Border Lands - Lia

Survivalowa turowa sesja zainspirowana łagodną, tęczową grą komputerową.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Dawno dawno temu... za Górami Czarodziejek... za Lasami Czarodziejek... znajdowała się Puszcza Czarodziejek położona nad Jeziorem Czarodziejek i Polaną Wróżek. Czarodziejki z pobliskiego Zamku Czarodziejek panowały nad tymi ziemiami aż do Kryształowego Królestwa na granicy na Kryształowej Rzece. Razu jednak pewnego, do tej bajecznej krainy nadeszło zło... zło w czystej postaci.
Straszliwe bestie. Potwory. Wynaturzenia. Stwory Chaosu i Zniszczenia. Czarodziejki mogły zrobić już tylko jedno...

Flaga w kształcie screena z Borysady dumnie łopotała na wietrze. Za drewnianą palisadą otaczającą Fort Borysadum herosi z dalekich krain spoglądali z czujnością na drzewa. Ich piękne, czarno-żółte mundury lśniły na słońcu, a wypolerowane muszkiety były w każdej chwili gotowe do strzału.
Gwizdek. Apel. Bohaterowie zebrali się na placu przed oficerem, który dowodził tą ekspedycją. Liczne blizny na idealnie gładkiej twarzy wskazywały, że przeżył już niejedną bitwę. Przemaszerował przed podwładnymi z rękami za plecami.
- Żołnierze! - zaczął Merik, doświadczony w dowodzeniu ludźmi. - Kraina Graniczna wezwała nas na pomoc, a my nie zostawiamy innych w potrzebie. Borysada nieść będzie światło i pokój na całym świecie! Wypędźmy te bestie z tych pięknych krain, aby móc znowu podziwiać majestat Jeziora Czarodziejek!
- Nie zostawiamy naszych przyjaciół w potrzebie - powtórzył Borys bez przekonania.
- Jak przekopię jednego drugiego to się kurwa skończy, pierdolone pedały jebane - wtrącił w swoim stylu Panda z poważną jak zawsze miną.
- Cccco...cco tu się.. dzdz...dzieje? - spytał nagle Chromy zataczając się.
- Z punktu widzenia prawnego te potwory nie miały prawa zaatakować Granicy - wyjaśnił Mark.
- A może najpierw coś zjemy - powiedział Dlanor z okruchami na sumiastym wąsie.
- Ja bym uratował Granicę, ale może jednak nie, bo Granica mnie zbanowała, ale jednak oni są w porządku, bo dobrze mi się tam pisało, chociaż mnie nie chcieli i dlatego powinniśmy ich zniszczyć, ale to chyba zły pomysł, bo po co, to mogła być tylko Mosqua, musimy pomóc Granicy - wytłumaczył swoją motywację Agon.

Po wiwacie i uroczystych salwach, tudzież bezmyślnym marnowaniu przez naszą dzielną grupę prochu strzeleckiego, Merik przystąpił do dalszego opisu sytuacji:
- materiały można pozyskiwać z karawan kupieckich, które raz na jakiś czas będą przejeżdżać w pobliżu fortu... oczywiście pozyskiwać można na różne sposoby - bezpieczniejszym i mniej zyskownym handlem lub ryzykownym i bardziej zyskownym napadem
- bestie nie będą próżnować i co jakiś czas będą atakować fort, można wzmocnić obronność fortu poprzez wzmocnienie palisady czy wykopania fosy, załoga dysponuje też trzema nienaładowanymi armatami

- I najważniejsze... - powiedział Merik wzdychając głośno. - Jak wiecie, prowadziłem bogate, egzotyczne życie miłosne. Moja była kochanka... cóż... dokonała pewnej przemiany. I zrobi wszystko, aby mnie dopaść. Jeśli tylko opuszczę nasz fort, natychmiast zaatakuje i porwie mnie, aby robić ze mną straszne rzeczy. Rozumiecie.
Nikt nie zrozumiał, ponieważ nikt w tej grupie nie zadowalał nigdy kobiety i nie miał do czynienia z jej krwawą zemstą.
- Po prostu nie mogę opuszczać fortu, aby móc wami dalej dzielnie dowodzić - skrócił Merik.
No to... do dzieła!

Stan początkowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 16
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale
Wszyscy: 12/15
Jeśli morale spadnie za nisko, nasi bohaterowie mogą uciec. To nowatorski pomysł, nie wiem czy ktoś kiedyś coś takiego wymyślił.

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 0/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Sposób rozgrywki:
- każdej z postaci musicie przydzielić jakieś zadanie
- po przydzieleniu zadań opisuję ich rezultaty
- obstawiacie wartę jednym lub dwoma ludźmi (miejsc do spania jest 5, więc ewentualnie ktoś będzie spał na dworze), a potem przydzielacie racje żywnościowe i/lub alkohol na nowy dzień
- wygrywa ten, kto dojdzie najdalej (ostatnia tura to 21), w przypadku remisu podliczę liczbę surowców itp.

MOŻLIWE DO PODJĘCIA DZIAŁANIA:

- zwiad (pozwala przewidzieć sytuację w lesie w najbliższej turze)
- poluj (wykorzystanie 1 uncji prochu, zdobycie pożywienia)
- odpoczywaj (ładuje morale o +1)
- gotuj (konwertuj pewną liczbę racji surowych na gotowane)
- rąb drewno
- ciosaj deski z drewna
- buduj wieżę z desek
- wzmacniaj palisadę z desek
- buduj stanowiska strzeleckie z desek
- buduj wychodek z desek
- buduj skrzynkę z desek
- kop fosę
- twórz medykamenty z ziół
- twórz surowicę z ziół
- naładuj armaty
- zbieraj zioła
- zrób kupę (tylko Mark)
CZASEM: może pojawić się opcja ataku/opatrzenia ran/innych

PAMIĘTAJCIE: niektóre postacie mogą być w czymś dobre/słabe. Jeśli zlecicie komuś zadanie, do którego się nie nadaje, może on wszystko zepsuć. Jak widzicie postaci jest 7, a opcji działania 17. Powodzenia!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Merik Już w trakcie swojej przemowy starał się ocenić przydatność swoich ludzi do wykonywania różnych zadań. Pozwolił więc na, z pozoru jałowe, wyrażenie opinii, spory i czczą gadaninę. Cóż, z niektórymi będzie niejaki problem, ale przy odpowiedniej motywacji powinno udać się coś z nich wykrzesać.
Gdy wreszcie dyskusje ucichły dowódca wyznaczył pierwsze zadania. Na początek nic trudnego, ot takie sobie najprostsze prace obozowe:
Borys - rąb drewno (co prawda dowódca słyszał pogłoski(?), że Borys to dzieciobójca,ale miejmy nadzieję, że żadnego dziecka siekierą nie zabije)
Panda - poluj (może trafi na coś dużego, bo ile byłoby mięsa, skóry i innych przydatnych materiałów z takiego Moto-Moto)
Chromy - kop fosę (jeśli tylko nie uszkodzi palisady, to nawet rów wykopany zygzakiem w jakimś dziwnym kierunku może w przyszłości pozwolić na zastosowanie nietypowego manewru, a w konsekwencji przyczynić się do wygranej). Celem lepszego zmotywowania po wykopaniu odcinka fosy wzdłuż jednego boku fortu (a wstępnie przyjmuję, że ma kształt kwadratu) Chromy otrzyma alkohol 1
Mark - zwiad (ta decyzja była tak oczywista, że nawet jej motywów nie warto opisywać)
Dlanor - gotuj (skoro o jedzenie się upomina to niech się zatroszczy o jego jakość)
Agon - zbieraj zioła (z Agonem nigdy nic nie wiadomo - często trolluje, ale bywa i tak, że do zadania podchodzi poważnie. Ponieważ chwalił się kiedyś, że zielarstwo (czytaj farmację) studiuje, to może coś wartościowego przyniesie. Jeśli nie, to w najgorszym razie zielsko można będzie wykorzystać do zamaskowania fosy wykopanej przez Chromego).
Merik - naładuj armaty (Wszak trzeba być przygotowanym na wypadek ataku. A że z amunicją w forcie krucho, nie można tak ważnego zadania powierzyć niedoświadczonym żołnierzom. Skoro dowódca nie może opuszczać fortu, to akurat to zadanie nadaje się dla niego w sam raz. A przy okazji może uda się, korzystając z doświadczenia zdobytego jako Sekiel dokonać jakiś ciekawych odkryć w samym forcie, może coś nadaje się do modyfikacji lub udoskonalenia, a może..... no, czas pokaże)
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Borys wraca z drewnem w liczbie 1
Panda wraca z racjami żywnościowymi w liczbie 2, proch -1
Chromy kopie fosę (1/10)
Mark donosi, że jak na razie w lesie panuje spokój
Dlanor przyrządza gotowanych racji żywnościowych w liczbie 4
Agon przynosi z lasu zioła w liczbie 6
Merik naładował armat 1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20 - 1 = 19
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2 + 1 = 3
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 16 + 2 = 18 - 4 = 14
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 0 + 6 = 6
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Wszyscy 12/15

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 1/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Możesz przydzielić warty.
Możesz rozdzielić racje żywnościowe.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Wraz z nastaniem zmroku wszyscy bezpiecznie powrócili do fortu i zaprezentowali dowódcy efekty swoich całodziennych poczynań. Z niewielkimi wyjątkami nie były one spektakularne. Ale każdy starał się, jak potrafił.
Na apelu wieczornym pochwałę dowódcy otrzymali Agon i Dlanor. Chromy dowiedział się, że wódkę otrzyma, owszem, ale dopiero gdyjego wkład w kopanie fosy wyniesie (łącznie) 3.
Pierwszą wartę w nowym miejscu miał objąć Merik osobiście dając tym samym swoim ludziom czas na odpoczynek.
Merik wyciągnal wnioski ze swoich wcześniejszych błędów i tym razem postanowił podzielić się swoją wiedzą z pozostałymi. Chromemu przekazał, że w drodze do fortu słyszał, z bestie bądź to nienawidzą alkoholu i chcą go zniszczyć, bądź też przepadają za nim i zechcą do zdobyć za wszelką cenę. Którakolwiek z wersji jest prawdziwa, to skutki obydwu będą bardzo podobne - jeśli bestie do alkoholu się dostaną, to stanie się on dobrem wręcz niedostępnym. Jedynym sposobem, żeby temu zapobiec jest zwiększenie obronności, na początek poprzez wykopanie fosy. Dlanorowi przypomniał, że stwory te nie tylko będą chciały do alkoholu się dostać, ale również do zapasów żywności, bo ich żarłoczność stała się już wręcz legendarna.
- A teraz wszyscy spać, bo jutro czeka nas kolejny długi i męczący dzień - zakończył dowódca.- Ponieważ miejsc do spania jest tylko pięć, a Was sześciu, ktoś będzie musiał spać na dworze. Noc zapowiada się na ciepłą i spokojną, więc nie powinno to być jakimś specjalnym problemem. Kto będzie spał na dworze zdecydujecie sami - zakończył.
Nim wszyscy zdążyli się oddalić zawołał do siebie jeszcze Agona, z którym chciał omówić możliwość zastosowania przyniesionych przez niego roślin do produkcji surowicy bądź też medykamentów. A może z niektórych uda się sporządzić trucizny lub choćby barwniki?

Merik - warta
Agon jeszcze około dwóch godzin rozmawiał z dowódcą przy ognisku wartowniczym, potem śpij/odpoczywaj
Wszyscy pozostali - odpoczywaj
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Napisz jeszcze jak dzielisz racje surowe/gotowe/alkohol albo czy ktoś głoduje.
Nie mogę za Ciebie wybrać, mogę wylosować ofiarę, która pójdzie na dwór.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Tak, o jedzonku zapomnialam dopisać.
Dlanor, Borys, Panda, Mark otrzymują po jednej porcji jedzenia gotowanego. Agon, Chromy i Merik jako dobry i szlachetny dowódca zadowalają się jedzeniem surowym (może nie do końca, bo Merik i Chromy swoje porcje opiekli na ognisku. Agon, jak to Agon, zjadł surowe).
Jeśli chodzi o miejsca do spania, to okazałeś się mało domyślny. Skoro dowódca nie wyznaczył, kto ma spać na dworze, zadziałało prawo dżungli. Podczas, gdy Agon dyskutował z Merikiem o potencjalnych możliwościach wykorzystania ziół, pozostali zajęli wszystkie miejsca w koszarach, więc dla Agona zabrakło miejsca.
Spoiler
Pokaż
Brakuje mi opcji do rozwoju. Dlaczego nikt nic nie może ulepszać/wymyślać prostych urządzeń itp? Chodzi mi o coś typu Merik konstruuje kuszę, Agon przygotowuje truciznę.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

[bo to turówka :D każdy ma takie same akcje do wyboru]

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 14 - 3 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0

Morale:
Borys - 12
Panda - 12
Mark 12 - 1 = 11
Chromy 12 - 1 = 11 - 3 = 8
Dlanor - 12
Merik 12 - 1 = 11 - 2 = 9
Agon - 12

Smutny Merik nie zauważył tej nocy niczego niepokojącego.

ZACZYNASZ DZIEŃ DRUGI
Możesz znowu rozpisać akcje.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Noc minęła spokojnie. Dobre i to.
Niewyspany Merik rozdzielił zadania swoim ludziom:
Agon - zbieraj zioła. Skoro poprzedniego dnia spisał się tak dobrze, to niech dalej robi to, co potrafi najlepiej.
Mark - naładuj armaty.
Borys - poluj
Dlanor - gotuj
Chromy, Panda - kop fosę
Merik - śpij/odpoczywaj. W końcu śpiący dowódca to kiepski dowódca. Pora więc zregenerować siły i odespać nocną wartę.
DOBRANOC ziewa i udaje się do koszar na zasłużony odpoczynek.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Agon wraca z ilością ziół 6
Mark naładował armatę
Borys wraca z ilością surowego jedzenia 4, proch -1
Dlanor przyrządza gotowanego posiłku porcji 4
Chromy kopie fosę (2/10)
Panda kopie fosę (3/10)
Merik śpi i śni o Dlanorze (wtf), morale +1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19 - 1 = 18
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 3
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 11 + 4 = 15 - 4 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 6 + 6 = 12
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 12
Panda - 12
Mark - 11
Chromy - 8
Dlanor - 12
Merik - 9 + 1 = 10
Agon - 12

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 3/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Rozdziel racje.
Przydziel warty.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Merik się wyspał! Hura!!
Przyszła pora na podsumowania dnia i nagrody dla najlepszych.
Agon - awansował na głównego medyka (morale +10 co najmniej)
Dlanor został kucharzem (kolejny awans i wzrost morale na stałe)
Borys został łowczym (znowu wzrost morale. Wow, wystarczy dobra motywacja)

Borys, Dlanor, Mark i Merik dostają pyszniutkie, gotowane żarełko.
Agon i Panda muszą zadowolić się surowym (Panda może swoje upiec na ognisku)
Chromy otrzymuje obiecaną wódkę.
Wartę tym razem pełni Mark.
Pozostali śpią/odpoczywają, Agon tradycyjnie na dworze. Dobranoc.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 11 - 2 = 9
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5 - 1 = 4

Morale:
Borys - 12
Panda - 12 - 1 = 11
Mark - 11 - 1 = 10 - 1 = 9
Chromy - 8 - 2 = 6 + 4 = 10
Dlanor - 12
Merik - 10
Agon - 12

Smutny Mark nie zauważa tej nocy niczego niepokojącego.

ZACZYNASZ DZIEŃ TRZECI
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Wstał kolejny, trzeci już poranek licząc od dnia, gdy Merik objął dowodzenie fortem. Kolejny dzień i kolejne wyzwania. Cóż przyniesie on naszym bohaterom?
Na razie nic nie zapowiadało, by ten dzień miał w jakiś sposób różnić się od poprzednich. Merik wyznaczył więc kolejne zadania:
Agon - twórz medykamenty
Borys - poluj
Chromy, Panda - kop fosę (jeśli fosa zostanie ukończona, Chromy dostanie alkohol)
Dlanor - gotuj
Mark - odpoczywaj/śpij (w końcu po nocnej warcie należy się odpoczynek)
Merik - ładuj armaty.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ TRZECI

Agon postarał się i przyrządził z 6 ziół medykamentów 4
Borys wrócił do obozu z zaledwie 2 sztukami żywności, został bowiem zaatakowany przez jakieś diabelskie stworzenie. Żeby się obronić musiał użyć prochu (-1). Merik skądś znał opis kreatury...
Chromy kopie fosę, ale to też człowiek, więc nie wyrobił 500% normy (4/10)
Panda kopie fosę (5/10)
Dlanor przyrządza 4 porcje ciepłego jedzonka
Mark śpi, śni mu się, że wygrał z Pandą w v9 (czy to będzie proroczy sen?), morale +1
Merik załadował armatę

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 18 - 1 = 17
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 3
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 9 + 2 = 11 - 4 = 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2 + 4 = 6
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 12 - 6 = 6
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 12
Panda - 11
Mark - 9 + 1 = 10
Chromy - 10
Dlanor - 12
Merik - 10
Agon - 12

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 5/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Wieczór. Pora na podsumowanie dnia.
Dzień, który zapowiadał sie tak spokojnie przyniósł dwie niespodzianki. Pierwszą z nich był atak kreatury na Borysa. Merik prosi, by myśliwy podzielił się spostrzeżeniami na jej temat z resztą oddziału. Następnie zaznajamia podwładnych z informacjami na jej temat zawartymi w opisie.
Drugą niespodzianką jest fakt, że mimo trzech dni wysiłku fosa nadal nie jest gotowa.A powinno być już wykopane półtorej fosy, skoro:
  • dzień 1 - Chromy kopie 1/10
    dzień 2 - Chromy kopie 2/10, Panda kopie 3/10
    dzień 3 - Chromy kopie 4/10, Panda kopie 5/10
Wg. obliczeń Merika daje to 15/10!

Teraz pora na rozdzielenie jedzenia i odpoczynek.
Chromy, Dlanor, Mark i Merik otrzymują gotowane jedzenie.
Agon, Borys i Panda muszą się zadowolić surowym jedzeniem, ewentualnie mogą upiec go sobie na ognisku.
Borys obejmuje wartę, skoro i tak nie mógłby zasnąć w obawie przed kolejnym atakiem diablątka.
Agon, swoim stałym zwyczajem, śpi na świerzym powietrzu, pozostali w koszarach. Miłych koszmarów!
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC TRZECIA

Merik nie zdał matmy, morale -10 Kappa
Po opowieści Borysa Merik natychmiast zdał sobie sprawę, że w lesie grasuje jego była kochanka.

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 17 - 1 = 16

Morale:
Borys - 12 - 1 - 3 = 8 > 0 :( Lia... no wiesz?...
Panda - 11 - 1 = 10 - 1 = 9
Mark - 10 - 1 = 9 - 1 = 8
Chromy - 10 - 3 = 7 - 1 = 6
Dlanor - 12 - 2 = 10
Merik - 10 - 1 = 9
Agon - 12

Smutny Borys patrolował fort, kiedy nagle... brama rozleciała się na kawałki! Obrońca upadł, a kiedy się podniósł ujrzał czarne jak noc monstrum...

Obrazek

Borys oddał strzał i trafił bestię w jeden z kłów (ale co z tego, skoro odrosną nowe). Ta zaśmiała się, dobiegła do ofiary, chwyciła, złamała nad głową kręgosłup i rzuciła z całą siłą o palisadę.
Huk obudził pozostałych, którzy ruszyli Borysowi na pomoc. TSA postanowiła oddalić się, wyskakując za palisadę i biegnąc w las.
Borys już nigdy nie upoluje żadnego bizona. Wszyscy (prawie) są smutni.
Brama jest zniszczona, musisz ją naprawić za pomocą 3 bel drewna.

ZACZYNASZ DZIEŃ CZWARTY!
W pobliże obozu dociera karawana (trzech ludzi)!
- Aj waj! A co wy tu robicie goje! Zapoznajcie się z naszą ofertą!
Możliwe akcje:
- handluj (za skrzynię złota uzyskasz: 7-9 sztuk prochu, 2-3 alkoholu, 3-4 żywności surowej, 1-2 kul armatnich)
- zaatakuj! (większa liczba materiałów niż za handel, wybierasz dowódcę grupy uderzeniowej i do trzech pomagierów)
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

To była niezwykle ciężka noc dla naszych bohaterów. Szczególnie ciężka, gdyż przyniosła im niepowetowaną stratę. Rankiem po raz ostatni pożegnali swojego towarzysza Borysa:

Jak to na wojence ładnie
kiedy ułan z konia spadnie.
Koledzy go nie żałują
Jeszcze końmi go tratują.

Śpij Borysie w ciemnym grobie
niech się koszmar przyśni Tobie....
R.I.P.

Mimo śmierci. która swoim całunem omiotła fort, życie musi toczyć się dalej. Merik rozdzielił zadania na ten dzień:
Agon - twórz surowicę z ziół
Chromy, Merik - napraw bramę
Dlanor - gotuj
Mark, Panda - poluj

Wszyscy rozeszli już się do swoich zajęć, gdy przybyła karawana. Merik postanowił dokonać zakupu proponowanych towarów.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ CZWARTY

Agon tworzy 3 surowice z 3 ziół
Chromy naprawia bramę, - 3 bele drewne
Merik (nie mógłby jednocześnie naprawiać bramy i handlować) wymienia skrzynię złoto - złoto - złoto na 9 sztuk prochu, 3 alkoholu, 4 żywności surowej, 2 kule armatnie
Dlanor przyrządza porcji żywności 5
Mark wraca z 3 porcjami surowego jadła, proch-1
Panda wraca z 3 porcjami surowego jadła, proch - 1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 16 + 9 = 25 - 2 = 23
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7 - 3 = 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 3 - 3 = 0
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 2 = 7
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 4 + 6 = 10 + 4 = 14 - 5 = 9
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4 + 3 = 7
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 6
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1 + 3 = 4
Zioła (do tworzenia leków) - 6 - 3 = 3
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Panda - 9
Mark - 8
Chromy - 6
Dlanor - 10
Merik - 9
Agon - 12

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 5/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Najpierw ciężka noc, później wcale nie łatwiejszy dzień.
Dla podreperowania sił wszyscy (za wyjątkiem Agona) dostają po porcji dobrego, gotowanego jedzonka. Chromy, na którym wydarzenia ostatnich dni najbardziej się odbiły dostaje dodatkowo alkohol (dobrze było uzupełnić te zapasy). Najedzeni idą spać.
Agon, który lubi żywić się surowym mięskiem, często wątpliwego pochodzenia, dostaje tradycyjnie porcję surowizny i obejmuje nocną wartę.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC CZWARTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 9 - 1 = 8
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 7 - 1 = 6

Morale:
Panda - 9
Mark - 8 - 1 = 7
Chromy - 6 + 4 = 10
Dlanor - 10
Merik - 9
Agon - 12 - 2 = 10

Smutny Agon nie zauważył niczego niepokojącego tej nocy.

ZACZYNASZ DZIEŃ PIĄTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Nastroje były kiepskie, ale to nie zwalniało nikogo z obowiązków. Wstał nowy, jak zwykle pracowity dzień. Merik po raz kolejny rozdzielił zadania:
Dlanor - gotuj
Mark, Panda - poluj
Agon, Chromy, Merik - kop fosę (w końcu trzeba ją skończyć, bo może chociaż w niewielkim stopniu utrudni ataki TSY).
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ PIĄTY

Dlanor przyrządza porcji 5
Mark wraca z surowymi racjami w liczbie 3, proch -1
Panda wraca z surowymi racjami w liczbie 2, proch -1
Agon kopie fosę (6/10)
Chromy kopie fosę (7/10)
Merik kopie fosę (8/10)

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 23 - 2 = 21
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 0
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) -7
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 8 + 5 = 13 - 5 = 8
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 6
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 6
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 4
Zioła (do tworzenia leków) - 3
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Panda - 9
Mark - 7
Chromy - 10
Dlanor - 10
Merik - 9
Agon - 10

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 8/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Minął dzień. ten na szczęście nie przyniósł żadnych niespodzianek.

Agon - 1 jedzenie surowe
Chromy, Mark - 1 jedzenie gotowane + 1 alkohol
Dlanor, Merik Panda - `1` jedzenie gotowane

Chromy - warta
pozostali - śpij/odpoczywaj

Agon wysyła podziękowania do TSY. Odkąd zmniejszyła stan załogi fortu, nie musi już spać na dworze.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

NOC PIĄTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 8 - 1 = 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 6 - 2 = 4 -1 = 3

Morale:
Panda - 9
Mark - 7 + 2 = 9
Chromy - 10 + 4 = 14 - 2 + 4 = 16 = 15
Dlanor - 10
Merik - 9
Agon - 10

Chromy nie zauważył niczego niepokojącego tej nocy. Ale to dlatego, że towarzyszyła mu flaszka, którą "znalazł".

ZACZYNASZ DZIEŃ SZÓSTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Nudnych prac obozowych ciąg dalszy:
Agon - zbieraj zioła
Chromy, Merik - kop fosę
Dlanor - gotuj
Mark, Panda - poluj
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ SZÓSTY

Agon wraca z liczbą ziół 5
Chromy kopie fosę (9/10)
Merik kopie fosę (10/10)
FOSA UKOŃCZONA MORALE +1
Dlanor przyrządza porcji jedzenia 5
Mark wraca z surową żywnością w liczbie 3, proch -1
Panda wraca z surową żywnością w liczbie 3, proch -1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 21 - 2 = 19
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 0
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) -7
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7 + 6 = 13 - 5 = 8
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 6
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 4
Zioła (do tworzenia leków) - 3 + 5 = 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Panda - 9 + 1 = 10
Mark - 9 + 1 = 10
Chromy - 15 + 1 = 16 = 15
Dlanor - 10 + 1 = 11
Merik - 9 + 1 = 10
Agon - 10 + 1 = 11

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych


NOC SZÓSTA?

Już już mieliście zasiadać do kolacji, kiedy...
https://www.youtube.com/watch?v=oX-qDh5opAM
Armia potworów nadciągała!!!

Oddział szybko zebrał się na placu, aby opracować plan działania...
Siła bojowa wroga - około 12
Możesz określić ile zamierzasz wykorzystać maksymalnie prochu/kul armatnich w bitwie (może uda się go zaoszczędzić), ale zbyt mała ilość zwiększy czas oblężenia/narazi żołnierzy
Armat naładowanych - 3, pozwoli to oddać do 3 strzałów z każdego działa, w zależności od umiejętności

Na czas oblężenia należy wybrać:
- dowódcę obrony fortu
- kanoniera
- strzelców (nie można ich wybrać więcej od maksymalnej ilości prochu)

Oblężenie nie musi trwać tylko jedną noc. Jeśli napastnicy nie otrzymują zbyt dużych strat, mogą kontynuować oblężenie za dnia...
Jedzenie i tak powinno się rozdać. Wart nie trzeba.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

No co za potworne potwory! Nawet wyspać się nie dadzą biednym, spracowanym bohaterom. Dobrze, że chociaż fosę udało się przed ich atakiem ukończyć.

Jedzonko Merik rozdzielił w sposób tradycyjny, tzn. wszyscy jedzenie gotowane, Agon surowe.
Na dowódcę obrony został wyznaczony Mark.
Merik- kanonier
Agon, Chromy, Dlanor, Panda - strzelcy
Max. zużycie amunicji:
kule armatnie - wg. potrzeb (Tu nie bardzo rozumiem, jak to działa. Skoro z każdej armaty można oddać do trzech strzałów, to oznacza, że kanonier jest w stanie ładować armaty dodatkowymi kulami w czasie walki i może każdą z nich załadować dwa razy? Czy jednorazowe załadowanie armaty, które trwa cały dzień, pozwala na oddanie trzech strzałów i te trzy strzały powodują zmniejszenie ilości kul o 1? Jak by nie było, to w razie konieczności Mark może zużyć cały zapas kul.)
proch - 12
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

Przeciwnik oddał salwę z bombard i pokruszył palisadę (wciąż się trzyma)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 4-5

Merik oddaje salw z armaty: 1 (-1 siła bojowa wroga (11), -1 kul armatnich)
Obrońcy oddają pierwsze salwy: (-4 siła bojowa wroga (7), -4 prochu)
Agon wybił sobie ząb kolbą muszkietu (lekka rana na 1 turę, 1 medykament niweluje efekt, morale -1)

Wróg szturmuje palisadę!
Agon został ukąszony przez wrogiego żołnierza w prawy sutek (trucizna! Agon zginie za tur: 3, potrzebnej surowicy: 1, morale -1)

Merik oddaje salw z armaty: 1 (-1 siła bojowa wroga (6), -1 kul armatnich)
Obrońcy oddają swoje salwy (-4 siła bojowa wroga (2), -4 prochu)
Agon postrzelił się w nogę i wybił kolbą dwa kolejne zęby (lekka rana na 2 tury, 2 medykamenty potrzebne aby zniwelować, -2 morale)

Obrońcy oddają swoje salwy (-2 siła bojowa wroga (0), -3 prochu)
Agon oparzył się cały prochem i odstrzelił ucho (lekka rana na 3 tury, aby uleczyć potrzebnych medykamentów 2, morale -2)

Agon jest kompletnie poturbowany, szansa na zgon bez leczenia - 50% każdej tury.

Mimo to wróg został odparty!
Wszyscy morale +2!

Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19 - 11 = 8
Kule armatnie (do nabicia armat) -7 - 2 = 5
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 8 - 1 = 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0

Morale:
Panda - 10 + 2 = 12
Mark - 10 - 1 = 9 + 2 = 11
Chromy - 15 - 3 = 12 + 2 = 14
Dlanor - 11 + 2 = 13
Merik - 10 + 2 = 12
Agon (LR1, T3, LR2, LR3) - 11 - 1 = 10 - 1 = 9 - 2 = 7 + 2 = 9

ZACZYNASZ DZIEŃ SIÓDMY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Wreszcie nastał świt. Merik dokonał przeglądu:
Co prawda odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo i morale było wysokie, ale okupili je stratami:
* zapasy prochu spadły do poziomu mało optymistycznego;
* kończy się jedzenie;
* poważnie ranny Agon zużyje większość zapasów medykamentów;
* palisada jest poważnie uszkodzona;
* nie ma zapasów drewna, by ją naprawić.

Mimo zmęczenia nie ma czasu na odpoczynek. Dowódca rozdzielił zadania na ten dzień:
Agon - leczy rany, otrzymuje surowica 3, medykamenty 6 (jeśli może tyle leków dostać w jednej turze, jeśli nie, to najpierw leczy zatrucie, później rany sklasyfikowane jako lekkie, bo te nie powinny stanowić zagrożenia dla życia)
Chromy, Dlanor - rąb drzewa
Mark, Panda - poluj
Merik - ładuj armaty (jeśli nie wymagają ładowania, to twórz medykamenty)
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Borys »

DZIEŃ SIÓDMY

(nie musisz nic naprawiać, jeśli nie dałem informacji, że trzeba)

Agon zażywa surowic 1 medykamentów 5 i wraca do zdrowia
Chromy wraca z drewnem 3
Dlanor wraca z drewnem 3
Mark wraca z żywnością 3, proch -1
Panda wraca z żywnością 2, proch -1
Merik ładuje armatę

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 8 - 2 = 6
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 0 + 6 = 6
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) -7 + 5 = 12
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 6 - 5 = 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 4 - 1 = 3
Zioła (do tworzenia leków) - 8
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale:
Panda - 12
Mark - 11
Chromy - 14
Dlanor - 13
Merik - 12
Agon - 9

Ulepszenia:
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 FOSA UKOŃCZONA
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Liadan
Posty: 1018
Rejestracja: 2013-03-01, 18:06
Tytuł: Matka Gąska

Re: Border Lands - Lia

Post autor: Liadan »

Nasi bohaterowie po nocnej walce i całodziennej pracy są zmęczeni.
Wszyscy, oprócz Chromego, dostają surowe jedzenie (bo innego nie ma).
Panda staje na warcie, pozostali śpią.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bots Will Be Watching”