Strona 1 z 2

Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 13:03
autor: Borys
SŁOWEM WSTĘPU


Tak więc startujemy z kolejną już, dziesiątą, edycją Borysad. Wszyscy zarejestrowaliśmy się tu, żeby grać w średniowiecze na v6, przeżyliśmy karaluchy i Moto Moto na v7, opuściliśmy zasłonę milczenia nad ekscesami v8, eksperymentowaliśmy i obrzucaliśmy się błotem na v9... czas więc na kolejne, niezapomniane przygody.

Niestety, nie będzie średniowiecza... Słyszę wasz jęk zawodu, ale zafascynowanie późnym wiekiem XIX i pierwszej połowy XX, rewelacyjne chwile spędzone przy Icarusach i książce Przebudzeni Chrisa Woodinga przyniosły mi natchnienie na zupełnie inną koncepcję, uzupełnioną o doświadczenia poprzednich edycji. Co więc zamierzam zaoferować i czym będzie się wyróżniać Borysada v10?

soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=HW4mg3GICsk


ZARYS ZASAD


1. Dalej będziemy prowadzić swoje działania w zamkniętych działach, jedynie działania dyplomatyczne lub łączone rozgrywać będzie można w specjalnych, wspólnych podforach pełniących rolę ambasad. Po prostu przy PvP (robimy PvP bo Panda tak mówi) jest to chyba jedyne słuszne rozwiązanie.
2. Tym jednak razem, w przeciwieństwie do tego co było na poprzednich edycjach (nie licząc nielicznych najemników), państwa nie będą prowadzone przez pojedyncze osoby ale przez co najmniej dwu-, trzyosobowy zespół. Przy tym pozostawiam furtkę dla kogoś, kto będzie grał sam i przeciwko komu wszyscy będą chcieli się zjednoczyć (Panda) jeśli będę wiedział, że ta osoba będzie w stanie odpisywać regularnie i wszystko sama ogarniać.
3. Zespół dzieli się zadaniami w swoim gronie. Naturalnie wyłaniają się jednak trzy funkcje - dowódcy wojsk, dyplomaty i osoby, która odpowiadałaby za sprawy wewnętrzne i gospodarkę. Niemniej narzucone będą maksymalne terminy odpisów (zwłaszcza podczas toczenia bitew) i gdy, dla przykładu, dowódca wojsk będzie leżał z biegunką albo uczył się na kartkówkę z przyrody i przestanie zaglądać na forum, odpisem musi zająć się ktoś inny z zespołu. W przypadku rażącej niesubordynacji zwołuję sąd pol... zastrzegam sobie prawo do pominięcia kolejki na odpis zespołu (np. podczas bitwy).
4. Tury zaczynać i kończyć się będą u każdego zespołu w tym samym czasie, niemniej ostateczna wersja tego systemu nie została jeszcze doprecyzowana.
5. Podstawową mapą będzie mapa strategiczna, podzieloną na prowincje i "morza". Geograficznie krainy mają być w większości górskimi, pustynnymi obszarami. Co turę na tej mapie przesuwać będziemy swoje armie. W przypadku spotkania wrogich armii w jednej prowincji dochodzi do bitwy.
6. Storytellingowy wymiar bitew zostanie zastąpiony turową walką na mapie taktycznej (podobnie do tego co było na K3). Na kwadratowej siatce co turę przesuwać będziemy swoje jednostki o określone ilości pól. Bitew nie będziemy toczyć do wyniszczenia, wygrywa gracz, który opanuje większość obszaru mapy lub gdy drugi zdecyduje się wycofać (bądź też któryś z graczy zrealizuje inne, określone akurat zadanie). Widzimisię MG nie spełnia tu żadnej roli, zwycięży ten, który po prostu lepiej będzie dowodzić w starciu (lub będzie dysponował znaczną przewagą technologiczną - patrz następny punkt).
7. Przechodząc do jednostek... jak niektórzy wiedzą, dysponować będziemy sterowcami; latającymi, silnie uzbrojonymi okrętami. Te będziemy projektować samodzielnie i ma to być w zamyśle jeden z głównych atutów tej edycji Borysady. Ich statystyki zależeć będą od wykorzystanych podczas budowy surowców, zastosowanych technologii i innych naszych decyzji. Podstawowymi cyferkami będą między innymi prędkość (maksymalna liczba pól, które można przebyć w jednej turze), zwrotność (określa ile razy możemy obrócić okręt w jakimś kierunku), pancerz (zmniejsza procentowo zadawane obrażenia), zasięg czy siła strzału.
8. Dominacja w powietrzu, choć kluczowa, to jednak nie wszystko. Nowe prowincje zajmować mogą tylko wojska lądowe. Z nimi będzie podobnie jak z naszymi okrętami, ale ulepszanie naszych żołnierzy nie będzie już tak różnorodne. Do jednostek przydzielamy po prostu sprzęt lub kompanie, który będzie wpływał na statystyki oddziału (na przykład nowe karabiny maszynowe zwiększą siłę rażenia).
9. Surowców będzie kilkanaście, gdzie podstawowymi będą stal (tworzona z węgla i żelaza), ropa, guma, z kolei wśród specjalnych znajdą się tytan, nikiel czy kobalt. Każda prowincja zasobna będzie w określone ilości, niemniej nie będziemy samowystarczalni i pewne surowce trzeba będzie zdobywać na drodze podboju bądź handlu.
10. Każda prowincję oznaczać będzie też ilość populacji. Populację wydajemy na nabór jednostek i kierujemy do pracy przy fabrykach, kopalniach czy stoczniach. W zależności od rozwiniętej infrastruktury (na co możemy wydawać pieniądze) możemy wybudować określoną liczbę pewnych budynków (za pieniądze). Fabryka dla przykładu nabija nam punkty przemysłu, potrzebne do budowy statków, a kopalnia zwiększa wydobycie surowców.
11. Pieniądze otrzymujemy co turę w zależności od populacji i poparcia jakie posiadamy.
12. Pieniądze możemy też wydawać na nowe technologie. Każde państwo startuje z takim samym drzewkiem technologii, także i tu więc szanse są właściwie jednakowe. Odpadają więc wszelkie klatki Faradaya i czołgi Vyctora.
13. Ważnym czynnikiem będzie dyplomacja. Posiadane wpływy z NPC zwiększą nasze szanse na udane z nim negocjacje, wciągnięcie do sojuszu czy też wręcz zrobienie z niego naszej marionetki. Jeśli ktoś martwi się o silne NPC, uspokajam. Państwa niezależne będą wyłącznie małymi, słabszymi państewkami, polem rywalizacji między graczami.
14. Część surowców pozyskiwać możemy z kolonii, biedniejszych prowincji na innym kontynencie. Zasobne będą w surowiec "materiały kolonialne" potrzebny do zwiększenia zadowolenia i w gumę. Ponadto za posiadanie kolonii otrzymujemy punkty zwycięstwa.
15. RNG będzie absolutnie minimalne.
16. Na punkty zwycięstwa składać się będą wygrane bitwy, zdobyte i utrzymywane prowincje, kolonie, dobre wyniki gospodarcze, wpływy dyplomatyczne. Wstępnie gra skończy się po 15 turach (mogę tę liczbę zmienić w zależności co postanowię w kwestii tur) i wtedy wyniki są publikowane. Nie gramy więc do "całkowitego wybicia wszystkich wrogów", choć jeśli formuła się spodoba możemy kontynuować grę i po 15 turze.
REKRUTACJA
W tym temacie zgłaszamy chęć gry, możemy zaklepać założenie państwa i określamy, jakie talenty najbardziej by się przydały do naszego zespołu. Jeśli do momentu startu gry ktoś nie znajdzie jeszcze zespołu, przydzielę go sam.

Podczas zapisu przywódcy państw wysyłają do mnie na PW nazwę swojego państwa oraz rozdzielają 23 punkty między poniższe (wszystkie na początku mają wartość 1!):
- kolonializm (wpływa na ilość startowych kolonii)
- terytorializm (wpływa na ilość podstawowych prowincji)
- zasobność (wpływa na zasobność naszych startowych prowincji)
- populacja (wpływa na naszą początkową populację)
- nauka (wpływa na ilość początkowych punktów nauki, które wydajemy w drzewku technologicznym)
- militaria (wpływa na liczebność armii na początku gry)
- infrastruktura (wpływa na początkową ilość fabryk, kopalni, stoczni etc.)

Te dane będzie można ewentualnie zmodyfikować aż do momentu, w którym przedłożę wam mapę strategiczną. Dokładne zasady wyboru prowincji pojawią się przed tym czasem (tu napomnę, że pewną rolę może odgrywać kolejność zgłoszeń).

Chciałbym wystartować mając 5-6 państw.

Czy o czymś zapomniałem... Jakieś pytania?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 13:25
autor: Pupu pan Panda
Można grać samoświadomym statkiem kosmicznym?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 13:26
autor: Borys
Nie.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 13:35
autor: Shalvan
Można grać samoświadomym sterowcem?

Wyrażam chęć założenia państwa.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 17:12
autor: Chromy
sie zgłaszam

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 18:11
autor: Mark Subintabulat
zgłaszam się

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 19:00
autor: Szejk
Zagram

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 20:29
autor: Chromy
Panda ty złe pytanie zadałeś, powinieneś o stajnie zapytać Kappa

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 20:51
autor: Irydus
Czyli klimaty steampunku?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 21:11
autor: Borys
Ciężko określić, bo będzie dość historycznie poza tym sterowcami, ale najbliżej steampunku.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 21:19
autor: Mark Subintabulat
Jak duży nacisk położony będzie na bitwy powietrzne w porównaniu do bitw lądowych?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 22:01
autor: Borys
Nasze jednostki powietrzne będą szybsze od pieszych, mniej je będzie ograniczał teren. Podczas bitew z kolei osiągnięcie dominacji w powietrzu pomoże o wiele łatwiej rozprawić się z lądową armią wroga. Rozpiszę to jakoś w tygodniu (mam nadzieję XD).

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 22:33
autor: Chromy
a będą samoloty i helikoptery? Kappa

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 22:35
autor: Borys
Myślałem nad samolotami, ale zrezygnowałem, bo mamy sterowce i musiałbym inaczej wszystko balansować.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 22:38
autor: Glau
A będą łodzie podwodne?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 22:44
autor: Mark Subintabulat
będą parowce albo inne jednostki pływające?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-28, 22:56
autor: Glau
Jak jest pytanie o parowce, to ja się zapytam o pączki.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 08:43
autor: Borys
Nie będzie jednostek wodnych, a pączki zbyt op x]

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 09:03
autor: Stasioman
Ja chętnie zająłbym się administracją albo czymś innym. >D

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 09:37
autor: Gruby
Borys pisze:Nie będzie jednostek wodnych, a pączki zbyt op x]
Obrazek

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 12:25
autor: Irydus
trochę chujnia z grzybnią R.I.P.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 13:28
autor: Mark Subintabulat
Jakieś wstępne informacje jak mąż wyglądać skala bitew? Jak dużymi siłami mamy domyślnie kreować?

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 16:09
autor: Borys
Jedna dywizja - cztery pułki piechoty i dwie baterie artylerii, zajmujące po jednej kratce. Cztery dywizje to armia.
Flota - maks cztery dywizjony po 6 statków.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 16:39
autor: Shalvan
Zapomniałeś dopisać, że powietrznych :D

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 18:27
autor: Glau
Samoświadomych. Kosmicznych. Podwodnych. Na pewno o to chodziło.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 18:41
autor: Shalvan
Borys, trzeba zrobić na Borysadzie przycisk "lubię to!" przy postach. Kliknąłbym przy poście przedmówcy.

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-02-29, 18:51
autor: Glau
W sumie da się zrobić

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-03-11, 03:54
autor: Ygrek
Macie, doklejcie sobie "V 10" albo coś takiego promocyjnego na środek.

http://41.media.tumblr.com/c3a32c0f3519 ... 1_1280.png[/brzuchdlanora]

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-03-11, 08:16
autor: Borys
Zajebiste! Loffciam <3

Re: Zarys zasad i rekrutacja

: 2016-03-25, 12:52
autor: Gruba
A chciałby ktoś mieć w drużynie wielkiego murzyna?