Border Lands - Shalvan

Survivalowa turowa sesja zainspirowana łagodną, tęczową grą komputerową.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Dawno dawno temu... za Górami Czarodziejek... za Lasami Czarodziejek... znajdowała się Puszcza Czarodziejek położona nad Jeziorem Czarodziejek i Polaną Wróżek. Czarodziejki z pobliskiego Zamku Czarodziejek panowały nad tymi ziemiami aż do Kryształowego Królestwa na granicy na Kryształowej Rzece. Razu jednak pewnego, do tej bajecznej krainy nadeszło zło... zło w czystej postaci.
Straszliwe bestie. Potwory. Wynaturzenia. Stwory Chaosu i Zniszczenia. Czarodziejki mogły zrobić już tylko jedno...

Flaga w kształcie screena z Borysady dumnie łopotała na wietrze. Za drewnianą palisadą otaczającą Fort Borysadum herosi z dalekich krain spoglądali z czujnością na drzewa. Ich piękne, czarno-żółte mundury lśniły na słońcu, a wypolerowane muszkiety były w każdej chwili gotowe do strzału.
Gwizdek. Apel. Bohaterowie zebrali się na placu przed oficerem, który dowodził tą ekspedycją. Liczne blizny na idealnie gładkiej twarzy wskazywały, że przeżył już niejedną bitwę. Przemaszerował przed podwładnymi z rękami za plecami.
- Żołnierze! - zaczął Merik, doświadczony w dowodzeniu ludźmi. - Kraina Graniczna wezwała nas na pomoc, a my nie zostawiamy innych w potrzebie. Borysada nieść będzie światło i pokój na całym świecie! Wypędźmy te bestie z tych pięknych krain, aby móc znowu podziwiać majestat Jeziora Czarodziejek!
- Nie zostawiamy naszych przyjaciół w potrzebie - powtórzył Borys bez przekonania.
- Jak przekopię jednego drugiego to się kurwa skończy, pierdolone pedały jebane - wtrącił w swoim stylu Panda z poważną jak zawsze miną.
- Cccco...cco tu się.. dzdz...dzieje? - spytał nagle Chromy zataczając się.
- Z punktu widzenia prawnego te potwory nie miały prawa zaatakować Granicy - wyjaśnił Mark.
- A może najpierw coś zjemy - powiedział Dlanor z okruchami na sumiastym wąsie.
- Ja bym uratował Granicę, ale może jednak nie, bo Granica mnie zbanowała, ale jednak oni są w porządku, bo dobrze mi się tam pisało, chociaż mnie nie chcieli i dlatego powinniśmy ich zniszczyć, ale to chyba zły pomysł, bo po co, to mogła być tylko Mosqua, musimy pomóc Granicy - wytłumaczył swoją motywację Agon.

Po wiwacie i uroczystych salwach, tudzież bezmyślnym marnowaniu przez naszą dzielną grupę prochu strzeleckiego, Merik przystąpił do dalszego opisu sytuacji:
- materiały można pozyskiwać z karawan kupieckich, które raz na jakiś czas będą przejeżdżać w pobliżu fortu... oczywiście pozyskiwać można na różne sposoby - bezpieczniejszym i mniej zyskownym handlem lub ryzykownym i bardziej zyskownym napadem
- bestie nie będą próżnować i co jakiś czas będą atakować fort, można wzmocnić obronność fortu poprzez wzmocnienie palisady czy wykopania fosy, załoga dysponuje też trzema nienaładowanymi armatami

- I najważniejsze... - powiedział Merik wzdychając głośno. - Jak wiecie, prowadziłem bogate, egzotyczne życie miłosne. Moja była kochanka... cóż... dokonała pewnej przemiany. I zrobi wszystko, aby mnie dopaść. Jeśli tylko opuszczę nasz fort, natychmiast zaatakuje i porwie mnie, aby robić ze mną straszne rzeczy. Rozumiecie.
Nikt nie zrozumiał, ponieważ nikt w tej grupie nie zadowalał nigdy kobiety i nie miał do czynienia z jej krwawą zemstą.
- Po prostu nie mogę opuszczać fortu, aby móc wami dalej dzielnie dowodzić - skrócił Merik.
No to... do dzieła!

Stan początkowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 16
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale
Wszyscy: 12/15
Jeśli morale spadnie za nisko, nasi bohaterowie mogą uciec. To nowatorski pomysł, nie wiem czy ktoś kiedyś coś takiego wymyślił.

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 0/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Sposób rozgrywki:
- każdej z postaci musicie przydzielić jakieś zadanie
- po przydzieleniu zadań opisuję ich rezultaty
- obstawiacie wartę jednym lub dwoma ludźmi (miejsc do spania jest 5, więc ewentualnie ktoś będzie spał na dworze), a potem przydzielacie racje żywnościowe i/lub alkohol na nowy dzień
- wygrywa ten, kto dojdzie najdalej (ostatnia tura to 21), w przypadku remisu podliczę liczbę surowców itp.

MOŻLIWE DO PODJĘCIA DZIAŁANIA:

- zwiad (pozwala przewidzieć sytuację w lesie w najbliższej turze)
- poluj (wykorzystanie 1 uncji prochu, zdobycie pożywienia)
- odpoczywaj (ładuje morale o +1)
- gotuj (konwertuj pewną liczbę racji surowych na gotowane)
- rąb drewno
- ciosaj deski z drewna
- buduj wieżę z desek
- wzmacniaj palisadę z desek
- buduj stanowiska strzeleckie z desek
- buduj wychodek z desek
- buduj skrzynkę z desek
- kop fosę
- twórz medykamenty z ziół
- twórz surowicę z ziół
- naładuj armaty
- zbieraj zioła
- zrób kupę (tylko Mark)
CZASEM: może pojawić się opcja ataku/opatrzenia ran/innych

PAMIĘTAJCIE: niektóre postacie mogą być w czymś dobre/słabe. Jeśli zlecicie komuś zadanie, do którego się nie nadaje, może on wszystko zepsuć. Jak widzicie postaci jest 7, a opcji działania 17. Powodzenia!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Merik: naładuj armaty
Borys: rąb drewno
Chromy: kop fosę
Mark: buduj wychodek z desek
Panda: zwiad
Dlanor: gotuj
Agon: zbieraj zioła

Warta:
Merik, Dlanor

Wszyscy jedzą, nikt nie pije. Chromy dostaje trochę jeżeli zrobi 150% normy kopiąc fosę.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Merik załadował armat 1
Borys wraca z drewnem w liczbie 1
Chromy rozpoczyna kopanie fosy (1/10)
Mark powiększa wychodek o 3 deski
Panda wraca z informacją, że w lesie panuje jak na razie spokój
Dlanor przyrządza 5 sztuk gotowanego jadła
Agon wraca z ziołami w liczbie 5.

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2 + 1 = 3
Deski (ciosane z drewna) - 5 - 3 = 2
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 16 - 5 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale
Wszyscy: 12/15

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 3/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 1/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Potwierdzasz warty?
Masz 5 jadła gotowanego i 11 surowego, jak to rozdzielasz?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Ok, Merik i Dlanor nie jedzą. Dostają alkohol zamiast tego.

W takim wypadku warty dostają Agon i Panda.

Następny dzień:
Merik: buduj wychodek
Borys: Ciosa deski.
Chromy: rąb drewno
Mark: poluje
Panda: zwiad
Dlanor: gotuje
Agon: tworzy medykamenty

Nie je Mark i Chromy, reszta wcina. Mark i Chromy dostają alko.

Warta:
Merik i Dlanor
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Pamiętaj, że surowym też możesz karmić.

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5 - 2 = 3

Morale
Borys - 12
Panda - 12 - 1 = 11
Mark - 12 - 1 = 11
Chromy - 12 - 3 = 11
Dlanor - 12 - 4 = 8 + 1 = 9
Merik - 12 - 2 = 10
Agon - 12 -2 = 10

Agon i Panda nie zauważyli niczego niepokojącego tej nocy. Ale może to dlatego, że całą noc Panda wyzywał Agona od śmieci i skupiał się na dręczeniu kolegi?

Potwierdzasz plany na dzień drugi? Pamiętaj, że nie musisz ich tak szybko ustalać.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Potwierdzam plany + edit dotyczący żarcia+edit dotyczący Pandy.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Merik stawia do wychodka desek 4 (7/8)
Borys tworzy desek 2
Chromy przynosi drewna sztuk 2
Mark wraca z polowania z racjami żywności sztuk 3, proch -1
Panda czuje w powietrzu ciężką woń... gdy mówi o tym Merikowi ten poci się szybko i mówi załodze, że następnego dnia w lesie będzie grasować TSA... a nocą może nawet napaść obóz.
Dlanor przyrządza porcji 3
Agon przyrządza z 4 ziół medykamentów 3

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20 - 1 = 19
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 3 + 2 = 5 - 1 = 4
Deski (ciosane z drewna) - 2 + 2 = 4 - 4 = 0
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 11 + 3 = 14 - 3 = 11
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 3 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2 + 3 = 5
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 5 - 4 = 1
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 12
Panda - 11
Mark - 11
Chromy - 11
Dlanor - 9
Merik - 10
Agon - 10

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 7/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 1/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

PS co robisz z jedzeniem?
Najwygodniej jednak abyś pisał, kogo wystawiasz na wartę i jak rozdzielasz żywność dopiero po ukończeniu akcji, bo łatwiej to ogarnąć.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Ok, spoko.

Żarcie:
Nie jedzą: Mark i Chromy, dostają alkohol.
Surowe: Borys i Panda
Reszta ugotowane.

Warta: Borys i Merik
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 11 - 2 = 9
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 3 = 2
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 3 - 2 = 1

Morale:
Borys - 12 - 1 = 11 - 2 = 9
Panda - 11 - 1 = 10
Mark - 11 - 2 = 9 + 2 = 11
Chromy - 11 - 2 = 9 + 4 = 13
Dlanor - 9
Merik - 10 - 1 = 9
Agon - 10

Borys i Merik nie zauważyli niczego niepokojącego tej nocy.

ZACZYNASZ DZIEŃ TRZECI
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Merik: kopie fosę
Borys: Ciosa deski.
Chromy: kopie fosę
Mark: poluje
Panda: kopie fosę
Dlanor: gotuje
Agon: poluje
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Merik kopie fosę (2/10)
Borys tworzy desek 2
Chromy kopie fosę (3/10)
Mark przynosi 4 porcje żywności, -1 proch... do obozu wrócił biegiem, jakby coś go goniło. Mówił, że w lesie jest sam diabeł.
Panda kopie fosę (4/10)
Dlanor przyrządza gotowanego jadła sztuk 5
Agon wrócił z polowania... poobijany, z wybitymi zębami (jak on będzie polować), urwanym lewym palcem... niestety nie przyniósł niczego do jedzenia, za to stracił proch w walce z ... tym czymś... Merik słuchając opowieści przełknął ślinę. [Agon jest lekko ranny, przez dwie najbliższe tury może być mniej efektywny, możesz mu podać leków 1 aby zniwelować efekt]

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 19 - 2 = 17
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 4 - 1 = 3
Deski (ciosane z drewna) - 0 + 2 = 2
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 9 + 4 = 13 - 5 = 8
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 2 + 5 = 7
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 1
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) -5
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 1
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 9
Panda - 10
Mark - 11
Chromy - 13
Dlanor - 9
Merik - 9
Agon - 10 - 1 = 9

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 7/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 4/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Jedzą wszyscy gotowane. Agon bierze lek (w końcu sam go zrobił...)

Warta:
Dlanor, Panda
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 8 - 1 = 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 7 - 6 = 1
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 17 - 2 = 15

[leki za dnia, jako akcja]
Przyjmuję, że dajesz Agonowi surowe w tej sytuacji, ale jak coś to możesz mnie poprawić, zedytuję.

Morale:
Borys - 9
Panda - 10 - 1 = 9
Mark - 11 - 1 = 10
Chromy - 13 - 3 = 10
Dlanor (CR30%) - 9 - 2 = 7 - 3 = 4
Merik - 9
Agon (LR2) - 9

Nocna cisza została szybko przerwana. Głośny trzask, huk... brama rozleciała się na kawałki!... a za nią stała jakaś czarna kreatura z krwistoczerwonymi ślepiami i wpatrywała się wrogo w obrońców fortu...

Obrazek

No dobrze, trudno mówić o ciszy, gdy Panda całą noc wyzywał Dlanora i żalił się, że "nie chce być na warcie z tym grubym idiotą". Dlanor oddał salwę, ale nieskuteczną. TSA dobiegła do niego i przygniotła do ziemi zadem (Dlanor jest ciężko ranny, rozplatał mu się brzuch i wnętrzności wypadły na zewnątrz, szansa na zgon - 30% i rośnie każdej tury, potrzebnych medykamentów - 3, morale -3). Panda zdołał uchylić się przed ciosem TSY i wypalił jej muszkietem w podbródek. Bestia tylko podrapała się i już miała zgnieść naszego śmiałka, kiedy reszta załogi obudziła się na czas i przegoniła monstrum.
Naprawa bramy wymaga 3 bel drewna.

ZACZYNASZ DZIEŃ CZWARTY!
W pobliże obozu dociera karawana (trzech ludzi)!
- Aj waj! A co wy tu robicie goje! Zapoznajcie się z naszą ofertą!
Możliwe akcje:
- handluj (za skrzynię złota uzyskasz: 7-9 sztuk prochu, 2-3 alkoholu, 3-4 żywności surowej, 1-2 kul armatnich)
- zaatakuj! (większa liczba materiałów niż za handel, wybierasz dowódcę grupy uderzeniowej i do trzech pomagierów)
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Na cholerę ja te działa ładowałem -_-

Mark handluje
Dlanor i Agon dostają potrzebne leki
Panda poluje
Merik naprawia bramę
Chromy poluje
Borys poluje
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Mark wymienia złoto - złoto - złoto na 7 prochu, 2 alkoholu, 4 jedzenia i 2 kule armatnie
Dlanor użył leków, wyzdrowiał
Agon użył leków, wyzdrowiał
Panda wraca z surowym jedzeniem w ilości 2
Merik naprawia bramę, -3 drewna
Chromy wraca z z polowania z flaszką (@_@) (-‸ლ) , proch -1
Borys wraca z surowymi porcjami w ilości 5, proch -1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 15 - 2 = 13 + 7 = 20
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7 - 3 = 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 3 - 3 = 0
Deski (ciosane z drewna) - 2
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 2 = 7
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7 + 4 = 11 + 7 = 18
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 1
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 1 + 1 + 2 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 5 - 4 = 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 1
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1 - 1 = 0

Morale:
Borys - 9
Panda - 9
Mark - 10
Chromy - 10
Dlanor - 4
Merik - 9
Agon - 9

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 7/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 4/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Dlanor je gotowane i dostaje alko, reszta je surowe.

Warta: Mark i Chromy
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

NOC CZWARTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 18 - 6 = 12
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 1 - 1 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4 - 1 = 3 - 3 = 0

Morale:
Borys - 9 - 1 = 8
Panda - 9 - 1 = 8
Mark - 10 - 1 - 1 = 8 + 5 = 13
Chromy - 10 - 1 - 3 = 6 + 5 = 11
Dlanor - 4 + 1 + 1 = 6
Merik - 9 - 1 = 8
Agon - 9

Chromy i Mark nie zauważyli tej nocy niczego niepokojącego. Ale to raczej dlatego, że dobrali się do zapasów alkoholu i obalili każdą jedną butelkę. Rano zastaliście ich śpiących i najebanych do nieprzytomności.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Mark: Poluje
Borys: Poluje
Chromy: Kopie fosę
Agon: Zbiera zioła
Dlanor: gotuje
Merik: Kopie fosę
Panda: Zwiad
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

DZIEŃ PIĄTY

Mark wraca z surowymi porcjami w liczbie 4, proch -1
Borys wraca z surowymi porcjami w liczbie 4, proch -1
Chromy kopie fosę (5/10)
Agon wraca z ziołami w liczbie 3
Dlanor przyrządza porcji 5
Merik kopie fosę (6/10)
Panda donosi, że w głębi lasu siły wroga szykują się do oblężenia fortu od następnej nocy (nocy szóstej)

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20 - 2 = 18
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 0
Deski (ciosane z drewna) - 2
Kule armatnie (do nabicia armat) - 7
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 12 + 8 = 20 - 5 = 15
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 1 + 3 = 4
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1 - 1 = 0

Morale:
Borys - 8
Panda - 8
Mark - 13
Chromy - 11
Dlanor - 6
Merik - 8
Agon - 9

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 7/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 6/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Agon i Mark jedzą surowe. Reszta gotowane

Warta: Mark i Agon
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

NOC PIĄTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 15 - 2 = 13
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0

Morale:
Borys - 8
Panda - 8
Mark - 13 - 1 - 1 - 1 = 10
Chromy - 11 - 3 = 8
Dlanor - 6
Merik - 8
Agon - 9 - 1 = 8

Agon i Mark nie zauważyli niczego niepokojącego tej nocy.

ZACZYNASZ DZIEŃ SZÓSTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Borys - Kopie fosę
Panda - Kopie fosę
Mark - Buduje wychodek
Chromy - Kopie fosę
Dlanor - Gotuje
Merik - Kopie fosę
Agon - ładuje działa
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

DZIEŃ SZÓSTY

Borys kopie fosę (8/10)
Panda kopie fosę (9/10)
Mark dokłada deskę do wychodka i tym samym kończy budowę! Wszyscy morale +1
Chromy kopie fosę (10/10) FOSA UKOŃCZONA! morale+1
Dlanor przyrządza porcji jedzenia 4
Merik nie był potrzebny przy fosie, więc odpoczywał, jak to dowódca, morale +1
Agon skończy ładowanie armaty w następnej turze

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 18
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 0
Deski (ciosane z drewna) - 2 - 1 = 1
Kule armatnie (do nabicia armat) - 7
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 13 - 4 = 9
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 4
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale:
Borys - 8 + 2 = 10
Panda - 8 = 2 = 10
Mark - 10 + 2 = 12
Chromy - 8 + 2 = 10
Dlanor - 6 + 2 = 8
Merik - 8 + 2 = 10 + 1 = 11
Agon - 8 + 2 = 10

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 8/8 UKOŃCZONY!
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 UKOŃCZONA!
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych


NOC SZÓSTA?
Już już mieliście zasiadać do kolacji, kiedy...
https://www.youtube.com/watch?v=oX-qDh5opAM
Armia potworów nadciągała!!!

Oddział szybko zebrał się na placu, aby opracować plan działania...
Siła bojowa wroga - około 12
Możesz określić ile zamierzasz wykorzystać maksymalnie prochu/kul armatnich w bitwie (może uda się go zaoszczędzić), ale zbyt mała ilość zwiększy czas oblężenia/narazi żołnierzy
Armat naładowanych - 1, pozwoli to oddać do 3 strzałów, w zależności od umiejętności

Na czas oblężenia należy wybrać:
- dowódcę obrony fortu
- kanoniera
- strzelców (nie można ich wybrać więcej od maksymalnej ilości prochu)

Oblężenie nie musi trwać tylko jedną noc. Jeśli napastnicy nie otrzymują zbyt dużych strat, mogą kontynuować oblężenie za dnia...
Jedzenie i tak powinno się rozdać. Wart nie trzeba.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Dowódca obrony: Panda
Kanonier: Borys
Strzelcy: Mark, Merik, Chromy, Dlanor

Agon robi za sanitariusza i stoi w odwodzie.

Brak ograniczeń na proch i kule.

Agon i Mark jedzą surowe, reszta gotowane.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

Przeciwnik oddał salwę z bombard i pokruszył palisadę (wciąż się trzyma)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 4-5

Borys oddaje z armaty salw: 3 (-3 kul, -3 siła bojowa wroga (9))
Obrońcy oddają pierwsze salwy (-6 siły bojowej wroga (3), -4 prochu)

Wróg szturmuje palisadę!
Dobre usytuowanie obrońców i przyjęta taktyka doprowadziły do tego, że odparto atak bez strat!

Obrońcy oddają salwy (-4 siły bojowej wroga (-1), -4 prochu)

Wróg został odparty!
Wszyscy morale +2!

Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 18 - 8 = 10
Kule armatnie (do nabicia armat) - 7 - 3 = 4
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 9
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4

Morale:
Borys - 10 + 2 = 12
Panda - 10 + 2 = 12
Mark - 12 - 1 - 1 = 10 + 2 = 12
Chromy - 10 - 3 = 7 + 2 = 9
Dlanor - 8 + 2 = 10
Merik - 11 + 2 = 13
Agon - 10 + 2 = 12

ZACZYNASZ DZIEŃ SIÓDMY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Borys - rąbie drewno
Panda - zwiad
Mark - poluje
Chromy - rąbie drewno
Dlanor - gotuje
Merik - ładuje działa
Agon - zbiera ziola
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

DZIEŃ SIÓDMY

Borys wraca z drewnem w ilości 2
Panda donosi, że następnego dnia do lasu wraca TSA... na lekkim wkurwie...
Mark wraca z żywnością w ilości 4
Chromy wraca z drewnem w ilości 2
Dlanor gotuje porcji 4
Merik załadował działo
Agon wraca z ziołami w liczbie 6

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 10 - 1 = 9
Złoto (przydatne podczas handlu) - 4
Drewno (do przerobienia na deski) - 0 + 4 = 4
Deski (ciosane z drewna) - 1
Kule armatnie (do nabicia armat) - 4
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7 + 4 = 11 - 4 = 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 1
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 4 + 6 = 10
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 0

Morale:
Borys - 12
Panda - 12
Mark - 12
Chromy - 9
Dlanor - 10
Merik - 13
Agon - 12

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 8/8 UKOŃCZONY!
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 10/10 UKOŃCZONA!
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Surowe: Agon, Panda, Borys. Reszta gotowane.

Warta: Merik.
Agon śpi na dworze.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Borys »

NOC SIÓDMA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7 - 3 = 4
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0

Morale:
Borys - 12 - 1 = 11
Panda - 12 - 1 = 11
Mark - 12 - 1 = 11
Chromy - 9 - 3 = 6
Dlanor - 10
Merik - 13 - 2 = 11
Agon - 12

Smutny Merik nie zauważył tej nocy niczego niepokojącego.

ZACZYNASZ DZIEŃ ÓSMY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Shalvan

Post autor: Shalvan »

Borys - rąbie drewno
Panda - rąbie drewno
Mark - ciosa deski
Chromy - ciosa deski
Dlanor - gotuje
Merik - buduje wieżę obserwacyjną
Agon - robi medykamenty
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bots Will Be Watching”