Rozkazy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Rozkazy

Post autor: Fear »

W tym dziale będzie zawarte wszystko co tyczy się rozkazów np. powołanie armii regularnej, kolonizacja prowincji, napaść na "sąsiada" itd...


Aktualna mapa, stan na 15 turę
obrazek
1K Długobrodych, 1K Strzelców - garnizon stolicy wyposażenie: krótkie topory, lekkie skórzane zbroje, małe drewniane tarcze
1K Długobrodych, 1K Strzelców, Kapitan Beregarth - fort 2 wyposażenie: łuki, topory, lekkie skórzane zbroje
1K Długobrodych, Kapitan Thorgrim - fort 1
7,5k Milicji wyposażenie: głównie włócznie (często zaostrzone kije..., czasem miecze, toporki też się zdarzają po woli)
Alea iacta est
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Armia:
1K Długobrodych, 1K Strzelców - garnizon stolicy
1K Długobrodych, 1K Strzelców, Kapitan Beregarth - fort 2
1K Długobrodych, Kapitan Thorgrim - fort 1
0,5K Milicji - fort 3
3K Milicji - w stanie spoczynku
4K Milicji - pod bronią, pojedynczo w trzech różnych częściach kraju

Długobrodzi - opancerzeni wojownicy, "średnia" piechota
Strzelcy - lekko opancerzeni strzelcy
Milicja - walczy tym co ma (zarówno tym co otrzyma jak i tym co sami kupią)
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 9

Król ogłasza w swoim dekrecie, że w gestii całego narodu jest, aby było on silny i rozwijał się w coraz szybszym tempie. Przede wszystkim należy postawić na rozwój górnictwa, przetwarzania drewna jak i tkactwie. Osoby, które odnajdą żyły rud metali i dowiodą opłacalności ich wydobycia otrzymywać będą zarząd nad otwierana kopalnią. Wydobywany tam wraz z rudą kamień będzie dostarczany na budowę wielkiego traktu Wschód - Zachód. Jego budowa zacznie się pod stolicą(później dam mapę z nim)

Ogłoszone też zostają wielkie łowy w puszczy położonej na zachód od stolicy. Najlepszy Łowca zostanie ogłoszony Wielkim Łowczym Królewskim i zostanie opiekunem tej puszczy z czego będzie czerpał dochody z niej płynące. Dodatkowo podczas trwania Wielkich Łowów, odbędą się konkurencje dla rzemieślników, którzy będą mieli dostęp do świeżych skór, tkanin, drewna i innych materiałów. Najlepsi rzemieślnicy będą mieli szanse dostać się do tworzonych Królewskich Zakładów Rzemieślniczych, które będą miały dostarczać najlepszych wytworów rzemieślniczych.

Po Wielkich Łowach odbędzie się też ogłoszone turę wcześniej zebranie też doradców i wiec starszyzny. Chcę dowiedzieć się o nastrojach ludu, wysłuchać ich zdania na temat sytuacji i tego co wymaga większej uwagi Króla, a w jakich dziedzinach powinien być aktywniejszy.

Wysyłam także posłańców do nieznajomego przybysza z zaproszeniem go do stolicy, ponieważ władca tych ziem życzy sobie spotkać się twarzą w twarz z osobą, która rozgromiła bandytów nękających drogi Królestwa Khazadów. - WYKONANE
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 10
Kolonizowałem i wysłałem zwiad do prowincji, które już widziałeś i już mi te działania zrobiłeś

W tej turze formuje także drugą kompanię długobrodych, którzy zostaną wyposażeni w jednoręczne topory, włócznie, a także tarcze i opancerzenia, najnowocześniejsze jakie tylko mam.

Dodatkowo z własnych funduszy rozbudowuje królewszczyznę o nowe pola, w tym celu pozyskam nowe tereny, a następnie będę osuszał mokradła. Trzeba zadbać o rozwój ziem i siły własnego klanu, ponieważ inne nie próżnują, a troska Króla o cały naród choć jest na pierwszym miejscu, to musi też zadbać o własny klan. Dlatego też ze skarbca klanu i mojego własnego dołożę do rozwoju miast, wiosek i ziem klanu.

Aby nie było, że nic o państwie, to dla niego także coś trzeba zrobić, a konkretniej zbudować. Mamy dostęp do wielkiego jeziora i rzek, a jak mówią stare mapy to i do wielkiej wody. Dlatego też na samym rogu prowincji gdzie jest stolica zostanie rozbudowane tamtejsze miasteczko/wieś i budowane będą przystanie rybackie. Nasi rzemieślnicy opracowują pierwsze pływające obiekty, zwane też statkami, które pozwolą łowić ryby na wodzie. W planach na przyszłość król ma wizję wielkiego portu z obiektami budującymi statki.
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 11

Kolonizuje prowincje zaznaczone na czerwono. Zwiadowcy wyruszają zbadać prowincje oznaczone pomarańczowym kółkiem. Tam gdzie są okręgi to szybki zwiad kilku prowincji w celu ustalenia czy nikt ostatnio nie zamieszkał tych terenów. Tam gdzie jest strzałka oznacza, że zwiadowcy mają przejść przez góry i sprawdzić czy tamtych ziem nie zamieszkuje jakieś plemie.

Przygraniczny patrol zwiadowców ma za zadanie strzec granicy, a raczej informować o jej przekraczaniu.

Król nakazuje wszystkim mędrcom i klanowym kowalom run zebrać się w stolicy na naradzie związanej z wykorzystaniem. Należy bowiem wybrać najlepsze miejsce pod budowę nowych i największych kuźni run wokół których powstaną hodowle kryształów. Ważne jest też aby zajęto się runami odporności na magię i uroki. Nawiązaliśmy kontakt z inną rasą więc skoro posiadają święte ziemie, mogą władać także jakimś aspektem magii, a kowale run muszą być gotowi, aby jej się przeciwstawić.

W góry wysyłam kolejną ekspedycję, która ma za zadanie ustalić co napotkały poprzednie grupy, a także zbadać jaskinie. Ma być liczniejsza niż poprzednie, a także lepiej przygotowana. Zanim w góry wyruszą zawodowi żołnierze wpierw trzeba wiedzieć z czym i gdzie spotkały się poprzednie grupy. Tym razem w ekspedycji mają być umiejący władać bronią ochotnicy. Najważniejsze będzie posługiwanie się łukiem, bronią ręczną i drzewcową.

W tym czasie w górach najbliżej stolicy, królewskim dekretem zostaną założone pierwsze kopalnie, które będą należały bezpośrednio do władcy, a więc króla. Poszukiwane będą też stada kozic do oswojenia. To są dwa najważniejsze działania w górach.

Natomiast w pozostałym regionie kraju poszukiwane będą towary przydatne na handel z południowym sąsiadem.

Ponadto sformowana zostanie kolejna kompania wojsk stałych. Będzie to Kompania Strzelców, uzbrojonych w łuki, broń ręczną i opancerzonych w skórzane pancerze.

Dla milicji zostanie opracowana broń drzewcowa, skuteczna przeciwko dzikiej zwierzynie, a w założeniu także przeciw jeźdźcom. Przy okazji zostaną utworzone kolejne dwie kompanie milicji.

Do Fortu nr. 2 zostanie sprowadzona kompania długobrodych. Dowodzić nimi, jak i obroną fortu będzie kapitan Beregarth, który zostanie wyznaczony przez samego króla spośród, jego klanu. Otrzymuje on ponadto zezwolenie na lokalne zebranie milicji z prowincji w okolicy fortu, których zresztą sam ma przeszkolić. Jego osobiste rozkazy mówią, iż w razie zagrożenia ma chronić tego fortu aż do przybycia posiłków.

W zwiazku z tym także zajmuje sie dalszą rozbudową najważniejszych traktów, priorytet mają trasy do każdego z fortów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 12
Kolonizuje prowincje zaznaczone na czerwono. Zwiadowcy wyruszają zbadać prowincje oznaczone pomarańczowym kółkiem.
Tam gdzie jest strzałka oznacza, że zwiadowcy mają przejść przez góry i sprawdzić czy tamtych ziem nie zamieszkuje jakieś plemię. Tak samo z przejściem przez las.

Na zachodzie, na zakreskowanym polu zwiadowcy mają stworzyć sobie punkty obserwacyjne i co jakiś czas meldować o stanie na pograniczu. Jeżeli wypatrzą zwiadowców innych krain nie należy ich zatrzymywać, a gdy będą szli koloniści, to należy nie rzucać się w oczy i częściowo się wycofać.

Na zakreskowanym pograniczu niebiesko-żółtym stałe patrole zwiadowców i punkty obserwacyjne. Tam zostaną przydzielone 3 oddziały zwiadowców na stały obserwację ziem pogranicza.

Rozwój handlu i wymiany ludzi i towarów pomiędzy prowincjami wymaga podjęcia kolejnych kroków przy budowie traktów. Dlatego też rozpoczyna się wzmożony okres budowy i rozbudowy dróg pomiędzy głównymi ośrodkami. Aktualny plan głównych traktów ukazany jest na mapie kolorem szarym. Trakty te prowadzą również pod forty, obok których muszą one przejść. Prace ziemne będą z pewnością trwać długo, ale dzięki temu będzie można wzmacniać trakt o skruszone ułomkii kamienne z kopalni i kamieniołomów.

W związku z rozrastającym się państwem należy też zadbać o zaopatrzenie logistyczne dla wojska, ale także i ich szybkie przemieszczanie, które jest kluczowe przy niższym wzroście, a wiemy że są wyższe istoty. Dlatego też wojskowi mają zacząć opracować wozy bojowe piechoty, rydwany bojowe, a także kawalerię na kozicach górskich, które trzeba zacząć hodować i szkolić.

Król pragnie także zadbać o korpus dowódców aż do setników tak aby żołnierze byli dowodzeni przez umiejętnych oficerów. Dlatego też w stolicy zostanie położony kamień węgielny dla koszar oficerskich. Sam również będzie uczestniczył w części zajęć, aby dzielić się swoją wiedzą i słuchać wojskowych.

Król dojrzy też tego jak rozwijają się kowale run i jak postępują prace nad budową kuźni run i hodowla kryształów.
W związku z nowymi sąsiadami z zachodu powołane zostaną dwie kolejne kompanie, w tym jedna długobrodych i jedna strzelców. Długobrodzi wraz z kapitanem Thorgrimem zostaną wysłani do fortu nr.1 , a strzelcy do fortu nr. 2

Po za planowanym stworzeniem jednostki kawalerii i wzmocnieniem o kompanię długobrodych garnizonu stolicy aktualnie nie ma planów zaciągu kolejnych wojowników na stałe.

Limit milicji zostanie podniesiony do łącznie 10K (czyli 4K nowych). Mają też dostawać starszą broń, z której już nie korzystają zaciężni wojownicy, z tym że w większości mają być wyposażeni we włócznie.
Reszta uwagi króla zostanie zorientowana ku rozbudowie stolicy i pobliskich ziem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 12
Kolonizuje prowincje zaznaczone na czerwono. Zwiadowcy wyruszają zbadać prowincje oznaczone pomarańczowym kółkiem.
Tam gdzie jest strzałka oznacza, że zwiadowcy mają przejść przez góry i sprawdzić czy tamtych ziem nie zamieszkuje jakieś plemię. Tak samo z przejściem przez las.

Na zachodzie, na zakreskowanym polu zwiadowcy mają stworzyć sobie punkty obserwacyjne i co jakiś czas meldować o stanie na pograniczu. Jeżeli wypatrzą zwiadowców innych krain nie należy ich zatrzymywać, a gdy będą szli koloniści, to należy nie rzucać się w oczy i częściowo się wycofać.

Na zakreskowanym pograniczu niebiesko-żółtym stałe patrole zwiadowców i punkty obserwacyjne. Tam zostaną przydzielone 3 oddziały zwiadowców na stały obserwację ziem pogranicza.

Rozwój handlu i wymiany ludzi i towarów pomiędzy prowincjami wymaga podjęcia kolejnych kroków przy budowie traktów. Dlatego też rozpoczyna się wzmożony okres budowy i rozbudowy dróg pomiędzy głównymi ośrodkami. Aktualny plan głównych traktów ukazany jest na mapie kolorem szarym. Trakty te prowadzą również pod forty, obok których muszą one przejść. Prace ziemne będą z pewnością trwać długo, ale dzięki temu będzie można wzmacniać trakt o skruszone ułomkii kamienne z kopalni i kamieniołomów.

W związku z rozrastającym się państwem należy też zadbać o zaopatrzenie logistyczne dla wojska, ale także i ich szybkie przemieszczanie, które jest kluczowe przy niższym wzroście, a wiemy że są wyższe istoty. Dlatego też wojskowi mają zacząć opracować wozy bojowe piechoty, rydwany bojowe, a także kawalerię na kozicach górskich, które trzeba zacząć hodować i szkolić.

Król pragnie także zadbać o korpus dowódców aż do setników tak aby żołnierze byli dowodzeni przez umiejętnych oficerów. Dlatego też w stolicy zostanie położony kamień węgielny dla koszar oficerskich. Sam również będzie uczestniczył w części zajęć, aby dzielić się swoją wiedzą i słuchać wojskowych.

Król dojrzy też tego jak rozwijają się kowale run i jak postępują prace nad budową kuźni run i hodowla kryształów.
W związku z nowymi sąsiadami z zachodu powołane zostaną dwie kolejne kompanie, w tym jedna długobrodych i jedna strzelców. Długobrodzi wraz z kapitanem Thorgrimem zostaną wysłani do fortu nr.1 , a strzelcy do fortu nr. 2

Po za planowanym stworzeniem jednostki kawalerii i wzmocnieniem o kompanię długobrodych garnizonu stolicy aktualnie nie ma planów zaciągu kolejnych wojowników na stałe.

Limit milicji zostanie podniesiony do łącznie 10K (czyli 4K nowych). Mają też dostawać starszą broń, z której już nie korzystają zaciężni wojownicy, z tym że w większości mają być wyposażeni we włócznie.
Reszta uwagi króla zostanie zorientowana ku rozbudowie stolicy i pobliskich ziem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Dobra, to zaczynamy tak. Na granicach jak na razie spokojnie, mapka później dojdzie. Wozy bojowe i rydwany zapomnij, nie masz machin oblężniczych na odpowiednim poziomie. Kozicę będą hodowane i tresowane, trochę to pewnie potrwa, ale i tak na pewno krócej niż wybudowanie traktu... (jakieś tam masz, ale rozumiem na wzór rzymskich budujesz?). Powołujesz 2 kompanie 1 długobrodych i 1 strzelców. Co do milicji w tej turze jesteś w stanie powołać tylko 150 (milicjantów bierzesz z tych ludzi co kolonizują, czyli zamiast nowej koloni możesz 1000 milicjantów powołać, tak to w skrócie działa. Liczebność milicjantów nie może przekroczyć 5% ludności, aktualnie masz 3,09% razem z tymi 150 w tej turze.)
Alea iacta est
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

//Domyślnie będę dążył do rzymskich traktów, ale one były... zbyt zaawansowane technicznie jak na mój poziom. Wystarczy, że wpierw będzie zwykły przejezdny trakt.

Wojsko. Milicję przeszkolę w razie możliwości tak aby nie cierpiała na tym ekonomia. Jeżeli ciężko jest wyrwać odpowiednią ilość ludzi to ograniczam się na razie do wojsk zaciężnych.

Tura 13

Ostatnio uwaga, króla była kierowana na wszystko co najważniejsze dla kraju, ale tak naprawdę ważne jest to aby dowiadywać się co się dzieje w kraju i rozsądnie decydować o jego rozwoju.

Dlatego też w tym roku, największa uwaga zostanie skierowana na wysłuchanie opinii doradców i starszyzny, ale także zwyczajowych petentów. W tym okresie ich ilość zostanie zwiększona, co za tym idzie dostępność do samego Króla będzie większa. Przy tej okazji będzie można przedstawić swoją sprawę lub plan królowi, który ją rozsądzi zarówno w przypadku sporów jak i wsparcia zaradnego krasnoluda, chcącego rozkręcić własny warsztat.

Dodatkowo mają być dostarczone raporty dotyczące sytuacji i rozwoju wszystkich prowincji, a także osobne raporty dowódców fortów, którzy mają określić stan umocnień i załogi garnizonu. Król musi wiedzieć jak zamożne jest społeczeństwo i dane ogólne dotyczące jego państwa. Aby skonfrontować raporty z rzeczywistością w losowo wybrane prowincje wyruszą specjalni emisariusze królewscy, którzy osobiście zbadają stan prowincji.

//Jako, że wszystko sprowadza do wysłuchania i czytania, oczekuję jakiegoś opisu sytuacji w kraju
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 14

Kolejny kontakt z nową cywilizacją wymusiło zmianę koncepcji strategii. Obowiązkiem władcy jest zapewnić bezpieczeństwo poddanych, a to wymaga podjęcia stosownych kroków w celu zminimalizowania zagrożenia za strony nowo poznanych nacji, które dzielą ziemię wokół siebie i to nawet nie znając jeszcze swoich sąsiadów. Jest to niebezpieczne i pokazuje, że długonodzy coś knują.

Dlatego też zwiadowcy, wzmocnieniu zebranymi pod broń 1K milicji obstawią "pogranicze" pomiędzy niebieskim, a czerwnonym (linia pomarańczowa na białym polu tylko równo na granicy prowincji). Dodatkowo kolejna 1K milicji wyruszy na północ ku morzu i zgrupuje się w nowo kolonizowanej prowincji. Ich zadaniem będzie zatrzymanie osadników innej rasy, która będzie chciała skolonizować ten skrawek miedzy morzem, a rzeką.

Ostania 1K milicji zapewni bezpieczeństwo na "pograniczu" niebiesko-czarnym, bez prowokowania drugiej strony, ale trzymając tereny, które kolonizuje(na dalekim płd).

Pozostałe grupy zwiadowców mają przemieścić się na tereny zwiadu, najlepiej unikając wzroku obcych i nie dając się rozpoznać. Może to spowolnić ich pracę i zmniejszyć nowo poznane tereny, ale tego wymaga interes stanu.

Na wyspie znajdującej się na gwieździstym jeziorze rozpocznie się budowa małego fortu i przystani handlowej, a także rybackiej. Teren tej wyspy zostanie zajęty w imię mego władcy.

Kapitanowie obsadzonych fortów mają zdać raport ze stanu fortu, poczynionych prac, wyszkolenia wojowników i własnych obserwacji.

Z bardziej pokojowych tematów działań, którym będzie przyglądał się król jest to rozwój administracji i traktów. Zwłaszcza to pierwsze będzie najważniejsze ponieważ jakby to nie było, król musi dbać aby podległe mu klany i ich przywódcy dbali o swój lud i odpowiednio zarządzali swoimi ziemiami.

Oczekuje też na kolejne raporty zarządców dotyczące stanu ziem Królestwa Khazadów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

W turze 13 zdaje mi się, że skolonizowałeś 1 prowincję za dużo. Bo masz 27xxx ludności a w poprzedniej 24xxx to daje 3 prowincję a nie 4.
Alea iacta est
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 14 CD.

W region sporu terytorialnego na północ zostanie zmobilizowane i wysłane 1K milicji, a kolejne pół kompanii obsadzi fort nr. 3 Te oddziały zostaną doposażone w broń która jest na składach.

Sam Król wyruszy z 1K Długobrodych i 1K Strzelców, a także z niezbędnym dworem na północ aby osobiście zająć się sprawą długonogich osadników. Przy okazji zostanie to połączone z objazdem części kraju, a dokładniej północnych prowincji na trasie. Wpierw jednak priorytetem jest dotrzeć do nowo skolonizowanej prowincji na płn i jak najszybciej rozwikłać problem.

List do państwa ze wschodu(czerwonego) zostanie wysłany gdy Król będzie już na miejscu.

W sprawie nielegalnych osadników.

Z polecenia władcy należy spotkać się z starszyzną długonogich osadników i poinformować ich o sytuacji. Choć o tym nie wiedzieli to chcieli osiedlić się na terenie objętym protektoratem przez moją nację. Nie stanowią jednak wrogów, ani nieprzyjaciół.

Moi ludzie mają dowiedzieć się więcej tych ludziach ich sposobie życia, używanych narzędzi, spożywanego jedzenia i tym jak zazwyczaj mieszkają. Zanim przybędzie "ktoś" kto się nimi zajmie mają zdobyć jak najwięcej informacji o nich. W ramach komunikacji między nacjami wysłane zostaną tam antałki piwa.
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Tura 14: CD 2

Po objechaniu północnych prowincji w regionie spornym i wysłaniu listu do władcy Ahumma III Gdadona(Czerwony), król wraz z długobrodymi i strzelcami wróci do stolicy, ponieważ czekają na niego pilne zadania, w tym nadania praw miejskich dla najważniejszych grodów w państwie i zadania dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa własnego i mieszkańców.

Aby milicja nie nudziła się w czasie nieobecności władcy mają przygotować umocnienia dla stołecznego miasta i strzec bezpieczeństwa prowincji. Zostaną poinformowani, że w niedługim czasie przybędzie tam jeden z Tanów bądź dowódca ze stolicy, który zajmie się zabezpieczeniem regionu. Do tego czasu dobrze jeżeli będą stały już jakieś umocnienia miejskie. i wysunięte posterunki przygraniczne.

Jeżeli zostanie coś jeszcze tury, to król będący już w stolicy zabierze się za utworzenie Królewskiej Akademii Dowodzenia (KAD), która będzie szkolić kadry dowódców dla wojsk Królestwa. Akademia nie będzie gwarantować uzyskania stopnia oficerskiego. Na razie będą do niej wysyłani poleceni do awansu przez aktualnych dowódców i kapitanów.

Po za tym Król zajmie się tworzeniem swojej osobistej gwardii królewskiej(nazwę i sztandar otrzymają później), złożonej z wybranych najlepiej wyszkolonych i lojalnych żołnierzy, a także tanów ze wszystkich klanów. [Ilu aktualnie mogę do takiej gwardii zaciągnąć, bez łamania limitów?]

Wojska:
Region sporny z czerwonym:
2K milicji

Wysunięte pogranicze niebiesko-fioletowe:
1K Milicji

Pogranicze niebiesko-czarne na płd:
1K Milicji

Reszta wojsk zgodnie z rozpiską na górze
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Proporzec Khazadów.jpeg
Tura 15:

Flaga: W załączniku
Herb: W załączniku

Kolonizacja: Prowincje zaznaczone na jasnobłękitny

Zwiadowcy: Zwiad w miejscach zaznaczonych pomarańczowymi kółkami i elipsami. Mają dokonać obserwacji i rozpoznania terenu.

W miejscach linii prostych zwiadowcy strzegą granic, po za aktualnym terenem państwa lub w świeżo kolonizowanych prowincjach. Mają zatrzymać potencjalnych kolonizatorów i poinformować iż ziemie te mimo, że nie zamieszkałe są pod ochroną mojego państwa i próba zagarnięcia tych ziem, spotka się z moją reakcję. Mają zaproponować, aby wrócili do rozmów, które tym razem szybko się zakończą podjętymi decyzjami.

Działania:
Na początek nowego roku, Król Sigrun zwołuje ucztę, w czasie której dojdzie do kilku ważnych debat z przywódcami klanów, jak i ostatecznym ustaleniem nazewnictwa prowincji oraz ich miast, tak aby administracja mogła działać sprawniej. Jako, że chcę, aby zebrali się na niej wszystkie ważniejsze persony trochę zajmie ich zjazd. Przed ucztą zostanie ogłoszone wielkie polowanie, bo co to za uczta, beż dużej ilości mięsa i piwa, nie mówiąc już o (kobietach) miodach pitnych z dzikiego miodu.

W czasie uczty zostanie wybranych 50 tanów, z których zostanie utworzona gwardia królewska. Z racji tego nie zabraknie areny walk, na której ochotnicy będą mogli wykazać swój kunszt i siłę.

Następnie Król osobiście będzie doglądał budowy traktów, hodowli kóz i postępów w sztuce kowali run. Zbliża się czas, gdy będą oni potrzebni, dlatego też trzeba osobiście się temu przyjrzeć. Najważniejsza jest ilość zmagazynowanych kryształów i stopień wiedzy kowali run w swojej dziedzinie. Przed nimi pewnie wiele do odkrycia i nauczenia, ale trzeba się orientować w tym jak wiele umieją i co mogą zrobić.

Przed wyruszenie na północ, będzie czas na przyjmowanie petentów do Króla, rozstrzyganie sądów i inne obowiązki, które nie były pilne i nagromadziły się podczas nieobecności Króla jak i władcy stolicy.

Następnie władca uda się na północ w celu spotkania z synem Ahumma III Gdadona. Zabierze ze sobą gwardię i kompanię strzelców.

W tym czasie, rozpoczęta zostanie budowa nowego fortu (zaznaczony, szarą obwódką), który obsadzi kompania milicji, która znajduje się w tamtejszym regionie. Zostanie tam także wysłanych kilku obiecujących oficerów z akademii (KAD), których zadaniem będzie organizacja budowy samego fortu jak i i jego obrony, a także znalezienie oraz wyszkolenie stałego garnizonu dla tego fortu, złożoną z okolicznych mieszkańców. Będzie to swojego rodzaju szkolenie praktyczne jak i test. Fort powinien składać się z zewnętrznej palisady, wewnętrznego muru i kasztel w środku. Ponadto mile widziana inicjatywa własna oficerów.

Osobno też trzeba zająć się kwestia wywiadu i kontrwywiadu. Dotychczas była to słabo rozwijana dziedzina, jednak czasy się zmieniają, a potrzeba bronić Królestwa nie przed zbrojnymi drużynami, ale i skrytobójcami i szpiegami. Dlatego też, Król poleci swoim zaufanym ludziom, stworzenie struktur podległych samemu Królowi, które będą zajmować się zbieraniem informacji o sąsiednich krainach jak i własnym kraju, ruchach wojsk i nagłej podaży na różnego rodzaju surowce, a także gromadzeniem i weryfikacje różnych plotek i pogłosek. Dodatkowo podczas swej pracy będą szukać i obserwować osób, które intensywnie poszukują tej samej wiedzy, tylko o Królestwie krasnoludów. Najprościej mówiąc organizacja, która będzie wykorzystywać siatki informatorów w różnych miejscach, zarówno stałych jak i jednorazowych(np. podczas rozmowy w karczmie) w celu zdobywania wszelakich przydatnych informacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sigun
Posty: 32
Rejestracja: 2015-08-10, 20:43

Re: Rozkazy

Post autor: Sigun »

Mapa do tury 15
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Fear
Posty: 369
Rejestracja: 2015-08-05, 19:02

Re: Rozkazy

Post autor: Fear »

Aktualna mapa, stan na 15 turę
obrazek
Alea iacta est
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sigun”