Mechanika i zasady

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Mechanika i zasady

Post autor: Fear »

1.Opis gry

Akcja odgrywa się na zapomnianej planecie gdzieś w kosmosie i jest osadzona w świecie fantastycznym. W wyniku ewolucji ukształtowały się 3 rasy żyjące na tym niezbyt dużym globie, Amazonki, Pimmonowie oraz Sajikisowie. Rywalizują między sobą o przetrwanie. Pojawienie się ich jest zagadką. Każdy gatunek charakteryzuje się innym wyglądem i zamiłowaniem.

1.1 Opis ras występujących w grze:
Amazonki - kobiety wojowniczki o beżowej skórze, są drobnej budowy, co jednak nadrabiają odpowiednią zręcznością i szybkością. Specjalizują się w wyrobach drewnianych, można rzec, że doprowadzili to rzemiosło do perfekcji. Budowle wznoszone przez nie w większości wykonane są z drewna, jest to surowiec łatwo dostępny i szybko obrabialny. Uwielbiają kakao i często je hodują, ponadto potrafią produkować kakaowe ciasto tak bardzo pożądane przez wszystkie rasy.

Pimomnowie - z pozoru przypominają ludzi, są jednak bardziej masywnej budowy i niżsi o około 10 cm od przeciętnego wzrostu człowieka. Największą różnicą pomiędzy tymi rasami jest brak nosa i granatowy odcień skóry. Przez swoją masywność są dość wolne, jednak mały rozmiar i siła rekompensuje im to wystarczająco. Są mistrzami w obróbce kamienia i w głównej mierze korzystają właśnie z tego surowca. Zajmują się również hodowlą grzybów, które później przetwarzają na sok grzybowy uwielbiany na całej planecie.

Sajikisowie - jest to najdziwniejsza rasa, a dokładniej mówiąc robaki ludzkiego wzrostu. Chodzą na jednej parze odnóży tak jak ludzie, lecz mają 2 pary kończyn górnych. Podobnie jak pająki mają szczękoczułki, charakteryzują się żółtym kolorem pancerzyka. Ciekawostką jest to, że całkowicie zmieniają swój wygląd podczas przepoczwarzania w zależności od tego, kim mają zostać. W miarę sprawnie posługują się znajdowanymi przez siebie surowcami, jednak daleko im do pozostałych ras. Jakby tego wszystkiego było mało są pewnego rodzaju kanibalami. Hodują robaki, które później przetwarzają na lizakowe robaki... Dobrze, że pozostałe rasy myślą, że są to tylko lizaki...

Obrazek

1.2 Surowce i produkty występujące w grze:
W grze możemy znaleźć 3 podstawowe produkty nie wymagające zaawansowanej technologii do ich pozyskania. Są to drewno, kamień oraz żywność. Drewno i kamień można pozyskiwać przez przeznaczone w tym celu jednostki z drzew i skał, żywność natomiast można pozyskać z krzaków, hodowli bądź łowiectwa. Kolejnymi surowcami, do których potrzeba odpowiedniej technologii są żywność hodowlana (każda rasa z czego innego i w inny sposób hoduje produkty, które może zachować lub przeznaczyć na przetworzenie na żywność), oraz żelazo pozyskiwane w procesie produkcji przez odpowiednią jednostkę. Ostatnią grupą surowców, do których trzeba znacznej technologii są broń oraz produkty specjalne każdej z nacji: ciastka czekoladowe, sok grzybowy i lizakowe robaki.

1.3 Warunki zwycięstwa
Wygrać można tylko w jeden jedyny poprawny sposób, przez dominację i totalną eliminację przeciwnej rasy. Można zawiązywać sojusze, jak również i zdradzać trzeba jednak pamiętać, że samemu można być zdradzonym.

1.4 Przebieg rozgrywki
Każda tura składa się z 5 faz w których określone jednostki mogą wykonać swoje zadania. Dla przykładu budowniczy w ciągu 1 fazy jest w stanie zużyć na potrzeby wybudowania budynku 7 jednostek surowców. Jeżeli budynek potrzebuje 10 surowców, budowniczy będzie budował go 2 fazy itd... Szybkość budowania zależy również od ilości wolnych tragarzy (w sumie jest to ważna kwestia aby mieć ich wystarczającą ilość, ale o tym później), którzy będą donosić surowce na plac budowy. W ciągu 1 fazy tragarz jest w stanie w zależności od odległości magazynu przenieść 2 jednostki surowca. Szkolenie jednostek wygląda podobnie, w zależności od jednostki ich szkolenie zajmuje odpowiednią ilość czasu. Badania nowych technologii wymagają czasu... i oczywiście funduszy... trzeba określić ile % dochodów przeznaczamy na badania. Maksymalna prędkość laboratorium 25 monet na fazę, czyli 125 monet na turę. Jeżeli dana technologia będzie kosztować nas 250 monet będziemy ją badać równo 2 tury.

Ważną rzeczą jest zaspokajanie potrzeb swojej ludność, tych podstawowych jak odpowiednia ilość żywności w magazynach jak również zapewnienie jej rozrywki. Każdy z mieszkańców osady spożywa 0,2 jednostki jedzenia na turę, tak więc 5 osadników spożyje 1 jednostkę jedzenia na turę. Aby powołać nowych osadników trzeba spełnić 2 warunki: mieć wolne miejsce do zakwaterowania w domu i poświęcić 1 żywności na każdego nowego osadnika. Przy dużej ilości mieszkańców trzeba dbać o zapasy żywności.

Ostatnim problemem (tak mi się zdaje) są pieniądze (bądź jakiegoś rodzaju środki płatnicze, roboczo zostały przyjęte monety). Utrzymanie każdego budynku kosztuje odpowiednią ilość monet. Skąd je brać? Każdy z osadników generuje 5 monet na turę (wliczając w to założyciela). Tak więc na start mamy 20 monet na turę, a ratusz kosztuje nas 7 monet na turę, ale o tym za chwilę.

1.5 Faza walki
Pewnie kiedyś do niej dojdzie (a raczej na pewno...). Tak skrótowo 1 tura składa się z 5 faz, a jedna faza na potrzeby walki (w żadnym inny wypadku) dzieli się na 3 rundy (tak to nazwijmy...). Każda jednostka bojowa jest w stanie wyprowadzić określoną ilość ataków na daną fazę (dla przykładu lekki wojownik biję 3 razy na fazę, czyli raz na rundę, ciężki wojownik 1 raz na fazę, czyli 1 raz na rundę, a łowca biję 2 razy na fazę, czyli 1,5 razy na rundę).

1.6 Początek rozgrywki
Rozgrywka zaczyna się w momencie założenia przez naszą pierwszą jednostkę (założyciela) naszego pierwszego miasta (ustalenie jego granic). Jako cudowny stwórca naszej rasy obdarowuje nas 3 jednostkami, 1 budowniczym (najważniejsza jednostka w grze, jeśli zginie a nie możemy wyszkolić nowej... no cóż...) i 2 tragarzami. Na start nasz wspaniałomyślny władca podarował nam 10 jednostek drewna, jak również 10 jednostek kamienia, 10 jednostek pożywienia i 300 monet. Cała reszta zależy teraz od ciebie, dziel, rządź, podbijaj i niszcz!!! Powodzenia!!!
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Mechanika i zasady

Post autor: Chromy »

Kappa Kappa Kappa Kappa Kappa Kappa Kappa
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Alien Nations”