Projektowanie okrętów jest jednym z najbardziej istotnych elementów edycji v10. W kreowaniu pojazdów, które zapewnić nam mają panowanie w przestworzach i spełnianie naszych strategicznych planów, ograniczeni będziemy dostępnością surowców i technologii (je opiszę niedługo ).
SUROWCE
[table]
@Surowiec |@S1/S2 |@K1 |@K2 | @T1/T2 |@A1 |@A2 |@P. |@W.;
@Stal |@3/3 |@7 |@7 | @4/0 |@3 |@4|@2 |@4;
@Tytan|@2/3 |@10 |@6 | @3/-1 |@5 |@4 |@2 |@3;
@Wanad | @3/4 |@7 |@10 | @4/1 |@4 |@4 |@6 |@3;
@Nikiel | @4/3 |@9 |@8 | @2/-2 |@2 |@3 |@4 |@4;
@Molibden | @5/2 |@7 |@9 | @5/1 |@3 |@4 |@3 |@4;
@Aluminium | @3/2 |@6 |@5 | @6/2 |@2 |@2 |@1 |@1;
@Wolfram | @2/4 |@8 |@7 | @3/0 |@4 |@5 |@3 |@4;
@Żelazo | @2/1 |@5 |@7 | @4/-2 |@2 |@2 |@1 |@6;
[/table]
Gdzie S oznacza szkielet, K kadłub, T takielunek, A pancerz, P poszycie i W wagę.
KADŁUB
Kadłub odpowiada za trzy współczynniki: HP, pancerza i wagi.
HP oznacza jaką żywotnością może poszczycić się nasz okręt.
Pancerz określa o ile mniejsze będą zadawane okrętowi obrażenia.
Waga potrzebna będzie do ustalenia maksymalnej prędkości i zwrotności statku.
Statki będzie można rozwinąć od 1 do 6 klasy.
HP: (metal (K1) + metal (K2) - metal (T1)) x metal (S1) + klasa x (10-T1)
Pancerz: metal (A1) x metal (A2) + metal (S2) x metal (P) + klasa x metal (S2)
Waga: (metal (S) + metal (K1) + metal (K2) + metal (T) + metal (A1) + metal (A2) + metal (P)) x klasa
Przykładowo:
Statek klasy: 4
HP: (stal (7) + nikiel (8) - wanad (4)) x metal (3) + klasa (4) x (10-4) = 33 + 24 = 57
Pancerz: tytan (5) x molibden (4) + wanad (4) x wolfram (3) + klasa (4) x wanad (4) = 20 + 12 + 16 = 48
Waga: (wanad (3) + stal (4) + nikiel (4) + wanad (3) + tytan(3) + molibden (4) + wolfram(4)) x klasa (4) = 25 x 4 = 100
UZBROJENIE
Uzbrojenie okrętu dzielić się będzie na trzy klasy: lekkie, średnie i ciężkie.
Klasę określa waga - otrzymujemy ją dodając do siebie kaliber i długość lufy, a następnie dzieląc otrzymany wynik przez 2.
Wynik 1 i 2 określa broń lekką.
Wynik 3 i 4 określa broń średnią.
Wynik 5, 6 i 7 określa broń ciężką.
Uzbrojenie odpowiada za następujące współczynniki:
Obrażenia określają ile punktów obrażeń niesie ze sobą pojedynczy strzał.
Zasięg określa jaki maksymalny zasięg strzału ma dane działo.
Celność określa z jakim prawdopodobieństwem trafimy w cel z danej odległości.
Szybkostrzelność określa ile strzałów można oddać z danego działa w danej turze.
Kąt ostrzału odpowiada za obszar, który możemy ostrzelać.
Dodatkowe wyjaśnienia pojawią się przy opisie mapy taktycznej.
Na początku wybieramy kaliber i długość lufy:
[table]
@Kaliber działa |@1 |@2 |@3 | @4 |@5 |@6 |@7;
@Szybkostrzelność |@7 |@6 |@5 | @4 |@3 |@2|@1;
@Obrażenia|@6 |@7 |@8 | @10 |@12 |@16 |@30;
@Zasięg | @9 |@10 |@11 | @12 |@13 |@14 |@15;
[/table]
W poniższej tabelce procenty przy celnościach oznaczają przybliżoną odległość w kratkach od celu (100% to maksymalny zasięg).
[table]
@Długość lufy |@1 |@2 |@3 | @4 |@5 |@6 |@7;
@Kąt ostrzału |@7 |@6 |@5 | @4 |@3 |@2|@1;
@Celność 0-30%|@60 |@65 |@70 | @75 |@80 |@85|@90;
@Celność 31-50%|@50 |@55|@60 |@65|@70 |@75|@80;
@Celność 51-80% |@40 | @45 |@50 |@55|@60 |@65|@70;
@Celność 81-100%|@30 |@35 |@40 | @45 |@50 |@55|@60;
@Zasięg + | @1 |@2 |@3 | @4 |@5 |@6 |@7;
[/table]
Dodatkowe modyfikatory po określeniu kalibru i długości lufy [jeszcze muszę je uzupełnić, bo nie jestem pewien balansu].
Określając pokładowe uzbrojenie musimy brać pod uwagę następujące informacje:
(broń klasy lekkiej zajmuje 1 slot, średniej 2 sloty, ciężkiej 3 sloty)
Okręt klasy 1 - 4 sloty w tym maksymalnie 3 sloty na jedną burtę i maksymalnie 1 slot rufowy/dziobowy
Okręt klasy 2 - 6 slotów w tym maksymalnie 4 sloty na jedną burtę i maksymalnie 1 slot rufowy/dziobowy
Okręt klasy 3 - 8 slotów w tym maksymalnie 5 slotów na jedną burtę i maksymalnie 2 sloty rufowe/dziobowe
Okręt klasy 4 - 10 slotów w tym maksymalnie 6 slotów na jedną burtę i maksymalnie 2 sloty rufowe/dziobowe
Okręt klasy 5 - 12 slotów w tym maksymalnie 7 slotów na jedną burtę i maksymalnie 2 sloty rufowe/dziobowe
Okręt klasy 3 - 14 slotów w tym maksymalnie 8 slotów na jedną burtę i maksymalnie 3 sloty rufowe/dziobowe
SILNIKI
Silniki odpowiadać będą za dwa współczynniki:
Prędkość określa ile maksymalnie kratek na turę może przebyć nasz statek.
Zwrotność określa o ile może obrócić się nasz statek w danej turze.
Wyjaśnię to przy mapie taktycznej, ale ponieważ siatka jest kwadratowa - kierunków będzie 8.
Najpierw określamy jaką siłę ciągu będzie miał silnik. Im większa siła ciągu tym więcej ropy będzie palił.
ropa 1 - siła ciągu 9
ropa 2 - siła ciągu 10
ropa 3 - siła ciągu 11
ropa 4 - siła ciągu 12
ropa 5 - siła ciągu 13
Na tej podstawie określamy prędkość. Za każde 10 wagi statku (łącznie z uzbrojeniem!) odejmujemy od siły ciągu 1 i DODAJEMY wartość T2 kadłuba. Np:
Waga 40, siła ciągu 9; prędkość 9 - 4 + 1 (wykorzystanie wanadu) = 6
Waga 31, siła ciągu 9; prędkość 9 - 4 + 1 = 6 (niepełne dziesiątki też są wliczane)
Waga 30, siła ciągu 9; prędkość 9 - 3 + 1 = 7
Waga 30, siła ciągu 10; prędkość 10 - 3 + 1 = 8
Zwrotność określamy podobnie.
Waga do 30 - zwrotność 5 + ilość spalanej ropy + T2 kadłuba
Waga od 31 do 60 - zwrotność 4 + ilość spalanej ropy + T2 kadłuba
Waga od 61 do 90 - zwrotność 3 + ilość spalanej ropy + T2 kadłuba
Waga od 91 do 120 - zwrotność 2 + ilość spalanej ropy + T2 kadłuba
Waga od 121 do 150 - zwrotność 1 + ilość spalanej ropy + T2 kadłuba
Waga od 151 do 180 - zwrotność 0 + ilość spalanej ropy + T2 kadłuba
Przykład:
Waga 40, silnik spala 1 ropy, T2 wanad +1 - zwrotność wynosi 6
Dodatkowy modyfikator:
Możemy odjąć od uzyskanej prędkości do 3 punktów i przekazać je na koszt zwrotności lub odwrotnie.
Spalanie ropy = ile ropy wydamy za przesunięcie jednostki na mapie STRATEGICZNEJ.
Statek 1 klasy - 1 silnik
Statek 2 klasy - 1 lub 2 silniki (koszt - 2 sloty uzbrojenia)
Statek 3 klasy - 2 silniki
Statek 4 klasy - 2 lub 3 silniki (koszt - 2 sloty uzbrojenia)
Statek 5 klasy - 2 lub 3 silniki (koszt - 2 sloty uzbrojenia)
Statek 6 klasy - 3 silniki
BALON
Od początku przyświecał mi cel wykorzystania możliwości jakie daje temat i wykorzystanie podczas rozgrywki dodatkowego wymiaru. Koniec końców, od bardzo rozbudowanych koncepcji do rezygnacji z wykorzystania wysokości w grze, zdecydowałem się na pewne rozwiązanie, które nie jest zbyt karkołomne, a doda zawsze jakiegoś smaczku bitwom.
Dokładnie to wyjaśnię na mapie taktycznej.
Balon odpowiada za tylko jeden współczynnik:
Pułap - oznacza ile razy możemy zmienić wysokość w jednej turze.
Do balonu potrzebujemy gumy:
Pułap 1 - guma 1 x klasa
Pułap 2 - guma 2 x klasa
Pułap 3 - guma 3 x klasa
Pułap 4 - guma 4 x klasa
Pułap 5 - guma 5 x klasa
Tak to wygląda mniej więcej. Wbrew pozorom jest mniej skomplikowane niż wygląda to na pierwszy rzut oka. Na projektowanie statków ma się dużo czasu, z kolei po tym otrzymujemy ładną kartę statku, gdzie wszystko będzie ładnie i czytelnie zaznaczone.
DO TEMATU KOSZTÓW STATKÓW, MODUŁÓW (I ICH HP) JESZCZE WRÓCĘ.
Budownictwo okrętów
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Budownictwo okrętów
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Przejdź do
- Ogólnie
- ↳ Sprawy najwyższej wagi
- ↳ Społeczność masońska
- ↳ Z dala od świadomej szarańczy - OFFTOP
- ↳ Borysadopedia
- Sesje
- ↳ Borysada v11 Ancient
- ↳ Poprzednie rundy
- ↳ Archiwa 1 rundy
- ↳ Archiwa 2 rundy
- ↳ Świątynny dziedziniec
- ↳ Archiwa 3 rundy
- ↳ Archiwa 4 rundy
- ↳ Karczma Niemrawiec 2
- ↳ Harmegiddo Tale
- Sesje wstrzymane
- ↳ Cyberpunk 2020
- ↳ Pierwsza przygoda
- ↳ Perłowy Renesans
- ↳ Arena Tryumfu Żelaznego Ognia V.3
- Archiwum
- ↳ Borysady
- ↳ Borysada v6
- ↳ Ogólne
- ↳ Zasady
- ↳ Sprawy organizacyjne
- ↳ Centrum zniszczenia
- ↳ Biblioteka
- ↳ Borysada
- ↳ Podmioty niezależne
- ↳ Kerrigen
- ↳ Tajne
- ↳ Agonia
- ↳ Tajne
- ↳ Wielkie Księstwo Lynn
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Tritendu
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Wielkiego Malhaaz
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Kninyrsk
- ↳ Tajne
- ↳ Księstwo Ahravanu
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Leśnego Wichru
- ↳ Tajne
- ↳ Meriel
- ↳ Tajne
- ↳ Związek Westronu
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Del'Arte
- ↳ Tajne
- ↳ Symmachia Karchedonu
- ↳ Tajne
- ↳ Protektorat Natheela
- ↳ Tajne
- ↳ Związek Północny
- ↳ Tajne
- ↳ Kaganat Słońca i Księżyca
- ↳ Tajne
- ↳ Kovir Powyss
- ↳ Tajne
- ↳ Stare państwa
- ↳ Zakonne Księstwo Mardenburg
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Sertylii
- ↳ Tajne
- ↳ Wieczne Imperium
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Damery
- ↳ Tajne
- ↳ Księstwo Cane
- ↳ Tajne
- ↳ Cesarstwo Grammoru
- ↳ Tajne
- ↳ Królestwo Sauyex
- ↳ Tajne
- ↳ Borysada w jednym państwie
- ↳ Organizacyjne
- ↳ Borysada v7
- ↳ Borysada v7
- ↳ Regulamin, rekrutacja i zasady
- ↳ Bohaterowie niezależni
- ↳ Biblioteka
- ↳ VIRGO
- ↳ Korpus Piechoty Morskiej
- ↳ Komitet Bezpieczeństwa, "Firma"
- ↳ Koalicja Rozwojowa
- ↳ Sefir
- ↳ Gwardia
- ↳ New Order
- ↳ Unitáte Venturum
- ↳ Hydroponny Corporation
- ↳ Rodzina
- ↳ S.E.N.
- ↳ Żniwiarze
- ↳ Wirtuozi zbrodni
- ↳ Rewolwerowcy "Eldar Bluebird"
- ↳ Umbrella Corporation
- ↳ Whalers
- ↳ Projekt Tyrea
- ↳ Pustkowia, góry i dziewicza natura
- ↳ Zajebista Borysada v7
- ↳ Borysada v7
- ↳ Borysada v8
- ↳ Gra
- ↳ Zasady
- ↳ Encyklopedia
- ↳ Rejestracja
- ↳ Tajne GMów
- ↳ Ciekawe zdarzenia
- ↳ Wojny
- ↳ Wydarzenia
- ↳ Traktaty
- ↳ Państwa
- ↳ Przykładowe państwo
- ↳ Königreich
- ↳ Tajne Niemców
- ↳ Borysada v9
- ↳ Dział organizacyjny
- ↳ A&A
- ↳ Thorn Corporation
- ↳ Horsemen
- ↳ Aradyści
- ↳ Standard Dynamics Industry
- ↳ Nurse Grenade
- ↳ BATELS
- ↳ Borysada v10
- ↳ Borysada v10
- ↳ Beta
- ↳ Panda
- ↳ Falkenhayn
- ↳ Chromy
- ↳ Glau
- ↳ Hoetzendorf
- ↳ Joffre
- ↳ Brusiłow
- ↳ French
- ↳ Kemal
- ↳ Pershing
- ↳ Panda [WHALERS CZARNI NINDŻA XDDD]
- ↳ Wieści ze świata
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor]
- ↳ Francis [Medinat Yisra'el]
- ↳ Rudo [Ziemie Rodziny Scarafaggio]
- ↳ Gruba [Kraina wombatów chujujuj...]
- ↳ Shalvan [Cesarstwo Husyjskie]
- ↳ Jaszczur [Szogunat Reptiliański]
- ↳ Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Mark [Święte Cesarstwo Lechickie]
- ↳ Nevrast [Morania]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu]
- ↳ Ambasady
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Francis [Yisra'el]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Scarafaggio [Rudo]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Gruba [Wombaty]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Shalvan [Cesarstwo Husyjskie]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Baramuk [Teokracja]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Mark [Lechia]
- ↳ Speedek [Królestwo Eleandor] / Nevrast [Morania]
- ↳ Francis [Yisra'el] / Scarafaggio [Rudo]
- ↳ Francis [Yisra'el] / Gruba [Wombaty]
- ↳ Francis [Yisra'el] / Shalvan [Cesarstwo Husyjskie]
- ↳ Francis [Yisra'el] / Baramuk [Teokracja]
- ↳ Francis [Yisra'el] / Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Francis [Yisra'el] / Mark [Lechia]
- ↳ Francis [Yi'srael] / Nevrast [Morania]
- ↳ Rudo [Scarafaggio] / Gruba [Wombaty]
- ↳ Rudo [Scarafaggio] / Shalvan [Cesarstwo Husyjskie]
- ↳ Rudo [Scarafaggio] / Jaszczur [Szogunat]
- ↳ Rudo [Scarafaggio] / Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Rudo [Scarafaggio] / Mark [Lechia]
- ↳ Rudo [Scarafaggio] / Nevrast [Morania]
- ↳ Gruba [Wombaty] / Shalvan [Cesarstwo Husyjskie]
- ↳ Gruba [Wombaty] / Baramuk [Teokracja]
- ↳ Gruba [Wombaty] / Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Gruba [Wombaty] / Mark [Lechia]
- ↳ Gruba [Wombaty] / Nevrast [Morania]
- ↳ Shalvan [Cesarstwo Husyjskie] / Jaszczur [Szogunat]
- ↳ Shalvan [Cesarstwo Husyjskie] / Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Shalvan [Cesarstwo Husyjskie] / Mark [Lechia]
- ↳ Shalvan [Cesarstwo Husyjskie] / Nevrast [Morania]
- ↳ Jaszczur [Szogunat] / Chromy [Streamline Republic]
- ↳ Jaszczur [Szogunat] / Mark [Lechia]
- ↳ Jaszczur [Teokracja] / Nevrast [Morania]
- ↳ Chromy [Streamline Republic] / Mark [Lechia]
- ↳ Chromy [Streamline Republic] / Nevrast [Morania]
- ↳ Mark [Lechia] / Nevrast [Morania]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Speedek [Królestwo Eleandor]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Scarafaggio [Rudo]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Shalvan [Cesarstwo Husyjskie]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Jaszczur [Teokracja Soulesańska]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Streamline Republic [Chromy]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Mark [Cesarstwo Lechickie]
- ↳ Mendelejev [Królestwo Torilu] / Nevrast [Morania]
- ↳ TAJNE I POÓFNE :) XD
- ↳ Miniborysada
- ↳ Królestwo Noshornu
- ↳ Hasagi
- ↳ Nowa Libertia
- ↳ Cardolin
- ↳ Cesarstwo Leichen
- ↳ Gadahalm
- ↳ Edycje "K"
- ↳ Borysada K1
- ↳ Ogólne
- ↳ Zachód
- ↳ Centrum
- ↳ Wschód
- ↳ Borysada K2
- ↳ Frakcja Pandy
- ↳ Frakcja Chromego
- ↳ Frakcja Shalvana
- ↳ Frakcja Marka
- ↳ Frakcja Borysa
- ↳ Ripleje
- ↳ K3: Enemy Unknown
- ↳ Chromy
- ↳ Rudo
- ↳ Panda
- ↳ Shalvan
- ↳ Mark
- ↳ Borys
- ↳ K4
- ↳ Sesje "Y"
- ↳ Zombiesada
- ↳ Stajnie Pandy
- ↳ Zerosada
- ↳ ROTA
- ↳ Riders of the apocalypse
- ↳ Organizacyjne
- ↳ Chromy
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Mark Subintabulat
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Sigun
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Scarecrow
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Shalvan
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Michael Angelius
- ↳ Arion Minstrel
- ↳ Zelna Zielarka
- ↳ Arista Darka
- ↳ Ranjir
- ↳ polomat14
- ↳ Rada Klanów
- ↳ Riders of the apocalypse v2
- ↳ Organizacyjne
- ↳ Chromy
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Mark Subintabulat
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Scarecrow
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Shalvan
- ↳ Dyplomacja
- ↳ Inne sesje
- ↳ Alien Nations
- ↳ Amazonki
- ↳ Pimmonowie
- ↳ Sajikisowie
- ↳ Arena Tryumfu Żelaznego Ognia V.2
- ↳ Borysadowy teatr dramatyczny "To jest Kurwa Dramat"
- ↳ Bots Will Be Watching
- ↳ Panda
- ↳ Rudo
- ↳ Nevrast
- ↳ Glau
- ↳ Merik
- ↳ Shalvan
- ↳ Chromy
- ↳ Mark
- ↳ TSA
- ↳ Liadan
- ↳ Gildia Złota Strzała
- ↳ Heroes of Borysada Online [HoMO]
- ↳ [Drużyna] Gruby
- ↳ [Drużyna] Katharsis
- ↳ [Drużyna] Chromy
- ↳ [Drużyna] Borys
- ↳ [Drużyna] Graf
- ↳ [Drużyna] Eldad
- ↳ [Drużyna] Sru
- ↳ [Drużyna] Mamihlapinatapai
- ↳ [Drużyna] Vyctor
- ↳ [Drużyna] Shalvan
- ↳ [Drużyna] Kikszakus
- ↳ Karczma Niemrawiec
- ↳ Kryptonim: Prospero
- ↳ Metrosada
- ↳ Najciemniej jest tuż przed wschodem słońca
- ↳ Pałuj warchoła!
- ↳ PIZD
- ↳ Pokemon
- ↳ Rycerze & Księżniczki
- ↳ Saga o Bardzo Daleku
- ↳ SESJA PANDY
- ↳ Organizacyjne
- ↳ Merik
- ↳ Chromy
- ↳ Mark
- ↳ Shalvan
- ↳ Borys
- ↳ Shadowrun: Winter Wonderland
- ↳ TRPG