Mechanika lochów

Gracze wcielą się w dungeonmasterów organizując ekspedycje przeciw sobie nawzajem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Mechanika lochów

Post autor: Glau »

Chodzenie po lochach odbywa się turowo, w każdej turze gracz mówi, jakich skilli ewentualnie używa, na jakie pole chce przesunąć drużynę, oraz czy chce odpocząć. Liczba odpoczynków na loch jest limitowana.

Odpoczynek regeneruje w małym zakresie hp i pozwala na ponowne użycie skilli postaci opisanych jako [1 na odpoczynek]

Chodząc po lochu gracz może napotkać potwory, pułapki i dodatkowe wyzwania(na przykład skrzynie ze skarbami).
W momencie gdy gracz wejdzie na pole z grupą potworów, wywiązuje się walka. Gracz opisuje działania wszystkich swoich postaci i są one wykonywane jednocześnie z działaniami potworów. Wyjątkiem są i postacie gracza i potwory z cechą "szybki". W trakcie walki każda postać może użyć umiejętności, zaatakować lub spasować. Postacie w obu drużynach są ułożone w dwóch kolumnach i trzech rzędach. Postacie o zasięgu bliskim, jeśli nie sprecyzowane inaczej, mogą atakować tylko sąsiednie pola, natomiast te o zasięgu dalekim mogą atakować dowolne pole. Dopiero po usunięciu całej pierwszej kolumny można atakować drugą kolumnę atakami niezasięgowymi.

Pułapki posiadają efekt natychmiastowy, zależny od pułapki. Pułapkę odkrytą przy użyciu zdolności specjalnej można aktywować/ominąć, zależnie od pułapki.

Nie będąc w trakcie walki gracz może się wycofać z lochu zabierając pozyskane do danego momentu doświadczenie i złoto.
Postacie posiadają hp, pancerz [typ], oraz broń [liczba obrażeń od zwykłego ataku, oraz typ obrażeń]. Pancerz redukuje (bezpośrednie odjęcie) otrzymywane obrażenia danego typu.
Po spadnięciu HP do zera, można odesłać postać z powrotem do bazy, lub przyznać jej dodatkowe 25% hp i z debuffem powodującym ~50% skuteczności postaci kontynuować walkę postacią.
Jeśli hp postaci spadnie do zera ponownie, postać umiera permanentnie. Wycofać postać można wyłącznie poza walką. Jeśli wszystkie postacie zostaną powalone w trakcie walki, wszystkie umierają i mistrz lochu otrzymuje premię.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Mechanika lochów

Post autor: Glau »

Gracz nie ma kontroli nad lochem ponad jego budowę. Potworami w trakcie walki kieruje MG.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
ODPOWIEDZ

Wróć do „K4”