Rozkazy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Rozkazy

Post autor: Fear »

W tym dziale będzie zawarte wszystko co tyczy się rozkazów np. powołanie armii regularnej, kolonizacja prowincji, napaść na "sąsiada" itd...


Aktualna mapa na turę 15
obrazek
Milicjanci: 200
Strażnicy Graniczni: 200
Strażnicy Dróg: 100
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Zainspirowany postem Fear'a o jednostkach zarządzam:
1. Powołanie Milicji Miejskiej,
2. Powołanie Straży Granic jako jednostki elitarnej w ramach Milicji,
3. Powołanie Strażników Dróg jako samodzielnej jednostki milicyjnej ochronno-wywiadowczej.

Zarządzam też wspólne szkolenie i manewry wszystkich trzech formacji, po którym mają zostać wydane skromne ordery, gratyfikacje oraz awanse dla wyróżniających się żołnierzy. Po wymianie doświadczeń nowo sformowane jednostki zostaną odesłane do swoich lokacji i będą kontynuować szkolenie w zakresie, który obejmuje ich funkcja.
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Rozkazuję również uzyskać jak najwięcej wszelakich informacji o nowo spotkanym narodzie.
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Dobra, zacznijmy od początku. Tam gdzie chcesz skolonizować prowincję w turze 10 jest "puszcza" i trzeba ją wyciąć, co zajmie dość sporo czasu, więc nie możesz się tam osiedlić. Dalej żołnierzy możesz powołać max 700, milicji max 700, tylko musisz wybrać pomiędzy. Jak wybierzesz jednych liczebność drugich spada. Jeśli chodzi o kuszę to nie uzbroisz wszystkich żołnierzy (możesz wyprodukować cirka 100). Co do jednostki strażników dróg to ma być ona z milicji miejskiej czy z armii? Jeśli chodzi o broń palną zaczynają wychodzić prekursory.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lanca_ognista

Haczyk w tym, że jak na razie tylko inżynierowie mogą się nią posługiwać. Szlachty możesz powołać 100, raczej wszystkich uzbroisz, problemem jest tylko to, że nie masz włóczni.

Co do poborów to powołanie armii i szlachty odejmuje się od populacji, milicji miejskiej nie. Tak więc zastanów się ile chcesz powołać, bo możesz nie skolonizować tej prowincji w ogóle w tej turze. Żołnierzy bierze się z nadwyżki ludności.
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Dziękuję za wskazówki. Poprawiłem opis jednostek, teraz wszystkie wchodzą w skład Milicji.
Chcę powołać 200 milicjantów, 100 Strażników Granicy i 100 Strażników Dróg, łącznie 500 milicjantów. Niech zbrojownia wyda 50 kusz Straży Granicy, 30 Milicji i 20 Strażnikom Dróg według wyników strzelania podczas szkolenia. Później niech reszta zostanie dozbrojona w miarę możliwości produkcyjnych.

W związku z brakiem broni drzewcowych poprawiłem wydanie punktów w turze 10 i 11, mogę tak zrobić?
Jeżeli tak, to niech wszelkie wyprodukowane drzewce zostaną również przekazane niedozbrojonym jednostkom zgodnie z wynikami treningów. Milicjanci, którzy jeszcze nie mają broni mają kontynuować szkolenie w koszarach.

Tak btw, skoro otrzymałem nowy kawałek mapy od naszego sąsiada, mogę ją dostać w formie jednej mapy żeby mieć jaśniejszy ogląd sytuacji? Wysyłam również szpiegów do naszego ukochanego, jedynego sąsiada.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Dobra, 200 jednych, 100 drugich i 100 trzecich to w sumie 400 a chcesz 500. Gdzieś zgubiłeś 100, pewnie zapomniałeś przypisać do któregoś z "korpusów milicji". A i odziały milicji nie mogą przekraczać 5% populacji.

Spoko, możesz 10 i 11 poprawić, tylko że dodałeś punkcik, a nie odjąłeś z innej technologii i masz -1 w bilansie, musisz to poprawić.

Co do mapki, zobaczę co da się ogarnąć.

Czego mają szukać szpiedzy dokładnie?
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Aye, miało być 200 Strażników Granicy, nie 100. Poprawiłem bilans, po prostu źle wpisałem przesunięcie punktu z atutu na technologie zwykłe.

Niech szpiedzy skupią się na nastrojach społecznych, religii, ustroju. Czy mieszkańcy są przywiązani do swojego kraju, czy są pilnowani przez policję, czy da się wzniecić bunt itp. Niech też zbadają, czemu naszemu sąsiadowi tak zależy na tych prowincjach, o które ze mną pertraktuje.

Jak mi dasz mapkę, to wtedy będę w stanie ogarnąć ten ostatni list od sąsiadów, bo na razie brakuje mi skali >D

Aha, przy okazji kolonizacji dochodzę do samotnej góry. Czy są tam jakieś interesujące surowce?
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Dużo siarki przy samotnej górze.
Mapka wstawiona.
Nastroje społeczne raczej liche, słabo z tym. Wszyscy przygnębieni, wyglądają jakby byli zastraszeni. Tak ze 100 lat temu w całym kraju panował wielki głód, teraz jest znacząco lepiej, jednak spowodowane jest to ciężką pracą większości ludności. Z tego co się szpieg dowiedział panuje tam monarchia, na czele której stoi król. Jak na razie tyle się dowiedział.
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Rozkazuję wyłapać wszystkich, którzy szerzą plotki, bajki oraz pogłoski o obcych bogach, mgle oraz inszych bestiach. Następnie odsiać tych, którzy tylko w nie uwierzyli oraz obcych, którzy je głoszą. Odizolować, głosicieli zamknąć w celach- mają być dobrze traktowani i ma im niczego nie brakować, lecz mają być odizolowani od świata zewnętrznego i przesłuchani. Raport u mnie. Osoby, które uwierzyły w obce religie mają być poddani pokojowej reindoktrynacji poprzez pracę w nowoczesnych ośrodkach państwa, z dziełami wytwórstwa powstałymi w imię Deusa. Gdy odzyskają wiarę w wielkość i rozmach technologii, niech wrócą do siebie i głoszą dzieło Deusa i jego techników.

Rozkazuję również wzmocnić patrole na północnych rubieżach państwa- ludzie mają zobaczyć, że są chronieni. Gdy nadejdzie mgła i dojdzie do panikarskich nastrojów, zakazuję podpalać chałup. Zezwalam rozpalać duże ogniska w wiosce, wokół których gromadzić mogą się mieszkańcy, by w spokoju, chronieni przez milicję dać odpór strachom. Każdy milicjant przebywający na patrolu w tamtych okolicach ma być wyposażony w podręczną pochodnię.

Niech moi zwiadowcy i podróżnicy nie wahają się puścić plotki, że w krainie na południu każdemu żyje się dużo lepiej i dostatniej. Nie zdradzać żadnych szczegółów religii ani technologii. Same luźne pogłoski dla ludu.
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Rozkazuję wzmocnić patrole granic przylegających do puszczy, podobnie jak do sąsiada. Chcę też, by Straż Graniczna w ramach treningu prowadzonego przez kilku najlepszych zwiadowców przeprowadzała niedalekie wypady w głąb puszczy. Mają poszukiwać śladów bytności innych plemion lub naszego sąsiada. W ramach tego szkolenia mają też opracować mapę obrzeży puszczy. Będzie ona przydatna do planowania inwazji lub odparcia ewentualnej agresji.

Jeżeli mogę, to zwołuję również Radę Techników. Przedstawiciele wszystkich gałęzi gospodarki, generalicja milicji oraz technicy-kapłani mają stawić się w pałacu, by rozmawiać o:
1. wzmocnieniu współpracy między rzemiosłem a obronnością (wraz z prezentacją opracowywanych broni, prototypów i idei),
2. roli nowych wynalazków i technologii w usprawnianiu rolnictwa, hodowli oraz wydobycia surowców,
3. przygotowaniu planu ekspansji kulturowej i wiary w Deus ex Machina, czyli stworzeniu jak najprzystępniejszej ideologii dla prostych ludzi, która ma wzmocnić wiarę tam, gdzie obecność Deusa jest najuboższa (wsie, biedne w wynalazki i automaty). I to nie tylko w naszych granicach, bo opracowane założenia ideologiczne mają być pociągające dla słabo wierzących sąsiadów i dla ewentualnie poznanych plemion.
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

To załóż sobie taki temat jak Rada Techników i tam zadawaj pytania lub coś. Zwiady puść i zaznacz mi kolonizację 11 i może 12 tury.
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Chciałem Radę Techników potraktować jako event mający trochę skonsolidować kraj, ja sam nie mam pytań. Niech milicjanci zapoznają się z postępem w rozwoju broni, żeby potem łatwiej było wprowadzać na uzbrojenie i szkolić. Żeby wzmocnić całą wzajemną sieć połączeń gospodarki i rolnictwa, wzmocnić religię. Taki smaczek mojego rządzenia, pewnie i tak znaczenie ma wyłącznie excel.

Złapanego typa przeszukać, zamknąć i wycisnąć wszystkie informacje. Nie torturować, traktować dobrze, izolować. Nie zabijać.

Mapa na tury 11, 12 i 13. Daj mi znać, bo docieram do dwóch gór do 13 tury :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Aha, i wysyłam też zwiad na wschód i południe, żeby zobaczyć jak wyglądają ziemie dalej!
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Dowiedzieć się wszystkiego o nowo spotkanej nacji. Wtedy będę mógł wysłać notę dyplomatyczną.

Rozpocząć w tajemnicy skup srebra od możnych, zdobyte i wymienione za złoto srebro przechowywać w skarbcu. Zachęcić również naukowców nad badaniami nad tym pierwiastkiem, w szczególności interesuje mnie możliwość srebrzenia przedmiotów oraz produkcja srebrnych grotów do strzał. Wszystko w ścisłej tajemnicy.
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

Zagęścić maksymalnie stężenie agentów i patroli na granicy od strony krasnoludów, bo po moim poselstwie pewnie srają nad naszą agenturą x]
Awatar użytkownika
Scarecrow
Posty: 74
Rejestracja: 2015-08-15, 00:40

Re: Rozkazy

Post autor: Scarecrow »

W związku z powołaniem I Armii Galantii, cechy rzemieślnicze produkujące broń i wyposażenie zostają zaprzężone do wytężonej pracy, Hieronim osobiście nadzoruje to, by nie zabrakło broni dla żadnego żołnierza.

Rozkaz brzmi: "Niech kraj spłynie dymem i mgłą z waszych warsztatów."
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Znaczy powołujesz już chłopaków pod broń?
Jesteś w stanie powołać 725 ludzi do czynnej służby i 80 szlachciców. Albo zwiększyć milicję do 1100 ludzi.

Taka plotka przy okazji, jest kraj większy od Ciebie o około 2,6 razy ^^
Alea iacta est
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Aktualna mapa na turę 15
obrazek
Alea iacta est
ODPOWIEDZ

Wróć do „Scarecrow”