Strona 1 z 1

Szkic reguł

: 2015-05-05, 10:36
autor: Glau
Zamieszczone poniżej reguły są szkicem i mogą być podmiotem zmiany przed właściwym rozpoczęciem edycji.
K2Card.pdf
Ten temat służy do dyskusji nad elementami niejasnymi, niepożądanymi, lub brakującymi w wyżej wymienionych regułach.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 10:47
autor: Mark Subintabulat
Pierwszy!

Zasoby sa to wartosci punktowe, reprezentujace postep
gracza ku ostatecznemu celowi. Moga zostac wykorzystane
pomiedzy watkami do tworzenia lub wzmacniania
obiektów terenowych, jak równiez pozytkowane na zdobywanie
punktów zwyciestwa.

Obiekty terenowe - Zdobywane w ramach watków. Moga
na przykład dostarczac kart, zasobów, zasobów skali
mikro, lub efektów specjalnych w trakcie watków.
III. TWORZENIE FRAKCJI
Gracz kolejno

1. Pytanie upewniające: Można wykorzystywać zasoby do tworzenia obiektów terenowych tak?

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 10:57
autor: Glau
Nie planuję w tym momencie tworzyć dodatkowych reguł na tworzenie obiektów terenowych, wobec czego ich budowanie będzie prawdopodobnie wynikiem działania pewnej grupy planetarnych kart globalnych.

Taka karta może mieć w koszcie zasoby.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 11:39
autor: Borys
Czy można grać samoświadomym statkiem kosmicznym?

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 11:53
autor: Pupu pan Panda
Proste jak skurwysyn, zgłaszać się lamusy.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 11:54
autor: Borys
Glau usuń dział.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 11:57
autor: Glau
Borys pisze:Czy można grać samoświadomym statkiem kosmicznym?
Jeśli wypadnie ci w zaproponowanych kartach, to możesz mieć samoświadomy statek kosmiczny.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 21:44
autor: Mark Subintabulat
1. Chciałbym zobaczyć przykład jak przebiegać będzie walka między graczami.

2. W ilu wątkach będzie można uczestniczyć?

3. Kiedy następować będzie przejście do następnej tury? Jeżeli po zakończeniu pewnej ilości wątków to po ilu konkretnie?
A co gdyby zamiast na ukończenie określonej ilości wątków uzależnić przejście dalej od zakończenia wątków o określonym
poziomie trudności (np. zakładając, że będą w dane turze 2 wątki o trudności - średni (1. poziom), 2 o trudności (2. poziom) - trudny, 2 o trudności- bardzo trudny (3. poziom) i 2 o trudności - przechuj (4. poziom) to zamiast ukończenia 4 dowolnych wątków można ustalić koniec tury nastąpi po zakończeniu wątków o łącznej wartości np. 8 poziomów.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 21:52
autor: Borys
1. Tak: http://www.tvp.info/19936882/debata-kan ... p1-relacja

2. Od jednego wzwyż.

3. Po zakończeniu poprzedniej.

Nie dziękuj Glau.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-05, 23:17
autor: Chromy
3. A może nie od wątków, tylko jakos inaczej dajmy szanse niepiszacym

Re: Szkic reguł

: 2015-05-06, 05:46
autor: Pupu pan Panda
Jak nie piszą to po co dawać im szanse?

Re: Szkic reguł

: 2015-05-06, 12:50
autor: Chromy
żeby wygrali

Re: Szkic reguł

: 2015-05-06, 13:29
autor: Glau
2. W ilu wątkach będzie można uczestniczyć?
W nie większej liczbie niż pozwoli na to liczba dowódców.
3. Kiedy następować będzie przejście do następnej tury? Jeżeli po zakończeniu pewnej ilości wątków to po ilu konkretnie?
Ogłoszone przed każdą turą. Na ten moment nie planowałem ogłaszać trudności wątków przed wątkami.
Chromy pisze:3. A może nie od wątków, tylko jakos inaczej dajmy szanse niepiszacym
Na przykład?
I nie chodzi tylko o osoby niepiszące - chodzi też o osoby, które myślą w trakcie wątków a nie tylko zapierniczają naprzód bezmyślnie, żeby skończyć jak najwięcej.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-06, 15:20
autor: Glau
Co do przykładu walki...

Dwóch graczy decyduje się na wątek "Bitwa o Brzydkie Wzgórza".

Pierwszy gracz dysponuje talią metalu z której wybrał sobie jako karty na ten wątek kolejno Myśliwiec żmija (koszt 2), Marines (koszt 1), oraz Zrzut Zaopatrzenia (koszt 1, zaklęcie)

Drugi gracz wybrał talię energii, z której wybrał kolejno Żniwiarzy (koszt 1), Platformę grawitacyjną (koszt 1), oraz Ognisty pryzmat(koszt 3)

Okazuje się, że ukształtowanie terenu, jak sama nazwa sugerowała zawiera dwa, dość pokraczne wzgórza. Wraz z podejściami do nich z różnych stron, niewielką fabryką w dolinie, oraz bunkrem na północy, składa się to na jakieś siedem małych lokacji.

Pierwszy z graczy wykorzystuje swojego dowódcę "Czołgista" żeby zadeployować pojedynczego myśliwca. Dzięki temu udaje mu się dokonać zwiadu z powietrza i spostrzec, że pozycję na jednym ze wzgórz zajmuje oddział neutralny. Z tą informacją, gracz A postanawia w następnej turze stworzyć (przy użyciu swojego drugiego dowódcy) oddział Marines i wysłać go na drugie, niebronione wzgórze.

Gracz B nie zamierza się certolić, ma dwóch dowódców dających zasoby. W związku z tym w pierwszej turze postawnawia stworzyć dwie platformy grawitacyjne. Ponieważ są one dość mobilne, wysyła je do zajęcia bunkra na północy. Zająwszy niebroniony bunkier oczekuje w jego wnętrzu, otrzymując bonus do obrony.

Gracz A zauważa co się dzieje, dzięki wciąż znajdującemu się w powietrzu myśliwcowi. Wie już, że kontrola nad wzgórzami których nikt nie szturmuje na kija mu się przyda. Schodzi więc oddziałem Marines by przejąć fabrykę w dolinie, dodając do tej siły kolejną grupę. Fabryka umożliwia mu budowę platform artyleryjskich o których wprawdzie zapomniał podczas doboru kart, aczkolwiek zadziwiająco dobrze nadają się one do szturmowania bunkra na północy.

Gracz A roznosi siły gracza B, który nie jest w stanie zbudować swojej najpotężniejszej jednostki, ponieważ nie był w stanie obiektami na mapie zagwarantować sobie przychodu rzędu 3.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-06, 23:36
autor: Mark Subintabulat
Jak wygląda przykładowa jednostka? Najlepiej by było po jednej jednostce z każdej frakcji

Re: Szkic reguł

: 2015-05-06, 23:45
autor: Glau
Niech będzie wrzucę po jednej jednostce T3
Metal:
[3]Mefisto - ciężki mech bojowy poruszający się długimi szarżami. Po wylądowaniu pokrywa okolicę napalmem i odczekuje do ponownego naładowania generatorów. Silnie opancerzony.

Energia:
[3]Czyściciel - powolna latająca platforma wyposażona w szereg lekkich baterii laserowych i jedno, główne działo mogące atakować wyłącznie cele naziemne. Cele te na ogół są mocno w dupie niezależnie od tego, w jakich fortyfikacjach się znajdują.

Łączność:
[3]Nefalem - Niewidzialny mech bojowy walczący wręcz. Posiada system autodestrukcji.

Re: Szkic reguł

: 2015-05-09, 13:39
autor: Mark Subintabulat
1.Można prosić o przykład karty globalnej?
2. Czy można użyć karty globalnej w tej samej turze, w której się ją otrzymało?

Re: Szkic reguł

: 2015-05-09, 15:16
autor: Glau
1. Nawet pięć dam
Forty:
Koszt: 2 metalu
Tworzy trzy defensywne budynki na planie zajętej przez gracza lokacji.

Działo planetarne:
koszt: 2 metalu 2 kryształu
Naukowiec: Dodaj w wybranym wątku możliwość ataku artyleryjskiego co trzy tury.

Dobry czołg nie jest zły
Koszt: Brak
Rozpocznij daną misję z jedną, wybraną jednostką T2. Musi ona pochodzić z puli wybranej do wątku

Zwiad
Koszt: Brak
Poznaj z wyprzedzeniem plan pola bitwy. Nie dotyczy niektórych wątków, na przykład podziemnych.

Przerwy w zaopatrzeniu
Koszt: Brak
Ogranicz o połowę liczbę kart które zadany gracz będzie mógł wziąć do zadanego wątku w tej turze

2. Tak. Ale kartę globalną otrzymuje się w następnej turze po wysłaniu naukowca do lokacji.