Strona 1 z 2

Organizacyjny

: 2015-11-17, 14:59
autor: Shalvan
Ok, sytuacja jest taka: jesteście grupą awanturników, już się znacie bo nie chce mi się was sobie przedstawiać. Przyjeżdżacie do małego miasteczka i tam będzie stuff związany z kozami xD

Do 5 graczy.

Określmy się jaki chcemy system, bo to dość dowolna sprawa. Na dobrą sprawę może być czysty storytelling, ale jakoś trzeba te walki rozwiązywać. ;)

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 06:10
autor: Stasioman
Jakie mechanika ma paradygmaty? Że ma być jasno i prosto to jasne i proste, co z resztą? Jak to byś widział?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 06:26
autor: Shalvan
W sumie to zrobiłbym to na diademie xD Prosty system, magowie nie są przegięci, sympatyczny. Ale fate jest spoko, tyle ze sporo bawienia się jest z robieniem postaci, bo gracze muszą się dogadać jak się wzajem powiązać aspektami - choć można to IMO pominąć. Savage Worlds też by pasiło, choć to znacznie bardziej heroic. Dedeka bym unikał xD

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 08:36
autor: Glau
Rzucaj linkami do systemów, ni nazwami jak już.

Sprecyzuj realia. Czy awanturnikiem może być statek kosmiczny?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 10:46
autor: Shalvan
Nie, statkowi kosmicznemu spaliłoby obwody w toksycznej tlenowej atmosferze tej planety z wysokim stopniem magii. Klasyczne fantasy, nie jest to low magic, ale byle wieśniak nie ma żadnych magicznych przedmiotów.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 12:50
autor: Glau
Czy w takim razie można grać wielką, humanoidalną modliszką - psionicznym wojownikiem>?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 12:59
autor: Stasioman
Po co brać skomplikowany system z mnóstwem umiejętności i rozwojem postaci na jedną sesję? Zrobi się coś autorskiego co zamknie się w 2-5 statystykach, tylko powiedz, jakie konflikty mają rozwiązywać i jaki mają mieć wpływ na fabułę. Czy postacie mają się męczyć? Czy ma być magia? Jaki ma mieć wpływ, ma być jej dużo w trakcie walki? Jakiego rodzaju walka jest priorytetem (bliski dystans, daleki, czy trochę tego, trochę tego)? Potyczki mają wymagać zaangażowania od graczy, czy raczej głównie porównania statystyk?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 13:51
autor: Shalvan
Glau, można, ale wszyscy wieśniacy albo przed Twoją postacią uciekną, albo "Jontek łap za widły". Preferowane rasy humanoidalne bez wydziwień. Bez skrzydeł. Bez rogów. Bez ogonów. XD

Stasio, walki pewnie jakieś będą. Zależnie od tego jaka będzie drużyna to się je odpowiednio zmieni. Fajnie by było jakby się wykrystalizowało coś standardowego. Big Stupid Fighter, Healbot, Skill Monkey, Magic Nerd. xD

Jeśli chodzi o wyzwania, to zależy jak sobie wasze postacie poradzą. Jak będziecie bardzo przenikliwi to pewnie będzie aż za łatwo. W sumie i tak jest ryzyko, że szybko rozwiążecie zagadkę. Ale jak coś pójdzie nie tak to możecie mieć przesrane xD

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 14:12
autor: Glau
No, miałem na myśli szczękoczułki, ale poza tym humanoidalnie.

Żeby nie uciekali przede mną wieśniaki musiałbyś bardziej sprecyzować, jakie rasy inne niż ludzie są domyślnie miło przyjmowane przez ludność wiejską.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 14:41
autor: Borys
Może wykorzystamy mechanikę i uniwersum Kryształów Czasu?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 15:02
autor: Shalvan
Jeżeli "miło" definiujesz jako niełapanie za widły, to elfy (wredne długouchy co tylko zielenine jedzo, do tego pedały), krasnoludy (paskudne kurduplowate dusigrosze), niziołki (wstrętne złodzieje). :P Gnomy też, jeżeli będą w uniwersum. Ale to też zależy od settingu.

Borys, nie xD

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 15:40
autor: Stasioman
Może zrobimy głosowanie? Ja jestem przeciw mechanice KC, Borys za. To daje 1 głos za przy dwóch głosach sprzeciwu. (Ale jeżeli przejdzie, robimy drużynę dwupająków?)

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 17:14
autor: Borys
Ja zagram postacią o cechach "pechowiec, szczęściarz".

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 18:06
autor: Glau
Borys -> cecha "szczęściarz".
Ja -> cecha "psioniczne szczękoczułki"
Brzmi legit.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 18:38
autor: Stasioman
Fean, a tak serio - jak mamy ci system zaproponować, jak nawet nie wiadomo, o co chodzi? Inny system będzie dobry do gry w kosmosie z mrocznymi bogami, inny do gry pokojówkami na służbie bogatego pana, i inny do leczenia dyskalkulii. Wymyśl coś prostego, np. Crystalicum LITE, i wszystko będzie super.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-19, 18:48
autor: Shalvan
Nie znam crystalicum. W sumie ja byłbym za Diademem, jeżeli kojarzycie. Jeżeli nie to strzelimy Fate'a i tyle. Diadem jest o tyle fajny, że całe tworzenie postaci mieści się na karcie postaci xD

Re: Organizacyjny

: 2015-11-20, 16:41
autor: Nevrast
Jak coś to też się piszę.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-21, 23:19
autor: Shalvan
Oto wzór karty postaci.

Gra będzie toczyła się w księstwie Thrazan, całe tworzenie postaci opisane jest na karcie, więc tylko tyle tak naprawdę potrzeba. Jak ktoś chce być magiem to ustalimy czary - zależnie od mądrości można znać różną liczbę czarów na początku. Kapłani dostają bonusowe spelle, bonusową moc, ale mają też spelle zakazane - wszystko zależnie od wiary, jaką wyznają.

Tutaj pobieżny opis systemu i settingu:
http://diadem-rpg.blogspot.com/p/swiat-i-zasady.html

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 00:05
autor: Glau
Jak wygląda granie psioniczną modliszką w tym systemie? (Nie było kwadracika)

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 08:47
autor: Borys
Czy w tym systemie można zagrać azteckim konnym wojownikiem?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:03
autor: Shalvan
Glau: modliszki nie są dostępne jako BG.

Borys: nie, Aztekowie nie mają koni. I nie ma ich w tym świecie.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:10
autor: Glau
Okej, modliszka odpada. A demon-jedwabnik pożerający ludzkie dusze by wyprodukować skarpetki? Psioniczny wojownik.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:23
autor: Shalvan
Ewentualnie aztecki konny konwertyta XD

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:25
autor: Shalvan
Glau, BG mogą być ludźmi, krasnoludami, elfami lub niziołkami.

obrazek

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:34
autor: Glau
Można grać człowiekiem-genetycznym inżynierem?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:37
autor: Borys
Czy można zagrać samoświadomym onagerem oblężniczym?

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:49
autor: Shalvan
Wszystkie możliwe rasy znajdują się na karcie postaci.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 09:59
autor: Glau
Dlatego pytanie było o klasę. Duuh.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 10:00
autor: Shalvan
Nie ma klas postaci. Co sobie wysmażysz z umiejętności i atrybutów, to będziesz miał.

Re: Organizacyjny

: 2015-11-22, 12:37
autor: Stasioman
Czy człowiek może mieć wężowy ogon zamiast nóg?