Nowe zasady fazy bitewnej

Imperializm. Kolonializm. Teutońska buta. Latające statki. Fosgen. Produkcja. Stal.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Nowe zasady fazy bitewnej

Post autor: Borys »

Od tej tury nie będziemy planować wszystkich swoich ruchów jednocześnie i nadawać im inicjatywy. Faza bitewna będzie polegała na tym, że każdy gracz po kolei będzie miał prawo wykonać atak. Oszczędzi nam to czas i nerwy na czasochłonne planowanie wszystkich ataków jednocześnie, a także pozwoli łatwiej wyliczać ubytki w dostępnym paliwie. Będzie też mniej randomu :-| a więcej reagowania na bieżącą sytuację na froncie.

1. Kolejność zostanie ustalona na podstawie tego, ile pieniędzy uda wam się zachować na koniec tury. Najbogatszy zaczyna i tak dalej. Jeżeli będzie zgoda wszystkich graczy, będzie można zastosować kolejność z poprzedniej tury (Gruby, Jaszczur, Mark, Shalvan, Chromy).
2. Przed KAŻDĄ z bitew gracze będą mieli pełne prawo do dyslokacji wewnętrznej dowolnej liczby jednostek. Mówiąc krótko - będzie można zająć jakąś prowincję, a zaraz po tym wysłać tam garnizon. Po każdej z bitew poinformuję każdego z graczy, że mają możliwość ruchów wewnętrznych i dam im na to krótki czas (ze dwa dni maks).
3. W nowych zasadach za ruchy wewnętrzne będą uznawane te, gdzie w docelowej prowincji znajduje się już jakakolwiek nasza jednostka lub jest to prowincja już do nas należąca/anektowana.
5. Zaatakować w swojej kolejce możemy tylko jedną, dowolną prowincję (lub wysłać jednostki na morze, jeżeli nie ma tam jeszcze naszych statków). Dalej trzymamy się limitu 12 jednostek lądowych/10 statków.
6. Po wykonaniu DOWOLNEGO ruchu (łącznie z wycofaniem się) jednostka jest unieruchomiona do końca fazy bitewnej. Nie ma znaczenia czy zrobiliśmy ruch po jednej prowincji, a mieliśmy prawo do na przykład czterech. Jednostki, które już wykonały swój ruch będą jakoś oznaczone na mapie strategicznej.
7. Atakować możemy tę samą prowincję kilka razy. Może to zrobić dwóch sojuszników zaraz po sobie. Trzeba jednak pamiętać, że pomiędzy ich ruchami, oponent będzie mógł nadesłać tam posiłki.
8. Podczas naszej fazy ataku mogą nas wspierać oddziały sojusznika - ale tylko jeśli posiadamy przynajmniej o jedną jednostkę więcej od niego.
9. W założeniach mam też, że oddziały sojusznicze będą mogły stacjonować w jednej prowincji.
10. Działa przeciwlotnicze będą usuwane z mapy po ich zniszczeniu, ale zaistnieje opcja ich odbudowy z pozostałych nam jeszcze funduszy.

Jakieś pytania/coś pominąłem?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Gruby
Posty: 2589
Rejestracja: 2014-09-23, 19:41
Tytuł: Bóg Losowań
Has thanked: 53 times
Been thanked: 63 times

Re: Nowe zasady fazy bitewnej

Post autor: Gruby »

co
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Nowe zasady fazy bitewnej

Post autor: Mark Subintabulat »

Jeżeli będzie zgoda wszystkich graczy, będzie można zastosować kolejność z poprzedniej tury (Gruby, Jaszczur, Mark, Shalvan, Chromy).
Veto
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Nowe zasady fazy bitewnej

Post autor: Borys »

Daję wam czas na tabelkę do 10 lutego. Planów wojennych nie robicie na razie. Po tym, gdy wszyscy dadzą tabelkę i rozstawią rekrutowane jednostki, wrzucę mapę, będziecie mogli zrobić ruchy wewnętrzne i zaczniemy fazę ataku od gracza, któremu zostało najwięcej pieniędzy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Nowe zasady fazy bitewnej

Post autor: Mark Subintabulat »

>D >D >D
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Nowe zasady fazy bitewnej

Post autor: Borys »

Gdzie tabelki?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Borysada v10”