Zarys zasad i rekrutacja

Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

SŁOWEM WSTĘPU


Tak więc startujemy z kolejną już, dziesiątą, edycją Borysad. Wszyscy zarejestrowaliśmy się tu, żeby grać w średniowiecze na v6, przeżyliśmy karaluchy i Moto Moto na v7, opuściliśmy zasłonę milczenia nad ekscesami v8, eksperymentowaliśmy i obrzucaliśmy się błotem na v9... czas więc na kolejne, niezapomniane przygody.

Niestety, nie będzie średniowiecza... Słyszę wasz jęk zawodu, ale zafascynowanie późnym wiekiem XIX i pierwszej połowy XX, rewelacyjne chwile spędzone przy Icarusach i książce Przebudzeni Chrisa Woodinga przyniosły mi natchnienie na zupełnie inną koncepcję, uzupełnioną o doświadczenia poprzednich edycji. Co więc zamierzam zaoferować i czym będzie się wyróżniać Borysada v10?

soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=HW4mg3GICsk


ZARYS ZASAD


1. Dalej będziemy prowadzić swoje działania w zamkniętych działach, jedynie działania dyplomatyczne lub łączone rozgrywać będzie można w specjalnych, wspólnych podforach pełniących rolę ambasad. Po prostu przy PvP (robimy PvP bo Panda tak mówi) jest to chyba jedyne słuszne rozwiązanie.
2. Tym jednak razem, w przeciwieństwie do tego co było na poprzednich edycjach (nie licząc nielicznych najemników), państwa nie będą prowadzone przez pojedyncze osoby ale przez co najmniej dwu-, trzyosobowy zespół. Przy tym pozostawiam furtkę dla kogoś, kto będzie grał sam i przeciwko komu wszyscy będą chcieli się zjednoczyć (Panda) jeśli będę wiedział, że ta osoba będzie w stanie odpisywać regularnie i wszystko sama ogarniać.
3. Zespół dzieli się zadaniami w swoim gronie. Naturalnie wyłaniają się jednak trzy funkcje - dowódcy wojsk, dyplomaty i osoby, która odpowiadałaby za sprawy wewnętrzne i gospodarkę. Niemniej narzucone będą maksymalne terminy odpisów (zwłaszcza podczas toczenia bitew) i gdy, dla przykładu, dowódca wojsk będzie leżał z biegunką albo uczył się na kartkówkę z przyrody i przestanie zaglądać na forum, odpisem musi zająć się ktoś inny z zespołu. W przypadku rażącej niesubordynacji zwołuję sąd pol... zastrzegam sobie prawo do pominięcia kolejki na odpis zespołu (np. podczas bitwy).
4. Tury zaczynać i kończyć się będą u każdego zespołu w tym samym czasie, niemniej ostateczna wersja tego systemu nie została jeszcze doprecyzowana.
5. Podstawową mapą będzie mapa strategiczna, podzieloną na prowincje i "morza". Geograficznie krainy mają być w większości górskimi, pustynnymi obszarami. Co turę na tej mapie przesuwać będziemy swoje armie. W przypadku spotkania wrogich armii w jednej prowincji dochodzi do bitwy.
6. Storytellingowy wymiar bitew zostanie zastąpiony turową walką na mapie taktycznej (podobnie do tego co było na K3). Na kwadratowej siatce co turę przesuwać będziemy swoje jednostki o określone ilości pól. Bitew nie będziemy toczyć do wyniszczenia, wygrywa gracz, który opanuje większość obszaru mapy lub gdy drugi zdecyduje się wycofać (bądź też któryś z graczy zrealizuje inne, określone akurat zadanie). Widzimisię MG nie spełnia tu żadnej roli, zwycięży ten, który po prostu lepiej będzie dowodzić w starciu (lub będzie dysponował znaczną przewagą technologiczną - patrz następny punkt).
7. Przechodząc do jednostek... jak niektórzy wiedzą, dysponować będziemy sterowcami; latającymi, silnie uzbrojonymi okrętami. Te będziemy projektować samodzielnie i ma to być w zamyśle jeden z głównych atutów tej edycji Borysady. Ich statystyki zależeć będą od wykorzystanych podczas budowy surowców, zastosowanych technologii i innych naszych decyzji. Podstawowymi cyferkami będą między innymi prędkość (maksymalna liczba pól, które można przebyć w jednej turze), zwrotność (określa ile razy możemy obrócić okręt w jakimś kierunku), pancerz (zmniejsza procentowo zadawane obrażenia), zasięg czy siła strzału.
8. Dominacja w powietrzu, choć kluczowa, to jednak nie wszystko. Nowe prowincje zajmować mogą tylko wojska lądowe. Z nimi będzie podobnie jak z naszymi okrętami, ale ulepszanie naszych żołnierzy nie będzie już tak różnorodne. Do jednostek przydzielamy po prostu sprzęt lub kompanie, który będzie wpływał na statystyki oddziału (na przykład nowe karabiny maszynowe zwiększą siłę rażenia).
9. Surowców będzie kilkanaście, gdzie podstawowymi będą stal (tworzona z węgla i żelaza), ropa, guma, z kolei wśród specjalnych znajdą się tytan, nikiel czy kobalt. Każda prowincja zasobna będzie w określone ilości, niemniej nie będziemy samowystarczalni i pewne surowce trzeba będzie zdobywać na drodze podboju bądź handlu.
10. Każda prowincję oznaczać będzie też ilość populacji. Populację wydajemy na nabór jednostek i kierujemy do pracy przy fabrykach, kopalniach czy stoczniach. W zależności od rozwiniętej infrastruktury (na co możemy wydawać pieniądze) możemy wybudować określoną liczbę pewnych budynków (za pieniądze). Fabryka dla przykładu nabija nam punkty przemysłu, potrzebne do budowy statków, a kopalnia zwiększa wydobycie surowców.
11. Pieniądze otrzymujemy co turę w zależności od populacji i poparcia jakie posiadamy.
12. Pieniądze możemy też wydawać na nowe technologie. Każde państwo startuje z takim samym drzewkiem technologii, także i tu więc szanse są właściwie jednakowe. Odpadają więc wszelkie klatki Faradaya i czołgi Vyctora.
13. Ważnym czynnikiem będzie dyplomacja. Posiadane wpływy z NPC zwiększą nasze szanse na udane z nim negocjacje, wciągnięcie do sojuszu czy też wręcz zrobienie z niego naszej marionetki. Jeśli ktoś martwi się o silne NPC, uspokajam. Państwa niezależne będą wyłącznie małymi, słabszymi państewkami, polem rywalizacji między graczami.
14. Część surowców pozyskiwać możemy z kolonii, biedniejszych prowincji na innym kontynencie. Zasobne będą w surowiec "materiały kolonialne" potrzebny do zwiększenia zadowolenia i w gumę. Ponadto za posiadanie kolonii otrzymujemy punkty zwycięstwa.
15. RNG będzie absolutnie minimalne.
16. Na punkty zwycięstwa składać się będą wygrane bitwy, zdobyte i utrzymywane prowincje, kolonie, dobre wyniki gospodarcze, wpływy dyplomatyczne. Wstępnie gra skończy się po 15 turach (mogę tę liczbę zmienić w zależności co postanowię w kwestii tur) i wtedy wyniki są publikowane. Nie gramy więc do "całkowitego wybicia wszystkich wrogów", choć jeśli formuła się spodoba możemy kontynuować grę i po 15 turze.
REKRUTACJA
W tym temacie zgłaszamy chęć gry, możemy zaklepać założenie państwa i określamy, jakie talenty najbardziej by się przydały do naszego zespołu. Jeśli do momentu startu gry ktoś nie znajdzie jeszcze zespołu, przydzielę go sam.

Podczas zapisu przywódcy państw wysyłają do mnie na PW nazwę swojego państwa oraz rozdzielają 23 punkty między poniższe (wszystkie na początku mają wartość 1!):
- kolonializm (wpływa na ilość startowych kolonii)
- terytorializm (wpływa na ilość podstawowych prowincji)
- zasobność (wpływa na zasobność naszych startowych prowincji)
- populacja (wpływa na naszą początkową populację)
- nauka (wpływa na ilość początkowych punktów nauki, które wydajemy w drzewku technologicznym)
- militaria (wpływa na liczebność armii na początku gry)
- infrastruktura (wpływa na początkową ilość fabryk, kopalni, stoczni etc.)

Te dane będzie można ewentualnie zmodyfikować aż do momentu, w którym przedłożę wam mapę strategiczną. Dokładne zasady wyboru prowincji pojawią się przed tym czasem (tu napomnę, że pewną rolę może odgrywać kolejność zgłoszeń).

Chciałbym wystartować mając 5-6 państw.

Czy o czymś zapomniałem... Jakieś pytania?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Pupu pan Panda »

Można grać samoświadomym statkiem kosmicznym?
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Nie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Shalvan »

Można grać samoświadomym sterowcem?

Wyrażam chęć założenia państwa.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Chromy »

sie zgłaszam
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Mark Subintabulat »

zgłaszam się
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Szejk
Posty: 1
Rejestracja: 2016-02-28, 17:37

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Szejk »

Zagram
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Chromy »

Panda ty złe pytanie zadałeś, powinieneś o stajnie zapytać Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Irydus »

Czyli klimaty steampunku?
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Ciężko określić, bo będzie dość historycznie poza tym sterowcami, ale najbliżej steampunku.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Mark Subintabulat »

Jak duży nacisk położony będzie na bitwy powietrzne w porównaniu do bitw lądowych?
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Nasze jednostki powietrzne będą szybsze od pieszych, mniej je będzie ograniczał teren. Podczas bitew z kolei osiągnięcie dominacji w powietrzu pomoże o wiele łatwiej rozprawić się z lądową armią wroga. Rozpiszę to jakoś w tygodniu (mam nadzieję XD).
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Chromy »

a będą samoloty i helikoptery? Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Myślałem nad samolotami, ale zrezygnowałem, bo mamy sterowce i musiałbym inaczej wszystko balansować.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Glau »

A będą łodzie podwodne?
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Mark Subintabulat »

będą parowce albo inne jednostki pływające?
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Glau »

Jak jest pytanie o parowce, to ja się zapytam o pączki.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Nie będzie jednostek wodnych, a pączki zbyt op x]
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Stasioman »

Ja chętnie zająłbym się administracją albo czymś innym. >D
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2590
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Gruby »

Borys pisze:Nie będzie jednostek wodnych, a pączki zbyt op x]
Obrazek
Awatar użytkownika
Irydus
Posty: 265
Rejestracja: 2013-02-16, 17:45

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Irydus »

trochę chujnia z grzybnią R.I.P.
Zjadłeś wszystkie rozumy ...
Wymówkę ci zrobię:

Czemuś ani jednego nie zostawił sobie?
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Mark Subintabulat »

Jakieś wstępne informacje jak mąż wyglądać skala bitew? Jak dużymi siłami mamy domyślnie kreować?
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Jedna dywizja - cztery pułki piechoty i dwie baterie artylerii, zajmujące po jednej kratce. Cztery dywizje to armia.
Flota - maks cztery dywizjony po 6 statków.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Shalvan »

Zapomniałeś dopisać, że powietrznych :D
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Glau »

Samoświadomych. Kosmicznych. Podwodnych. Na pewno o to chodziło.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Shalvan »

Borys, trzeba zrobić na Borysadzie przycisk "lubię to!" przy postach. Kliknąłbym przy poście przedmówcy.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Glau »

W sumie da się zrobić
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Ygrek
Posty: 291
Rejestracja: 2013-10-22, 23:08
Tytuł: Wiecie kim jestem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Ygrek »

Macie, doklejcie sobie "V 10" albo coś takiego promocyjnego na środek.

http://41.media.tumblr.com/c3a32c0f3519 ... 1_1280.png[/brzuchdlanora]
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Borys »

Zajebiste! Loffciam <3
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruba
Posty: 99
Rejestracja: 2013-08-20, 19:43

Re: Zarys zasad i rekrutacja

Post autor: Gruba »

A chciałby ktoś mieć w drużynie wielkiego murzyna?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Beta”