Przesmyk zemsty

Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Najbardziej północna część pustynnego kła, była też tą która wydawała się być najmniej zniszczoną. Mimo obecnych gdzieniegdzie kraterów i śladów spalonej ziemi, prawie nie było tu widać pogiętych szczątków pancerza, czy leżących na słońcu na poły rozpadłych ciał. Ktoś posprzątał i poznosił zwłoki do zbiorowych mogił. Teraz pomiędzy dwoma groźnie wyglądającymi pasmami lasów wznosił się drewniany fort Cindaru.

Nie ulegało jednak wątpliwościom, że coś było na rzeczy. Dookoła fortu można było zobaczyć wijące się ludzkie postacie, kopiące doły, stawiające dodatkową wieżę, czy wbijające w ziemię zaostrzone pale. Przesmyk wyraźnie przygotowywał się na atak. Wysłannicy wszystkich trzech państw zostali szybko dostrzeżeni przez obronę fortu. Prawdopodobnie nie byli tu oczekiwanymi agresorami. Prawdopodobnie również mogli spodziewać się wkrótce poselstw zza umocnień. Najpierw jednak byli w stanie dostrzec siebie nawzajem. Jeśli chcieli, był to doskonały czas na dodatkową komunikację przed nawiązaniem kontaktu z załogą przesmyku.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Zainfekowanych nie trudno było nie dostrzec, wyszli mozolnymi kolumnami z lasu wśród głosów kołatek. I tuż pomiędzy lasem a fortem przystanęli, robiąc prowizoryczny obóz. Jednak co mogło budzić zainteresowanie, a na pewno je wzbudziło musieli być oni sami... zainfekowani. Nazywani Kissos byli, dziwnym plemieniem mieszkającym w lesie. Mało, który człowiek, zapuszczał się na ich ziemie, pomimo tego, że wśród nich również znajdowali się jakby ludzie. Traktowano ich z dystansem, stroniono, traktowano nieco jak trędowatego bliźniego, ten kto zaraził się Bluszczem, często zostawał wykluczony z życia publicznego skazywany na życie w osamotnieniu. Nikt do końca nie wiedział ilu była zarażonych. Trudno było to sprawdzić, bo mało kto wracał z lasów należących do zarażonych bluszczem. A nawet jeśli, to opowieści wędrowców przesycone były wzmiankami o groźnych potworach i zjawach, albo o władcy tego rejonu Królu Róży, który dowodził setkami zarażonych jacy od wieku zapuszczali się do tego lasu. Może i las miał jakiegoś lokalnego watażkę, może i zarażeni mieli tam gdzieś jakąś swoją wioskę. Jednak z pewnością nie stanowiło to wielkiego niebezpieczeństwa, od ilu to lat żyli oni sobie w tym lesie nikomu krzywdy nie robiąc, nawet w pewnym sensie dbając o to by nikt nie pożądany zapuszczał się do lasu. Jednak dziś pewna grupa tych zarażonych opuściła las, tylko po co?
Z obozu wyszła grupa delegatów, trójka odzianych w szare płaszcze zdawałoby się ludzi, niosący sztandar z symbolem przedstawiający trójkąt z rosnącym bluszczem - symbol zarażonych.

Aruncus Dioicus: Witajcie obywatele Cindaru, nazywam się Aruncus Dioicus zapewne ciekawi was dlaczego, tutaj przybyliśmy, a nie siedzimy w swoich samotniach na odludziu? Elfy nazywają ich Nwalme, w naszych samotniach słyszeliśmy pogłoski o nich. Dziwny gatunek, a tam gdzie pozostaną nie pozostanie nic, nawet kamienie. Szykujecie się do wojny, a ten fort, jest chyba ostatnią rzeczą jaka dzieli nas pomiędzy Cindarem a Lasem. Nie chcemy, żeby upadł. Jeśli was tutaj nie będzie, nasz las zostanie odcięty od jakiejkolwiek cywilizacji, a my zostaniemy samotni w naszym lesie. Jednym słowem przybyliśmy pomóc. Nie jesteśmy może wyszkolonymi żołnierzami, ale mamy hardego ducha, nie łatwo nas zabić i możemy oddać życie za sprawę. Możemy pomóc się wam umocnić, nie potrzebujemy wiele, miejsca, prosimy jednak, żeby było tylko dla nas, jesteście dla nas jak bracia, jednak zapewne skaza bluszczu mogłaby rozsiać jakąś waśń między nami.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

Kochana mamo i tato w wojsku traktują nas naprawdę dobrze. Mamy co jeść i pić choć chodzą plotki o tym, że w magazynach nie ma wystarczająco zapasów by wszystkich wyżywić. To jednak na pewno tylko poraganda tych plugawych reacjonistów. Tak twierdzi lord Hauser i pewnie ma rację. Tydzień temu przygarnąłem kota, jest czarny w białe łaty i ma poszarpane uszy. Chciałem go nazwać Łowca, ale Mati nazwał go Skurwielem i teraz reaguje tylko na to imię. Niestety nie możemy grać teraz w gałę bo jesteśmy na misji. Mam nadzieję, że jak wrócę to piła będzie na miejscu...
-Mati kurwa porwałeś mi list do domu!
-Hehe i tak go nie wyślesz bo nie ma jak. Lepiej grajmy w piłkarza na papierze
-OK

-Obywatele Cindaru. Przybywamy jako zbrojna pięść Federacji Sol chronić tę część świata przed hordami Nwalme. Pragniemy współpracować z każdą cywilizowaną rasą mającą ten sam cel. Przyjmijcie naszą pomoc a nie pożałujecie.

Oddziały zbliżają się powoli do fortu aż osiągną bezpieczną odległość wynoszącą dwu krotność ich efektywnego zasięgu (czyli 4 pola).
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Przed szereg zbrojnych wystąpił postawny mężczyzna w zbroi. Przez jego twarz przebiegało kilka blizn i we spojrzeniu znać było weterana.
- Nie wiem, skąd przybywacie, ani kto was przysyła. Nie wiem też, dlaczego pojawiliście się właśnie tutaj. Prawda jest taka, że zupełnie mnie to nie obchodzi.

- Nazywam się komandor Argus i dowodzę obroną tej lokacji. Jeśli tylko chcecie pomóc, jesteście tu mile widziani. Każda pomocna dłoń się przyda... - tu żołnierz na chwilę się zawahał i ściszył głos, podchodząc bliżej ambasadorów - jeśli jednak cenicie życia swoje i swoich ludzi, nie radziłbym zostawać. Dysponujecie siłą kompanii wojska. W forcie za mną stoi wzmocniony batalion i choć są to ludzie gotowi na walkę do ostatniej kropli krwi, żaden z nich nie zobaczy świtu. To tutaj, będzie prawdziwą wojną.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: Więc do usług, na czas tej wojny oddajemy się pod waszą jurysdykcję komandorze Argus. Przy czym będą potrzebni nasi ludzie komandorze? Czego wam jeszcze potrzeba przy obronie?
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

-Nie wycofamy się. Choć nie jest nas wielu to z dobrej pozycji strzeleckiej możemy zadać przeciwnikowi znaczne straty. Bylibyśmy natomiast wdzięczni za podzielenie się informacją na temat rodzaju i ilości sił nieprzyjaciela oraz taktyki jaką stosuje. Jeżeli uda nam się przeżyć i przekazać te wieści naszemu dowódcy, będzie mógł lepiej przygotować się do walk z Nwalme. Powiedzcie mi też czy spodziewacie się jakichś działań ze strony elfów.

W międzyczasie żołnierze Federacji będą chcieli porozumieć się z ludźmi niosącymi sztandar z bluszczem. Wymienić się podstawowymi informacjami na swój temat i spytać o możliwość ewentualnego handlu.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

- To dłuższa historia... - powiedział Argus lekko się krzywiąc - Zapraszam do budynku sztabowego - żołnierz wskazał ręką solidną konstrukcję
- Panów ludzie mogą w tym czasie pomóc przy stawianiu umocnień. Będą nam potrzebne.
Gdy wydane zostały już odpowiednie dyspozycje i wszyscy przyjezdni oficerowie znaleźli się wraz z komandorem w namiocie dowódca rozpoczął przemowę.

- Prawda jest taka, że zostawiono nas tutaj; "chwalebną gwardię Cirdanu" na śmierć. Żadna pomoc ze stolicy nie nadejdzie. Pojedynczy żołnierz. Nie wiem, jakie mają teraz inne problemy, ale przysłali nam tylko tę informację.

- Od kilku tygodni obserwujemy na skraju puszczy wzmożoną aktywność tych pieprzonych robali. Prawdopodobnie jest ich cały legion, zgrupowanie kilku klanów, jak w dawnych wojnach. Czuć to w powietrzu. - Dowódca znów się skrzywił. - A elfy... podobno nasz książę pertraktował osobiście z ich księżniczką parę dni temu. No i tak się wypertraktował - tu komandor splunął - że mamy rozkaz strzelać do każdego elfa który choć trochę podejdzie pod twierdzę i zapewnienie że oni zrobią tak samo.
Argus przeszedł parę kroków i ponownie zwrócił się do słuchaczy.
- A same robale... One mają się za to dobrze i są zgodne jak nigdy. Żaden patrol nie ma szans oddalić się na trzysta metrów od zabudowań. Błądzimy po omacku i one chcą tego. Żywią się naszym strachem, zanim wezmą się za nasze ciała. - nuta rezygnacji pojawiła się na twarzy komandora - będzie jak siedem lat temu. Będą przylatywać i podchodzić falami. Silnymi, szybkimi uderzeniami nigdy nie kończącej się armii. Klekotaniem odmówią nam snu. Gdy choć na chwilę poczują, że nasza czujność słabnie, ktoś będzie umierał. Rzadko kiedy samotnie. Potem ludzie spróbują ucieczki. Będą się chcieli przedrzeć w stronę Cindaru. Szczęśliwi, jeśli dostaną szybką śmierć. A później... później będą już tylko ucztować.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

-Hmm to bardzo interesujące - powiedział Jenkins, całkiem normalnym tonem. Nikt nie mówił, że był normalnym oficerem. W zasadzie wszyscy którzy zgodzili się na tą ekspedycję mieli trochę nie po kolei w głowach.
-Nie wiem czy już słyszeliście o tym komandorze a jeśli nie to czy zdecydujecie się jakoś użyć tej informacji, ale otrzymaliśmy wieści, że w okolicach Sulenost, tak chyba nazywają się ruiny tego miasta na południu elfy spodziewają się również ataku Nwalme. Być może więc długousi zrezygnują z nękania... nass, skoro sami będą mieć ręce pełne roboty. Oczywiście nie sugeruję obniżać czujności straży, nic z tych rzeczy. Jest też druga kwestia, a mianowicie taka, czy robale są w stanie dokonać zakrojonej na równie szeroką skalę działań ofensywnych zarówno tu jak i pod Sulenest. Istnieje szansa na to, że jeden z ataków będzie jedynie pozorowany, a ten drugi okaże się prawdziwym, w którym wezmą udział główne siły. Gdyby rozpowiedzieć to wśród żołnierzy być może zatliłaby się w nich jakaś iskierka nadziei.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: Analiza rachunku zagrożenia i strat, wykazuje, że w takim wypadku szansa na korzystne uwarunkowania wynosi 50%.

oznajmił mechanicznie Dioicus powracając do naturalnego toku rozmowy

Aruncus Dioicus: Jako dowódca może nie mam odpowiedniego wykształcenia, jednak z doświadczenia doskonale wiem, że żołnierz jeśli nie ma gdzie uciec, walczy najzacieklej. Te istoty zwane Nwalme nie są głupie wiedzą, że to strach najbardziej przetrzebia oddziały. Gdyby ich siła byłaby taka wielka, nie musiałyby zakłócać ciszy nocnej klekotaniem. To tylko sposób na zasianie strachu pośród żołnierzy. Musimy mieć własne klekotki, to one powinny czuć strach, przed nami. To też są zwierzęta - czują strach. Musimy się o to zatroszczyć o dobre morale, moi ludzie już wiedzą, że jeśli fort upadnie nie będą mieli dokąd wracać. Ich dzieci, żony... koniec. Zresztą generał Jenkins ma rację, trzeba rozsiać dobrą nowinę dostał pan przecież pewne wsparcie i powinien pan to wykorzystać w celach propagandowych. Wtedy, szansa na korzystne uwarunkowania wzrośnie o 40%.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Podczas gdy trwają pertraktacje, wartownicy dostrzegają w oddali dziwne refleksy świetlne i zniekształcenia powietrza, które stopniowo przekształcają się w obraz maszerujących, uzbrojonych istot. Nie są to ludzie, ich skóra jest niebieska, a ciała lekkie, zwiewne, częściowo metaliczne. Zatrzymują się w odległości około pięciuset metrów od obozu i z ich szeregów odrywa się kilka sylwetek - pięć nie różniących się od reszty, jedna natomiast lewitująca nad ziemią, emanująca promieniowaniem manicznym. Jeden z żołnierzy trzyma czarną chorągiew z błękitno-białym latawcem.
Gdy delegacja zbliżyła się na odległość około pięćdziesięciu metrów, rozbrzmiał głos lewitującej istoty niczym z megafonu.
- Jestem synad Arcturus z latającego miasta Mensitar. Przysłał mnie Pontifex, nasz przywódca, z dwoma legionami Falcatari, by zbadać sytuację. Doszły nas pogłoski o spodziewanym ataku insektoidalnych istot ze wschodniej puszczy, zależy nam, by powstrzymać ich podboje.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

// Założę że Shalvan pojawił się wcześniej i był na odprawie, bo nie chce mi się powtarzać.

- Wróg nie śpi, wróg czuwa - skomentował sugestię Aruncusa Argus. Paru obecnych oficerów stłumiło parsknięcia. Gdyby sytuacja była mniej grobowa prawdopodobnie myśl o klekotaniu robalom bardziej by ich cieszyła.

Samouczek: Interaktywne oblężenie
W związku z tym, że jest to pierwsza misja tego typu zdradzę, że pierwszy silniejszy atak Mantidów nastąpi za pięć tur akcji.
Fort jest zbudowany na planie kwadratu, z drewna.
Przebywanie na murach zwiększa zasięg przeciw jednostkom naziemnym wroga o 1 i niweluje premię jednostek latających przeciw żołnierzom.
Przebywanie w strażnicy daje premię +1 do pancerza innego niż ciężki.
Jednostki na murze wzmocnionym otrzymują +1 obrony
Zaostrzone pale uniemożliwiają jednostkom wroga wspinanie się po murach bez ponoszenia strat.
Doły unieruchamiają pierwszą jednostkę naziemną wroga, osłabiając jej obronność. Można próbować dobić taką jednostkę.

Na murze może przebywać w jednym momencie jeden oddział. W strażnicy dwa.
Załoga fortu jest wyposażona w muszkiety. jest to silna i celna broń, ale po oddaniu strzału konieczne jest poświęcenie tury na jej przeładowanie. Zarządzanie żywnością jest w samouczku wyłączone.

Koszt wykopania dołu to 1 punkt akcji. Koszt ustawienia pali, lub wzmocnienia muru to 1 punkt akcji i 1 punkt drewna. Koszt budowy strażnicy lub muru to 5 punktów akcji i 3 punkty drewna. Strażnica musi być budowana na murze.
Oprócz tego można poświęcić punkt akcji na zbieranie drewna, przygotowywanie muszkietów, wnoszenie drewna do twierdzy, rozmowy z oddziałami stacjonarnymi w celu podniesienia morale, odpoczynek lub ustawienie warty w którejś strażnic. Wraz z upływem czasu będę aktualizował stan zasobów i obronności twierdzy.
Liczba punktów akcji na turę akcji jest zależna od liczby jednostek wysłanych do wątku.
Shalvan: 2
Chromy: 4
Mark: 2

Oprócz tego dowódcy mogą sugerować działania komandorowi Argusowi, który dysponuje kilkoma wolnymi punktami akcji.

Pierwsza kompania strzelców:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: warta
Zmęczenie: 2

Druga kompania strzelców:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: resztki
Stan: Ładowanie karabinów
Zmęczenie: 2

Trzecia kompania strzelców:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: resztki
Stan: Odpoczynek
Zmęczenie: 1


Kompania włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: kopanie dołów
Zmęczenie: 2

Zgrupowanie robotnicze:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: brak
Stan: wydobycie drewna
Zmęczenie: 1

Kompania konna:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Stan: patrol
Zmęczenie: 2

Pierwsza kompania piesza:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: ochrona zbierających drewno
Zmęczenie: 2

Druga kompania piesza:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Wzmacnianie murów
Zmęczenie: 2

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 1

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 6
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 1

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 1

---
Zasoby:
Drewno: 10
Naładowana broń: 0
Stan fortu:
_____________
_____________
__SMMBMMS__
__M____BBM_D
__M______MK_
__M___B__1__
__M_BB___1__
__M______M_D
__SMMBMMS__
_____________
_____________
S to strażnice numerowane kolejno od 1 do 4. B w murach to bramy. 1 oznacza mur jednokrotnie wzmocniony. D oznacza doły. K kolce, + dół z kolcami.
Kolejne budynki w obrębie murów to koszary, sztab, magazyn.
Pierwsza kompania strzelców zajmuje w tym momencie strażnice 2 i 4, oraz wschodni mur.

Powodzenia.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Arcturus wydał rozkazy swoim ludziom: kopać doły po wschodniej stronie fortu (oba oddziały)

- Komandorze Argusie - rzekł głębokim, pobrzmiewającym głosem. - Kluczowe jest oczywiście obsadzenie i obrona fortu od wschodu, jednakże te insekty są szybkie i inteligentne. Jakie są plany odnośnie obrony w razie niewątpliwej próby ataku z flanki lub na tylny mur? Podejrzewam, że dokonywałyby tego stwory latające, więc doły opóźniające atak byłyby nieskuteczne.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

- Mamy nadzieję, że strażnice ostrzegą nas w takim wypadku i zdołamy wysłać na odpowiednią stronę parę oddziałów strzelców. Gorzej będzie kiedy się ściemni. Wtedy będzie trzeba wzmocnić warty i ewentualnie spróbować wzmocnić pozostałe fragmenty muru.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

-Sugeruję kontynuować wycinkę drewna i umacnianie wschodniej części fortu komandorze. Niewątpliwie to stamtąd nadciągnie pierwsza fala, więc powinniśmy się odpowiednio przygotować. Nasze oddziały zajmą pozycję na murach lub w jednej ze strażnic, więc rozpoczniemy umacnianie umocnień [2 akcje na ulepszanie muru w komórce L7 i L8]. Sądzę też, że dodatkowa strażnica po środku wschodniego muru [L9] byłaby dobrym pomysłem. Ewentualnie można dobudować dwie tak aby wszystkie strażnice na wschodniej ścianie fortu znajdowały się w równych odległościach od siebie [komórka L8 i L10] Gdybyście zechcieli się tym zająć zapewniam, że efekt waszej pracy zostanie dobrze wykorzystany - skierował do przedstawicieli bluszczu swe swe ostatnie słowa Jenkins.
-A i jeszcze jedno komandorze. Jeżeli macie wolnym ludzi to sugerowałbym po zewnętrznej stronie wschodniego muru na całej jego długości umieścić zaostrzone pale. Niech robale krwawią gdy zechcą się przedrzeć do nas na drugą stronę. Zresztą widzę, że chyba nie muszę tego mówić, bo część pańskich ludzi zaczęła już tam prace [chodzi mi o zakres od komórki M6 do M12]

----------------------------------------

Załączam link do pliku w którym znajduje się "rysunek" poglądowy, na którym nanoszone będą zmiany.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

- Przede wszystkim jednak proponuję wzmocnić cały wschodni mur przynajmniej dwukrotnie. To pozwoliłoby skutecznie odpierać główne fale ataków wroga. Widzę, że część pana ludzi odpoczywa. Czy są już na tyle wypoczęci, by wziąć się do pracy?
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: No dobrze chłopaki, zajmujemy się wycinką drewna. Dzień jeszcze w pełni, a nie będziemy robić tego przecież w nocy. Toporki w dłoń i do roboty.

Wszystkie 4 jednostki wycinka drzewa w tej turze.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Zmiany ustawienia wynikające z sugestii:
Trzecia kompania strzelców -> Warta na wschodzie
---

Małe siły latające zostały odparte przez będących na warcie żołnierzy. Patrol konny zauważył ruchy na skraju puszczy i został ostrzelany. Dzięki szybkiemu manewrowi udało mu się jednak uniknąć strat. Kompania zbierająca drewno nie napotkała problemów.


Liczba punktów akcji na turę akcji jest zależna od liczby jednostek:
Shalvan: 2
Chromy: 4
Mark: 2

Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: resztki
Stan: Ładowanie broni
Zmęczenie: 3

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Warta
Zmęczenie: 3

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: brak
Stan: Pobranie broni i warta
Zmęczenie: 2


Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Ochrona zbierających drewno
Zmęczenie: 4

Zgrupowanie robotnicze:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: brak
Stan: Zbieranie drewna
Zmęczenie: 2

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 1
Uzbrojenie: pełne
Stan: Patrol
Zmęczenie: 3

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Wzmacnianie murów
Zmęczenie: 3

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Ostrzenie pali pod murem wschodnim
Zmęczenie: 3

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 2

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 6
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 2

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 2

---
Zasoby:
Drewno: 10 +6 -2-2 = 12
Naładowana broń: 5 (0 z uwagi na rozkaz pobrania broni)
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: To nie wszystko! Teraz zajmijmy się palami, poukładać i zaostrzyć, robale nie mogą się przecisnąć. Zaczynamy od muru przy południowej bramie do północno-wschodniej strażnicy. Komandorze, potrzebowałbym kilku pańskich ludzi, jeśli mielibyśmy się uporać z tą robotą jeszcze do obiadu. W sumie także zastanawiałem się komandorze czy ma pan na składzie trochę mięty, tymianku albo majeranku, ogólnie chodzi nam o różnie pojęte zioła? Pomidory znajdziemy tu takie? W sumie jak już jeszcze pytam to zapytam o lawendę? Nie, nie chodzi nam tu o kulinaria.

Pluton strzelców numer trzy.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Rozkazy: Wzmacnianie murów przy obu południowych Strażnicach.

- Komandorze Argusie, myślę, że wierzchowce waszych jeźdźców - jak one się nazywają, tak swoją drogą? - mogą być już zmęczone, a przyda się każda pomoc przy przygotowaniach. Jeźdźcy mogliby popracować przy wzmocnieniu północnego muru, w czasie gdy konie odpoczywają. Wiemy już o obecnej pozycji Nwalme, następny patrol można wykonać za jakiś czas.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

-Niewielkie zwycięstwo, ale jednak podnosi morale - zauważył Jenkins - Komandorze sądzę, że pluton konny mógłby zawrócić do fortu. Trochę odpoczynku im się przyda. Wartownicy i tak mają oko na puszczę.
-Brandon, niech twoi ludzie wzmocnią fragment środkowej części muru po wschodniej stronie. To będzie prawdopodobnie najbardziej gorące miejsce, gdy zacznie się szturm.
-Parker chłopaki z plutonu włóczników wyglądają na smutnych. Podnieście ich trochę na duchu. Powiedzcie, że też będą mieć okazję do zabicia robali.
-Tak jest!

...
-Czołem chłopaki. Może po łyku czegoś mocniejszego? Słyszeliście, że strzelcy rozjebali szwadron latającego robactwa. Ja wam powiem co sądzę o tym wszystkim. Robactwo powinno znajdować się pod butem człowieka. Zgniecione miazgę. Ptfu - splunął pod nogi.
-Ciekawe jak te kurwy będą klekotać jak nabijecie je na swoje włócznie. Ich dupa będzie jednym wielkim sitem gdy z nimi skończycie. Mam rację chłopcy? - zwrócił się do pozostałych gwardzistów, którzy z nimi przyszli.
-Jasne!
-Włócznicy je rozjebią!
-Rozpierdolą!
-Toast za pluton włóczników - rozkurwiatorów!

1 ackja - umacnianie muru L9
2 akcja - podnoszenie morale plutonu włóczników
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Zmiany ustawienia wynikające z sugestii:
Pluton strzelców numer trzy -> Stawianie niezwykle ostrych i twardych kołków gotowych na przybycie najeźdźcy
Konnica -> Odpoczynek
Włócznicy -> podnoszenie Morale
---

W tej turze nie było nalotu. Teren nie był patrolowany, nie zauważono więc zmian w ruchach nieprzyjaciela. Kompania zbierająca drewno została zaatakowana przez szybką jednostkę modliszek. Ponieważ była pozbawiona ochrony, została całkowicie unicestwiona. Strata plutonu powoduje spadek morale w całej twierdzy.


Liczba punktów akcji na turę akcji jest zależna od liczby jednostek:
Shalvan: 2
Chromy: 4
Mark: 2

Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Warta
Zmęczenie: 4

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Stan: Warta
Zmęczenie: 4

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: brak
Stan: Odpoczynek
Zmęczenie: 3


Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Patrol
Zmęczenie: 3

Zgrupowanie robotnicze:
Liczba oddziałów: 0 [wybite]

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 0
Uzbrojenie: pełne
Stan: Odpoczynek
Zmęczenie: 1

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Zbieranie drewna
Zmęczenie: 4

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Stan: Ochrona zbierających drewno
Zmęczenie: 4

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 2

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 2

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 2

---
Zasoby:
Drewno: 12 -11 = 1
Naładowana broń: 10
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Sugestia: Pluton strzelców 3 ładuje broń
Rozkazy: Wzmacnianie dwóch fragmentów południowego muru.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

2 akcje: kopanie dołów [N5 i N12]

Jenkins: Brandon powiedz naszym zwiewnym przyjaciołom (oddziały Shalvana), że bez drewna to sobie mogą chuja umocnić a nie mur, tylko przekaż to w bardziej kulturalny sposób.

Brandon: Mój dowódca polecił przekazać, że nie uda wam się raczej umocnić dwóch fragmentów murów bo nie ma wystarczająco dużo drewna w magazynie. Ale poleca kopanie dołów, na przykład tam obok nas [komórka N13]
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

W forcie rozległ się odgłos klekotania, głośny i intensywny. Było to jednak klekotanie odmienne, to nie był taki sobie pasikonik czy inny owad. Cztery kolumny zakapturzonych ludzi wniosło w górę swoje klekotki i zaczęło głośno kołatać. Zagłuszając cały szum robót czy innych krzyków, bzyczenia robali.

KLEK, KLEK, KLEK, KLEK, KLEK, KLEK.

Aruncus Dioicus: Niech te pieprzone robale, też poznają, że potrafimy klekotać.

2 oddziały idą po drewno
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Zmiany ustawienia wynikające z sugestii:
Pluton strzelców numer trzy -> ładowanie broni
Włócznicy -> podnoszenie Morale
---

W tej turze przeprowadzono silny nalot. Obie fale zostały brawurowo odparte. Żołnierze wrócili bezpiecznie z patrolu, brak aktywności na skraju puszczy sugeruje, że robale planują coś bardziej subtelnego. Kompania zbierająca drewno została zaatakowana przez szybką jednostkę modliszek. Udało się ją uśmiercić ponosząc minimalne straty.


Liczba punktów akcji na turę akcji jest zależna od liczby jednostek:
Shalvan: 2
Chromy: 4
Mark: 2

Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: brak
Stan: Pobranie broni i warta(wschód)
Zmęczenie: 5

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: brak
Stan: Odpoczynek
Zmęczenie: 5

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Stan: Warta (wschód)
Zmęczenie: 4


Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Ochrona zbierających drewno
Zmęczenie: 4

Zgrupowanie robotnicze:
Liczba oddziałów: 0 [wybite]

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 0
Uzbrojenie: pełne
Stan: Odpoczynek
Zmęczenie: 0

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan: Patrol
Zmęczenie: 5

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Stan: Patrol
Zmęczenie: 5

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 3

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 2,5

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 3

---
Zasoby:
Drewno: 1+4-2 = 3
Naładowana broń: 15 (10 z uwagi na rozkaz pobrania broni)


Zaczyna się ściemniać. Następna tura jest ostatnią przed nocnym atakiem.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Rozkazy: Podnoszenie Morale: Drugi pluton pieszy, Pierwszy pluton konny
Sugestia: Brak.

Arcturus zaproponował Bluszczowi, by dokonał patrolu. Jego ludzie wyglądają na dość świeżych.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: Idziemy po drewno

Sugestia. Drugi pluton pieszy: niech nas ochrania
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

Gwardziści idą na patrol
Bazooka Team idzie ochraniać zbierających drewno
Sugestia <Niech drugi pluton zostanie w forcie i da się umoralnić przez cerebri >
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Zmiany ustawienia wynikające z sugestii:
Drugi pluton pieszy -> podnoszenie morale
Pierwszy pluton konny -> podnoszenie Morale
---

W tej turze nie przeprowadzono nalotu. Żołnierze na patrolu zauważyli aktywność na skraju puszczy, robale przygotowują znaczący szturm. Patrolujący zostali zaatakowani przez ciężką jednostkę wroga. Z trudem udało im się wycofać pod twierdzę. Kompania zbierająca drewno nie zanotowała problemów. Jednostki szybkie okrążyły twierdzę szturmując północną bramę. Nim strzelcom udało się przemieścić i usunąć zagrożenie, brama została poważnie uszkodzona.


Liczba punktów akcji na turę akcji jest zależna od liczby jednostek:
Shalvan: 2
Chromy: 4
Mark: 2

Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: resztki
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 6

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: brak
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 3

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: brak
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 5


Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 5

Zgrupowanie robotnicze:
Liczba oddziałów: 0 [wybite]

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 0

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 6

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 4

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 3,5

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 4

---
Zasoby:
Drewno: 3+5=8
Naładowana broń: 10

---

Możecie rozstawić jednostki przed nocnym szturmem. Następnie, jeśli przetrwacie, lista akcji zostanie rozszerzona. Oszczędzajcie siły, bo nie jest to ostatni atak.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Spoiler
Pokaż
Żeby nie usuwać xD

- Zająć pozycje! Szyk bojowy! Przygotować się na szturm! Oddział pierwszy, północna brama! Oddział drugi, południowa brama! Zabarykadować odrzwia drewnem! - Arcturus wydawał rozkazy. - Komandorze! Pierwszy strzelecki ledwie trzyma się na nogach! Niech odpoczną, w tej chwili nie prezentują wysokiej wartości bojowej. Przydadzą się w kolejnym szturmie!

Arcturus podszedł do dowódcy Bluszczu - wasi ludzie powinni chwycić za te strzelające kije i chronić zachodniego muru. jest on dalej położony, ale nie można wykluczyć ataku z tej strony.
Sugestia: Pierwszy pluton strzelców - pobranie broni i odpoczynek.
Rozkazy: Kopanie dołów przed północną bramą.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Zablokowany

Wróć do „Centrum”