, 09:12
Tytuł: Oprawca
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Opis gry.

Post autor: Świerzak »

Limit ruchów.
Gracz może wykonać 2 ruchy dziennie w poszczególnych dziedzinach:
-Oddziały (każdy oddział może przemieścić się z punktu A do B, a potem do C, zgodnie z ich zasięgiem)
-Stalkerzy (2x poszukiwania)
-Budowa budynków (2 dziennie)
-Lvlowanie budynków (2 dziennie, czyli ogólna liczba ruchów w zakresie budynków wynosi 4 - 2x budowa + 2x lvl)
-Karawany (tu wyjątek, karawana może przemieścić się z A do B raz dziennie)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Metrosada”