Border Lands - Nevrast

Survivalowa turowa sesja zainspirowana łagodną, tęczową grą komputerową.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Dawno dawno temu... za Górami Czarodziejek... za Lasami Czarodziejek... znajdowała się Puszcza Czarodziejek położona nad Jeziorem Czarodziejek i Polaną Wróżek. Czarodziejki z pobliskiego Zamku Czarodziejek panowały nad tymi ziemiami aż do Kryształowego Królestwa na granicy na Kryształowej Rzece. Razu jednak pewnego, do tej bajecznej krainy nadeszło zło... zło w czystej postaci.
Straszliwe bestie. Potwory. Wynaturzenia. Stwory Chaosu i Zniszczenia. Czarodziejki mogły zrobić już tylko jedno...

Flaga w kształcie screena z Borysady dumnie łopotała na wietrze. Za drewnianą palisadą otaczającą Fort Borysadum herosi z dalekich krain spoglądali z czujnością na drzewa. Ich piękne, czarno-żółte mundury lśniły na słońcu, a wypolerowane muszkiety były w każdej chwili gotowe do strzału.
Gwizdek. Apel. Bohaterowie zebrali się na placu przed oficerem, który dowodził tą ekspedycją. Liczne blizny na idealnie gładkiej twarzy wskazywały, że przeżył już niejedną bitwę. Przemaszerował przed podwładnymi z rękami za plecami.
- Żołnierze! - zaczął Merik, doświadczony w dowodzeniu ludźmi. - Kraina Graniczna wezwała nas na pomoc, a my nie zostawiamy innych w potrzebie. Borysada nieść będzie światło i pokój na całym świecie! Wypędźmy te bestie z tych pięknych krain, aby móc znowu podziwiać majestat Jeziora Czarodziejek!
- Nie zostawiamy naszych przyjaciół w potrzebie - powtórzył Borys bez przekonania.
- Jak przekopię jednego drugiego to się kurwa skończy, pierdolone pedały jebane - wtrącił w swoim stylu Panda z poważną jak zawsze miną.
- Cccco...cco tu się.. dzdz...dzieje? - spytał nagle Chromy zataczając się.
- Z punktu widzenia prawnego te potwory nie miały prawa zaatakować Granicy - wyjaśnił Mark.
- A może najpierw coś zjemy - powiedział Dlanor z okruchami na sumiastym wąsie.
- Ja bym uratował Granicę, ale może jednak nie, bo Granica mnie zbanowała, ale jednak oni są w porządku, bo dobrze mi się tam pisało, chociaż mnie nie chcieli i dlatego powinniśmy ich zniszczyć, ale to chyba zły pomysł, bo po co, to mogła być tylko Mosqua, musimy pomóc Granicy - wytłumaczył swoją motywację Agon.

Po wiwacie i uroczystych salwach, tudzież bezmyślnym marnowaniu przez naszą dzielną grupę prochu strzeleckiego, Merik przystąpił do dalszego opisu sytuacji:
- materiały można pozyskiwać z karawan kupieckich, które raz na jakiś czas będą przejeżdżać w pobliżu fortu... oczywiście pozyskiwać można na różne sposoby - bezpieczniejszym i mniej zyskownym handlem lub ryzykownym i bardziej zyskownym napadem
- bestie nie będą próżnować i co jakiś czas będą atakować fort, można wzmocnić obronność fortu poprzez wzmocnienie palisady czy wykopania fosy, załoga dysponuje też trzema nienaładowanymi armatami

- I najważniejsze... - powiedział Merik wzdychając głośno. - Jak wiecie, prowadziłem bogate, egzotyczne życie miłosne. Moja była kochanka... cóż... dokonała pewnej przemiany. I zrobi wszystko, aby mnie dopaść. Jeśli tylko opuszczę nasz fort, natychmiast zaatakuje i porwie mnie, aby robić ze mną straszne rzeczy. Rozumiecie.
Nikt nie zrozumiał, ponieważ nikt w tej grupie nie zadowalał nigdy kobiety i nie miał do czynienia z jej krwawą zemstą.
- Po prostu nie mogę opuszczać fortu, aby móc wami dalej dzielnie dowodzić - skrócił Merik.
No to... do dzieła!

Stan początkowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2
Deski (ciosane z drewna) - 5
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 16
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale
Wszyscy: 12/15
Jeśli morale spadnie za nisko, nasi bohaterowie mogą uciec. To nowatorski pomysł, nie wiem czy ktoś kiedyś coś takiego wymyślił.

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 0/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 0/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Sposób rozgrywki:
- każdej z postaci musicie przydzielić jakieś zadanie
- po przydzieleniu zadań opisuję ich rezultaty
- obstawiacie wartę jednym lub dwoma ludźmi (miejsc do spania jest 5, więc ewentualnie ktoś będzie spał na dworze), a potem przydzielacie racje żywnościowe i/lub alkohol na nowy dzień
- wygrywa ten, kto dojdzie najdalej (ostatnia tura to 21), w przypadku remisu podliczę liczbę surowców itp.

MOŻLIWE DO PODJĘCIA DZIAŁANIA:

- zwiad (pozwala przewidzieć sytuację w lesie w najbliższej turze)
- poluj (wykorzystanie 1 uncji prochu, zdobycie pożywienia)
- odpoczywaj (ładuje morale o +1)
- gotuj (konwertuj pewną liczbę racji surowych na gotowane)
- rąb drewno
- ciosaj deski z drewna
- buduj wieżę z desek
- wzmacniaj palisadę z desek
- buduj stanowiska strzeleckie z desek
- buduj wychodek z desek
- buduj skrzynkę z desek
- kop fosę
- twórz medykamenty z ziół
- twórz surowicę z ziół
- naładuj armaty
- zbieraj zioła
- zrób kupę (tylko Mark)
CZASEM: może pojawić się opcja ataku/opatrzenia ran/innych

PAMIĘTAJCIE: niektóre postacie mogą być w czymś dobre/słabe. Jeśli zlecicie komuś zadanie, do którego się nie nadaje, może on wszystko zepsuć. Jak widzicie postaci jest 7, a opcji działania 17. Powodzenia!
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Dlanor wypina swoją muskulaturę i zaczyna rąbać drewno. Rąbie na małe kawałki wielkości zapałek, z których zbuduje makietę wieży. Później zajmie się origami.
Tym sposobem zmarnuje cały dzień albo dwa.

Mark i Chromy znaleźli w piwniczce samogon. Pół godziny później wszyscy prócz Dlanora, który rąbie drewno leżą pijani w sztok.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Musisz rozdzielić akcje na zasadzie:

Borys - robi zwiad
Merik - ładuje armatę
Mark - gotuje
Dlanor - kopie fosę
itp. :D te akcje co wypisałem wyżej
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Panda zbiera zioła.
Agon przeprowadza zwiad
Mark ładuje armatę
Dlanor gotuje [6 racji żywnościowych]
Borys wzmacnia palisadę z desek
Chromy buduje latrynę
Merik buduje stanowiska strzeleckie z desek
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Panda wraca z ziołami w liczbie 4
Agon podczas zwiadu został ciężko ranny, zaciekawiony tupotem znalazł się bowiem między dwoma walczącymi wapiti. Ledwo żywy, kulejąc, z połamanymi żebrami wrócił do obozu [Agon jest ciężko ranny, prawdopodobieństwo zgonu w następnej turze - 20% i będzie rosło bez podania leków, nie może też podejmować żadnych prac, potrzebnych leków - 2, Agon morale - 3 )
Mark załadował armatę
Dlanor przyrządza 4 sztuki gotowanego jadła
Borys buduje palisadę, ale uderzył się młotkiem w palec i nie mógł kontynuować swojego zadania.
Chromy stawia 5 desek do wychodka (5/10)
Merik nie mógł pracować nad stanowiskiem strzeleckim z powodu braku desek

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2
Deski (ciosane z drewna) - 5 - 5 = 0
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 16 - 4 = 12
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale
Borys - 12
Panda - 12
Mark - 12
Chromy - 12
Dlanor - 12
Merik - 12
Agon (CR20%) - 9

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 5/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 0/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Możesz teraz rozdzielić racje żywnościowe, surowe, gotowane (albo kazać komuś głodować) oraz alkohol.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Mark, Borys i Panda rąbią drewno
Merik i Chromy kopią fosę
Dlanor opiekuje się Agonem

Każdy z grupy otrzymuje po jednej gotowanej racji żywnościowej. Jeśli wszyscy wykonają bez zarzutu swoje obowiązki to grupa (z wyjątkiem Agona) otrzyma do podziału 1 butelkę alkoholu
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Akcji na następny dzień nie musisz przydzielać teraz.
Napisz czy zostawiasz kogoś na warcie. Masz też 4 gotowane racje, nie wykarmisz wszystkich. Na jedną osobę przypadajedna butelka wódki. powyżej wypisałem Ci stan materiałów, leki tez masz też w razie czego.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Akcje na następny dzień

Mark, Borys i Merik idą na polowanie
Chromy i Panda kopią fosę
Agon korzysta z medykametów
Dlanor gotuje

Mark stoi na warcie (Ewentualnie zmieni go Merik, obaj nocują na dworze). Nikt nie dostanie wódki. Mark, Borys i Dlanor otrzymają surowe jedzenie, reszta gotowane.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 12 - 3 = 9
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 4 - 4 = 0

Morale
Borys - 12 - 1 = 11
Panda - 12
Mark - 12 - 1 = 11 - 1 = 10 - 1 = 9
Chromy - 12 - 3 = 9
Dlanor - 12 - 2 = 10
Merik - 12
Agon (CR20%) - 9

[uznaję, że Mark i Merik wspólnie wartują] Mark i Merik nie zauważyli niczego niepokojącego tej nocy.

ZACZYNASZ DZIEŃ DRUGI
Zanim dam posta możesz jeszcze ewentualnie zmienić plany.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Mark, Borys i Merik idą na polowanie
Chromy i Panda kopią fosę
Agon korzysta z medykametów
Dlanor gotuje
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Mark przynosi surowego mięsa porcji 5, proch - 1
Borys przynosi surowego mięsa porcji 5, proch - 1
Merik nie wrócił z polowania... w obozie trwa konsternacja i smutek po utracie dowódcy. Zabrał ze sobą uncję prochu
Chromy kopie fosę (1/10)
Panda kopie fosę (2/10)
Agon został opatrzony i wrócił do zdrowia.
Dlanor przyrządza 5 porcji gotowanego jadła

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 20 - 3 = 17
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2
Deski (ciosane z drewna) - 0
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 1
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 9 + 10 = 19 - 5 = 14
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 5 = 5
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 2 - 2 = 0
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale
Borys - 11 - 1 = 10
Panda - 12 - 1 = 11
Mark - 9 - 1 = 8
Chromy - 9 - 1 = 8
Dlanor - 10 - 1 = 9
Merik nie wrócił już do obozu
Agon - 9

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 5/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 2/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Możesz rozdzielić racje żywnościowe i/lub alkohol.
Możesz wystawić warty na noc.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Wszyscy oprócz Pandy otrzymują gotowane jedzenie, Panda otrzymuje surowe. Wszyscy z wyjątkiem Borysa i Agona otrzymują alkohol.
Borys stoi na warcie.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 14 - 1 = 13
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 5 - 5 = 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 5 - 4 = 1

Uch, jednak się pomyliłem, bo zapomniałem, że Merik zginął :D więc jak chcesz coś zrobić z ostatnią butelką wódki, to napisz, zedytuję :D

Borys - 10 - 2 = 8
Panda - 11 -1 = 10 - 2 = 8
Mark - 8 + 2 = 10
Chromy - 8 + 4 = 12
Dlanor - 9 + 1 = 10
Agon - 9

Smutny, chociaż najebany, Borys nie zauważył niczego niepokojącego tej nocy.

ZACZYNASZ DZIEŃ TRZECI
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Borys ładuje armaty
Dlanor i Mark gotują
Chromy, Panda i Agon rąbią drewno
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Borys naładował armatę
Dlanor gotuje sztuk jadła 4
Mark gotuje sztuk jadła 2
Chromy wraca z drewnem w ilości 3
Panda zamachnął się, ale odciął sobie palec oraz lewe ucho (Panda jest lekko ranny, przez dwie tury może być mniej użyteczny, chyba że użyjesz medykamentów w ilości 1, morale -1)
Agon wraca z drewnem w ilości 1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 17
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 2 + 4 = 6
Deski (ciosane z drewna) - 0
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 13 - 6 = 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 6 = 6
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 1
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 0
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 4
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 8
Panda(LR2) - 8 - 1 = 7
Mark - 10
Chromy - 12
Dlanor - 10
Agon - 9

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 5/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 2/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Pora na przydzielenie wart oraz racji żywnościowych
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Dlanor stoi na warcie.
Wszyscy dostają dobre jedzenie.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

NOC CZWARTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 6 - 6 = 0
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 17 - 1 = 16

Morale:
Borys - 8 - 2 = 6
Panda(LR2) - 7
Mark - 10 - 1 = 9 - 1 = 8
Chromy - 12 - 3 = 9 - 1 = 8
Dlanor - 10 - 2 = 8 > 0 :(
Agon - 9

Smutny Dlanor patrolował obóz i właśnie odlewał się pod palisadę, kiedy... coś roztrzaskało bramę i nasz śmiałek, nie zdążywszy podciągnąć spodni, został wyrzucony w powietrze. W wejściu do obozu stała ona...

Obrazek

TSA, kochanka Merika! Dlanor chwycił za muszkiet, wielki i twardy... ale... a niech to, pomylił się i chwycił za coś innego! W ostatniej chwili chwycił za prawdziwą broń i oddał strzał, ale spudłował... Wielka kreatura doskoczyła, odgryzła mu głowę, a potem zjadała całego, kiedy hałas obudził resztę załogi, która wybiegła pomóc przyjacielowi, ale... na próżno. Bestia uciekła, najedzona do syta na długie lata (?) Część ludzi jest w żałobie.
Naprawić bramę należy za pomocą 3 bel drewna!

PS masz pecha xD

ZACZYNASZ DZIEŃ CZWARTY!
W pobliże obozu dociera karawana (trzech ludzi)!
- Aj waj! A co wy tu robicie goje! Zapoznajcie się z naszą ofertą!
Możliwe akcje:
- handluj (za skrzynię złota uzyskasz: 7-9 sztuk prochu, 2-3 alkoholu, 3-4 żywności surowej, 1-2 kul armatnich)
- zaatakuj! (większa liczba materiałów niż za handel, wybierasz dowódcę grupy uderzeniowej i do trzech pomagierów)
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Atakuję karawanę. Przywódca jest Mark. Pomagają wszyscy oprócz Pandy.

Borys, Chromy rąbią drewno
Mark i Agon produkują deski
Panda naprawia bramę.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Jak ktoś bierze udział w ataku na karawane, to nie może podejmować jeszcze innych akcji jak coś. Jak handlujesz to podobnie.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Wiem, to działania po ataku i ewentualnym rozbiciu karawany.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

DZIEŃ PIĄTY

Grupa zaatakowała karawanę! Chromy otrzymał lekką ranę w brzuch, ale nic mu nie będzie (wyzdrowieje za tur 1, medykamentów aby ewentualnie pomóc - 1, morale-1).
Łup (11 prochu, 3 alkoholu, 6 surowej żywności, 1 kula armatnia)
Proch -4, morale +1
Panda naprawia bramę, wykorzystał 2 bele drewna (jeszcze jedna potrzebna)

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 16 - 4 = 12 + 11 = 23
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 6 - 2 = 4
Deski (ciosane z drewna) - 0
Kule armatnie (do nabicia armat) - 5 + 1 = 6
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 7 + 6 = 13
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 1 + 3 = 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 0
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 4
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 6 + 1 = 7
Panda(LR1) - 7 + 1 = 7
Mark - 8 + 1 = 9
Chromy (LR1) - 8 - 1 = 7 + 1 = 8
Agon - 9 + 1 = 10

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 5/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 2/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych

Możesz wystawić warty i przydzielić jedzenie, bo zaczyna się noc.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Borys i Mark stoją na warcie. Wszyscy dostają surowe racje żywnościowe.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

NOC PIĄTA

Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 13 - 5 = 8
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0

Morale:
Borys - 7 - 1 = 6 - 1 = 5
Panda(LR1) - 7 - 1 = 6
Mark - 9 - 1 - 1 = 7 - 1 = 6
Chromy (LR1) - 8 - 1 - 3 = 4
Agon - 10

Borys i Mark nie zauważyli tej nocy niczego niepokojącego.

ZACZYNASZ DZIEŃ SZÓSTY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Panda gotuje
Borys i Mark rąbią drewno
Mark produkuje deski
Agon naprawia bramę
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

DZIEŃ SZÓSTY

Panda przyrządza porcji jajecznicy 4
Borys wraca z drewnem 2
Mark wraca z drewnem 1
Chromy produkuje desek 2
Agon naprawił bramę, drewno -1

Stan materiałowy:
Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 23
Złoto (przydatne podczas handlu) - 7
Drewno (do przerobienia na deski) - 4 + 3 = 7 - 1 - 1 = 5
Deski (ciosane z drewna) - 0 + 2 = 2
Kule armatnie (do nabicia armat) - 6
Armaty (używane w trakcie obrony przed potworami) - 3, naładowane - 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 8 - 4 = 4
Racje żywnościowe, gotowane (dobre jedzenie) - 0 + 4 = 4
Alkohol (niektórym może zwiększyć morale, ostrożnie!) - 4
Medykamenty (na wypadek ran, tworzone z ziół) - 0
Surowica (na wypadek zatruć, tworzona z ziół) - 1
Zioła (do tworzenia leków) - 4
Skrzynia (na skrzynię przypadają trzy warstwy, którymi można wypełnić materiałami, tworzone z desek) - 1

Morale:
Borys - 5
Panda(LR0) - 6
Mark - 6
Chromy (LR1) - 4
Agon - 10

Ulepszenia
# Wieża obserwacyjna (zastępuje zwiad, zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +3) - 0/30 desek wykorzystanych
# Stanowiska strzeleckie (zwiększają obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wzmocniona palisada (zwiększa obronność, jednorazowo zwiększa morale o +2) - 0/20 desek wykorzystanych
# Koszary (zwiększają liczbę miejsc do spania o 7, wprowadza łoże pod baldachimem, na którym spanie przynosi +1 do morali, jednorazowo zwiększają morale o +1) - 0/20 desek wykorzystanych
# Wychodek (jednorazowo zwiększa morale o +1) - 5/8 desek wykorzystanych
# Wykopanie fosy (zwiększa obronność) - 2/10 (sama praca fizyczna)
# Budowa dodatkowej skrzynki - 0/3 desek wykorzystanych


NOC SZÓSTA?
Już już mieliście zasiadać do kolacji, kiedy...
https://www.youtube.com/watch?v=oX-qDh5opAM
Armia potworów nadciągała!!!

Oddział szybko zebrał się na placu, aby opracować plan działania...
Siła bojowa wroga - około 12
Możesz określić ile zamierzasz wykorzystać maksymalnie prochu/kul armatnich w bitwie (może uda się go zaoszczędzić), ale zbyt mała ilość zwiększy czas oblężenia/narazi żołnierzy
Armat naładowanych - 2, każda może pozwolić oddać do 3 strzałów, w zależności od umiejętności kanoniera

Na czas oblężenia należy wybrać:
- dowódcę obrony fortu
- kanoniera
- strzelców (nie można ich wybrać więcej od maksymalnej ilości prochu)

Oblężenie nie musi trwać tylko jedną noc. Jeśli napastnicy nie otrzymują zbyt dużych strat, mogą kontynuować oblężenie za dnia...
Jedzenie i tak powinno się rozdać. Wart nie trzeba.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Dowódca obrony fortu - Borys
Kanonier - Panda (pomaga i wspiera ewentualnie Chromy)
Strzelcy - Mark, Chromy i Agon

Wszyscy dostają surowe jedzenie.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

Wszyscy dostają surowe jedzenie. - masz 4 jedzenia, a 5 ludzi
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Surowe jedzenie otrzymują wszyscy oprócz Agona.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Borys »

NOC SZÓSTA

Przeciwnik oddał salwę z bombard i pokruszył palisadę (wciąż się trzyma)
Do bramy zbliża się wrogi taran, dotrze za tur: 3

Panda oddaje z armaty salw: 2 (-2 kul, -2 siła bojowa wroga (10))
Obrońcy oddają pierwsze salwy (-3 siły bojowej wroga (7), -3 prochu)
Agon oddał strzał gdzieś w powietrze.

Wróg szturmuje palisadę!
Mark zostaje ukąszony przez wrogiego żołnierza w szyję (trucizna! Mark zginie za tur 3, potrzebnej surowicy: 2, morale -2)

Panda oddaje z armaty salw: 2 (-2 kul, -2 siła bojowa wroga (5))
Obrońcy oddają salwy (-5 siły bojowej wroga (0), -3 prochu)

Wróg został odparty!
Wszyscy morale +2!

Proch (używany przy polowaniach i wszelkich bitwach) - 23 - 6 = 17
Kule armatnie (do nabicia armat) - 6 - 4 = 2
Racje żywnościowe, surowe (prawie dobre do jedzenia) - 4 - 4 = 0

Morale:
Borys - 5 - 1 = 4 + 2 = 4
Panda(LR0) - 6 - 1 = 5 + 2 = 7
Mark (T3) - 6 - 1 = 5 - 1 = 4 - 2 = 2 + 2 = 4
Chromy (LR1) - 4 - 1 = 3 - 3 = 0 + 2 = 2
Agon - 10 - 1 = 9 + 2 = 11

ZACZYNASZ DZIEŃ SIÓDMY
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Nevrast
Posty: 809
Rejestracja: 2013-02-16, 17:42
Tytuł: Kuchcik borysadowy
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Border Lands - Nevrast

Post autor: Nevrast »

Cała grupa (nawet Mark!) ruszy do bohaterskiej szarży na wroga. Każdy obwiesza się każdą bronią jaką potrafi unieść, każdy z grupy wypowiada heroiczną przemowę, mającą podwyższyć morale u kolegów. Nie mają nic do stracenia, mają walczyć aż do śmierci.
Najpierw uśmiechy, potem kłamstwa. Dopiero potem kule.

Me ollaan samaa tuhkaa,
samaa kevyttä ilmaa,
Joten rauha nyt,
tää maailma on vihaan kyllästynyt
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bots Will Be Watching”