Zasady i zapisy do IV rundy

Prosta sesja strategiczna w klimacie starożytnym.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Obrazek

Wydarzenia po rundzie III…

Okrutne wojny, przetaczające się przez cały znany starożytnym świat, wcale nie utraciły ze swych rozmiarów i impetu. Wiele krajów zostało startych z mapy i zapomnianych przez potomnych. Taki los spotkał chociażby państwo Jedynego, który, póki żył, stawiał skuteczny opór sąsiednim królom, ale gdy zmarł, wrogowie spustoszyli i podbili jego włości. Wkrótce też nikt już nie pamiętał o młodym Kazreiwsie.
Al Sharidi wewnętrznie opanowane i umocnione przez Omara Kalida pozostawało bezradne wobec inwazji wojsk Kumitu. Od całkowitej zagłady uratowała je dopiero śmierć królowej Kataliny. Jej syn, Burluk zwany Eunuchem, skupił się na sprawach wewnętrznych i zrezygnował z kosztownych wypraw zamorskich. Zachęcał do imigracji liczne pobliskie ludy, chociażby plemię Myszonów, które chętnie skorzystało z możliwości osiedlenia.
Kraj Bezt ocalenie od zniknięcia z kart dziejów zawdzięcza tylko dzięki interwencji króla Renardii Askora, który nie chciał zanadto wzmocnić ludu Męskoturów. Te wkrótce zaprzestały podbojów i skupiły się na jedynym godnym siebie przeciwników – samych sobie.
Arinna utrzymywała się na powierzchni i przeprowadziła kilka udanych kontrofensyw. Nie odzyskała jednak dawnej świetności, a na tle swych sąsiadów zdawała się być coraz słabsza.
Ugatyr wciąż powiększał obszary pod swoim panowaniem. W wyrównanej początkowo wojnie z królem Telepinu, Ahirom wkrótce zaczął osiągać znaczącą przewagę. Po upadku imperium Jedynego, celem jego stał się również król Aisem-thabiti. Nie omieszkał też przygotować do wojny swych wojsk na wschodzie, gdzie na potężnego rywala wyrastała Marktania. Gdzie były granice potęgi Ugatyru?

Obrazek

Podkład muzyczny

RUNDA IV - około 800 roku p.n.e.

Luźna inspiracja: cywilizacja Fenicjan i ich działalność kolonizatorska
Podczas kiedy niemal cały kontynent tonął w wojnach i najazdach, na wschodzie, na niewielkim skrawku morskiego wybrzeża, grono miast należące do ludu Chonea pozostawało nieniepokojone. W kraju obfitującym w cedry, leżącym przy wodach wypełnionych ławicami ryb, odgrodzonym górami od potężniejszych sąsiadów, tamtejsi mieszkańcy swobodnie mogli zajmować się rybołówstwem, rzemieślnictwem czy kupiectwem. Z biegiem lat kontakty zaradnych Choneańczyków z innymi ludami poszerzały się, a handel morski został przez nich niemal całkowicie zmonopolizowany. Im bardziej rozkwitały miasta, a wraz z nimi działalność kupiecka czy rzemieślnictwo, tym chętniej rozważano także osadnictwo zamorskie. Nie minęło wiele czasu, nim statki pierwszych ekspedycji kolonialnych rozwinęły żagle...

ZASADY

1. Cel gry to zrealizowanie jak największej liczby kontraktów handlowych.

GRA TRWA 6 TUR, KAŻDA OKOŁO TYGODNIA – DWÓCH.

2. W pierwszych dwóch turach otrzymujemy po 6 kontraktów, w turach trzeciej i czwartej po 4 kontrakty, w dwóch ostatnich po 2 kontrakty.

3. Każdy kontrakt zawiera informacje, jakie surowce należy sprowadzić, w jakim czasie i w jaki sposób osiągnięcie tego będzie punktowane.

przykład: Morok w pierwszej turze otrzymał kontrakt handlowy, za który otrzyma 4 punkty zwycięstwa, jeśli do drugiej tury sprowadzi 6 sztuk złota

4. Każdy surowiec, który zdobędziemy, przeznaczamy na realizację wybranego kontraktu handlowego. Ta decyzja jest ostateczna i nie możemy potem korzystać z tych surowców! Kontrakt ważny przez kilka tur nie musi być realizowany natychmiastowo.

5. Na początku gry dysponujemy 6 statkami rybackimi, 3 handlowymi, 1 statkiem wojskowym, 15 sztukami drewna i 12 sztukami żywności.
W drugiej turze otrzymujemy dodatkowo po 1 darmowym statku wojskowym i kupieckim.

6. Przydział drewna i żywności w następnych turach wynosi kolejno 10 i 5. Uzbierana nadwyżka drewna i żywności nie przepada.

7. Na początku tury gracz może zakupić nowe statki wedle poniższego cennika:
statek rybacki – 1 sztuka drewna
statek handlowy – 2 sztuki drewna
statek wojskowy – 2 sztuki drewna
statek osadniczy – 4 sztuki drewna

8. Gracz co turę przemieszczać będzie swoje statki do wybranych miejsc. Koszt rejsu statku handlowego lub wojskowego to 1 sztuka żywności, statku osadniczego 3 sztuki. Statek rybacki nie wymaga opłacania żywności.

9. Działania floty rybackiej:
- statki rybackie kierujemy do jednego z kilku łowisk, których zasobność w żywność ustalana będzie na początku każdej tury
- ładowność każdego statku rybackiego wynosi 1 sztukę żywności, a w przypadku ulepszenia 2 sztuki
- na koniec tury, jeśli dostępnej żywności jest co najmniej tyle samo, ile wynosi ładowność wszystkich statków rybackich na łowisku, każdy gracz otrzymuje tyle żywności, ile wynosi ładowność jego statków

Przykład: liczba żywności na łowisku wynosi 10. Panda wysłał 3 zwykłe statki rybackie, Marunos 2 ulepszone, a Adas 2 zwykłe.
Panda na koniec tury otrzymuje 3 sztuki żywności, Marunos 4, a Adas 2.


- na koniec tury, jeśli dostępnej żywności było mniej, niż wynosiła ładowność wszystkich statków rybackich na łowisku, każdy gracz otrzymuje procentowo tyle żywności (zaokrąglone w górę), ile wynosił jego udział na łowisku

Przykład: liczba żywności na łowisku wynosi 10. Panda wysłał 3 zwykłe statki rybackie, Marunos 2 ulepszone, Adas 9 zwykłych. Razem posiadają 16 ładowności.
Panda na koniec tury otrzymuje 2 sztuki żywności (18,75%), Marunos 3 (25%), a Adas 6 (56,25%).


10. Działania floty wojskowej:
- okręty wojskowe wysyłamy na jeden z kilku akwenów
- siła bojowa każdego statku wynosi 1, w przypadku ulepszenia 2
- gracz o największej sile bojowej (po zsumowaniu wszystkich statków wojennych) na akwenie posiadać będzie prawo do pobrania daniny łącznie 4 surowców z osad przynależnych do danego akwenu
- jeżeli największą siłę bojową na danym akwenie posiada dwóch graczy, wtedy każdy pobiera daninę łącznie 2 surowców z osad przynależnych do danego akwenu
- jeżeli największą siłę bojową na danym akwenie posiada trzech lub czterech graczy, wtedy każdy pobiera daninę 1 surowca z osady przynależnego do danego akwenu
- danina nie przysługuje, kiedy zwycięzców jest więcej niż czterech

11. Działania floty handlowej:
- statek handlowy wysyłamy do konkretnej osady zasobnej w surowce
- ładowność każdego statku handlowego wynosi 2 sztuki dowolnego surowca, w przypadku statku ulepszonego 3 sztuki
- po tym, gdy wszyscy gracze roześlą swoje statki handlowe do określonych portów (na co daję około tygodnia), następuje faza negocjacji (to również potrwa około tygodnia)

FAZA NEGOCJACJI

- jeżeli port jest neutralny, jego surowce dzielone są PO RÓWNO między wszystkich graczy
- jeżeli surowców jest zbyt mało, aby podzielić je między wszystkich graczy, wtedy wszyscy gracze wracają z niczym
- nadwyżka powstała podczas podziału surowców odpada

przykład: Marunos, Adas i Panda wpłynęli do osady zasobnej w 4 sztuki lazurytu, każdy z nich otrzymuje po sztuce tego surowca, a jedna, która pozostała, przepada

- gracze w tym momencie mogą się porozumieć: na przykład oddać swój surowiec innemu graczowi, którego statek handlowy znajduje się w porcie, w zamian za taką samą przysługę w innym miejscu
- jeśli wszyscy gracze osiągną konsensus w negocjacjach, mogą w pełni rozdysponować między sobą surowce, w które zasobna jest osada
przykład: Lia, Morok i Marunos decydują, żeby znajdujące się w porcie 4 sztuki srebra przekazać Morokowi, w zamian za co ten zrezygnuje z pobrania daniny swoimi statkami wojskowymi
jeśli chociaż jeden z graczy zawetowałby ten pomysł i nie powstałby konsensus, wtedy każdy z graczy otrzymuje 1 sztukę srebra, a nadwyżka odpada


- jeżeli port należy do konkretnego gracza, wtedy ten w pełni decyduje, jak rozdysponować znajdujące się tam surowce

przykład: Agon wpłynął jako jedyny czterema statkami do osady Pandy zasobnej w 8 sztuk złota – w przypadku neutralnego portu zebrałby wszystko, ale w tym wypadku Panda kazał mu spierdalać i wraca z niczym

WAŻNE: nie można wywieźć z portu większej ilości surowców, niż wynosi ładowność znajdujących się tam naszych statków handlowych! Nie ma też innej możliwości wymiany surowców między graczami, niż rejsy statkami handlowymi do swoich portów.
Po zakończeniu tury, jeśli w kolonii pozostaną dodatkowe surowce, te przepadają.

12. Statki osadnicze:
- podczas każdej tury można zbudować maksymalnie jeden statek osadniczy
- statek osadniczy wysyłamy do konkretnej osady
- jeżeli tylko nasz statek osadniczy przybije do osady, wtedy ta trafia pod nasz zarząd
- jeżeli do osady wpłynęło kilka statków osadniczych, wtedy po zwycięstwo sięga gracz dysponujący ulepszonym statkiem osadniczym
- jeżeli wciąż na placu boju pozostaje co najmniej dwóch graczy, wtedy panowanie nad portem należy się graczowi z większą siłą militarną
- jeżeli wciąż jest remis, osada nie przypada żadnemu graczowi, wciąż mogą się jednak dogadać i odpuścić
- statek osadniczy, który nie założył kolonii, może próbować szczęścia w następnej turze, nie liczy się też do limitu budowanych statków osadniczych

przykład: Morok, Moo i Yubcio wpływają do osady statkami osadniczymi; Morok i Yubcio posiadają lepsze statki osadnicze, Moo odpada więc z rywalizacji; Morok posiada większą siłę militarną na akwenie, wobec czego ma prawo założyć kolonię; koniec końców przekazuje to Moo, bowiem nie chce zepsuć wieczystej przyjaźni z Yubciem, a przy okazji Moo obiecała mu 10 sztuk złota z jej osady w przyszłej turze

- ulepszony statek osadniczy pozwala też natychmiastowo pobrać z portu 2 sztuki surowca
- kolonizacja następuje przed fazą negocjacji handlowych

13. Technologie:
- raz na turę (czyli tak naprawdę tylko przez trzy pierwsze) możemy odkryć jedno z opisanych poniżej drzewek technologii
- w każdej turze możemy rozwinąć po jednej z technologii z każdego odkrytego drzewka

a) flota
- ulepszenie statków rybackich (zbierają 2 żywności zamiast 1)
- ulepszenie statków wojskowych (posiadają siłę militarną 2 zamiast 1)
- ulepszenie statków osadniczych (zapewniają priorytet przy rywalizacji o założenie kolonii, po założeniu kolonii ściągają z niej natychmiastowo 2 surowce)
- ulepszenie statków handlowych (pobierają 3 surowce zamiast 2)

b) ekonomia
- pobór startowego drewna wzrasta z 10 do 15 (w koloniach z 4 do 6)
- pobór startowej żywności wzrasta z 5 do 8 (w koloniach z 4 do 6)
- ilość surowców w naszych koloniach wzrasta o 2
- ilość surowców w naszych koloniach wzrasta o 2

c) inne
- magazyn: możemy umieścić w nim 2 sztuki nadwyżkowych surowców i w dowolnej chwili przeznaczyć na wybrany kontrakt - również innego gracza
- pismo: raz na turę możemy przedłużyć czas trwania kontraktu o 1 turę - również kontraktu innego gracza
- monety: raz na turę możemy dopisać do wybranego kontraktu 1 sztukę dowolnego surowca (również kontraktu innego gracza)
- wytwórstwo: raz na turę możemy jeden ze sprowadzonych flotą handlową surowców powiększyć o 2, a następnie przeznaczyć je na dowolny kontrakt - również innego gracza

przykład: Morok w pierwszej turze odkrywa drzewko ekonomii, a następnie rozwija technologię zwiększonego wyrębu drzew; w drugiej turze odkrywa drzewko floty, następnie rozwija statki handlowe, a ponieważ posiada odkryte drzewko ekonomii zwiększa również ilość surowców w osadzie o 2

W SKRÓCIE

Gracz co turę buduje statki, wyposaża je w żywność i wysyła w rejsy, celem zdobycia surowców niezbędnych do wypełniania kontraktów. Nie obędzie się bez negocjacji z innymi graczami.

UWAGA! Mapa pojawi się po zapisach – może się też pojawić aktualizacja powyższych zasad, dostosowana do ilości graczy!
Obrazek
Podczas zapisu podaj:
- nazwę miasta (zachęcam do inspiracji starożytnością)
- flagę (można zrobić to później) – dwa kolory w wybranej kompozycji (góra-dół, lewo-prawo, ukos)

AKTUALIZACJA
- w 6 turze gracz, który zbierze najwięcej żywności otrzymuje dodatkowo 3 punkty zwycięstwa (w przypadku remisu wszyscy otrzymują 2 punkty)
- na końcu gry gracz, który stoczył najwięcej wygranych bitew morskich otrzymuje 3 punkty (w przypadku remisu wszyscy otrzymują 2 punkty)
- kolonie zasobne w drewno i żywność, jeśli do nas przynależą, nie wymagają wysyłania statków handlowych po surowce - te trafiają do nas na początku tury; jeśli nasze statki zawitają do kolonii zajętej przez innego gracza - ten może przekazać nam drewno i/lub żywność znajdującą się w jego nadwyżkach z zachowaniem zasady ładowności statków; jeśli kolonia jest niczyja podział surowców następuje według standardowych zasad
- niewykorzystane surowce w koloniach przepadają!
- monety i wytwórstwo pozwalają przekazywać surowce innym graczom
- należycie do uczciwego ludu, brzydzicie się oszustwem, dlatego za każde jawne i udowodnione oszustwo delikwentowi może grozić odebranie do 3 punktów

PEŁNA LISTA KONTRAKTÓW:
Spoiler
Pokaż
GRUPA 1

Kontrakt nr 1: 4 tkanin, 2 miedzi (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 2: 4 oliwy, 2 cyny (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 3: 4 wina, 2 żelaza (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 4: 4 tkanin, 2 cyny (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 5: 4 oliwy, 2 żelaza (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 6: 4 wina, 2 miedzi (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 7: 4 tkanin, 2 żelaza (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 8: 4 oliwy, 2 miedzi (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 9: 4 wina, 2 cyny (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 10: 2 tkanin, 4 miedzi (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 11: 2 oliwy, 4 cyny (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 12: 2 wina, 4 żelaza (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 13: 2 tkanin, 4 cyny (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 14: 2 oliwy, 4 żelaza (1 punkt/tura 1)
Kontrakt nr 15: 2 wina, 4 miedzi (1 punkt/tura 1)

GRUPA 2

Kontrakt nr 1: 2 tkanin, 2 wosku, 2 złota, 2 marktańskiego piwa (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 2: 2 oliwy, 2 futer, 2 srebra, 2 marktańskiego piwa (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 3: 2 wina, 2 pachnideł, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 4: 2 tkanin, 2 pachnideł, 2 srebra, 2 wyrobów z brązu (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 5: 2 oliwy, 2 wosku, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 6: 2 wina, 2 futer, 2 złota, 2 wyrobów z brązu (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 7: 2 tkanin, 2 futer, 2 ołowiu, 2 ceramiki (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 8: 2 oliwy, 2 pachnideł, 2 złota, 2 ceramiki (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 9: 2 wina, 2 wosku, 2 srebra, 2 ceramiki (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 10: 2 tkanin, 2 futer, 2 złota, 2 marktańskiego piwa (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 11: 2 oliwy, 2 pachnideł, 2 srebra, 2 marktańskiego piwa (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 12: 2 wina, 2 wosku, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 13: 2 tkanin, 2 pachnideł, 2 złota, 2 wyrobów z brązu (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 14: 2 oliwy, 2 wosku, 2 srebra, 2 ceramiki (2 punkty/tura 1)
Kontrakt nr 15: 2 wina, 2 futer, 2 ołowiu, 2 ceramiki (2 punkty/tura 1)

GRUPA 3

Kontrakt nr 1: 5 wosku, 3 złota (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 2: 5 wosku, 3 srebra (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 3: 5 wosku, 3 ołowiu (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 4: 5 futer, 3 złota (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 5: 5 futer, 3 srebra (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 6: 5 futer, 3 ołowiu (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 7: 5 pachnideł, 3 złota (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 8: 5 pachnideł, 3 srebra (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 9: 5 pachnideł, 3 ołowiu (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 10: 3 pachnideł, 5 złota (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 11: 3 pachnideł, 5 srebra (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 12: 3 futer, 5 ołowiu (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 13: 3 futer, 5 złota (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 14: 3 wosku, 5 srebra (2 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 15: 3 wosku, 5 ołowiu (2 punkty/tury 1-2)

GRUPA 4

Kontrakt nr 1: 5 miedzi, 5 lazurytu (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 2: 5 cyny, 5 lazurytu (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 3: 5 miedzi, 5 kości słoniowej (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 4: 5 cyny, 5 kości słoniowej (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 5: 5 żelaza, 5 kości słoniowej (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 6: 5 miedzi, 5 bursztynu (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 7: 5 cyny, 5 bursztynu (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 8: 5 żelaza, 5 bursztynu (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 9: 5 miedzi, 5 szkła (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 10: 5 cyny, 5 szkła (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 11: 5 żelaza, 5 szkła (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 12: 5 miedzi, 5 marmuru (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 13: 5 cyny, 5 marmuru (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 14: 5 żelaza, 5 marmuru (3 punkty/tury 1-2)
Kontrakt nr 15: 5 żelaza, 5 lazurytu (3 punkty/tury 1-2)

GRUPA 5

Kontrakt nr 1: 3 miedzi, 2 futer, 1 złota, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 2: 3 miedzi, 2 futer, 1 srebra, 2 kości słoniowej, 2 szkła (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 3: 3 miedzi, 2 wosku, 1 ołowiu, 2 lazurytu, 2 bursztynu (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 4: 3 miedzi, 2 wosku, 1 złota, 2 szkła, 2 marmuru (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 5: 3 miedzi, 2 pachnideł, 1 srebra, 2 marmuru, 2 bursztynu (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 6: 3 żelaza, 2 pachnideł, 1 ołowiu, 2 lazurytu, 2 szkła (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 7: 3 żelaza, 2 pachnideł, 1 złota, 2 kości słoniowej, 2 marmuru (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 8: 3 żelaza, 2 futer, 1 srebra, 2 kości słoniowej, 2 bursztynu (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 9: 3 żelaza, 2 futer, 1 ołowiu, 2 szkła, 2 bursztynu (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 10: 3 żelaza, 2 wosku, 1 złota, 2 lazurytu, 2 marmuru (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 11: 3 cyny, 2 wosku, 1 srebra, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 12: 3 cyny, 2 futer, 1 ołowiu, 2 kości słoniowej, 2 bursztynu (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 13: 3 cyny, 2 pachnideł, 1 złota, 2 szkła, 2 bursztynu (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 14: 3 cyny, 2 wosku, 1 srebra, 2 szkła, 2 marmuru (3 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 15: 3 cyny, 2 pachnideł, 1 ołowiu, 2 lazurytu, 2 marmuru (3 punkty/tura 1-3)

GRUPA 6

Kontrakt nr 1: 6 tkanin, 2 złota, 2 marktańskiego piwa, 2 bursztynu (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 2: 6 tkanin, 2 srebra, 2 marktańskiego piwa, 2 kości słoniowej (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 3: 6 tkanin, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu, 2 szkła (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 4: 6 tkanin, 2 złota, 2 wyrobów z brązu, 2 lazurytu (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 5: 6 tkanin, 2 srebra, 2 ceramiki, 2 marmuru (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 6: 6 oliwy, 2 ołowiu, 2 ceramiki, 2 bursztynu (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 7: 6 oliwy, 2 złota, 2 ceramiki, 2 kości słoniowej (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 8: 6 oliwy, 2 srebra, 2 wyrobów z brązu, 2 szkła (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 9: 6 oliwy, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu, 2 lazurytu (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 10: 6 oliwy, 2 złota, 2 marktańskiego piwa, 2 marmuru (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 11: 6 wina, 2 srebra, 2 marktańskiego piwa, 2 bursztynu (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 12: 6 wina, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 kości słoniowej (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 13: 6 wina, 2 złota, 2 ceramiki, 2 szkła (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 14: 6 wina, 2 srebra, 2 ceramiki, 2 lazurytu (4 punkty/tura 1-3)
Kontrakt nr 15: 6 wina, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu, 2 marmuru (4 punkty/tura 1-3)

GRUPA 7

Kontrakt nr 1: 3 tkanin, 3 oliwy (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 2: 3 oliwy, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 3: 3 tkanin, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 4: 3 tkanin, 3 oliwy (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 5: 3 oliwy, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 6: 3 tkanin, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 7: 3 tkanin, 3 oliwy (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 8: 3 oliwy, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 9: 3 tkanin, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 10: 3 tkanin, 3 oliwy (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 11: 3 oliwy, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 12: 3 tkanin, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 13: 3 tkanin, 3 oliwy (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 14: 3 oliwy, 3 wina (2 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 15: 3 tkanin, 3 wina (2 punkty/tura 2)

GRUPA 8

Kontrakt nr 1: 4 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 lazurytu (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 2: 4 miedzi, 2 wyrobów z brązu, 2 kości słoniowej (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 3: 4 miedzi, 2 ceramiki, 2 bursztynu (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 4: 4 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 szkła (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 5: 4 miedzi, 2 wyrobów z brązu, 2 marmuru (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 6: 4 cyny, 2 ceramiki, 2 lazurytu (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 7: 4 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 kości słoniowej (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 8: 4 cyny, 2 wyrobów z brązu, 2 bursztynu (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 9: 4 cyny, 2 ceramiki, 2 szkła (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 10: 4 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 marmuru (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 11: 4 żelaza, 2 wyrobów z brązu, 2 lazurytu (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 12: 4 żelaza, 2 ceramiki, 2 kości słoniowej (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 13: 4 żelaza, 2 marktańskiego piwa, 2 bursztynu (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 14: 4 żelaza, 2 wyrobów z brązu, 2 szkła (3 punkty/tura 2)
Kontrakt nr 15: 4 żelaza, 2 ceramiki, 2 marmuru (3 punkty/tura 2)

GRUPA 9

Kontrakt nr 1: 3 tkanin, 6 miedzi, 3 marmuru (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 2: 3 oliwy, 6 miedzi, 3 szkła (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 3: 3 wina, 6 miedzi, 3 bursztynu (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 4: 6 wina, 3 miedzi, 3 kości słoniowej (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 5: 6 oliwy, 3 miedzi, 3 lazurytu (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 6: 3 tkanin, 6 cyny, 3 marmuru (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 7: 3 oliwy, 6 cyny, 3 szkła (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 8: 3 wina, 6 cyny, 3 bursztynu (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 9: 6 tkanin, 3 cyny, 3 kości słoniowej (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 10: 6 wina, 3 cyny, 3 lazurytu (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 11: 3 tkanin, 6 żelaza, 3 marmuru (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 12: 3 oliwy, 6 żelaza, 3 szkła (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 13: 3 wina, 6 żelaza, 3 bursztynu (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 14: 6 tkanin, 3 żelaza, 3 kości słoniowej (4 punkty/tury 2-3)
Kontrakt nr 15: 6 oliwy, 3 żelaza, 3 lazurytu (4 punkty/tury 2-3)

GRUPA 10

Kontrakt nr 1: 3 miedzi, 2 srebra, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki, 3 lazurytu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 2: 3 miedzi, 2 złota, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 ceramiki, 3 kości słoniowej (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 3: 3 miedzi, 2 złota, 2 srebra, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 3 bursztynu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 4: 3 miedzi, 2 srebra, 2 ołowiu, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki, 3 szkła (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 5: 3 miedzi, 2 złota, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 ceramiki, 3 marmuru (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 6: 3 cyny, 2 złota, 2 srebra, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki, 3 lazurytu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 7: 3 cyny, 2 srebra, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 3 kości słoniowej (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 8: 3 cyny, 2 złota, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 3 bursztynu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 9: 3 cyny, 2 złota, 2 srebra, 2 marktańskiego piwa, 2 ceramiki, 3 szkła (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 10: 3 cyny, 2 srebra, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 ceramiki, 3 marmuru (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 11: 3 żelaza, 2 złota, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 3 lazurytu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 12: 3 żelaza, 2 złota, 2 srebra, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki, 3 kości słoniowej (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 13: 3 żelaza, 2 srebra, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 ceramiki, 3 bursztynu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 14: 3 żelaza, 2 złota, 2 ołowiu, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 3 szkła (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 15: 3 żelaza, 2 złota, 2 srebra, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki, 3 marmuru (5 punktów/tury 2-4)

GRUPA 11

Kontrakt nr 1: 1 tkanin, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 srebra, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 2: 1 oliwy, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 srebra (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 3: 1 wina, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 4: 1 tkanin, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 5: 1 oliwy, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 srebra, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 6: 1 wina, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 srebra (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 7: 1 tkanin, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 srebra (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 8: 1 oliwy, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 9: 1 wina, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 srebra, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 10: 1 tkanin, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 srebra, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 11: 1 oliwy, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 srebra (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 12: 1 wina, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 13: 1 tkanin, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 14: 1 oliwy, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 srebra, 2 ołowiu (5 punktów/tury 2-4)
Kontrakt nr 15: 1 wina, 3 wosku, 3 futer, 3 pachnideł, 2 złota, 2 srebra (5 punktów/tury 2-4)

GRUPA 12

Kontrakt nr 1: 3 oliwy, 3 miedzi, 3 pachnideł, 3 ołowiu, 6 lazurytu (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 2: 3 oliwy, 3 cyny, 3 futer, 3 srebra, 6 kości słoniowej (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 3: 3 oliwy, 3 żelaza, 3 futer, 3 złota, 6 bursztynu (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 4: 3 tkanin, 3 żelaza, 3 pachnideł, 3 ołowiu, 6 szkła (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 5: 3 tkanin, 3 miedzi, 3 pachnideł, 3 srebra, 6 marmuru (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 6: 3 tkanin, 3 cyny, 3 futer, 3 złota, 6 lazurytu (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 7: 3 wina, 3 miedzi, 3 pachnideł, 3 ołowiu, 6 kości słoniowej (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 8: 3 wina, 3 cyny, 3 pachnideł, 3 srebra, 6 bursztynu (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 9: 3 wina, 3 cyny, 3 futer, 3 złota, 6 szkła (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 10: 3 wina, 3 żelaza, 3 futer, 3 ołowiu, 6 marmuru (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 11: 3 wina, 3 żelaza, 3 wosku, 3 srebra, 6 lazurytu (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 12: 3 tkanin, 3 żelaza, 3 wosku, 3 złota, 6 kości słoniowej (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 13: 3 tkanin, 3 miedzi, 3 wosku, 3 ołowiu, 6 bursztynu (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 14: 3 oliwy, 3 miedzi, 3 wosku, 3 srebra, 6 szkła (6 punktów/tury 2-5)
Kontrakt nr 15: 3 oliwy, 3 cyny, 3 wosku, 3 złota, 6 marmuru (6 punktów/tury 2-5)

GRUPA 13

Kontrakt nr 1: 3 wosku, 3 pachnideł, 6 złota (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 2: 3 wosku, 3 futer, 6 złota (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 3: 3 wosku, 3 pachnideł, 6 złota (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 4: 3 futer, 3 pachnideł, 6 złota (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 5: 3 futer, 3 pachnideł, 6 złota (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 6: 3 wosku, 3 futer, 6 srebra (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 7: 3 wosku, 3 pachnideł, 6 srebra (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 8: 3 futer, 3 pachnideł, 6 srebra (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 9: 3 futer, 3 pachnideł, 6 srebra (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 10: 3 wosku, 3 futer, 6 srebra (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 11: 3 wosku, 3 pachnideł, 6 ołowiu (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 12: 3 wosku, 3 pachnideł, 6 ołowiu (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 13: 3 wosku, 3 futer, 6 ołowiu (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 14: 3 wosku, 3 futer, 6 ołowiu (5 punktów/tura 3)
Kontrakt nr 15: 3 futer, 3 pachnideł, 6 ołowiu (5 punktów/tura 3)

GRUPA 14

Kontrakt nr 1: 3 cyny, 3 pachnideł, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 2: 3 miedzi, 3 pachnideł, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 3: 3 miedzi, 3 pachnideł, 2 lazurytu, 2 szkła, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 4: 3 żelaza, 3 pachnideł, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 marmuru (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 5: 3 żelaza, 3 pachnideł, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 6: 3 miedzi, 3 futer, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 7: 3 miedzi, 3 futer, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 8: 3 cyny, 3 futer, 2 lazurytu, 2 szkła, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 9: 3 cyny, 3 futer, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 marmuru (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 10: 3 żelaza, 3 futer, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 11: 3 żelaza, 3 wosku, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 12: 3 żelaza, 3 wosku, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 13: 3 cyny, 3 wosku, 2 lazurytu, 2 szkła, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 14: 3 cyny, 3 wosku, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 szkła, 2 marmuru (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 15: 3 miedzi, 3 wosku, 2 lazurytu, 2 kości słoniowej, 2 marmuru, 2 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)

GRUPA 15

Kontrakt nr 1: 4 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 3 ołowiu, 3 kości słoniowej (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 2: 4 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 3 złota, 3 lazurytu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 3: 2 tkanin, 4 oliwy, 2 cyny, 3 srebra, 3 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 4: 2 tkanin, 4 oliwy, 2 cyny, 3 ołowiu, 3 marmuru (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 5: 4 oliwy, 2 wina, 2 żelaza, 3 złota, 3 szkła (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 6: 4 tkanin, 2 wina, 2 żelaza, 3 srebra, 3 kości słoniowej (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 7: 4 tkanin, 2 oliwy, 2 żelaza, 3 ołowiu, 3 lazurytu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 8: 4 tkanin, 2 oliwy, 2 cyny, 3 złota, 3 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 9: 4 tkanin, 2 oliwy, 2 cyny, 3 srebra, 3 marmuru (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 10: 4 tkanin, 2 wina, 2 miedzi, 3 ołowiu, 3 szkła (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 11: 2 tkanin, 4 wina, 2 żelaza, 3 złota, 3 kości słoniowej (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 12: 2 oliwy, 4 wina, 2 miedzi, 3 srebra, 3 lazurytu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 13: 2 tkanin, 4 wina, 2 miedzi, 3 ołowiu, 3 bursztynu (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 14: 2 oliwy, 4 wina, 2 cyny, 3 złota, 3 marmuru (6 punktów/tury 3-4)
Kontrakt nr 15: 2 tkanin, 4 wina, 2 żelaza, 3 srebra, 3 szkła (6 punktów/tury 3-4)

GRUPA 16

Kontrakt nr 1: 6 tkanin, 6 miedzi, 4 marktańskiego piwa (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 2: 6 oliwy, 6 cyny, 4 marktańskiego piwa (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 3: 6 wina, 6 żelaza, 4 marktańskiego piwa (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 4: 6 oliwy, 6 miedzi, 4 marktańskiego piwa (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 5: 6 wina, 6 cyny, 4 marktańskiego piwa (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 6: 6 tkanin, 6 żelaza, 4 wyrobów z brązu (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 7: 6 wina, 6 miedzi, 4 wyrobów z brązu (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 8: 6 oliwy, 6 żelaza, 4 wyrobów z brązu (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 9: 6 tkanin, 6 cyny, 4 wyrobów z brązu (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 10: 6 tkanin, 6 żelaza, 4 wyrobów z brązu (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 11: 6 oliwy, 6 cyny, 4 ceramiki (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 12: 6 wina, 6 miedzi, 4 ceramiki (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 13: 6 tkanin, 6 cyny, 4 ceramiki (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 14: 6 oliwy, 6 miedzi, 4 ceramiki (6 punktów/tury 3-5)
Kontrakt nr 15: 6 wina, 6 żelaza, 4 ceramiki (6 punktów/tury 3-5)

GRUPA 17

Kontrakt nr 1: 4 tkanin, 2 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 2: 4 tkanin, 2 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 3: 4 tkanin, 2 żelaza, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 4: 2 tkanin, 4 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 5: 2 tkanin, 4 żelaza, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 6: 4 oliwy, 2 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 7: 4 oliwy, 2 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 8: 4 oliwy, 2 żelaza, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 9: 2 oliwy, 4 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 10: 2 oliwy, 4 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 11: 4 wina, 2 miedzi, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 12: 4 wina, 2 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 13: 4 wina, 2 żelaza, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 14: 2 wina, 4 cyny, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)
Kontrakt nr 15: 2 wina, 4 żelaza, 2 marktańskiego piwa, 2 wyrobów z brązu, 2 ceramiki (6 punktów/tura 4)

GRUPA 18

Kontrakt nr 1: 2 tkanin, 2 wina, 4 wosku, 2 futer, 6 lazurytu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 2: 2 tkanin, 2 oliwy, 4 wosku, 2 pachnideł, 6 kości słoniowej (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 3: 2 tkanin, 2 wina, 4 wosku, 2 futer, 6 bursztynu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 4: 2 tkanin, 2 oliwy, 4 wosku, 2 pachnideł, 6 szkła (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 5: 2 tkanin, 2 wina, 4 wosku, 2 futer, 6 marmuru (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 6: 2 tkanin, 2 oliwy, 4 futer, 2 pachnideł, 6 lazurytu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 7: 2 oliwy, 2 wina, 2 wosku, 4 futer, 6 kości słoniowej (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 8: 2 tkanin, 2 oliwy, 4 futer, 2 pachnideł, 6 bursztynu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 9: 2 oliwy, 2 wina, 2 wosku, 4 futer, 6 szkła (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 10: 2 tkanin, 2 oliwy, 4 futer, 2 pachnideł, 6 marmuru (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 11: 2 oliwy, 2 wina, 2 wosku, 4 pachnideł, 6 lazurytu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 12: 2 tkanin, 2 wina, 2 futer, 4 pachnideł, 6 kości słoniowej (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 13: 2 oliwy, 2 wina, 2 wosku, 4 pachnideł, 6 bursztynu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 14: 2 tkanin, 2 wina, 2 futer, 4 pachnideł, 6 szkła (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 15: 2 oliwy, 2 wina, 2 wosku, 4 pachnideł, 6 marmuru (7 punktów/tury 4-5)

GRUPA 19

Kontrakt nr 1: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 złota, 3 marmuru (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 2: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 złota, 3 szkła (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 3: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 złota, 3 bursztynu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 4: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 złota, 3 kości słoniowej (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 5: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 złota, 3 lazurytu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 6: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 srebra, 3 marmuru (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 7: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 srebra, 3 szkła (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 8: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 srebra, 3 bursztynu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 9: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 srebra, 3 kości słoniowej (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 10: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 srebra, 3 lazurytu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 11: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 ołowiu, 3 marmuru (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 12: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 ołowiu, 3 szkła (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 13: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 ołowiu, 3 bursztynu (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 14: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 ołowiu, 3 kości słoniowej (7 punktów/tury 4-5)
Kontrakt nr 15: 3 miedzi, 3 cyny, 3 żelaza, 4 ołowiu, 3 lazurytu (7 punktów/tury 4-5)

GRUPA 20

Kontrakt nr 1: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 5 pachnideł, 5 srebra, 2 ołowiu, 2 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 2: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 5 futer, 2 złota, 5 srebra, 1 lazurytu, 2 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 3: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 cyny, 5 wosku, 5 srebra, 2 ołowiu, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 2 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 4: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 cyny, 5 pachnideł, 2 złota, 5 srebra, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 2 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 5: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 żelaza, 5 futer, 5 srebra, 2 ołowiu, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 2 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 6: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 żelaza, 5 wosku, 5 złota, 2 srebra, 2 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 7: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 żelaza, 5 pachnideł, 5 złota, 2 ołowiu, 1 lazurytu, 2 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 8: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 5 futer, 5 złota, 2 srebra, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 2 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 9: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 5 wosku, 5 złota, 2 ołowiu, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 2 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 10: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 cyny, 5 pachnideł, 5 złota, 2 srebra, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 2 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 11: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 cyny, 5 futer, 2 złota, 5 ołowiu, 2 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 12: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 żelaza, 5 wosku, 2 srebra, 5 ołowiu, 1 lazurytu, 2 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 13: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 żelaza, 5 pachnideł, 2 złota, 5 ołowiu, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 1 marmuru, 2 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 14: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 miedzi, 5 futer, 2 srebra, 5 ołowiu, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 2 szkła, 1 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)
Kontrakt nr 15: 2 tkanin, 2 oliwy, 2 wina, 2 cyny, 5 wosku, 2 złota, 5 ołowiu, 1 lazurytu, 1 kości słoniowej, 1 szkła, 2 marmuru, 1 bursztynu (8 punktów/tury 4-6)

GRUPA 21

Kontrakt nr 1: 4 wina, 3 złota, 3 srebra, 4 bursztynu (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 2: 4 oliwy, 3 srebra, 3 ołowiu, 4 szkła (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 3: 4 tkanin, 3 złota, 3 ołowiu, 4 marmuru (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 4: 4 wina, 3 złota, 3 srebra, 4 lazurytu (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 5: 4 oliwy, 3 srebra, 3 ołowiu, 4 kości słoniowej (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 6: 4 tkanin, 3 złota, 3 ołowiu, 4 bursztynu (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 7: 4 wina, 3 złota, 3 srebra, 4 szkła (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 8: 4 oliwy, 3 srebra, 3 ołowiu, 4 marmuru (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 9: 4 tkanin, 3 złota, 3 ołowiu, 4 lazurytu (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 10: 4 wina, 3 złota, 3 srebra, 4 kości słoniowej (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 11: 4 oliwy, 3 srebra, 3 ołowiu, 4 bursztynu (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 12: 4 tkanin, 3 złota, 3 ołowiu, 4 szkła (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 13: 4 wina, 3 złota, 3 srebra, 4 marmuru (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 14: 4 oliwy, 3 srebra, 3 ołowiu, 4 lazurytu (7 punktów/tura 5)
Kontrakt nr 15: 4 tkanin, 3 złota, 3 ołowiu, 4 kości słoniowej (7 punktów/tura 5)

GRUPA 22

Kontrakt nr 1: 3 tkanin, 6 miedzi, 3 cyny, 6 wosku, 3 ceramiki, 3 lazurytu (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 2: 3 tkanin, 3 miedzi, 6 żelaza, 6 futer, 3 ceramiki, 3 kości słoniowej (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 3: 3 wina, 6 miedzi, 3 żelaza, 6 pachnideł, 3 ceramiki, 3 bursztynu (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 4: 3 oliwy, 6 cyny, 3 żelaza, 6 wosku, 3 ceramiki, 3 szkła (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 5: 3 oliwy, 3 miedzi, 6 cyny, 6 futer, 3 ceramiki, 3 marmuru (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 6: 3 oliwy, 3 cyny, 6 żelaza, 6 pachnideł, 3 marktańskiego piwa, 3 lazurytu (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 7: 3 wina, 6 cyny, 3 żelaza, 6 wosku, 3 marktańskiego piwa, 3 kości słoniowej (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 8: 3 tkanin, 3 miedzi, 6 żelaza, 6 futer, 3 marktańskiego piwa, 3 bursztynu (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 9: 3 wina, 6 miedzi, 3 cyny, 6 pachnideł, 3 marktańskiego piwa, 3 szkła (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 10: 3 oliwy, 6 miedzi, 3 żelaza, 6 wosku, 3 marktańskiego piwa, 3 marmuru (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 11: 3 wina, 3 cyny, 6 żelaza, 6 futer, 3 wyrobów z brązu, 3 lazurytu (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 12: 3 wina, 3 miedzi, 6 cyny, 6 pachnideł, 3 wyrobów z brązu, 3 kości słoniowej (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 13: 3 oliwy, 3 cyny, 6 żelaza, 6 wosku, 3 wyrobów z brązu, 3 bursztynu (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 14: 3 tkanin, 6 miedzi, 3 żelaza, 6 futer, 3 wyrobów z brązu, 3 szkła (8 punktów/tury 5-6)
Kontrakt nr 15: 3 tkanin, 3 miedzi, 6 cyny, 6 pachnideł, 3 wyrobów z brązu, 3 marmuru (8 punktów/tury 5-6)

GRUPA 23

Kontrakt nr 1: 5 wina, 4 miedzi, 4 wosku, 4 złota, 5 szkła (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 2: 5 wina, 4 cyny, 4 futer, 4 złota, 5 marmuru (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 3: 5 wina, 4 żelaza, 4 pachnideł, 4 srebra, 5 lazurytu (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 4: 5 wina, 4 miedzi, 4 futer, 4 srebra, 5 kości słoniowej (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 5: 5 wina, 4 cyny, 4 pachnideł, 4 ołowiu, 5 bursztynu (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 6: 5 tkanin, 4 żelaza, 4 wosku, 4 ołowiu, 5 szkła (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 7: 5 tkanin, 4 miedzi, 4 pachnideł, 4 ołowiu, 5 marmuru (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 8: 5 tkanin, 4 cyny, 4 wosku, 4 złota, 5 lazurytu (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 9: 5 tkanin, 4 żelaza, 4 futer, 4 złota, 5 kości słoniowej (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 10: 5 tkanin, 4 miedzi, 4 wosku, 4 srebra, 5 bursztynu (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 11: 5 oliwy, 4 cyny, 4 futer, 4 srebra, 5 szkła (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 12: 5 oliwy, 4 żelaza, 4 pachnideł, 4 ołowiu, 5 marmuru (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 13: 5 oliwy, 4 miedzi, 4 wosku, 4 ołowiu, 5 lazurytu (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 14: 5 oliwy, 4 cyny, 4 futer, 4 złota, 5 kości słoniowej (9 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 15: 5 oliwy, 4 żelaza, 4 pachnideł, 4 srebra, 5 bursztynu (9 punktów/tura 6)

GRUPA 24

Kontrakt nr 1: 2 wina, 6 miedzi, 2 wosku, 4 złota, 3 wyrobów z brązu, 3 marmuru (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 2: 2 wina, 6 żelaza, 2 futer, 4 złota, 3 ceramiki, 3 lazurytu (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 3: 2 tkanin, 6 żelaza, 2 pachnideł, 4 złota, 3 marktańskiego piwa, 3 kości słoniowej (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 4: 2 tkanin, 6 cyny, 4 futer, 2 złota, 3 wyrobów z brązu, 3 bursztynu (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 5: 2 oliwy, 6 miedzi, 4 pachnideł, 2 złota, 3 ceramiki, 3 szkła (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 6: 2 oliwy, 6 cyny, 2 wosku, 4 srebra, 3 marktańskiego piwa, 3 marmuru (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 7: 6 oliwy, 2 żelaza, 2 futer, 4 srebra, 3 wyrobów z brązu, 3 lazurytu (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 8: 6 wina, 2 miedzi, 2 pachnideł, 4 srebra, 3 ceramiki, 3 kości słoniowej (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 9: 6 wina, 2 cyny, 4 wosku, 2 srebra, 3 marktańskiego piwa, 3 bursztynu (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 10: 6 tkanin, 2 miedzi, 4 futer, 2 srebra, 3 wyrobów z brązu, 3 szkła (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 11: 6 tkanin, 2 żelaza, 2 wosku, 4 ołowiu, 3 ceramiki, 3 marmuru (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 12: 6 oliwy, 2 cyny, 2 futer, 4 ołowiu, 3 marktańskiego piwa, 3 lazurytu (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 13: 6 oliwy, 2 miedzi, 2 pachnideł, 4 ołowiu, 3 wyrobów z brązu, 3 kości słoniowej (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 14: 6 wina, 2 żelaza, 4 wosku, 2 ołowiu, 3 ceramiki, 3 bursztynu (8 punktów/tura 6)
Kontrakt nr 15: 6 tkanin, 2 cyny, 4 pachnideł, 2 ołowiu, 3 marktańskiego piwa, 3 szkła (8 punktów/tura 6)
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Eldad
Posty: 50
Rejestracja: 2018-04-09, 21:57
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Eldad »

Zajmij mi miejsce królu.
Nazwa kraju: Yebus
Flaga jest w załączniku. x]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Katharsis
Posty: 183
Rejestracja: 2018-05-29, 08:59
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Katharsis »

Wiadomo, że kontynuuję przygodę. Zaraz przeczytam zasady i dopiszę państwo i flagę. Ale miejsce mi zaklep.

Edit:
Solluntius - zielony kraj skąpany słonecznym blaskiem
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Chromy »

Gruby szykuj się! x]
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Gruby »

Bolska Magna
pod światłym władztwem Dudda IV Wielkiego

Jeden
Posty: 21
Rejestracja: 2019-10-22, 14:41

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Jeden »

No dobra, pora tego nie spieprzyć jak ostatnim razem, myślę że nawet przeczytam zasady
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Shalvan »

Miasto: Qart-Tanit
Sufet: Hannon

obrazek
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Mark Subintabulat »

Zapisuję się

Miasto: Sabha-Fezzan

Flaga:
obrazek
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 214
Rejestracja: 2017-07-25, 19:34
Tytuł: Potomek Denadaretha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Jaszczur »

Obrazek

Nazwa miasta: Weeb
Flaga:

Obrazek
+++
"I finally figured out the only reason to be alive is to enjoy it."
+++
Awatar użytkownika
graf
Posty: 203
Rejestracja: 2018-01-24, 14:32
Tytuł: niemiecki krążownik
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: graf »

Miasto: Reich

Flaga: Obrazek
Mój blogasek:
https://cyberpunkowyneuromantyk.blogspot.com/?m=1

„The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.”
Awatar użytkownika
Sru
Posty: 58
Rejestracja: 2018-07-16, 18:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Sru »

Zapisuję się.
Miasto Felisopolis.
(flagę zrobię później)
Awatar użytkownika
Juliett Flame
Posty: 14
Rejestracja: 2020-06-21, 20:06
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Juliett Flame »

Hello :D Zapisuję się Kappa
miasto: Melisia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
MefYou
Posty: 32
Rejestracja: 2019-09-08, 22:41
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: MefYou »

Miasto: Orbit
Obrazek
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Nevrast »

Miasto: Karkemisz
Obrazek
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Grzywa
Posty: 16
Rejestracja: 2020-03-04, 22:45
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Grzywa »

Jeszcze ja, miasto niech będzie Smyrnaszek, bo nie ma już czasu kombinować, i tak się cieszę że zdążyłem (chyba).
Awatar użytkownika
Baramuk
Posty: 68
Rejestracja: 2013-03-21, 08:14

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Baramuk »

Jeżeli jest jeszcze możliwość chciałbym zgłosić akces to powyższej inicjatywy. Państwo me Sidonia a skromy jej włodarz Sidoniusz Opasły pragnie nieś pokój i dobrobyt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Zaczynamy. Wrzucam mapę, rozlosowuję kontrakty.

AKTUALIZACJA
- w 6 turze gracz, który zbierze najwięcej żywności otrzymuje dodatkowo 3 punkty zwycięstwa (w przypadku remisu wszyscy otrzymują 2 punkty)
- na końcu gry gracz, który stoczył najwięcej wygranych bitew morskich otrzymuje 3 punkty (w przypadku remisu wszyscy otrzymują 2 punkty)
- kolonie zasobne w drewno i żywność, jeśli do nas przynależą, nie wymagają wysyłania statków handlowych po surowce - te trafiają do nas na początku tury; jeśli nasze statki zawitają do kolonii zajętej przez innego gracza - ten może przekazać nam drewno i/lub żywność znajdującą się w jego nadwyżkach z zachowaniem zasady ładowności statków; jeśli kolonia jest niczyja podział surowców następuje według standardowych zasad
- niewykorzystane surowce w koloniach przepadają!
- monety i wytwórstwo pozwalają przekazywać surowce innym graczom
- należycie do uczciwego ludu, brzydzicie się oszustwem, dlatego za każde jawne i udowodnione oszustwo delikwentowi może grozić odebranie do 3 punktów

Jak mi się coś przypomni, to dopiszę x]
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Pierwszą fazę tury rozgrywamy do niedzieli. Do tego czasu należy:

- wybrać jedną z technologii
- zbudować nowe statki
- powysyłać nasze statki w rejsy

Cały czas możemy negocjować z innymi graczami i układać strategię.

Od poniedziałku druga faza tury, czyli negocjacje już z waszymi statkami w portach, założenie kolonii, podział daniny za siłę militarną.

Turę pierwszą chciałbym zakończyć do zlotu, wtedy nastąpi tygodniowa przerwa i wracamy do akcji.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Marunos
Posty: 18
Rejestracja: 2015-03-15, 09:52
Been thanked: 2 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Marunos »

siema kurwa pnoc nie wiecie jak zrobić turę ja wam pomoge yo!!! 2-) :konon:

TURA GRACZA MARUNOSA - PRZYKŁAD I ODPOWIEDZI NA PARĘ PYTAŃ

Najpierw odblokowuję drzewko floty i odblokowuję lepsze statki rybackie, aby złowić więcej takich ryb jak delfiny

Statki:
rybackie: 6 + 3 (3 drewna) = 9
handlowe: 3 + 3 (6 drewna) = 6
wojskowe: 1 + 1 (2 drewna) = 2
osadnicze: +1 (4 drewna)

Zasoby:
drewno: 15 - 15 = 0
żywność: 12 - 12 = 0

Statki rybackie:
4 - akwen rybny C
5 - akwen rybny D

Statki wojskowe:
2 - akwen wojenny B (chcę 4 kumickiego brązu z #57, jeśli wygram :-| )
koszt 2 żywności

Statki handlowe:
2 - osada #65 kość słoniowa
2 - osada #55 piwo marktański
1 - osada #43 - złoto
1 - osada #12 - wino
koszt 6 żywności

Statek osadniczy płynie do osady #37, gdzie można dostać wspaniałe futra niedźwiedzia
koszt 3 żywności


NIE MA ZA CO XDDD Kappa (*)/ (*)
gruba i chuj
umierające żabki skaczące dziewice
gruby ma pomarszczone dupsko
i to też chuj
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Dzięki Marunos, jesteś nieoceniony.

Co się dzieje dalej?

Po pierwsze - kolonizacja osad, zgodnie z opisanymi zasadami.
Po drugie - opisuję, do których portów wpłynęły statki graczy. Jeśli port jest zajęty lub panuje w nim tłok i surowców nie starczy dla wszystkich, to możecie negocjować inne rozwiązania.
Po trzecie - odzywam się do graczy, którym należą się daniny ze statków wojennych.
Po czwarte - informuję graczy, którzy muszą zapłacić daninę. Mogą teraz na własną rękę wynegocjować z dominatorem inne rozwiązanie. Więc mimo wszystko ciągle może się wszystko zmienić.

Pamiętajcie, że podstawowa zasada jest taka, że handlujecie tylko przez porty. Jeśli Morok wpłynął do portu Marunosa, to musi go jakoś przekonać do udostępnienia surowców. Może Morok posiada inny port, z którego Marunos zażyczy sobie surowce w następnej turze?

Kiedy tura jest zamykana, wszystkie zdobyte surowce rozkładacie sobie dowolnie po kontraktach.

PARĘ WYJAŚNIEŃ:
- wszystkie statki pozostają do dyspozycji od następnej tury, z wyjątkiem statków osadniczych, którym udało się założyć kolonię
- jeśli w pierwszej turze wybierzemy technologię lepszego wyrębu drzew, to do posiadanych 15 drewna dodajemy jeszcze 5; jeśli zwiększenie żywności - zamiast 12 do dyspozycji będzie 15
- statek wojenny nie może pobrać daniny w drewnie i żywności, jeśli taka osada byłaby już kontrolowana przez innego gracza (co wynika z tego, że transfer drewna i żywności odbywa się bez statków handlowych)
- w przypadku remisu statkami wojennymi, w sytuacji, kiedy kilku graczom należą się daniny - pierwszy wybiera gracz, który napisał pierwszy plany
- realizację kontraktów możecie rozkładać sobie na kilka tur, jeśli na to pozwala, nie ma potrzeby zdobycia wszystkich surowców do niego już na samym początku
- modyfikuję nieco technologie magazynu i pisma - surowce z magazynu można przehandlować z innym graczem, pismem przedłużyć kontrakt innemu graczowi
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Sru
Posty: 58
Rejestracja: 2018-07-16, 18:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Sru »

Flaga

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

UWAGA, DOPRECYZOWANIE ZASAD

1. Drewno/jedzenie:
- w każdym takim porcie znajduje się 4 drewna i 4 żywności
- powyższe zasoby można przehandlować graczom, którzy wpłynęli do takiego portu (według standardowych zasad)
- na koniec tury do naszych zasobów wpisuje się powyższe surowce minus sprzedane (czyli jeśli sprzedaliśmy komuś 3 drewna to otrzymujemy na koniec tury tylko 1)
- niezależnie od wszystkiego dodatkowe +2 do powyższych zasobów (z technologii), wliczone zostanie automatycznie na konto posiadacza, bez możliwości handlu

2. Daniny - wszelkie pozyskane daniny można w danej turze przeznaczyć na dowolny kontrakt - również innego gracza.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

UWAGA

Podsumowałem pierwszą turę. Zwróćcie uwagę czy wszystko się zgadza, czy pominąłem niektóre deale.

Czas na odpis w pierwszej fazie tury (rozesłanie floty, wybór technologii) mamy do 31 lipca.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Gruby »

Możemy do końca tygodnia wujku Borysie? Depresja pozlotowa i robota :-(
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Ok
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

UWAGA

Podsumowałem drugą turę. Zwróćcie uwagę czy wszystko się zgadza, czy pominąłem niektóre deale.

Czas na odpis do 22 sierpnia! Przydzielcie zdobyte surowce do starych kontraktów, zbudujcie flotę i wyślijcie w rejsy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Czas na negocjowanie z innymi graczami w aktualnych portach mija 1 września, daniny proszę wysyłać do 31 sierpnia!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Uwaga: nie brałem pod uwagę wytwórstwa czy monet przy podsumowaniu surowców (dopisałem jedynie tym osobom, którym zadeklarowaliście, że przesyłacie surowce z powyższych technologii).

Jeśli coś się nie zgadza to mówcie!

Czas na wysłanie okrętów w rejsy oraz wypełnianie starych kontraktów macie dooo... 6 września.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Borys »

Otwieram małą serię wydarzeń fabularnych: viewtopic.php?f=295&t=1804
Nie będą miały wpływu na punktację, surowce, osady, statki. Jeśli nie macie czasu i ochoty na tego typu urozmaicenia, to możecie to spokojnie zignorować.

Po drugie: jeśli będziecie uzupełniać kontrakty, to bardzo bym chciał, żebyście robili to w sposób zbliżony do tego (część już tak robi):
kontrakt nr 5635 - przeznaczam 2 żelaza, 3 lazurytu
lub
3 pachnideł - kontrakt nr 666
To dla mnie wygodniejsze rozwiązania, które przyspieszają proces odpisów.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zasady i zapisy do IV rundy

Post autor: Gruby »

O ile jest przesunięty koniec oddawania planów ze względu na nieobecność Chromego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Borysada v11 Ancient”