Bluszcz

Zablokowany
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Bluszcz

Post autor: Chromy »

"Tuczy się bluszcz jadłem starych ruin, gdyś najdumniejszy twór ludzki w końcu dla bluszczu, jest tylko strawą".

Nazwa frakcji:Kissos (Bluszcz)
Surowce do produkcji jednostek:Biomasa, Zasoby Ludzkie ew. Energia
Surowiec do utrzymania jednostek: Biomasa ew. Energia
Surowce do produkcji budynków:Biomasa, Energia
Preferowany typ terenu:Las
Specjalizacja: 0 Koszt Utrzymania
Logo:
Obrazek
Przywódca:
Obrazek
Obrazek
Inni dowódcy: Szybki
Bonus Startowy: Specjalizacja - Jednostki o takim samym ataku i obronie
Jednostki:

Cierń:
Typ jednostki: Piechota Dystansowa 1 PP
Koszt Produkcji: 1 Biomasa 1 Zasoby Ludzkie 7PP
Koszt Utrzymania: 0 PP
2/1
Wrażliwość: Jednostki Ciężkie

Obrazek

Zainfekowany:
Typ jednostki: Piechota Szturmowa 0PP
Koszt Produkcji: 1 Biomasa 3PP
Koszt Utrzymania: 0 PP
1/1
Obrazek

Bestia:
Typ jednostki: Szybka
Koszt Produkcji: 3 Biomasa 3 Zasoby Ludzkie 16pp
Koszt Utrzymania: 0
3/3


Obrazek

Predator Godzilla:
Typ jednostki: Ciężka
Koszt Produkcji: 4 Biomasa 3 Zasoby Ludzkie 3 Energia 27pp
Koszt Utrzymania: 0
4/4
Szybkość
Pancerz: Jednostka Ciężkie
Specjalizacja: +1 Jednostki Ciężkie

Historia frakcji : Wydaje się, że bluszcz zawsze stał przy jakiejś cywilizacji, był blisko i ochraniał ją przed zagrożeniami. W zamian mógł rosnąć i piąć się w górę, jednak rasy, nacje umierały, a bluszcz był często ostatnią rzeczą, która porastała ruiny tych wymarłych cywilizacji. Jednak bluszcz pozostał.

Bluszcz może nie zachowuje się agresywnie, nie zanotowano jeszcze zachowania innego niż samoobrony lub ochrony swojego żywiciela, jednak wejście w Bluszcz oznacza to samo co stanie się nim. Kilkugodzinny kontakt może objawić się pojawieniem na ciele dziwnego kolorowego nalotu, który powoli zacznie piąć się po ciele powodując powstanie uczucia swędzenia i powolnego odrętwienia, w dalszym stopniu pozbawiając czucia. W tym stadium można jeszcze pozbyć się Bluszczu, operacyjnie, usuwając zarażoną tkankę. Jeśli jednak stan ten pogłębia się, istota zapada w sen, a gdy się budzi już jest Kissos.

Z pozoru wydaje się, że zarażenie Bluszczem nie zmienia zachowania zarażonej jednostki, może ona normalnie zajmować się tym co robiła wcześniej. Niestety często spotkać się to może z odrzuceniem przez wcześniejszych pobratymców. Taka jednostka staje się samotna i odrzucona, ponieważ często Bluszcz traktowany jest jako choroba. W rezultacie nie pozostaje takiej jednostce nic innego jak mieszkać pośród innych Kissos. Istnieją jednak przypadki zaakceptowania Kissos, czasy gdy Bluszcz rosnął tam gdzie było to sprzeczne z jego interesem już dawno minęły. O ile zachowa się wszystkie środki bezpieczeństwa i higieny, można pozwolić sobie na prawie każdy kontakt. Przykładem mogą być delegaci Bluszczu, ukryci w sterylnych kombinezonach, noszący porcelanowe maski, nie mogą w żaden sposób zarazić innych osobników bluszczem. Badania jednak wykazały, że poszczególne jednostki Bluszczu nie mogą ze sobą antagonizować. Niezależnie czy forma organiczna wcześniej miała wrogi stosunek do Bluszczu, po zarażeniu, nie wykazuje działań i ruchów mających działać na szkodę Kissos. Samookaleczenie, pozbawienie się życia również traktowane jest jako taki ruch. Wydaje się jakby poza działaniem naturalnym wynikającym z formy danej jednostki, grupą kierował jeszcze odgórny program, który działa w interesie całej rasy. Bluszcz pomimo, że w grupie może różnić się formą, broni się solidarnie, nie obce jest mu także poświęcenie.

Jednak Bluszcz to nie tylko luźny konglomerat zarażonych jednostek, posiada złożoną zhierarchizowaną, czasami trudną do zrozumienia strukturę. O ile zanotowano obecność istnienia całych wcześniej ludzkich rodzin zarażonych bluszczem, trudniących się zajęciem nie wiele bardziej różniących się od tego czym zajmują się ich ludzcy odpowiednicy, to nie obca jest także inna część Bluszczu, nie przywodzącej na myśl żadnej innej istniejącej cywilizacji. Wchodzą w jej skład jednostki całkowicie odmienne albo hybrydy mieszające cechy niektórych gatunków. Niemożliwe jest zakładać, że są to osobniki żyjące pochodzące z innych cywilizacji. Muszą to być osobniki całkiem nowe nie mające więcej niż 10 lat.

Bluszcz akceptuje rozmaite rozwiązania technologiczne, niektórych ras pomimo, że czasami dana technologia wymaga od niego pewnej elastyczności i dostosowania. Inne niekiedy odrzuca, ponieważ nie dysponuje dostatecznymi zasobami, aby z nich sprawnie korzystać. Mimo tego, posiada swoją własną indywidualną kulturę, język i religię. Bluszcz raczej nie trudzi się odbudowaniem siedzib na modłę innej rasy, robi to po swojemu dodając swoje biologiczne struktury. Nie są one jednak budowane chaotycznie i podyktowane bezmyślnemu funkcjonalizmowi, posiadają pewien rodzaj estetyki. Niektórzy sztukę Bluszczu, traktują jako rodzaj mimikry, inni natomiast zupełnie temu przeczą, traktując to jako jawny dowód na to, że Bluszcz to rasa w pełni inteligentna.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Bluszcz

Post autor: Glau »

Prowincja poczatkowa: Teren leśny do nazwania przez gracza
Budynki:
  • Obozowisko mieszkalne: +1 Zasobów ludzkich na turę
  • Obóz łowców: +2 biomasy na turę
  • Obóz łowców: +2 biomasy na turę
  • Obóz szkoleniowy: Umożliwia produkcje jednostek wymienionych w początkowym poście
  • Forteca główna
Niewykorzystane pola:
  • [1]Całkiem spore drzewo [Zasoby ludzkie]
  • [1]Tereny łowne [Biomasa]
  • [1]Źródełko many
Budynki możliwe - wydobywcze:
  • Obozowisko mieszkalne - 6 Biomasy, 2 Energii
  • Kolektor many - 6 Biomasy, 2 Energii
  • Obóz łowców - 4 Biomasy, 1 Zasobów ludzkich, 2 Energii
  • Bardzo zielone drzewo[Fotosynteza: Biomasa[2]->Energia[1]] 6 Biomasy
Budynek do pozyskiwania innych dóbr może zostać dołączony do listy po pozyskaniu dostępu do złóż.

Jednostki początkowe:
  • [2]Zainfekowany
  • [1]Cierń
Łączny koszt utrzymania: 0 jednostki biomasy
Zasoby, składowane w twierdzy:
  • Biomasa[8]
  • Zasoby ludzkie[2]
Sąsiedztwo:
Północ:
[Informacje: Tereny|Wybrzeże północne: istnienie] Zajmowane przez księstwo Cindar ziemie. Słyną ze świeżych ryb oraz sprowadzanych z daleka przypraw.
[Informacja:Rasy|Cindar: istnienie]W większości zamieszkiwane przez ludzi księstwo prosperuje dzięki handlowi z ziemiami zewnętrznymi. Mimo dużej rozpiętości terytorialnej, dostęp do niektórych wynalazków przywożonych zza wód daje mu silną pozycję militarną.
[Informacje: Tereny|Zachodnie Cindar: istnienie]Stołeczna, bogatsza część księstwa. Silna kontrola nad ziemiami jest utrzymywana dzięki systemowi fortów.
[Informacje: Tereny|Słoneczna dolina: istnienie]Przynoszące duże zyski i prawdopodobnie najlepiej strzeżone w Cindar miejsce. Słynie z przemysłu włókienniczego.
Poniższa informacja została dostarczona przez dowódcę[szpieg]
[Informacja: Tereny|Fort Xarr: Istnienie]Twierdza stojąca pomiędzy puszczą elfów a Cindar. Główny bastion obronny Cindaru w konfliktach z elfami.
[Informacja: Niepokoje w Xarr|#1]Ta informacja została dostarczona przez dowódcę[szpieg].

Na Wschód:
[Informacja:Tereny|Puszcza wschodnia:istnienie]Niegdyś część pasa lasów pokrywającego niemal całą północ kontynentu.
[Informacja:Tereny|Pustynny kieł:istnienie]Pustynny pas sięgający aż do wybrzeży półwyspu jest pozostałością gwałtownych bitew o dominację terytorialną. Większą część pasu zajmują na wpół spalone, sczerniałe drzewa i kratery po wybuchach.
[Informacja: Tereny|Ruiny Sulenost: istnienie]Ta informacja została dostarczona przez dowódcę dyplomata
[Informacja:Rasy|Nwalme: istnienie]Nazwana tak przez elfów grupa ras składa się z potężnych owadów o różnych kształtach. Osobom z zewnątrz niewiele wiadomo o zwyczajach tych istot. Zwykle pojawiają się w dużych grupach, nie pozostawiając kamienia na kamieniu po swoich adwersarzach. Silnie kontrolują całość wschodniej puszczy.

Południe:
[Informacja:Rasy|Elfy: istnienie]Kontrolują większą część puszczy zachodniej. Jako rasa są znani z szorstkiego obchodzenia się z obcymi i wielu konfliktów o puszczę w które wplątywali się przez wieki.
[Informacja:Tereny|Puszcza zachodnia:istnienie]Niegdyś część pasa lasów pokrywającego niemal całą północ kontynentu.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Zablokowany

Wróć do „Centrum”