Przesmyk zemsty

Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

1 akcja: umacnianie muru w F9
2 akcja: kopanie dołu w 11
Sugestia dla plutonu konnego -> ładowanie muszkietów
Sugestia dla włóczników -> ładowanie muszkietów
Sugestia dla pierwszego oraz drugiego plutonu pieszego -> ładowanie muszkietów
Sugestia dla pierwszego plutonu strzelców -> pobranie broni i warta na wschodniej stronie fortu (mury, strażnice)
Sugestia dla drugiego plutonu strzelców -> pobranie broni i warta na zachodniej stronie fortu (mury, strażnice)
Sugestia dla trzeciego plutonu strzelców -> pobranie broni i warta na murach w okolicach obu bram
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

1: kolce za bramą północną
2. dół na J5
3. kolce na J5
4. dół I4
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Oddziały wroga krążyły dookoła fortu w dużych ilościach. Nie zbliżały się jednak na odległość strzału. Nie przeprowadzono nalotu.

Stan przed bitwą:

Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 6


Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 6

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 1

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 7

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 5

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 5

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 5

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: bezczynny
Zmęczenie: 5

---
Zasoby:
Drewno: 8-3=5
Naładowana broń: 10 +30-15= 25

---

Przed bitwą ustalacie położenie swoich jednostek. Dodatkowo Chromy może ustalić pozycję plutonu konnicy i pierwszego plutonu strzelców, Shalvan może ustalić pozycję plutonu włóczników i drugiego plutonu strzelców, zaś Mark może ustalić pozycję trzeciego plutonu strzelców i plutonów pieszych.

Możecie wygłosić również przemowy przed bitwą w celu zwiększenia Morale podległych wam oddziałów. Jeśli chcecie w trakcie bitwy spróbować jakichś dodatkowych manewrów, teraz jest moment by to zgłosić.
Bitwa będzie się składała z kilku faz ataków, podczas których przemieszczanie jednostek z jednego punktu twierdzy do drugiego może okazać się nietrywialne. Dlatego rozplanowanie obrony i pokrycie całego terenu będzie kluczowe w przetrwaniu szturmu.
Podczas bitwy możecie chcieć pozostawić pewne jednostki w odwodzie. Takie jednostki będą regenerować siły, stanowiąc bardziej użyteczne wsparcie w kolejnych fazach bitwy. Jeśli jednak wrogom uda się do nich dostać podczas odpoczynku i mimo to te jednostki to przeżyją, ich morale znacznie podupadnie.
Barykady są sposobem na wykorzystanie resztek drewna znajdujących się w twierdzy. Jedna jednostka może przenieść z magazynów 2 jednostki drewna za bramę w celu ustawiania barykady. Im więcej jednostek drewna zostanie użytych do stworzenia barykady tym trudniejsze będzie przekroczenie pola przez wrogie jednostki. Jest to szczególnie istotna metoda w przypadku uszkodzonych lub zniszczonych bram.
Komandor Argus może w danym momencie znajdować się na jednym odcinku murów. Jednostki Cindaru stojące wraz z nim są niepodatne na straty morale. Jeśli jednak dowódca zginie, wszystkie jednostki Cindaru w twierdzy podupadną odrobinę na duchu.
Wycieczka - w momencie, gdy uznacie, że siły pozostałe w forcie nie są w stanie dłużej odpierać ataku wroga, możecie spróbować sami zaatakować siły wroga, dając fortowi czas na odetchnięcie i trochę bohaterskiego przykładu. Oczywiście jest to ruch desperacki. Jeśli jednak coś wam przeżyje, okazana determinacja zwiększy morale wszystkich obrońców.
Nadal można ładować karabiny, jak również podawać je zadanemu plutonowi.

Włócznicy są szczególnie efektywni względem oddziałów wspinających się po murach, lub oddziałów szybkich szturmujących bramy.
Piesi ustawieni w pobliżu strzelców spróbują zaangażować w walkę jednostki wroga atakujące strzelców.
Strzelcy priorytezują jednostki latające wroga. Jeśli zabraknie strzelców na odcinku na którym będzie miał miejsce nalot, może on wyrządzić szkody w budynkach wewnętrznych lub zaatakować od tyłu inną część armii. Jeśli ktoś podaje im karabiny, są bardziej wydajni w pozbywaniu się wroga.
Konni są jedyną jednostką będąca w stanie efektywnie walczyć z modliszkami poza obrębem fortu. Jeśli otrzymają wsparcie ogniowe, mogą uratować odcinki obrony w innym razie skazane na porażkę. Dodatkowo posiadają premię przeciw piechocie szturmowej wroga i posiadanym przez niego jednostkom ciężkim.

Każda jednostka ze zmęczeniem 5 i powyżej posiada zmniejszone zdolności bojowe. Dla jednostek ze zmęczeniem 7 i wyższym kara jest jeszcze bardziej znacząca. Zmęczenie 10 powoduje praktyczną niezdolność do walki.
Podczas jednej tury bitwy każdy oddział może wykonać akcję ruchu polegającą na przemieszczeniu się do sąsiedniego budynku, lub na sąsiednią część murów. Jeśli nie ma zadanej innej czynności automatycznie będzie tam walczył z obecnymi wrogami. Jednostki które nie przemieściły się w ciągu tury są bardziej efektywne w walce.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

[Razem z Shalvanem i Chromym omówiliśmy kwestię obrony i obydwaj zgodzili się abym napisał zbiorczego posta, zawierającego rozstawienie wszystkich oddziałów. Proszę oczywiście o potwierdzenie tego w waszym następnym poście.]

I Pluton strzelców: Oddziały zajmują następujące pola: L6, L8, L9, L12, H12
II Pluton strzelców: Oddziały zajmują pola: H6, F6, F9, F12, F10
III Pluton strzelców: Odwody - odpoczynek w koszarach

Pluton Włóczników: zajmują następujące pola: F6, L6, L12, F8, F12,

Pluton konny: ładownie muszkietów

I Pluton pieszy: Odwody - odpoczynek w koszarach
II Pluton pieszy: Stawianie barykady na północnej bramie

Federacja Sol
Guardsmen of the Federation - pole J6
Bazooka Team - pole J12
[Oddziały Federacji mają priorytet jakim jest ostrzał wrogich oddziałów atakujących bezpośrednio bramy. Jeżeli bramy w danej chwili nikt nie atakuje to ich następnym celem są jednostki latające przebywające w ich zasięgu. Jeżeli jednak nwalme rozpoczną wspinaczkę na część muru, który zajmują to wyjątkowo zaprzestają swoich dotychczasowych działań i starają się jak najszybciej zneutralizować wspinające się oddziały, po czym wracają do poprzednich zadań]

Bluszcz:
4 zainfekowanych ładuje i podaje muszkiety strzelcom w strażnicach

Cerberi: [Shalvan mówił, że chce być gdzieś na murach, ale nie określił dokładnie, więc poczekajmy jak da jeszcze posta.]

Zanim żołnierze Federacji udali się na wyznaczone pozycje generał Jenkins zrobił im krótką odprawę:
-Bracia! Wróg nadciąga! Lord Hauser ująłby to lepiej, ale ja powiem tak. Nie przybyliśmy tutaj tylko zginąć! Przybyliśmy tu walczyć na chwałę Federacji i zabierzemy ze sobą tyle przeklętych robali co legendarny pluton Roszczaka w bitwie o Whiskey Post! Niech nikt nie ośmieli się zginąć przed posłaniem do piachu przynajmniej 10 przeklętych robali, bo przysięgam, że po nawet po śmierci nie dam wam spokoju. Dalej! Chcecie żyć wiecznie?!
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

[Potwierdzam słowa Marka. I przychylę się do jego propozycji rozmieszczenia moich wojsk, którą przedstawił mi w PW, a którą wykładam poniżej.]

Synad Arcturus rozstawił jeden oddział w pobliżu bramy północnej, drugi niedaleko południowej, gotowe do obrony w razie ataku, ale jednocześnie w gotowości do wsparcia oddziałów na murach. W bezpośredniej walce, w początkowej fazie, szczególnie by się nie przydali, jako że nie posiadają broni dystansowej, ale ściana tarcz manicznych powinna być nieoceniona w obronie ciasnego przejścia, jakim jest brama... Lub wyrwa w palisadzie.

- Falcatari! Jesteście elitą naszego społeczeństwa, mana dała wam siłę i potęgę, a długie szkolenie przygotowało do walki z każdym przeciwnikiem. Nie jesteście zwyczajnymi Cerebri, dzięki magii doznaliście transcendencji za życia! Czymże są te prymitywne, leśne stworzenia? Bezmyślnymi maszynami stworzonymi, by zabijać. Lecz to myśl niesie prawdziwą potęgę! Myśl zaklęta w ciele i metalu, zaklęta w waszych umysłach, sercach i falcatach! Jesteśmy Cerebri, bowiem to myśl stanowi o naszym istnieniu i potędze! Poprzez manizację wyzbyliśmy się głodu, a to z czym zaraz będziemy walczyć, to nic innego tylko dziki głód. Głód jest niczym wobec myśli!
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: Podążajcie za tym głosem, który wzywa wasze imię. Jedyny, nadrzędny, który sprawia, że zgrzytacie swoimi zębami. Nie patrzcie na innych, to ich nie dotyczy. Wczoraj gdy z braćmi łamałem się w celi, pleśniącym chlebem, wiedziałem po co tu idę. To był ten głos. Choć, wewnątrz mnie pną się czarne kwiaty, wiem co mówię. Każdy z was przyszedł tą samą ścieżką i z ta sama myśl skierowała was tutaj. To była troska. Gdy weźmiecie broń do ręki pamiętajcie o swoich bliskich, to od was zależy ich życie. Bądźcie uważni, skupieni. Nie zamykajcie oczu gdy spotkacie się z przeciwnikiem, wyostrzcie swe zmysły. Choć godzina wasza wybije, głos, który dotąd był uśpiony was poprowadzi. Pasja króla róży. Nie będziecie już człowiekiem.

Do boju! Bracia! Nie po to serce, by czuć jak umierać. Strach to tylko śmieć waszego mózgu. Mogą mówić o nas cicho i wytykać palcami, jednak to nasza ręka będzie skąpana w krwi tego wieczoru! Jesteśmy bluszczem, w obłędzie i ktoś mi szepce... Ja wszędzie, za twoim sercem się wdzieram.
ja mrok - ja śmierć - ja Bóg - ja nie umieram.

KLEK, KLEK, KLEK, KLEK, KLEK, KLEK.

obrazek
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Dziki, pierwotny skrzek dobywający się z tysiąca owadzich gardeł. Lasciate ogni speranza voi ch'entrate - zdawał się mówić. Wchodzisz do piekła, z którego nie ma odwrotu. Klekotanie nagle ustało, jak ucięte katowskim toporem. Cisza jaka nastała była dalece gorsza do ciągłego zaznaczenia swojej obecności. Wkrótce jednak Nwalme oszczędziły psychicznej udręki obrońcom. Znad puszczy na wschodzie podniosła się ciemna chmura uskrzydlonej śmierci.

Szybka ocena mówiła o setce lub półtorej setki latających wojowników. Były to w większości nieopancerzone, szybkie jednostki uzbrojone w pilum. W porównaniu z towarzyszącymi im dowódcami liniowymi wyglądali na drobnych.
Jednocześnie po ziemi przesuwała się chmara poruszających się na czworaka owadopodobnych zwierząt. Ich było więcej, ale na szczęście na razie kierowały się wprost na wschodnie fortyfikacje. Były pierońsko szybkie. Wyglądało na to, że Nwalme chcieli pokazać obrońcom, jak bardzo przejmują się ich pracą i że sama brutalna siła wystarczy im do zmiażdżenia fortu.

Mimo to doły zdawały się być zadziwiająco skuteczne. Utknęło w nich po kilka modliszek, nie spowalniało to jednak impetu ataku. Pozostałe modliszki zwyczajnie przechodziły po ciałach towarzyszy niezależnie od tego, czy owi jeszcze żyli, czy nie. Można było jednak ocenić, że ponad dwie trzecie sił naziemnych wroga została mniej lub bardziej trwale unieszkodliwiona przez wysunięte linie obrony.

Gorzej miała się sprawa z atakiem powietrznym. Strzelcy byli bowiem już trochę zajęci resztkami sił naziemnych. Atak wroga skupił się na północnej strażnicy i przyległym do niej fragmencie muru. Dwie opancerzone modliszki przysiadły na dachu budynku systematycznie niszcząc zabudowania. Jednocześnie mniejsza chmara, nie będąc w stanie za łatwo przebić się przez obronę wieży próbowała dostać się do wnętrza, delegując część sił do mordowania na północno wschodnim odcinku. Żyjąca wciąż reszta chmary okrążała w tym czasie twierdzę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

----
Oddział strzelców z L8 - unicestwienie.
Strzelcy z L6 - karabiny uzupełnione przez oddział Chromego
Strzelcy z L12 - podobnie.
Strzelcy z L9 - brak amunicji
Reszta - stan bez zmian.
Komandor Argus, nie oddelegowany donikąd zajmuje pozycję przy koszarach, przypominam, że nadal może zostać wykorzystany.
Pluton włóczników zaangażowany w walkę w obronie północnej strażnicy. Wydaje się mieć w niej przewagę - przynajmniej do czasu gdy opancerzone jednostki latające wroga zniszczą dach.
Pluton pieszy wzniósł 2 poziomy barykady. Pozostałe w twierdzy drewno: 3
Spora część modliszek będących w dołach nadal żyje, po pewnym czasie znów będą aktywne.
Pluton konny: +10 muszkietów w magazynie. Stan: 27
Szczegółowe statystyki zmęczenia i morale nie będą upubliczniane w każdej turze.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Chromy »

Aruncus Dioicus: Dalej nie ma się co patrzyć, nabijać i podawać broń strzelcom.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Mark Subintabulat »

1. Bazooka Team przemieszcza się w stronę atakowanej strażnicy na pole K6 i stara się zestrzelić owady niszczące dach.
2. Gwardziści przemieszczają się również na wschód i zajmują pole K12 skąd rażą będących w ich zasięgu wrogów.
3. Sugestia dla komandora Argusa -> niech pójdzie do sztabu zaparzyć sobie herbaty tudzież wypić coś mocniejszego - ostatnie czego chcemy to żeby zginął na początku bitwy.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Arcturus, obserwując sytuację, nakazał jednemu z oddziałów Falcatari obstawić północną bramę (I7), natomiast drugi został wysłany do obrony zachodniego muru (F8, ale reagują na ruchy przeciwnika, tzn. przesuwają się na odcinek muru, na który wróg zaczyna się wspinać). Ktoś musiał przyjąć atak oddziałów, które okrążały twierdzę.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Szybka reakcja oddziału federacji zdołała uratować strażnicę. Jednostki latające były wprawdzie opancerzone, ale gdy próbowały rozebrać dach stanowiły dość łatwy do trafienia cel. Ciężka broń natomiast pozostawiała z modliszek tylko latające na boki odnóża.
Gdy strażnica nie była już obciążona dodatkowymi atakującymi od góry, jej pozycja stała się znacznie bardziej pewna. Skryci za ciasnymi szczelinami włócznicy nie dopuszczali lekkich jednostek wroga, zaś strzelcy z powodzeniem czyścili to, co przemykało w pobliżu.

Strzelcy z L9 nie mieli tyle szczęścia. Zostali zaangażowani w walkę wręcz przez resztę sił na murach. Wprawdzie zdążyli zmienić broń na białą (brak amunicji), ale brak wyszkolenia w tego rodzaju potyczkach zdecydowanie dawał im się we znaki. Z pobliskiej strażnicy wyszedł oddział włóczników z zamiarem ocalenia odwrotu resztki strzelców.

Z dołów zaczęły wygrzebywać się ocalałe mantidy. Były znacząco przerzedzone, przez szarżę, jaka po nich przeszła, wkrótce jednak powinny odzyskać gotowość bojową.

Chmara okrążająca twierdzę uderzyła wprost od zachodu. Nie była to jej najlepsza decyzja. Duże nagromadzenie chronionych strzelców stanowiło twardą kontrę na jednostki latające wroga. Jeśli nic się nie zmieniło w rozkładzie sił, w przeciągu tury ta część ataku nie powinna istnieć.

Wyglądało na to, że obrońcy nie są w złej sytuacji.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Kiedy kolejne fale atakujących rozbijały się o mury twierdzy, Arcturus uśmiechał się. Sytuacja rzeczywiście wyglądała dobrze - choć oczywiście straty były, bo tego nie da się uniknąć. Ponieważ zagrożenie na zachodnim murze zostało zażegnane, ściągnął stamtąd Falcatarich z powrotem na dziedziniec. Póki co walka toczyła się przede wszystkim na dystans, zatem należałoby wspomóc wysiłek obronny ładując muszkiety.

Oddziały Cerebrich ładują broń palną.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

----
Timeskip time!
W związku z brakiem aktywności Marka i Chromego, Shalvanowi przysługuje od teraz prawo do zarządzania wszystkimi siłami w wątku
----
Nie trzeba było wiele czasu by resztki ataku zostały otwarte. Przerzedzenie intensywności uderzenia była właśnie tym, czego potrzebowały siły fortu. Karabiny i wyszkolenie robiły resztę. We frontalnym starciu modliszki nie miały już tak miażdżącej przewagi. I teraz już to widziały.
Pojedynczy skrzek. Odwrót.

Nie oznaczało to oczywiście końca oblężenia, owady były w stanie rzucić na zabudowania jeszcze wiele. Ale w tym momencie potrzebowały przegrupowania. W plecy "atakujących" szły salwa za salwą, zaś pluton kawalerii wypadła przez południową bramę pragnąc zebrać własne żniwo na nieskoordynowanej masie. Wrócili z pokrwawionymi włóczniami i wyraźnymi uśmiechami na twarzach.

Stan po bitwie:

Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 8
Stan: sen

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 7
Stan: świętują

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 2
Stan: warta

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 9
Stan: sen

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 3
Stan: świętują

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Stan: świętują

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Stan: Bezczynny
Zmęczenie: 5

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 8
Stan: świętują

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: odpoczynek
Zmęczenie: 8

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan: świętują
Zmęczenie: 8

----
Zasoby:
Drewno: 5-2=3
Naładowana broń: 10 +30-15= 25
----

Zapadła noc. Przez pewien czas, do momentu przegrupowania sił można było się spodziewać zmniejszenia intensywności ataków. Część sił wykorzystywała ten moment, by zakosztować upragnionego snu, podczas gdy reszta rozpaliła duże ogniska przy których raczyła się alkoholem świętując odniesione zwycięstwo. Dla tych którzy walczyli już wcześniej z modliszkami entuzjazm żołnierzy wydawał się być mocno przedwczesny.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Żołnierzom należało się nieco wytchnienia, jednakże świętowanie nie mogło trwać zbyt długo. Nie w sytuacji, gdy Nwalme wciąż zagrażali obrońcom. Po godzinie zabawy Arcturus wraz z dowódcami Gwardii i Bluszczu udali się do komandora Argusa, by się naradzić.
- Najbardziej zmęczeni żołnierze powinni bezwzględnie udać się na spoczynek, wliczając w to moich Falcatari, Gwardzistów, Strzelców, którzy stali najdłużej na murach i waszych... podopiecznych - powiedział Arcturus.
- Sugerujemy wysłanie konnych na patrol, niedawno odpoczywali - powiedział dowóca Gwardii. - Pierwszy i drugi pluton pieszy powinny natomiast dołączyć do trzeciego plutonu strzelców na warcie.
- Warta i patrol są niezwykle ważne - potwierdził Aruncus Dioicus. - Jakie jest wasze zdanie, komandorze? Wydajemy rozkazy? Zabawę należałoby już ukrócić.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Wydawszy rozporządzenia, Arcturus szedł przez uśpiony obóz. Było nadzwyczajnie cicho, gdzieniegdzie tylko skwierczały dogasające ogniska, któryś żołnierz zachrapał, tudzież dało się słyszeć lot nocnego ptaka. Dowódca nawet nie spostrzegł gdy obchód zaprowadził go do znajdującego się za magazynem zaułka. Miejsca, które z racji swego położenia było prawdopodobnie najrzadziej oglądanym w całym obozie.

I tylko szum się wzmógł. Tym razem nie był to jednak wiatr, a uskrzydlona istota miękko lądująca przed dowodzącym. Ciężko było spodziewać się w tej sytuacji kogoś innego niż modliszki, ale... tym razem skrzydła były pierzaste. I czarne jak sama noc. Należały do młodo wyglądającej, szczupłej kobiety - była odziana w wąsko opinające ją, spięte srebrnymi paskami szaty. Skinęła Arcturusowi głową na znak pozdrowienia.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Synad uniósł brew, zaskoczony, ale po krótkim wahaniu z szacunkiem skłonił głowę w odpowiedzi, przykładając pięść do swej piersi. Zmierzył przybyłą wzrokiem. Wyglądała i zachowywała się cywilizowanie.
- Mniemam, że to nie przypadek - powiedział cicho, lecz słyszalnie. - Jestem Arcturus z Mensitar, co was tutaj sprowadza, pani, w chwili spokoju pośród burzy?
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

- Jestem Nel ze skrzydlatych. - powiedziała kobieta delikatnie się kołysząc - Słuchaj uważnie, w mych słowach bowiem znajdziesz ocalenie.

- Na zachód stąd stacjonuje oddział elfów pod komendą srebrnego włócznika - mówiła - Ich rozkazem jest by oczyścić przesmyk, gdy zakończy się bitwa. Niezależnie od zwycięzcy.
- Rozkaz ten jednak nie płynie z pragnienia krwi, lecz zemsty jaką Moriquendi poprzysięgli Cindarowi. Zemsty za Celestię.

- Ta zemsta mierzy jednak w kraj, nie w ludzi. Elf nie może pomóc Cindarowi, może pomóc tobie. Zrobi to. Nim noc minie gorączka ogarnie komandora. Nim dzień się skończy, trafi on między przodków. A ty zostaniesz nowym wodzem. - Tu Nel zrobiła pauzę by pozwolić Arcturusowi na przetrawienie wiadomości. Wyraźnie jednak zamierzała mówić dalej.

- Walczysz z potężnym wrogiem. I czynisz to na jego zasadach. Jedyne życia, jakie mają wartość dla Thandrhoe, których znasz jako Nwalme, to życia łowców. Gdy ginie zwierzę, Thandrhoe ucztują na jego ciele. Gdy ginie łowca, składają mu honory. Gdy ginie Pierwszy, czekają na następcę. Każde ciało jakie zostawisz za sobą, zostanie pochłonięte przez ogromne czerwie. Każde wróci jako dzika pod-istota, by znów walczyć przeciw tobie. Dlatego właśnie gotowi są rzucić dowolną liczbę wojowników na fortecę, wiedzą że zwróci im się to z nawiązką. Zabij Pierwszego a powstrzymasz armię.

- Teraz jednak... Gdy znasz ich strategię. Możesz jej przeciwdziałać: nim znów zapadnie wieczór, roznieć wielki ogień. Spal fort. Spal doły. Łuną pokaż im że mają do czynienia z prawdziwym przeciwnikiem, że nie docenili cię i popełnili błąd. Szanują tylko łowców, sam stań się więc łowcą. A gdy wokół nie będzie już nic prócz ognia, gdy twoi ludzie będą tylko uciekającymi plamkami w ogromnym morzu rozpaczy... Otrzymasz dar, jedną chwilę darowaną ci przez twojego elfiego sojusznika. Jedną chwilę podczas której będziesz mógł rzucić wyzwanie Pierwszemu. Zniszcz go, a odnajdziesz ocalenie i zwycięstwo.

Nel złożyła skrzydła tak że zakrywały jej postać w szczelnym kokonie. Prawdopodobnie gotowała się do lotu.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Widząc, jak Nel szykuje się do odlotu, Arcturus ponownie ukłonił się, przyciskając pięść do piersi.
- Dziękuję. I bywaj, Nel ze Skrzydlatych. Cerebri są ci wdzęczni - synad podziwiał jak majestatyczna istota wzbija się w powietrze. A jednocześnie myślał - czy może jej zaufać? Jeśli Argus rzeczywiście zapadnie na tajemniczą chorobę (może zostanie otruty?) i umrze, to będzie znak, że Nel mówi prawdę. W takim razie trzeba będzie przygotować fort do ewakuacji.
W głowie dówódcy Cerebrich zaczął formować się plan działania. Kluczowe będzie przejęcie kontroli nad oddziałami, będzie musiał pokazać się jako kompetentny i zdecydowany wódz, by pociągnąć za sobą oddziały. Informacje uzyskane od Nel ukaże jako efekt dedukcji i obserwacji przeciwnika, jego pogardy dla życia swoich wojowników. Z fortu natomiast uczyni pułapkę, stawiając kukły wojowników na murach, a gdy insektoidy wedrą się do środka, podłożą ogień.

Elfy widząc płomienną łunę wkroczą do akcji. A Arcturus wraz z oddziałami uderzy na bestię przewodzącą mantidom. Plan ryzykowny, ale z pewnością do zrealizowania. Teraz należy pilnie obserwować sytuację, by nie przegapić odpowiedniego momentu i nie pozwolić komu innemu przejąć dowodzenia.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Oprócz tej, pozostały dwie tury nocy. Podczas tur nocnych istnieje mniejsze ryzyko ataku a żołnierze łatwiej odzyskują siły. Nie możesz jednak zlecać im stawiania lub naprawiania fortyfikacji obronnych poza murami fortu.

Stan fortu:
Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 5
Stan uprzedni: sen

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4
Stan uprzedni: sen

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 2
Stan uprzedni: warta

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 6
Stan uprzedni: sen

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 5
Stan uprzedni: patrol

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 5
Stan uprzedni: warta

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Stan uprzedni: warta
Zmęczenie: 6

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 6
Stan uprzedni: odpoczynek

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan uprzedni: odpoczynek
Zmęczenie: 6

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Stan uprzedni: odpoczynek
Zmęczenie: 6

----
Zasoby:
Drewno: 3
Naładowana broń: 25
----

Wygląda na to, że komandor Argus udał się na spoczynek, na razie nie widać po nim znamion choroby o której wspominała czarnoskrzydła. Żołnierze z twierdzy pobierają w tej sytuacji rozkazy od najstarszego stopniem oficera - w tej sytuacji ciebie.

Patrol donosi o braku aktywności modliszek w puszczy. Prawdopodobnie nie planują zdecydowanego ataku przynajmniej jeszcze przez chwilę.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Korzystając z braku aktywności mantidów wykazanej przez patrol, Arcturus postanowił dać większości żołnierzy odpocząć. "Świeży" oddział strzelców czuwał na murach, a sam Synad czerpał po prostu z wewnętrznych zapasów energii i many. Mógł obyć się bez snu jeszcze długo. Pozostawało czuwać nad twierdzą i czekać na rozwój sytuacji - od zdrowia komandora zależały przyszłe działania.

Rozkazy:
Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 5
Rozkaz: sen

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: sen

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 2
Rozkaz: warta

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 6
Rozkaz: sen

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 5
Rozkaz: Odpoczynek

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 5
Rozkaz: Odpoczynek

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 3
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: Sen
Zmęczenie: 6

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 6
Rozkaz: odpoczynek

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: odpoczynek
Zmęczenie: 6

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 5
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: odpoczynek
Zmęczenie: 6
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

W nocy atak nie nadszedł, wróciło jednak klekotanie modliszek. Większość żołnierzy miało w związku z tym trudność ze snem. U komandora Argusa pojawiła się gorączka. Nie jest w stanie wydawać rozkazów. Po dwóch turach, od teraz, nastanie świt.


Stan twierdzy:
Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: sen

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz: sen

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: warta

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: sen

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: Odpoczynek

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: Odpoczynek

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: Sen
Zmęczenie: 4

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: odpoczynek

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: odpoczynek
Zmęczenie: 4

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: odpoczynek
Zmęczenie: 4
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Arcturus był zaniepokojony spadkiem morale żołnierzy, dźwięki wydawane przez robale były kłopotliwe. Ważne było jednak, by zaznali jeszcze nieco odpoczynku, morale zajmą się później. Co było ważne, to nawiązanie kontaktu z elfami. Przygotowaniem fortu do rozpętania pożogi zajmą się później. Arcturus postanowił wysłać jeden ze swych oddziałów na patrol w kierunku, gdzie znajdowały się elfy. Poinformował, czego mają się spodziewać, poinstruował by powiedzieli elfom, kim są Cerebri, oraz przekazali dowódcy elfów wiadomość.

Szlachetni Quendi,

twierdza skazana jest na upadek. Wielu z waszych wrogów zginęło, morale jest chwiejne, zwłaszcza że wśród Nwalme jest Pierwszy Łowca. Nie zdołacie tu pomścić Celestii. Możecie jednak zadać straszliwy cios Nwalme i wspomóc nas, cerebrich z Mensitar. W ciągu dnia Nwalme z pewnością uderzą w nas z pełną siłą. Nie obronimy się długo, lecz nie sprzedamy tanio naszej skóry. Gdy wróg przedrze się przez mury, rozpętamy pożogę, paląc bestie żywcem. Spalimy fort, i będziemy wycofywać się przed wrogiem.
Nwalme, wściekłe z powodu strat od ognia i czując, że staliśmy się łatwym łupem, rzucą się do pościgu. Będą wrażliwe na atak. Płomienna łuna będzie dla was sygnałem do walki. Jeśli zdecydowanie, całą siłą uderzycie na wroga z flanki, pójdą w rozsypkę. Pierwszy będzie musiał samodzielnie wkroczyć do bitwy, a my zrobimy wszystko, by go zniszczyć.
Czas na zemstę przyjdzie później. Dziś polujmy na Pierwszego.

Podpisano:
Arcturus
Oficer Armii Mensitar w stopniu kapitana




Rozkazy:
Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: sen

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz: Warta

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: odpoczynek

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: sen

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: Patrol

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz: Odpoczynek

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: Sen
Zmęczenie: 4

---
Cereberi:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz:
Oddział 1: odpoczynek
Oddział 2: patrol w kierunku zachodnim w celu nawiązania kontaktu z elfami.

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: odpoczynek
Zmęczenie: 4

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz: odpoczynek
Zmęczenie: 4
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

----
Przyyyśpieszamy.
Udało ci się zachować cztery nietknięte oddziały, kilka bardziej tkniętych i siedem oddziałów graczy. Miałeś otrzymać turę do świtu i kolejne kilka przed wieczorną próbą. Przyjmijmy, że jest są to cztery tury. Masz wobec tego 48 punktów akcji do rozdzielenia na przygotowania. Komandor Argus nie żyje. Oddział wysłany do elfów nie powrócił, nie możesz w żaden sposób wiedzieć, czy wiadomość dotarła, ani jaki odniosła skutek bez wysłania kolejnego.
Punkty akcji możesz rozdzielić do woli w boostowanie morale, defensywę w trakcie przygotowań, zwiad przed finalną akcją, przygotowanie pułapek, odpoczynek oddziałów i co tam jeszcze wymyślisz. Po tym nastąpi finalna potyczka w Przesmyku.
----
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

Arcturus wiedział, że od jego umiejętności, charyzmy, pewności siebie i zdecydowania zależy wszystko. Brak wieści od jego oddziału był bardzo niepokojący - równie dobrze mogło to świadczyć o wrogim nastawieniu elfów, jak i o przegranej potyczce z mantidami. Planem bitwy było przygotować tyle muszkietów, ile się da do wystrzału, stworzyć więcej linii obrony w postaci wilczych dołów, wykonać pozorowany odwrót i podpalić fort, gdy wróg znajdzie się w środku. Wtedy wycofać się na północną granicę lasu, gdzie przygotowane będzie więcej broni i prowizoryczne barykady. Pozostaje mieć nadzieję, że plan się powiedzie. Kluczowe będzie wykorzystanie jeźdźców. Nie wiedział natomiast, czy wojownicy bluszczu do czegokolwiek się przydadzą.

Rozkazy:
Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: Pełne
Rozkaz:
Ładowanie broni
Warta
Odpoczynek
Ładowanie broni

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: Pełne
Rozkaz:
Warta
Ładowanie broni
Odpoczynek
Ładowanie broni

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 3
Uzbrojenie: Pełne
Rozkaz:
Zbieranie drewna
Odpoczynek
Warta
Ładowanie broni

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz:
Ochrona pracujących w lesie
Ochrona pracujących w lesie
Przygotowanie paliwa do pożaru
Odpoczynek

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Rozkazy:
Patrol na zachodzie
Patrol na wschodzie
Odpoczynek
Patrol na wschodzie

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz:
Kopanie dołów
Stawianie kolców
Przygotowanie barykad
Odpoczynek

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 2
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz:
Kopanie dołów
Stawianie kolców
Przygotowanie barykad
Odpoczynek

---
Cerebri:
Liczba oddziałów: 1
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz:
Ochrona zbierających drewno
Ochrona zbierających drewno
Odpoczynek
Podnoszenie morale


Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz:
Zbieranie chrustu
Zbieranie chrustu
Ładowanie broni
Odpoczynek

Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Rozkaz:
Warta
Warta
Odpoczynek
Warta
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Glau »

Rozkazy:
Pluton strzelców numer jeden:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 4
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 4

Pluton strzelców numer dwa:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 6
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 7

Pluton strzelców numer trzy:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 5
Uzbrojenie: Pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz:

Pluton włóczników:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 6
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 4
Rozkaz:

Pluton konny:
Liczba oddziałów: 5
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 6
Rozkazy:

Pierwszy pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 3
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz:

Drugi pluton pieszy:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 4
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz:

---
Cerebri:
Liczba oddziałów: 1
Morale: 7
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz:

Bluszcz:
Liczba oddziałów: 4
Morale: 6
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 2
Rozkaz:


Federacja:
Liczba oddziałów: 2
Morale: 6
Uzbrojenie: pełne
Zmęczenie: 3
Rozkaz:

Muszkiety: 50
Drewno na opał: 10

-------

Małe ataki Nwalme nie przyniosły większych strat. Aż do wieczora twierdza zdawała się być dobrze strzeżona i radzić sobie z sytuacją. Pozytywnie wpłynęło to na morale obrońców, nawet pomimo śmierci Argusa. Arcturus wiedział jednak, że wkrótce jego żołnierze będą potrzebowali całej odwagi, jaką będą w stanie z siebie wykrzesać.

Słońce nie zaszło jeszcze do końca, gdy rozległ się skrzek znamionujący atak. Chmura latających bestii rozlała się po niebie jak poprzednio. Teraz jednak zachowywały bezpieczną odległość, chcąc najpierw otoczyć twierdzę, a dopiero później zaatakować.
Od strony lasu szarżowały lekkie i szybkie owady, które tak dobrze dały się poznać swoim przeciwnikom podczas pierwszego szturmu. One również jednak zostawiały front twierdzy wolnym od natarcia, rozdzielając się na dwie niezależne fale mające uderzyć w obie bramy fortu. Synad odniósł wrażenie, że formacja wroga jest niekompletna. Jakby modliszki miały siły, by jednocześnie poprowadzić atak od wschodu, ale celowo pozostawiły tam wolną przestrzeń. I tylko, jakby na potwierdzenie tej obawy, pod stopami nowego komendanta zadrżała ziemia.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Przesmyk zemsty

Post autor: Shalvan »

- NA STANOWISKA - Arcturus grzmiał magicznie wzmocnionym głosem. - DO BRONI! STRZELAĆ BEZ ROZKAZU!
Oddziały walczące wręcz przegrupowywały się przy północnej bramie, każdy miał na plecach naładowany muszkiet - każda sztuka broni mogła się przydać. Oddział Falcatari w każdej chwili gotów był podpalić twierdzę. Kawalerzyści byli już na koniach - to oni musieli stworzyć lukę w szeregach mantidów, by reszta mogła opuścić przez nią twierdzę.

Drżenie ziemi było jednakże bardzo niepokojące. Albo coś olbrzymiego kroczyło w ich stronę, albo robale wykonywały podkop pod twierdzę. To drugie było bardziej niepokojące. Arcturus wspiął się na wschodni mur i obserwował sytuację, oczekując dogodnego momentu do opuszczenia twierdzy.
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Zablokowany

Wróć do „Centrum”