Dyskuje

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Dyskuje

Post autor: Borys »

Słuchajcie nicponie. Tym razem mam do was pytanie. Nasze powietrzne statki będą się składać z (ale zaskoczenie) kadłuba, silników, balonu i uzbrojenia. Technicznie nie zżynałem z Icarusów, ale koniec końców to jedyny słuszny wybór 8<

Na razie HP ma tylko kadłub. Widzę następujące wyjścia:

1. HP będzie miał tylko kadłub, z kolei balonu, dział i silników nie da się zniszczyć.
2. Balon, działa i silniki da się zniszczyć i nie da się ich naprawić.
3. Balon, działa i silniki da się zniszczyć, ale ich HP będzie rosnąć, gdy statek będzie bezpieczny (wieje CoDami XD).
4. Balon, działa i silniki da się zniszczyć, ale da się je naprawić w minimalnym stopniu (na przykład, aby statek był w stanie się poruszać).

Osobiście kieruję się ku dwójce, ewentualnie czwórce. Przez głowę przechodzi mi też jedynka.

A WY CO MYŚLICIE?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Dyskuje

Post autor: Mark Subintabulat »

Jestem za 4.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Dyskuje

Post autor: Glau »

Ja myślę, że moduły na sterowcu powinny być targetowalne. Jednocześnie jednak do wykonania napraw konieczna byłaby sprawna korweta naprawcza lub fregata wsparcia.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Dyskuje

Post autor: Pupu pan Panda »

Będę mógł gwałcić silniki keroseno?
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Dyskuje

Post autor: Chromy »

A stateczniki?
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

Będę mógł gwałcić silniki keroseno?
Będzie taka opcja Kappa
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Dyskuje

Post autor: Chromy »

Myślę, że jak jakby jakiś element ma swoje hp - punkty wtrzymałości, stanu technicznego, % zachowania(te mi się najbardziej podobają) to znaczy że jest to jakaś większa integralna część, czyli, można go naprawić, a jak ma zero to znaczy że nie ma co naprawiać bo poszedł w pizdu. To czy się opłaca to już inna kwestia, bo można po prostu go wyjebać i zastąpić nowym.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Dyskuje

Post autor: Mark Subintabulat »

[SYSTEM EKONOMICZNY]
Czy będzie wprowadzona jakaś waluta?
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

Tak, ale nie mam nazwy dla niej XD
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Dyskuje

Post autor: Mark Subintabulat »

dolarsy nie były złe
Mogą być jeszcze funtasy albo eurasy no i marki
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

To robimy marki na twoją cześć Kappa
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Dyskuje

Post autor: Pupu pan Panda »

Może cwele od razu?
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Dyskuje

Post autor: Mark Subintabulat »

cwelki to mogą być takie niby centy
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Dyskuje

Post autor: Glau »

Cwelary? Cwelunty?
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

Mark i cwelary XD
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Dyskuje

Post autor: Chromy »

Mark mówi że za mało dyskusji w temacie dyskusje, przedyskutujmy to, dlaczego jest tu tak mało dyskusji?
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

Nie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Dyskuje

Post autor: Stasioman »

kadłub -> hp, uzbrojenie -> atak, silniki -> prędkość. Do czego służą balony?


Nie łatwiej i bardziej storytellingowo zrobić system, gdzie statki składają się z obiektów o różnych poziomach uszkodzenia, o obrażeniach trochę w stylu WM&H? Np. masz statek z kadłubem, balonem, uzbrojeniem i silnikami. Strzelasz do niego z jakiegoś działa, i losujesz, w co trafiasz (i czy w ogóle). Jak trafisz w balon, statek spada, jak trafisz w kadłub, statek spada, jak w uzbrojenie, to je niszczysz, jak w silnik, to stopujesz. A żeby każdy strzał nie kończył się praktycznie zniszczeniem pojazdu, to wprowadzi się poziomy zależne od rodzaju silnika - jedno trafienie w balon nie niszczy go od razu, trafienie w silnik tylko go spowalnia itp.

To pozwala wprowadzić dużo ciekawsze opcje customizacji pojazdów. Mogą być bronie, które sprawiają się lepiej w niszczeniu konkretnych elementów (np. coś, co świetnie niszczy balony, ale nie uszkadza kadłuba), albo broń, którą można lepiej wycelować w konkretny element statku.

Podobnie z innymi obiektami, np. bardzo szybkie silniki, które bardzo łatwo można zniszczyć, albo wolne, ale takie, które są jak pancerne mega jaszczury antary.

Daje to większy potencjał storytellingu i nie trzeba rzucać k2958463 żeby zniszczyć kadłub mający 9385910 HP Kappa
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Dyskuje

Post autor: Chromy »

Nie.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

Jutro wyślę wam jak to będzie wyglądać.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Dyskuje

Post autor: Glau »

Mam nadzieję, że będą wynagradzane, dłuższe i bardziej precyzyjne opisy pochodzące od tych graczy którym zależy/którzy się starają.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

A nie opisałem tego w zasadach walki? Kappa
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Dyskuje

Post autor: Chromy »

A nie będą się liczyć dobre pomysły? W taki sposób to idziemy nie w jakość ale ilość. A pamiętajmy borysada zawsze wyrozniala się poziomem literackim na tle innych gier.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

A pamiętajmy borysada zawsze wyrozniala się poziomem literackim na tle innych gier.
Oczy strażników zwróciły się grupie zabójców, która podeszła pod bramę. Po ich słowach, przez chwilę trwała cisza. A potem, nagle...
Obrazek
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

A więc tak.

Dodałem poprawki uzbrojenia. Szczerze mówiąc nie jestem w pełni zadowolony i niewykluczone, że jeszcze będę to ruszał. Wrzucam poprawkę starego systemu, żebym mógł po prostu zająć się innymi rzeczami.

http://borysada2.cba.pl/viewtopic.php?p=15694#p15694 - zerknijcie

Następne info: jak wiecie domyślnie w walce miało brać udział do 16 statków po każdej ze stron. Z względu na ograniczenia mapy ta liczba ulegnie zmniejszeniu do 6 statków na mapie jednocześnie, ale z możliwością wysłania do boju kolejnego (maksymalnie 6 razy) w przypadku wycofania innego bądź zniszczenia go.
Ponieważ programik, w którym wszystko praktycznie podliczałoby się samo nie spotkał się z wielkim entuzjazmem będę wysyłał screeny. W zależności od tego czy uda mi się zachować odpowiednią czytelność będę wysyłał do maksymalnie 7 screenów (na każdy statek + działania wojsk lądowych). Ciągle nad tym pracuję.

Rzekłem.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

Proszę o wypowiedzi potencjalnych uczestników:

1. Tury rozgrywane powinny być w tym samym czasie czy po kolei?
2. Oddawanie strzałów powinno polegać na tym, że ostrzał dotyka tylko kratki, którą określimy, czy też trafiony może zostać okręt, który znajdzie się na linii strzału?
3. Czy jesteś za limitem amunicji do dział i jak twoim zdaniem ten system powinien działać?
4. Czy chcecie aby było hardo i po męsku czyli obojętnie ilu graczy tworzy jedno państwo to otrzymują tyle samo co państwo prowadzone przez pojedynczego gracza czy też wolicie bardziej wyrównanie - więcej graczy w państwie tym więcej surowców?
Inna sprawa, że to niekoniecznie będzie taki problem myślę. Sojusz dwóch państw pojedynczych graczy nie musi być taki trwały, bo koniec końców tylko jedno państwo może być zwycięzcą. A więc sojusznicy muszą/powinni sobie skoczyć do gardeł.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Dyskuje

Post autor: Glau »

Dla nieporządku odpowiem od końca.
4. Jeden z graczy w sojuszu może mieć wywalone i zostawić drugiemu graczowi swoje jednostki i surowce. I NIE WSKAZUJĘ NIKOGO PALCEM.

3-2. Powinno być kilka typów amunicji oraz ładowność okrętów. Jeśli chcesz by twoje ammo dotykało całej linii strzału, zużyj na nie więcej ładowności. Jeżeli chcesz by uderzało kwadrat 3x3, z pewnym mniejszym damagem na bokach, zużyj więcej ładowności.
A jeśli chcesz by biło w krzyż łacinski, najmocniej na bokach a najsłabiej w centrum - zużyj więcej ładowności.

Ładowność powinna być współdzielona z jakimiś innymi zasobami, takimi jak paliwo, czy ludzie, oraz zapełnienie okrętu na 100 procent powinno zmniejszać jego efektywną zdolność przyśpieszania i zwrtoność.

1. W tym samym czasie. Wyobraź sobie co będzie jeżeli mamy taki sam zasięg dział i podlatuję do wroga, bo mam turę pierwszy. Ja wykonuję ostrzał - on już nie, bo jego statek nie istnieje.
Natomiast w wypadku gdyby był albo ruch, albo wystrzał - wszyscy stoją i gapią się na siebie, bo pierwszy który podejdzie dostaje ostrzał i jego statek nie istnieje. Zakładając starcie glass cannonów. Ale nie możesz wykluczyć, że ludzie będą je budować. A skoro mogą, to nie powinno to rozwalać mechaniki ani w jedną ani drugą stronę.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Dyskuje

Post autor: Glau »

Dla nieporządku odpowiem od końca.
4. Jeden z graczy w sojuszu może mieć wywalone i zostawić drugiemu graczowi swoje jednostki i surowce. I NIE WSKAZUJĘ NIKOGO PALCEM.

3-2. Powinno być kilka typów amunicji oraz ładowność okrętów. Jeśli chcesz by twoje ammo dotykało całej linii strzału, zużyj na nie więcej ładowności. Jeżeli chcesz by uderzało kwadrat 3x3, z pewnym mniejszym damagem na bokach, zużyj więcej ładowności.
A jeśli chcesz by biło w krzyż łacinski, najmocniej na bokach a najsłabiej w centrum - zużyj więcej ładowności.

Ładowność powinna być współdzielona z jakimiś innymi zasobami, takimi jak paliwo, czy ludzie, oraz zapełnienie okrętu na 100 procent powinno zmniejszać jego efektywną zdolność przyśpieszania i zwrtoność.

1. W tym samym czasie. Wyobraź sobie co będzie jeżeli mamy taki sam zasięg dział i podlatuję do wroga, bo mam turę pierwszy. Ja wykonuję ostrzał - on już nie, bo jego statek nie istnieje.
Natomiast w wypadku gdyby był albo ruch, albo wystrzał - wszyscy stoją i gapią się na siebie, bo pierwszy który podejdzie dostaje ostrzał i jego statek nie istnieje. Zakładając starcie glass cannonów. Ale nie możesz wykluczyć, że ludzie będą je budować. A skoro mogą, to nie powinno to rozwalać mechaniki ani w jedną ani drugą stronę.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Dyskuje

Post autor: Borys »

4. No to jaka decyzja? XD
3. Ale te strzały na przykład 3x3 to widzisz jako typ amunicji?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Dyskuje

Post autor: Glau »

No, jeśli masz strzelać na ślepo, to i tak szansa jest mała na to, że statki będą leciały burta w burtę.
Teraz pomyśl, że statki mają prędkość większą niż 1 na turę, oraz że poruszają się w trójwymiarowym układzie współrzędnym (Piekło na Pacyfiku tho, miało dobry pomysł i o ile pozwalało na "prędkościowy ruch" w 2d, o tyle pozwalało też tylko na +1 -1 poziom w dół i w górę. Nie wiem jak planowałeś, ale to ma jeszcze większy sens przy sterowcach niż przy samolotach)
to znaczy, że jak statek może ruszać się o trzy pola, to efektywnie może pojawić się na jednej z 147 pozycji (zakładając ograniczenie ruchu góra dół ale za to dobrą zwrotność). Jeśli masz wybrać pole żeby zgadnąć gdzie się pojawi, to będzie to nietrywialne, jeśli nie będzie jakichś dodatkowych opcji.

A jak ktoś miałby niezłą pewność że trafi, to mógłby robić ten trzykrotny damage. Why not.

Ad 4. Można dać dwukrotne zasoby. Tho, można też dać coś ala 1.8 zasobów.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
ODPOWIEDZ

Wróć do „Beta”