Border Lands - Lia

Survivalowa turowa sesja zainspirowana łagodną, tęczową grą komputerową.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC SIÓDMA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 12 - 6 = 6

Morale:
Panda - 12 - 1 = 11 - 1 = 10
Mark - 11 - 1 - 1 = 9
Chromy - 14 - 2 - 3 = 9
Dlanor - 13 - 2 = 11
Merik - 12 - 1 = 11
Agon - 9

Panda nie zauważył niczego niepokojącego tej nocy.

ZACZYNASZ DZIEŃ ÓSMY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Przynajmniej ta noc minęła spokojnie. Pokrzepiwszy nieco nadwątlone siły snem, nasi bohaterowie rozpoczęli kolejny mozolny dzień:
Agon - zbieraj zioła (skoro ta oferma sama zużyła prawie cały zapas, to niech go teraz uzupełni)
Chromy - rąb drzewo
Dlanor - gotuj
Mark, Panda - poluj
Merik - rób deski
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ ÓSMY

Zamiast wrócić z ziołami, Agon wraca z kolejnymi guzami... coś wyrwało mu żuchwę i pogruchotało mu kości. Agon twierdzi, że to... wiadomo kto... (lekka rana 4 tury, medykamentów potrzebnych aby zniwelować 2, morale -2)
Chromy wraca z drewnem 3
Dlanor gotuje porcji 4
Mark przynosi z lasu 4 porcje żywności, proch -1
Panda został napadnięty przez "dddemmmmoma m mmiemła mommmem", który wyrwał mu język i złamał rękę (lekka rana na 3 tury, morale -2, medykamentów potrzebnych 2), proch - 1
Merik ciosa desek 4

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 6 - 2 = 4
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 6 + 3 = 9 - 1 = 8
Deski (ciosane z drewna) - 5 + 4 = 9
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 + 4 = 10 - 4 = 6
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale:
Panda (LR3) - 10 - 2 = 8
Mark - 9
Chromy - 9
Dlanor - 11
Merik - 11
Agon (LR4) - 9 - 2 = 7

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Robi się coraz bardziej niebezpiecznie. Zaczyna nam brakować medykamentów. Trudno, dziś nic już nie wymyślimy. A więc pora rozdzielić resztki zapasów i udać się na odpoczynek.

Agon - jedzenie surowe `1
Chromy - alkohol `1
pozostali jedzenie gotowane, każdy po `1

Merik - warta
Pozostali - śpij/odpoczywaj
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC ÓSMA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 - 1 = 5
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 1 = 2

Morale:
Panda (LR3) - 8 - 1 = 7
Mark - 9 - 1 = 8
Chromy - 9 - 2 = 7 + 4 = 11 - 1 = 8
Dlanor - 11 - 1 = 10
Merik - 11 - 2 = 9 >0 :(
Agon (LR4) - 7

Smutny Merik patrolował obóz, kiedy nagle...

Obrazek

Chodź do mnie kochanie ;3
Usłyszał Merik w głowie. Odparł jednak tylko: "zdradzałaś mnie z Dlanorem, Borysem, Pandą, Glauem, Shalvanem, Harelem, Chromym, Markiem, Nevrastem, Yuberem, Lią, Ranjirem, Marunosem, Morokiem...
Nie wymieniaj już dalej, tylko chodź <3 mam tu ciasto cytrynowe ^^
"To ten sok od Rudo, który otrzymał..."
OJ CHODŹ
Tu bestii rozpaliły się ślepia na czerwono. Merik pograżył się w transie, a potem ... potem poszedł w kierunku kreatury, która przez resztę jego życia robiła mu straszne rzeczy.

Merik... no, jego już nie ma. Część ludzi jest smutna.

ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Zabrakło dowódcy. Ale życie musi toczyć się dalej.
Mark obejmuje dowództwo.

Ranni Agon i Panda - odpoczywaj
Chromy - rób deski
Dlanor - gotuj
Mark - poluj
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Co ta Lia. Domaga się odpisów, a nie zauważyła, że się pomyliłem i pominęlibyśmy dzień dziewiąty?

ZACZYNASZ DZIEŃ DZIEWIĄTY!
W pobliże obozu dociera karawana (czterech ludzi)!
- Aj waj! A co wy tu robicie goje! Zapoznajcie się z naszą ofertą!
Możliwe akcje:
- handluj (za skrzynię złota uzyskasz: 22-25 sztuk prochu, 2-3 alkoholu, 1-2 medykamentów, 8-10 kul armatnich)
- zaatakuj! (większa liczba materiałów niż za handel, wybierasz dowódcę grupy uderzeniowej i do trzech pomagierów)

Więc możesz jeszcze zmienić plany.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

No, nie zauważyłam! I co z tego? Widocznie za bardzo wzrosło mi stężenie krwi w kawie, bywa.

Mała korekta planów nie zaszkodzi, skoro mamy karawanę.
Wszyscy rozeszli się do swoich zajęć. Chromy miał przygotować deski, ale skoro pojawiła się karawana, i to jeszcze oferująca alkohol, postanowił dokonać zakupów. W końcu praca nie zając, nie ucieknie, a możliwość nabycia życiodajnego płynu może nieprędko się zdarzyć.

Ranni Agon i Panda - odpoczywaj
Chromy - handluj
Dlanor - gotuj
Mark - poluj
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Bez skrzyni musisz zapłacić 4 złota.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Jak to bez skrzyni? A co się stało z tą, którą miałam?
Ale niech będzie te cztery, jeśli już musi :(
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ DZIEWIĄTY

Skrzynia ze złotem została wymieniona za inny towar.

Agon odpoczywa, morale +1
Panda odpoczywa, morale +1
Chromy wymienia złoto - złoto - złoto - złoto na 24 prochu, 2 alkoholu, 2 medykamenty, 8 kul armatnich
Dlanor przyrządza porcji jadła 3
Mark przynosi z lasu jedzenia 4

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 4 + 24 = 28 - 1 = 27
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4 - 4 = 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 8
Deski (ciosane z drewna) - 9
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 8 = 13
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 5 + 4 = 9 - 3 = 6
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 3 = 3
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2 + 2 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1 + 2 = 3
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale:
Panda (LR2) - 7 + 1 = 8
Mark - 8
Chromy - 8
Dlanor - 10
Agon (LR3) - 7 + 1 = 8

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Kolejny wieczór. Wszyscy z niepokojem oczekują, co przyniesie kolejna noc.
Tymczasem:
Dlanor, Mark, Panda - `1 jedzenie gotowane każdy
Chromy - 1 alkohol
Agon - 1 jedzenie surowe

Dlanoe - warta
Pozostali - śpij/odpoczywaj

Jeśli można leczyć w nocy, to
Agon - 2 medykamenty
Panda - 1 medykamenty
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC DZIEWIĄTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 6 - 1 = 5
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 3 - 3 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4 - 1 = 3

Medykamenty za dnia

Morale
Panda (LR2) - 8
Mark - 8 - 1 = 7
Chromy - 8 - 2 = 6 + 4 = 10
Dlanor - 10 - 2 = 8
Agon (LR3) - 8

Smutny Dlanor nie zauważył tej nocy niczego niepokojącego.

ZACZYNASZ DZIEŃ DZIESIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Kończy się żywność, brakuje rąk do pracy, morale leci z każdym dniem. Jest źle, bardzo źle.
Mimo wszystko trzeba trwać na stanowisku, bronić przyjaciół przed naporem ZŁA.

Agon - medykamenty wg potrzeb do całkowitego wyleczenia
Panda - jeśli zostały jakieś medykamenty, to leczenie;jeśli nie - odpoczywaj

Chromy - rób deski
Dlanor - gotuj
Mark - poluj.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ DZIESIĄTY

Agon przyjmuje 2 medykamenty i zdrowieje
Panda odpoczywa, morale +1
Chromy ciosa desek 3
Dlanor przyrządza porcji 5
Mark wraca z polowania z 3 sztukami żywności, -1 proch

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 27 - 1 = 26
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 8 - 1 = 7
Deski (ciosane z drewna) - 9 + 3 = 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 8 = 13
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 5 + 3 = 8 - 5 = 3
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 3 - 2 = 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale
Panda (LR1) - 8 + 1 = 9
Mark - 7
Chromy - 10
Dlanor - 8
Agon - 8

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

NOC DZIESIĄTA?
O cholera...
https://www.youtube.com/watch?v=oX-qDh5opAM
Armia potworów znowu nadciągała!!!

Oddział szybko zebrał się na placu, aby opracować plan działania...
Siła bojowa wroga - 52
Możesz określić ile zamierzasz wykorzystać maksymalnie prochu/kul armatnich w bitwie
Armat naładowanych - 3, wg nowych reguł każda wystrzeli jedną kulę, która zada mniej/więcej obrażeń w zależności od kanoniera

Na czas oblężenia należy wybrać (jak wiadomo):
- dowódcę obrony fortu
- kanoniera
- strzelców (nie można ich wybrać więcej od maksymalnej ilości prochu)

Oblężenie nie musi trwać tylko jedną noc. Jeśli napastnicy nie otrzymują zbyt dużych strat, mogą kontynuować oblężenie za dnia...
Jedzenie i tak powinno się rozdać. Wart nie trzeba.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Kolejny atak potworów? Trochę tego jednak ostatnio za dużo, jak dla naszego silnie już przetrzebionego oddziału bohaterów :((

Dowodzenie w forcie objął Mark i on osobiście pokieruje obroną. Jako najlepszy żołnierz w oddziale pełni też funkcję kanoniera.
Wszyscy pozostali, lekko ranny Panda też, dostają broń w łapy i mają strzelać do wroga. Czy Agon to słyszał? STRZELAĆ DO POTWORÓW, a NIE DO SIEBIE CZY KOLEGÓW! AGON, ZROZUMIANO!?
Amunicję należy w miarę możliwości oszczędzać, ale w razie konieczności można zużyć całą, bo nie ma sensu ginąć zostawiając zapasy amunicji wrogowi.

Skoro rozkazy zostały wydane, to posilić się i na stanowiska!
Wszyscy, tradycyjnie z wyjątkiem Chromego, po `1 jedzenie gotowane.
Chromy, również tradycyjnie, `1 alkohol.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Mark nie może pełnić dwóch funkcji jednocześnie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Mark nie może pełnić dwóch funkcji jednocześnie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Ech, te braki kadrowe.
W takim razie kanonierem mianuję Dlanora i zobaczmy, co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC DZIESIĄTA

Przeciwnik oddał salwę z bombard i pokruszył palisadę (wciąż się trzyma)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 4-5

Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -2 (50), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -2 (48), proch -3)
Agon robił co mógł, ale oddał niecelny strzał, trafiając w gniazdo jakichś leśnych ptaków.
Wróg szturmuje palisadę!
Panda został ukąszony przez wrogiego żołnierza w prawy pośladek (trucizna! Panda zginie za tur 3, potrzebnej surowicy:1, morale -1)

Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (47), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -4 (43), proch -3)
Wróg szturmuje palisadę!
Chromy został trafiony włócznią w płuco (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
Agon został użądlony w język (trucizna! Agon zginie za tur 3, surowicy potrzeba: 2, morale -2)

Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -1 (42), proch -1)

NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 42

Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 26 - 7 = 19
Kule armatnie (do nabicia armat) -13 - 2 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 1 = 2

Morale
Panda (LR1, T3) - 9 - 1 = 8
Mark - 7 - 1 = 6
Chromy (CR20%) - 10 -2 + 4 = 12 - 2 = 10
Dlanor - 8
Agon (T3) - 8 - 2 = 6

ZACZYNASZ DZIEŃ JEDENASTY

Niedostępne akcje: zwiad, polowanie, rąb drewno, kop fosę, zbieraj zioła.
Dodatkowe akcje:
- prześlizgnij się (opuść obóz po kryjomu, aby wykonać jedną z powyższych akcji, 30-60% szansy na wykrycie przez wroga)
- opatruj (10-20% szansy na wyleczenie, 40-60% szansy na zmniejszenie rany o turę)
- wyssij jad (10-20% szansy na wyleczenie, 40-60% szansy na przedłużenie życia)
- rozbierz obozowisko (za zmniejszenie dostępnych miejsc do spania o 1 zyskasz 1-2 bele drewna, 5-7 desek)
Oblegający proponują turę odpoczynku i ignorowania obrońców za wydanie im jednego z obrońców.

PAMIĘTAJ, ŻE MOŻESZ KOGOŚ UJEBAĆ I ZJEŚĆ
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Sytuacja jest ciężka, ale się nie poddamy. Nie oddamy też naszych na pastwę potworom.

Agon - 2 surowica
Chromy - zdechlak nie nadaje się do niczego ODPOCZYWAJ
Dlanor - wyssij jad Pandzie
Mark - opatruj Chromego
Panda - `1 surowica

Nie pisałeś o naprawie palisady, więc zakładam, że naprawiać nic na razie nie trzeba.


Edit
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ JEDENASTY

Agon pochłania 2 sztuki surowicy i zdrowieje
Chromy odpoczywa, morale +1
Dlanor wysysa Pandzie jad z pośladków, ale nie udało mu się
Markowi udało się opatrzyć Chromego (!)
Panda pobiera surowicę i zdrowieje

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 11
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 3
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 3 - 3 = 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale
Panda (LR1, T3) - 8
Mark - 6
Chromy - 10 + 1 = 11
Dlanor - 8
Agon - 6

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Ponownie przydzielasz racje (no, cóż...) i przydzielasz funkcje dowódca/kanonier/strzelcy.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Spoiler
Pokaż
Wróciłam!! znowu będę mogła Cię gnębić ;p
Sytuacja powoli staje się tragiczna. Mimo to nasi bohaterowie nie poddają się.

Agon, Dlanor, Panda - po 1 żywność surowa (bo inszej brakło)
Chromy, Mark - po 1 alkohol
I takim oto sposobem wszelkie zapasy się skończyły, ale co ta, - nie oddamy ich przynajmniej wrogowi!

Przydziały przy obronie pozostają bez zmian:
Mark - dowódca
Dlanor - kanonier
Wszyscy pozostali, zdolni do noszenia broni - strzelcy
Amunicję używać wg potrzeb, ale nie marnować bez potrzeby.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC JEDENASTA

Przeciwnik oddał salwę z bombard i uszkodził palisadę! Wróg będzie próbował się tędy przedrzeć! (można naprawić za pomocą 5 desek, jeśli nie, trzeba będzie wystawić straż w tym miejscu, która może zatrzymać wroga, w przypadku wygranej bitwy dziura magicznie się załata)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 3

Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (39), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (36), proch -3)
Agon odstrzelił sobie lewą stopę (lekka rana na 2 tury, medykamentów potrzeba 2, morale -2)
Wróg szturmuje palisadę!
Panda został ukąszony przez wrogiego żołnierza w lewy pośladek (trucizna! Panda zginie za tur 3, potrzebnej surowicy:1, morale -1)
Chromy został trafiony włócznią w drugie już płuco (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
(xD)

Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (33), proch -3)
Agon spadł z palisady, obił kość ogonową, a kolbą muszkietu złamał nos (lekka rana na 2 tury, morale -1, medykamentów byłoby trzeba 1)

Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -1 (32), proch -1)

NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 32

Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19 - 7 = 12
Kule armatnie (do nabicia armat) - 11 - 1 = 10
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 3 - 3 = 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 2 - 2 = 0

Morale
Panda (LR0, T3) - 8 - 1 = 7 - 1 = 6
Mark - 6 - 2 = 4 + 2 = 6
Chromy (CR20%) - 11 - 2 = 9 + 4 = 13 - 2 = 11
Dlanor - 8 - 2 = 6
Agon (LR2, LR2) - 6 - 2 = 4 - 1 = 3

ZACZYNASZ DZIEŃ DWUNASTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Sytuacja jest tragiczna. Nie mamy jedzenia i leków, wróg ma przewagę liczebną. Ale NIE PODDAMY SIĘ! BĘDZIEMY WALCZYĆ DO KOŃCA! ZA HONOR, ZA PRZYJAŹŃ! ZGINIEMY ZA WOLNOŚĆ KRAINY CZARODZIEJEK!

Chromy - 1 medykamenty. Co prawda oddanie Chromemu ostatniej porcji leków większego sensu nie ma, bo i tak pewnie zejdzie z tego świata, ale co tam. Przynajmniej nie dostaną się w ręce wroga.
Panda - odpoczywaj. Może trucizna wolniej będzie się rozchodzić po organizmie i jeszcze najbliższą noc przeżyje, w obronie pomoże
Agon, Dlanor - napraw palisadę
Mark - nabij armaty.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ DWUNASTY

Chromy potrzebuje dwóch medykamentów, widząc tylko jeden, schował go pod łóżko i odpoczywał, morale +1
Panda odpoczywa, morale +1
Agon naprawia palisadę (2/5)
Dlanor naprawia palisadę (5/5)
Mark nabija armatę

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 12
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 12 - 5 = 7
Kule armatnie (do nabicia armat) - 10
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale
Panda (LR0, T3) - 6 + 1 = 7
Mark - 6
Chromy (CR20%) - 11 + 1 = 12
Dlanor - 6
Agon (LR2, LR2) - 3

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Zapasy się skończyły, więc i nie było co dzielić. Głodni obrońcy oczekiwali na wydarzenia nadchodzące wraz z nastaniem ciemności.

Mark - dowódca
Dlanor - kanonier
Wszyscy pozostali zdolni do działania - strzelcy
Proch oszczędzać w miarę możliwości, ale dopuszczalne jest zużycie całego zapasu w razie konieczności.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC TRZYNASTA

Przeciwnik oddał salwę z bombard, ale naprawiona palisada wytrzymała ostrzał.
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 2

Dlanor oddaje salwę z armaty (siła bojowa wroga -3 (29), kule armatnie -1)
Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -3 (26), proch -3)
Agon robił co mógł, ale przestrzelił i zabił jakiegoś niewinnego dzięcioła.
Wróg szturmuje palisadę!
Biedny Chromy - mimo śmiertelnej rany wziął udział w obronie, walczył o swych przyjaciół... niestety, wrogi pocisk urwał mu nogę (ciężka rana, szansa na zgon -20% każdej tury, potrzebnych medykamentów -2, morale -2, nie można podejmować działań w tym stanie)
Dlanorowi z kolei pocisk urwał obie nogi, sierżant jest w bardzo ciężkim stanie (ciężka rana, szansa na zgon -35% każdej tury i rośnie, potrzebnych medykamentów 2, morale -3, nie można podejmować działań w tym stanie)

Obrońcy oddają salwy z muszkietów (siła bojowa wroga -2 (24), proch -1)

NIE UDAŁO SIĘ ODEPRZEĆ WROGA!
Jego pozostała siła bojowa to: 24

Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 12 - 4 = 8
Kule armatnie (do nabicia armat) - 10 - 1 = 9

Morale
Panda (T2) - 7 - 2 = 5
Mark - 6 - 2 = 4 - 1 = 3
Chromy (CR40%) - 12 - 2 = 10 - 3 = 7 - 2 = 5
Dlanor(CR35%+) - 6 - 4 = 2 - 3 = -1
Agon (LR1, LR1) - 3 - 1 = 2

ZACZYNASZ DZIEŃ CZTERNASTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Z dziennika Marka:
"Sytuacja jest tragiczna. Nie mamy żywności ani leków, pozostało już tylko trzech ludzi zdolnych do walki. Kończy się nam amunicja. Bez jakiegoś wsparcia z zewnątrz nie mamy szans na przetrwanie. Zdrowi mogliby co prawda spróbować przemknąć się chyłkiem przez linie wroga, ale w ten sposób skazalibyśmy naszych towarzyszy na śmierć w paszczach potworów, a na to nie możemy pozwolić. W takim razie pozostaje nam tylko modlić się o cud..."

Tymczasem trwają przygotowania do nocnej walki. Może jeszcze uda się przetrwać kolejną dobę?
Mark, Panda - ładuj armaty
Agon - twórz medykamenty
Chromy, Dlanor - módl się o cud/odpoczywaj (bo i tak nic innego robić nie mogą)
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ CZTERNASTY

Przyszła odpowiedź z Berli... Grani:
"6 kompania wykona swój obowiązek i będzie bronić się do ostatniego żołnierza."
Mark otrzymał awans na feldmarszałka. Feldmarszałek nigdy nie złożył broni...

Mark załadował armatę
Panda załadował armatę
Agon tworzy 2 medykamenty z 3 ziół
Dlanor ateusz nie chciał modlić się o cud i wobec tego nie dożył następnego dnia... część załogi jest smutna
Chromy przeżył, bo się modlił.

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 8
Złoto (przydatne podczas handlu) - 0
Drewno (do przerobienia na deski) - 7
Deski (ciosane z drewna) - 7
Kule armatnie (do nabicia armat) - 9
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 0
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1 + 2 = 3
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 0
Zioła (do tworzenia leków) - 8 - 3 = 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale
Panda (T2) - 5
Mark - 3 - 1 = 2
Chromy (CR40%) - 5 - 1 = 4 + 1 = 5
Agon (LR1, LR1) - 2

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bots Will Be Watching”