Border Lands - Lia
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
NOC SIÓDMA
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 12 - 6 = 6
Morale:
Panda - 12 - 1 = 11 - 1 = 10
Mark - 11 - 1 - 1 = 9
Chromy - 14 - 2 - 3 = 9
Dlanor - 13 - 2 = 11
Merik - 12 - 1 = 11
Agon - 9
Panda nie zauważył niczego niepokojącego tej nocy.
ZACZYNASZ DZIEŃ ÓSMY
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 12 - 6 = 6
Morale:
Panda - 12 - 1 = 11 - 1 = 10
Mark - 11 - 1 - 1 = 9
Chromy - 14 - 2 - 3 = 9
Dlanor - 13 - 2 = 11
Merik - 12 - 1 = 11
Agon - 9
Panda nie zauważył niczego niepokojącego tej nocy.
ZACZYNASZ DZIEŃ ÓSMY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Przynajmniej ta noc minęła spokojnie. Pokrzepiwszy nieco nadwątlone siły snem, nasi bohaterowie rozpoczęli kolejny mozolny dzień:
Agon - zbieraj zioła (skoro ta oferma sama zużyła prawie cały zapas, to niech go teraz uzupełni)
Chromy - rąb drzewo
Dlanor - gotuj
Mark, Panda - poluj
Merik - rób deski
Agon - zbieraj zioła (skoro ta oferma sama zużyła prawie cały zapas, to niech go teraz uzupełni)
Chromy - rąb drzewo
Dlanor - gotuj
Mark, Panda - poluj
Merik - rób deski
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
DZIEŃ ÓSMY
Zamiast wrócić z ziołami, Agon wraca z kolejnymi guzami... coś wyrwało mu żuchwę i pogruchotało mu kości. Agon twierdzi, że to... wiadomo kto... (lekka rana 4 tury, medykamentów potrzebnych aby zniwelować 2, morale -2)
Chromy wraca z drewnem 3
Dlanor gotuje porcji 4
Mark przynosi z lasu 4 porcje żywności, proch -1
Panda został napadnięty przez "dddemmmmoma m mmiemła mommmem", który wyrwał mu język i złamał rękę (lekka rana na 3 tury, morale -2, medykamentów potrzebnych 2), proch - 1
Merik ciosa desek 4
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 6 - 2 = 4
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 6 + 3 = 9 - 1 = 8
Deski (ciosane z drewna) - 5 + 4 = 9
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 + 4 = 10 - 4 = 6
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale:
Panda (LR3) - 10 - 2 = 8
Mark - 9
Chromy - 9
Dlanor - 11
Merik - 11
Agon (LR4) - 9 - 2 = 7
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Zamiast wrócić z ziołami, Agon wraca z kolejnymi guzami... coś wyrwało mu żuchwę i pogruchotało mu kości. Agon twierdzi, że to... wiadomo kto... (lekka rana 4 tury, medykamentów potrzebnych aby zniwelować 2, morale -2)
Chromy wraca z drewnem 3
Dlanor gotuje porcji 4
Mark przynosi z lasu 4 porcje żywności, proch -1
Panda został napadnięty przez "dddemmmmoma m mmiemła mommmem", który wyrwał mu język i złamał rękę (lekka rana na 3 tury, morale -2, medykamentów potrzebnych 2), proch - 1
Merik ciosa desek 4
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 6 - 2 = 4
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 6 + 3 = 9 - 1 = 8
Deski (ciosane z drewna) - 5 + 4 = 9
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 + 4 = 10 - 4 = 6
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale:
Panda (LR3) - 10 - 2 = 8
Mark - 9
Chromy - 9
Dlanor - 11
Merik - 11
Agon (LR4) - 9 - 2 = 7
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Zaczyna nam brakować medykamentów. Trudno, dziś nic już nie wymyślimy. A więc pora rozdzielić resztki zapasów i udać się na odpoczynek.
Agon - jedzenie surowe `1
Chromy - alkohol `1
pozostali jedzenie gotowane, każdy po `1
Merik - warta
Pozostali - śpij/odpoczywaj
Agon - jedzenie surowe `1
Chromy - alkohol `1
pozostali jedzenie gotowane, każdy po `1
Merik - warta
Pozostali - śpij/odpoczywaj
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
NOC ÓSMA
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 - 1 = 5
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 1 = 2
Morale:
Panda (LR3) - 8 - 1 = 7
Mark - 9 - 1 = 8
Chromy - 9 - 2 = 7 + 4 = 11 - 1 = 8
Dlanor - 11 - 1 = 10
Merik - 11 - 2 = 9 >0 :(
Agon (LR4) - 7
Smutny Merik patrolował obóz, kiedy nagle...
Chodź do mnie kochanie ;3
Usłyszał Merik w głowie. Odparł jednak tylko: "zdradzałaś mnie z Dlanorem, Borysem, Pandą, Glauem, Shalvanem, Harelem, Chromym, Markiem, Nevrastem, Yuberem, Lią, Ranjirem, Marunosem, Morokiem...
Nie wymieniaj już dalej, tylko chodź <3 mam tu ciasto cytrynowe ^^
"To ten sok od Rudo, który otrzymał..."
OJ CHODŹ
Tu bestii rozpaliły się ślepia na czerwono. Merik pograżył się w transie, a potem ... potem poszedł w kierunku kreatury, która przez resztę jego życia robiła mu straszne rzeczy.
Merik... no, jego już nie ma. Część ludzi jest smutna.
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 - 1 = 5
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 1 = 2
Morale:
Panda (LR3) - 8 - 1 = 7
Mark - 9 - 1 = 8
Chromy - 9 - 2 = 7 + 4 = 11 - 1 = 8
Dlanor - 11 - 1 = 10
Merik - 11 - 2 = 9 >0 :(
Agon (LR4) - 7
Smutny Merik patrolował obóz, kiedy nagle...
Chodź do mnie kochanie ;3
Usłyszał Merik w głowie. Odparł jednak tylko: "zdradzałaś mnie z Dlanorem, Borysem, Pandą, Glauem, Shalvanem, Harelem, Chromym, Markiem, Nevrastem, Yuberem, Lią, Ranjirem, Marunosem, Morokiem...
Nie wymieniaj już dalej, tylko chodź <3 mam tu ciasto cytrynowe ^^
"To ten sok od Rudo, który otrzymał..."
OJ CHODŹ
Tu bestii rozpaliły się ślepia na czerwono. Merik pograżył się w transie, a potem ... potem poszedł w kierunku kreatury, która przez resztę jego życia robiła mu straszne rzeczy.
Merik... no, jego już nie ma. Część ludzi jest smutna.
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Zabrakło dowódcy. Ale życie musi toczyć się dalej.
Mark obejmuje dowództwo.
Ranni Agon i Panda - odpoczywaj
Chromy - rób deski
Dlanor - gotuj
Mark - poluj
Mark obejmuje dowództwo.
Ranni Agon i Panda - odpoczywaj
Chromy - rób deski
Dlanor - gotuj
Mark - poluj
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
Co ta Lia. Domaga się odpisów, a nie zauważyła, że się pomyliłem i pominęlibyśmy dzień dziewiąty?
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIEWIĄTY!
W pobliże obozu dociera karawana (czterech ludzi)!
- Aj waj! A co wy tu robicie goje! Zapoznajcie się z naszą ofertą!
Możliwe akcje:
- handluj (za skrzynię złota uzyskasz: 22-25 sztuk prochu, 2-3 alkoholu, 1-2 medykamentów, 8-10 kul armatnich)
- zaatakuj! (większa liczba materiałów niż za handel, wybierasz dowódcę grupy uderzeniowej i do trzech pomagierów)
Więc możesz jeszcze zmienić plany.
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIEWIĄTY!
W pobliże obozu dociera karawana (czterech ludzi)!
- Aj waj! A co wy tu robicie goje! Zapoznajcie się z naszą ofertą!
Możliwe akcje:
- handluj (za skrzynię złota uzyskasz: 22-25 sztuk prochu, 2-3 alkoholu, 1-2 medykamentów, 8-10 kul armatnich)
- zaatakuj! (większa liczba materiałów niż za handel, wybierasz dowódcę grupy uderzeniowej i do trzech pomagierów)
Więc możesz jeszcze zmienić plany.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
No, nie zauważyłam! I co z tego? Widocznie za bardzo wzrosło mi stężenie krwi w kawie, bywa.
Mała korekta planów nie zaszkodzi, skoro mamy karawanę.
Wszyscy rozeszli się do swoich zajęć. Chromy miał przygotować deski, ale skoro pojawiła się karawana, i to jeszcze oferująca alkohol, postanowił dokonać zakupów. W końcu praca nie zając, nie ucieknie, a możliwość nabycia życiodajnego płynu może nieprędko się zdarzyć.
Ranni Agon i Panda - odpoczywaj
Chromy - handluj
Dlanor - gotuj
Mark - poluj
Mała korekta planów nie zaszkodzi, skoro mamy karawanę.
Wszyscy rozeszli się do swoich zajęć. Chromy miał przygotować deski, ale skoro pojawiła się karawana, i to jeszcze oferująca alkohol, postanowił dokonać zakupów. W końcu praca nie zając, nie ucieknie, a możliwość nabycia życiodajnego płynu może nieprędko się zdarzyć.
Ranni Agon i Panda - odpoczywaj
Chromy - handluj
Dlanor - gotuj
Mark - poluj
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
Bez skrzyni musisz zapłacić 4 złota.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Jak to bez skrzyni? A co się stało z tą, którą miałam?
Ale niech będzie te cztery, jeśli już musi :(
Ale niech będzie te cztery, jeśli już musi :(
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
DZIEŃ DZIEWIĄTY
Skrzynia ze złotem została wymieniona za inny towar.
Agon odpoczywa, morale +1
Panda odpoczywa, morale +1
Chromy wymienia złoto - złoto - złoto - złoto na 24 prochu, 2 alkoholu, 2 medykamenty, 8 kul armatnich
Dlanor przyrządza porcji jadła 3
Mark przynosi z lasu jedzenia 4
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 4 + 24 = 28 - 1 = 27
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4 - 4 = 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 8
Deski (ciosane z drewna) - 9
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 8 = 13
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 5 + 4 = 9 - 3 = 6
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 3 = 3
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2 + 2 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1 + 2 = 3
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale:
Panda (LR2) - 7 + 1 = 8
Mark - 8
Chromy - 8
Dlanor - 10
Agon (LR3) - 7 + 1 = 8
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Skrzynia ze złotem została wymieniona za inny towar.
Agon odpoczywa, morale +1
Panda odpoczywa, morale +1
Chromy wymienia złoto - złoto - złoto - złoto na 24 prochu, 2 alkoholu, 2 medykamenty, 8 kul armatnich
Dlanor przyrządza porcji jadła 3
Mark przynosi z lasu jedzenia 4
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 4 + 24 = 28 - 1 = 27
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4 - 4 = 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 8
Deski (ciosane z drewna) - 9
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 8 = 13
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 5 + 4 = 9 - 3 = 6
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 3 = 3
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2 + 2 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1 + 2 = 3
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale:
Panda (LR2) - 7 + 1 = 8
Mark - 8
Chromy - 8
Dlanor - 10
Agon (LR3) - 7 + 1 = 8
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Kolejny wieczór. Wszyscy z niepokojem oczekują, co przyniesie kolejna noc.
Tymczasem:
Dlanor, Mark, Panda - `1 jedzenie gotowane każdy
Chromy - 1 alkohol
Agon - 1 jedzenie surowe
Dlanoe - warta
Pozostali - śpij/odpoczywaj
Jeśli można leczyć w nocy, to
Agon - 2 medykamenty
Panda - 1 medykamenty
Tymczasem:
Dlanor, Mark, Panda - `1 jedzenie gotowane każdy
Chromy - 1 alkohol
Agon - 1 jedzenie surowe
Dlanoe - warta
Pozostali - śpij/odpoczywaj
Jeśli można leczyć w nocy, to
Agon - 2 medykamenty
Panda - 1 medykamenty
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
NOC DZIEWIĄTA
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 - 1 = 5
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 3 - 3 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4 - 1 = 3
Medykamenty za dnia
Morale
Panda (LR2) - 8
Mark - 8 - 1 = 7
Chromy - 8 - 2 = 6 + 4 = 10
Dlanor - 10 - 2 = 8
Agon (LR3) - 8
Smutny Dlanor nie zauważył tej nocy niczego niepokojącego.
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 - 1 = 5
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 3 - 3 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4 - 1 = 3
Medykamenty za dnia
Morale
Panda (LR2) - 8
Mark - 8 - 1 = 7
Chromy - 8 - 2 = 6 + 4 = 10
Dlanor - 10 - 2 = 8
Agon (LR3) - 8
Smutny Dlanor nie zauważył tej nocy niczego niepokojącego.
ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Kończy się żywność, brakuje rąk do pracy, morale leci z każdym dniem. Jest źle, bardzo źle.
Mimo wszystko trzeba trwać na stanowisku, bronić przyjaciół przed naporem ZŁA.
Agon - medykamenty wg potrzeb do całkowitego wyleczenia
Panda - jeśli zostały jakieś medykamenty, to leczenie;jeśli nie - odpoczywaj
Chromy - rób deski
Dlanor - gotuj
Mark - poluj.
Mimo wszystko trzeba trwać na stanowisku, bronić przyjaciół przed naporem ZŁA.
Agon - medykamenty wg potrzeb do całkowitego wyleczenia
Panda - jeśli zostały jakieś medykamenty, to leczenie;jeśli nie - odpoczywaj
Chromy - rób deski
Dlanor - gotuj
Mark - poluj.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
DZIEŃ DZIESIĄTY
Agon przyjmuje 2 medykamenty i zdrowieje
Panda odpoczywa, morale +1
Chromy ciosa desek 3
Dlanor przyrządza porcji 5
Mark wraca z polowania z 3 sztukami żywności, -1 proch
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 27 - 1 = 26
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 8 - 1 = 7
Deski (ciosane z drewna) - 9 + 3 = 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 8 = 13
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 5 + 3 = 8 - 5 = 3
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 3 - 2 = 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (LR1) - 8 + 1 = 9
Mark - 7
Chromy - 10
Dlanor - 8
Agon - 8
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
NOC DZIESIĄTA?
O cholera...
https://www.youtube.com/watch?v=oX-qDh5opAM
Armia potworów znowu nadciągała!!!
Oddział szybko zebrał się na placu, aby opracować plan działania...
Siła bojowa wroga - 52
Możesz określić ile zamierzasz wykorzystać maksymalnie prochu/kul armatnich w bitwie
Armat naładowanych - 3, wg nowych reguł każda wystrzeli jedną kulę, która zada mniej/więcej obrażeń w zależności od kanoniera
Na czas oblężenia należy wybrać (jak wiadomo):
- dowódcę obrony fortu
- kanoniera
- strzelców (nie można ich wybrać więcej od maksymalnej ilości prochu)
Oblężenie nie musi trwać tylko jedną noc. Jeśli napastnicy nie otrzymują zbyt dużych strat, mogą kontynuować oblężenie za dnia...
Jedzenie i tak powinno się rozdać. Wart nie trzeba.
Agon przyjmuje 2 medykamenty i zdrowieje
Panda odpoczywa, morale +1
Chromy ciosa desek 3
Dlanor przyrządza porcji 5
Mark wraca z polowania z 3 sztukami żywności, -1 proch
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 27 - 1 = 26
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 8 - 1 = 7
Deski (ciosane z drewna) - 9 + 3 = 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 8 = 13
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 5 + 3 = 8 - 5 = 3
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 3 - 2 = 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (LR1) - 8 + 1 = 9
Mark - 7
Chromy - 10
Dlanor - 8
Agon - 8
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
NOC DZIESIĄTA?
O cholera...
https://www.youtube.com/watch?v=oX-qDh5opAM
Armia potworów znowu nadciągała!!!
Oddział szybko zebrał się na placu, aby opracować plan działania...
Siła bojowa wroga - 52
Możesz określić ile zamierzasz wykorzystać maksymalnie prochu/kul armatnich w bitwie
Armat naładowanych - 3, wg nowych reguł każda wystrzeli jedną kulę, która zada mniej/więcej obrażeń w zależności od kanoniera
Na czas oblężenia należy wybrać (jak wiadomo):
- dowódcę obrony fortu
- kanoniera
- strzelców (nie można ich wybrać więcej od maksymalnej ilości prochu)
Oblężenie nie musi trwać tylko jedną noc. Jeśli napastnicy nie otrzymują zbyt dużych strat, mogą kontynuować oblężenie za dnia...
Jedzenie i tak powinno się rozdać. Wart nie trzeba.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Kolejny atak potworów? Trochę tego jednak ostatnio za dużo, jak dla naszego silnie już przetrzebionego oddziału bohaterów :((
Dowodzenie w forcie objął Mark i on osobiście pokieruje obroną. Jako najlepszy żołnierz w oddziale pełni też funkcję kanoniera.
Wszyscy pozostali, lekko ranny Panda też, dostają broń w łapy i mają strzelać do wroga. Czy Agon to słyszał? STRZELAĆ DO POTWORÓW, a NIE DO SIEBIE CZY KOLEGÓW! AGON, ZROZUMIANO!?
Amunicję należy w miarę możliwości oszczędzać, ale w razie konieczności można zużyć całą, bo nie ma sensu ginąć zostawiając zapasy amunicji wrogowi.
Skoro rozkazy zostały wydane, to posilić się i na stanowiska!
Wszyscy, tradycyjnie z wyjątkiem Chromego, po `1 jedzenie gotowane.
Chromy, również tradycyjnie, `1 alkohol.
Dowodzenie w forcie objął Mark i on osobiście pokieruje obroną. Jako najlepszy żołnierz w oddziale pełni też funkcję kanoniera.
Wszyscy pozostali, lekko ranny Panda też, dostają broń w łapy i mają strzelać do wroga. Czy Agon to słyszał? STRZELAĆ DO POTWORÓW, a NIE DO SIEBIE CZY KOLEGÓW! AGON, ZROZUMIANO!?
Amunicję należy w miarę możliwości oszczędzać, ale w razie konieczności można zużyć całą, bo nie ma sensu ginąć zostawiając zapasy amunicji wrogowi.
Skoro rozkazy zostały wydane, to posilić się i na stanowiska!
Wszyscy, tradycyjnie z wyjątkiem Chromego, po `1 jedzenie gotowane.
Chromy, również tradycyjnie, `1 alkohol.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
Mark nie może pełnić dwóch funkcji jednocześnie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
Mark nie może pełnić dwóch funkcji jednocześnie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Ech, te braki kadrowe.
W takim razie kanonierem mianuję Dlanora i zobaczmy, co z tego wyjdzie.
W takim razie kanonierem mianuję Dlanora i zobaczmy, co z tego wyjdzie.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
NOC DZIESIĄTA
Przeciwnik oddał salwę z bombard i pokruszył palisadę (wciąż się trzyma)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 4-5
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -2 (50), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -2 (48), proch -3)
Agon robił co mógł, ale oddał niecelny strzał, trafiając w gniazdo jakichś leśnych ptaków.
Wróg szturmuje palisadę!
Panda został ukąszony przez wrogiego żołnierza w prawy pośladek (trucizna! Panda zginie za tur 3, potrzebnej surowicy:1, morale -1)
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (47), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -4 (43), proch -3)
Wróg szturmuje palisadę!
Chromy został trafiony włócznią w płuco (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
Agon został użądlony w język (trucizna! Agon zginie za tur 3, surowicy potrzeba: 2, morale -2)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -1 (42), proch -1)
NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 42
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 26 - 7 = 19
Kule armatnie (do nabicia armat) -13 - 2 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 1 = 2
Morale
Panda (LR1, T3) - 9 - 1 = 8
Mark - 7 - 1 = 6
Chromy (CR20%) - 10 -2 + 4 = 12 - 2 = 10
Dlanor - 8
Agon (T3) - 8 - 2 = 6
ZACZYNASZ DZIEŃ JEDENASTY
Niedostępne akcje: zwiad, polowanie, rąb drewno, kop fosę, zbieraj zioła.
Dodatkowe akcje:
- prześlizgnij się (opuść obóz po kryjomu, aby wykonać jedną z powyższych akcji, 30-60% szansy na wykrycie przez wroga)
- opatruj (10-20% szansy na wyleczenie, 40-60% szansy na zmniejszenie rany o turę)
- wyssij jad (10-20% szansy na wyleczenie, 40-60% szansy na przedłużenie życia)
- rozbierz obozowisko (za zmniejszenie dostępnych miejsc do spania o 1 zyskasz 1-2 bele drewna, 5-7 desek)
Oblegający proponują turę odpoczynku i ignorowania obrońców za wydanie im jednego z obrońców.
PAMIĘTAJ, ŻE MOŻESZ KOGOŚ UJEBAĆ I ZJEŚĆ
Przeciwnik oddał salwę z bombard i pokruszył palisadę (wciąż się trzyma)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 4-5
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -2 (50), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -2 (48), proch -3)
Agon robił co mógł, ale oddał niecelny strzał, trafiając w gniazdo jakichś leśnych ptaków.
Wróg szturmuje palisadę!
Panda został ukąszony przez wrogiego żołnierza w prawy pośladek (trucizna! Panda zginie za tur 3, potrzebnej surowicy:1, morale -1)
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (47), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -4 (43), proch -3)
Wróg szturmuje palisadę!
Chromy został trafiony włócznią w płuco (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
Agon został użądlony w język (trucizna! Agon zginie za tur 3, surowicy potrzeba: 2, morale -2)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -1 (42), proch -1)
NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 42
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 26 - 7 = 19
Kule armatnie (do nabicia armat) -13 - 2 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 1 = 2
Morale
Panda (LR1, T3) - 9 - 1 = 8
Mark - 7 - 1 = 6
Chromy (CR20%) - 10 -2 + 4 = 12 - 2 = 10
Dlanor - 8
Agon (T3) - 8 - 2 = 6
ZACZYNASZ DZIEŃ JEDENASTY
Niedostępne akcje: zwiad, polowanie, rąb drewno, kop fosę, zbieraj zioła.
Dodatkowe akcje:
- prześlizgnij się (opuść obóz po kryjomu, aby wykonać jedną z powyższych akcji, 30-60% szansy na wykrycie przez wroga)
- opatruj (10-20% szansy na wyleczenie, 40-60% szansy na zmniejszenie rany o turę)
- wyssij jad (10-20% szansy na wyleczenie, 40-60% szansy na przedłużenie życia)
- rozbierz obozowisko (za zmniejszenie dostępnych miejsc do spania o 1 zyskasz 1-2 bele drewna, 5-7 desek)
Oblegający proponują turę odpoczynku i ignorowania obrońców za wydanie im jednego z obrońców.
PAMIĘTAJ, ŻE MOŻESZ KOGOŚ UJEBAĆ I ZJEŚĆ
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Sytuacja jest ciężka, ale się nie poddamy. Nie oddamy też naszych na pastwę potworom.
Agon - 2 surowica
Chromy - zdechlak nie nadaje się do niczego ODPOCZYWAJ
Dlanor - wyssij jad Pandzie
Mark - opatruj Chromego
Panda - `1 surowica
Nie pisałeś o naprawie palisady, więc zakładam, że naprawiać nic na razie nie trzeba.
Edit
Agon - 2 surowica
Chromy - zdechlak nie nadaje się do niczego ODPOCZYWAJ
Dlanor - wyssij jad Pandzie
Mark - opatruj Chromego
Panda - `1 surowica
Nie pisałeś o naprawie palisady, więc zakładam, że naprawiać nic na razie nie trzeba.
Edit
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
DZIEŃ JEDENASTY
Agon pochłania 2 sztuki surowicy i zdrowieje
Chromy odpoczywa, morale +1
Dlanor wysysa Pandzie jad z pośladków, ale nie udało mu się
Markowi udało się opatrzyć Chromego (!)
Panda pobiera surowicę i zdrowieje
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 11
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 3
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3 - 3 = 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (LR1, T3) - 8
Mark - 6
Chromy - 10 + 1 = 11
Dlanor - 8
Agon - 6
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Ponownie przydzielasz racje (no, cóż...) i przydzielasz funkcje dowódca/kanonier/strzelcy.
Agon pochłania 2 sztuki surowicy i zdrowieje
Chromy odpoczywa, morale +1
Dlanor wysysa Pandzie jad z pośladków, ale nie udało mu się
Markowi udało się opatrzyć Chromego (!)
Panda pobiera surowicę i zdrowieje
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 11
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 3
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3 - 3 = 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (LR1, T3) - 8
Mark - 6
Chromy - 10 + 1 = 11
Dlanor - 8
Agon - 6
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Ponownie przydzielasz racje (no, cóż...) i przydzielasz funkcje dowódca/kanonier/strzelcy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Spoiler
Pokaż
Wróciłam!! znowu będę mogła Cię gnębić ;p
Agon, Dlanor, Panda - po 1 żywność surowa (bo inszej brakło)
Chromy, Mark - po 1 alkohol
I takim oto sposobem wszelkie zapasy się skończyły, ale co ta, - nie oddamy ich przynajmniej wrogowi!
Przydziały przy obronie pozostają bez zmian:
Mark - dowódca
Dlanor - kanonier
Wszyscy pozostali, zdolni do noszenia broni - strzelcy
Amunicję używać wg potrzeb, ale nie marnować bez potrzeby.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
NOC JEDENASTA
Przeciwnik oddał salwę z bombard i uszkodził palisadę! Wróg będzie próbował się tędy przedrzeć! (można naprawić za pomocą 5 desek, jeśli nie, trzeba będzie wystawić straż w tym miejscu, która może zatrzymać wroga, w przypadku wygranej bitwy dziura magicznie się załata)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 3
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (39), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (36), proch -3)
Agon odstrzelił sobie lewą stopę (lekka rana na 2 tury, medykamentów potrzeba 2, morale -2)
Wróg szturmuje palisadę!
Panda został ukąszony przez wrogiego żołnierza w lewy pośladek (trucizna! Panda zginie za tur 3, potrzebnej surowicy:1, morale -1)
Chromy został trafiony włócznią w drugie już płuco (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
(xD)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (33), proch -3)
Agon spadł z palisady, obił kość ogonową, a kolbą muszkietu złamał nos (lekka rana na 2 tury, morale -1, medykamentów byłoby trzeba 1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -1 (32), proch -1)
NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 32
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19 - 7 = 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 11 - 1 = 10
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 3 - 3 = 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2 - 2 = 0
Morale
Panda (LR0, T3) - 8 - 1 = 7 - 1 = 6
Mark - 6 - 2 = 4 + 2 = 6
Chromy (CR20%) - 11 - 2 = 9 + 4 = 13 - 2 = 11
Dlanor - 8 - 2 = 6
Agon (LR2, LR2) - 6 - 2 = 4 - 1 = 3
ZACZYNASZ DZIEŃ DWUNASTY
Przeciwnik oddał salwę z bombard i uszkodził palisadę! Wróg będzie próbował się tędy przedrzeć! (można naprawić za pomocą 5 desek, jeśli nie, trzeba będzie wystawić straż w tym miejscu, która może zatrzymać wroga, w przypadku wygranej bitwy dziura magicznie się załata)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 3
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (39), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (36), proch -3)
Agon odstrzelił sobie lewą stopę (lekka rana na 2 tury, medykamentów potrzeba 2, morale -2)
Wróg szturmuje palisadę!
Panda został ukąszony przez wrogiego żołnierza w lewy pośladek (trucizna! Panda zginie za tur 3, potrzebnej surowicy:1, morale -1)
Chromy został trafiony włócznią w drugie już płuco (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
(xD)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (33), proch -3)
Agon spadł z palisady, obił kość ogonową, a kolbą muszkietu złamał nos (lekka rana na 2 tury, morale -1, medykamentów byłoby trzeba 1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -1 (32), proch -1)
NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 32
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19 - 7 = 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 11 - 1 = 10
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 3 - 3 = 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2 - 2 = 0
Morale
Panda (LR0, T3) - 8 - 1 = 7 - 1 = 6
Mark - 6 - 2 = 4 + 2 = 6
Chromy (CR20%) - 11 - 2 = 9 + 4 = 13 - 2 = 11
Dlanor - 8 - 2 = 6
Agon (LR2, LR2) - 6 - 2 = 4 - 1 = 3
ZACZYNASZ DZIEŃ DWUNASTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Sytuacja jest tragiczna. Nie mamy jedzenia i leków, wróg ma przewagę liczebną. Ale NIE PODDAMY SIĘ! BĘDZIEMY WALCZYĆ DO KOŃCA! ZA HONOR, ZA PRZYJAŹŃ! ZGINIEMY ZA WOLNOŚĆ KRAINY CZARODZIEJEK!
Chromy - 1 medykamenty. Co prawda oddanie Chromemu ostatniej porcji leków większego sensu nie ma, bo i tak pewnie zejdzie z tego świata, ale co tam. Przynajmniej nie dostaną się w ręce wroga.
Panda - odpoczywaj. Może trucizna wolniej będzie się rozchodzić po organizmie i jeszcze najbliższą noc przeżyje, w obronie pomoże
Agon, Dlanor - napraw palisadę
Mark - nabij armaty.
Chromy - 1 medykamenty. Co prawda oddanie Chromemu ostatniej porcji leków większego sensu nie ma, bo i tak pewnie zejdzie z tego świata, ale co tam. Przynajmniej nie dostaną się w ręce wroga.
Panda - odpoczywaj. Może trucizna wolniej będzie się rozchodzić po organizmie i jeszcze najbliższą noc przeżyje, w obronie pomoże
Agon, Dlanor - napraw palisadę
Mark - nabij armaty.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
DZIEŃ DWUNASTY
Chromy potrzebuje dwóch medykamentów, widząc tylko jeden, schował go pod łóżko i odpoczywał, morale +1
Panda odpoczywa, morale +1
Agon naprawia palisadę (2/5)
Dlanor naprawia palisadę (5/5)
Mark nabija armatę
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 12
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 12 - 5 = 7
Kule armatnie (do nabicia armat) - 10
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (LR0, T3) - 6 + 1 = 7
Mark - 6
Chromy (CR20%) - 11 + 1 = 12
Dlanor - 6
Agon (LR2, LR2) - 3
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Chromy potrzebuje dwóch medykamentów, widząc tylko jeden, schował go pod łóżko i odpoczywał, morale +1
Panda odpoczywa, morale +1
Agon naprawia palisadę (2/5)
Dlanor naprawia palisadę (5/5)
Mark nabija armatę
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 12
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 12 - 5 = 7
Kule armatnie (do nabicia armat) - 10
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (LR0, T3) - 6 + 1 = 7
Mark - 6
Chromy (CR20%) - 11 + 1 = 12
Dlanor - 6
Agon (LR2, LR2) - 3
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Zapasy się skończyły, więc i nie było co dzielić. Głodni obrońcy oczekiwali na wydarzenia nadchodzące wraz z nastaniem ciemności.
Mark - dowódca
Dlanor - kanonier
Wszyscy pozostali zdolni do działania - strzelcy
Proch oszczędzać w miarę możliwości, ale dopuszczalne jest zużycie całego zapasu w razie konieczności.
Mark - dowódca
Dlanor - kanonier
Wszyscy pozostali zdolni do działania - strzelcy
Proch oszczędzać w miarę możliwości, ale dopuszczalne jest zużycie całego zapasu w razie konieczności.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
NOC TRZYNASTA
Przeciwnik oddał salwę z bombard, ale naprawiona palisada wytrzymała ostrzał.
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 2
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (29), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (26), proch -3)
Agon robił co mógł, ale przestrzelił i zabił jakiegoś niewinnego dzięcioła.
Wróg szturmuje palisadę!
Biedny Chromy - mimo śmiertelnej rany wziął udział w obronie, walczył o swych przyjaciół... niestety, wrogi pocisk urwał mu nogę (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
Dlanorowi z kolei pocisk urwał obie nogi, sierżant jest w bardzo ciężkim stanie (ciężka rana, szansa na zgon -35% każdej tury i rośnie, potrzebnych medykamentów 2, morale -3, nie można podejmować działań w tym stanie)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -2 (24), proch -1)
NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 24
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 12 - 4 = 8
Kule armatnie (do nabicia armat) - 10 - 1 = 9
Morale
Panda (T2) - 7 - 2 = 5
Mark - 6 - 2 = 4 - 1 = 3
Chromy (CR40%) - 12 - 2 = 10 - 3 = 7 - 2 = 5
Dlanor(CR35%+) - 6 - 4 = 2 - 3 = -1
Agon (LR1, LR1) - 3 - 1 = 2
ZACZYNASZ DZIEŃ CZTERNASTY
Przeciwnik oddał salwę z bombard, ale naprawiona palisada wytrzymała ostrzał.
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 2
Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (29), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (26), proch -3)
Agon robił co mógł, ale przestrzelił i zabił jakiegoś niewinnego dzięcioła.
Wróg szturmuje palisadę!
Biedny Chromy - mimo śmiertelnej rany wziął udział w obronie, walczył o swych przyjaciół... niestety, wrogi pocisk urwał mu nogę (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
Dlanorowi z kolei pocisk urwał obie nogi, sierżant jest w bardzo ciężkim stanie (ciężka rana, szansa na zgon -35% każdej tury i rośnie, potrzebnych medykamentów 2, morale -3, nie można podejmować działań w tym stanie)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -2 (24), proch -1)
NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 24
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 12 - 4 = 8
Kule armatnie (do nabicia armat) - 10 - 1 = 9
Morale
Panda (T2) - 7 - 2 = 5
Mark - 6 - 2 = 4 - 1 = 3
Chromy (CR40%) - 12 - 2 = 10 - 3 = 7 - 2 = 5
Dlanor(CR35%+) - 6 - 4 = 2 - 3 = -1
Agon (LR1, LR1) - 3 - 1 = 2
ZACZYNASZ DZIEŃ CZTERNASTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Liadan
- Posty: 1018
- Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
- Tytuł: Matka Gąska
Re: Border Lands - Lia
Z dziennika Marka:
"Sytuacja jest tragiczna. Nie mamy żywności ani leków, pozostało już tylko trzech ludzi zdolnych do walki. Kończy się nam amunicja. Bez jakiegoś wsparcia z zewnątrz nie mamy szans na przetrwanie. Zdrowi mogliby co prawda spróbować przemknąć się chyłkiem przez linie wroga, ale w ten sposób skazalibyśmy naszych towarzyszy na śmierć w paszczach potworów, a na to nie możemy pozwolić. W takim razie pozostaje nam tylko modlić się o cud..."
Tymczasem trwają przygotowania do nocnej walki. Może jeszcze uda się przetrwać kolejną dobę?
Mark, Panda - ładuj armaty
Agon - twórz medykamenty
Chromy, Dlanor - módl się o cud/odpoczywaj (bo i tak nic innego robić nie mogą)
"Sytuacja jest tragiczna. Nie mamy żywności ani leków, pozostało już tylko trzech ludzi zdolnych do walki. Kończy się nam amunicja. Bez jakiegoś wsparcia z zewnątrz nie mamy szans na przetrwanie. Zdrowi mogliby co prawda spróbować przemknąć się chyłkiem przez linie wroga, ale w ten sposób skazalibyśmy naszych towarzyszy na śmierć w paszczach potworów, a na to nie możemy pozwolić. W takim razie pozostaje nam tylko modlić się o cud..."
Tymczasem trwają przygotowania do nocnej walki. Może jeszcze uda się przetrwać kolejną dobę?
Mark, Panda - ładuj armaty
Agon - twórz medykamenty
Chromy, Dlanor - módl się o cud/odpoczywaj (bo i tak nic innego robić nie mogą)
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Border Lands - Lia
DZIEŃ CZTERNASTY
Przyszła odpowiedź z Berli... Grani:
"6 kompania wykona swój obowiązek i będzie bronić się do ostatniego żołnierza."
Mark otrzymał awans na feldmarszałka. Feldmarszałek nigdy nie złożył broni...
Mark załadował armatę
Panda załadował armatę
Agon tworzy 2 medykamenty z 3 ziół
Dlanor ateusz nie chciał modlić się o cud i wobec tego nie dożył następnego dnia... część załogi jest smutna
Chromy przeżył, bo się modlił.
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 8
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 7
Kule armatnie (do nabicia armat) - 9
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1 + 2 = 3
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8 - 3 = 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (T2) - 5
Mark - 3 - 1 = 2
Chromy (CR40%) - 5 - 1 = 4 + 1 = 5
Agon (LR1, LR1) - 2
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Przyszła odpowiedź z Berli... Grani:
"6 kompania wykona swój obowiązek i będzie bronić się do ostatniego żołnierza."
Mark otrzymał awans na feldmarszałka. Feldmarszałek nigdy nie złożył broni...
Mark załadował armatę
Panda załadował armatę
Agon tworzy 2 medykamenty z 3 ziół
Dlanor ateusz nie chciał modlić się o cud i wobec tego nie dożył następnego dnia... część załogi jest smutna
Chromy przeżył, bo się modlił.
Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 8
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 7
Kule armatnie (do nabicia armat) - 9
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1 + 2 = 3
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8 - 3 = 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0
Morale
Panda (T2) - 5
Mark - 3 - 1 = 2
Chromy (CR40%) - 5 - 1 = 4 + 1 = 5
Agon (LR1, LR1) - 2
Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.