Nazwa: Gadahalm
Flaga:
Władca:
Orion, zwany również Ślepym Królem to niekwestionowany władca królestwa wiecznej zimy - Szczytu Świata, Gadahalmu. Często mówi się o nim jako o najpotężniejszym czarodzieju na świecie - nikt jednak nie zna rzeczywistych granic możliwości człowieka, który od przeszło sześciuset lat zasiada na Tronie Jakuba. Symbolem władzy Oriona jest kielich zwany Świętym Graalem, przechowywany w latającym statku zwanym Galeonem Niebios, zawieszonym ponad Pałacem Obłoków, w którym znajduje się siedziba władcy.
Wyjątkowi członkowie: (będę uzupełniał)
Dwunastu Władców to grupa dwunastu potężnych czarodziejów, którzy sześćset lat temu razem z Orionem przejęli kontrolę nad Gadahalmem. Zasiadając na Dwunastu Tronach, podejmują wszystkie najważniejsze decyzje w sprawach państwa:
Pathra - zwany również Magiem Mieczy to pierwszy spośród wojowników Szczytu Świata. To on zajmuje się większością spraw związanych z wojskowością, a podczas bitew pełni rolę dowódcy armii. Z powodu jego męstwa w walce, ogromnym szacunkiem darzą go nagi, w których towarzystwie spędza zresztą większość swojego czasu. Zasiada na Tronie Rubena.
Anaru - brat Pathry. Zasiada na Tronie Symeona.
Eoin - mag-prorok. Zasiada na Tronie Judy.
Shamus - brat Eoina, zasiada na Tronie Lewiego.
Nathanael - mistrz magii Tworzenia, który zbudował pierwszego golema. Zasiada na Tronie Zabulona.
Vil - zwany Zimnym Magiem, zasiada na Tronie Issachara.
Judasz - zwany Srebrnym Magiem, zajmuje się skarbem państwa. Zasiada na Tronie Dana.
Rasy:
Ludzie - potomkowie łowieckich, spokrewnionych z barbarzyńcami ludów, które przywędrowały do Gór Szczytu Świata przed przybyciem tu Oriona i jego świty. Obecnie prawie wszyscy parają się różnej maści magią.
Nagi - starożytna rasa amazonek, zamieszkujących góry Północy na długo przed przybyciem w te strony pierwszych ludzi. Istnieje wśród nich rozwinięta kultura wojowników - lubują się w walce w pierwszych szeregach, w każdym ze swoich sześciu ramion dzierżąc potężny magiczny oręż. W starciu posługują się sztuką walki zwaną
tetris, która pozwala im z zadziwiającą zwinnością unikać ataków, zwłaszcza wrogich strzał i innych pocisków.
Lud Wichrów - ogólna nazwa dla duchów powietrza zamieszkujących szczyty gór. Dzielą się na trzy kasty: potężnych Geniuszów, z których największy jest Władca Wichrów, Al'Akir i Władca Burz, Solmyr; znajdujące się pośrodku hierarchii i znane z błękitnego koloru skóry Dżinny; a w końcu niematerialne duchy za słabe, by utrzymać materialną postać, zwane Zefirami.
Niebiańskie Lwy - rasa stworzeń zamieszkujących mroźne tundry w dolinach Szczytu Świata. Z wyglądu przypominają białe jak śnieg, skrzydlate lwy. Od czasu zawiązania przymierza z Orionem i Dwunastoma Władcami, te szlachetne stworzenia zgodziły się służyć jako rumaki, na których magowie Północy wzlatują do bitwy.
Gremliny - rasa niewielkich ludzi o skórze barwy jasnego błękitu. Są to odlegli krewni goblinów, znacznie od nich inteligentniejsi. To oni zajmują się konstrukcją i obsługą magicznych mechanizmów, w tym straszliwych, magicznych machin wojennych.
Golemy - to właściwie nie rasa, ale twory magów Północy, którzy w ulepionym z kamienia, metalu lub jakiegoś innego materiału ciele zaklinają Zefira. W zamian za stworzenie dla nich materialnego ciała, duchy powietrza walczą jako szeregowi wojownicy Gadahalmu. Choć niezbyt zręczni, charakteryzują się ogromną wytrzymałością i niewrażliwością na obrażenia, a także siłą fizyczną. Podgatunkiem golemów są gargulce - zbudowane z umagicznionego kamienia i obdarzone skrzydłami, potrafią latać i służą zwykle jako zwiadowcy.
Tytani - legendarne istoty, które ponoć sześćset lat temu sprowadził do Gadahalmu sam Orion. To wsparcie tych nieśmiertelnych, obdarzonych straszliwą mocą gigantów walnie przyczyniło się do wypędzenia z Gadahalmu demonów, które wcześniej sprawowały nad nim władzę. Tytanów nie oglądano od czasu zjednoczenia Szczytu Świata - wielu wątpi więc, czy kiedykolwiek w ogóle istnieli.
Magia: Gadahalm czasami nazywa się kolebką wszelkiej magii - i rzeczywiście, mocą przesycone jest nawet tutejsze powietrze. Magowie Gadahalmu nazywają czasami swoją magię "Wysoką Sztuką" (w przeciwieństwie do "Niskiej Sztuki" uprawianej przez magów spoza królestwa). Najbardziej umiejętni z nich zwani są "czarodziejami" i darzeni ogromnym szacunkiem. W Gadahalmie znana jest również moc Ludu Wichrów, z którego wywodzi się wielu potężnych magów. Cały Gadahalm otoczony jest zresztą zaklęciem ochronnym rzuconym wieki temu przez samego Oriona - potężną "Klatką Faradaya".
Broń, sprzęt i walka: Jakie mogą być bronie magów? Wiadomo - magiczne. O ile nagi preferują tradycyjne miecze i włócznie, a Lud Wichrów monstrualne szable, to gremliny posługują się niesławnymi magicznymi muszkietami i bombami, zaś ludzcy magowie zwykle szyją z umagicznionych łuków, które mają tą zaletę, że wraz ze strzałami mogą miotać we wrogów zaklęciami.
Historia: Około siedmiu wieków temu, kraina zwana dzisiaj Gadahalmem była lądem udręki - wiecznie skutą lodem krainą, nad którą bezlitosną władzę sprawowała rasa demonicznych istot zwanych
Kharr. Piekielni przybysze przez wiele wieków prowadzili krwawą wojnę z mieszkającymi na zachodzie nagami i barbarzyńskimi ludami, na wiele wieków zniewolili również całą rasę gremlinów.
Wówczas jednak na ziemi Północy postawił stopę mężczyzna zwany Orionem. Tajemniczy mag, wraz ze swoją świtą zaoferował nagom pomoc w obaleniu tyranii
Kharr. Amazonki rzecz jasna wyśmiały ślepca - cóż takiego mógł zdziałać on i garstka ludzkich obszarpańców przeciw całej potędze demonów? Niezrażony tym, Orion rzekł tylko nagom, by wyczekiwały chwili, gdy w górach rozlegnie się głos rogu.
Dźwięk ten rozebrzmiał po niespełna trzech dniach.
Siedziby
Kharr leżały w gruzach, a ich piekielni mieszkańcy byli martwi lub uciekli. Runęły również zakrwawione ołtarze, na których demony składały ofiary z ludzi i nag. I tylko pośród gremlinów, które pośród całego zamieszania zbiegły z niewoli
Kharr, mówiło się o Tytanach - niewrażliwych na plugawą magię olbrzymach, którzy zjawili się znikąd i tak samo nagle zniknęli - wcześniej jednak zadawszy druzgocącą klęskę pomiotom Piekieł, w tym przerażającej Bestii, która nad nimi królowała.
W ciągu kolejnych kilku lat nastąpiło zjednoczenie krainy. Towarzysze Oriona udali się w delegacje do wszystkich zamieszkujących Szczyt Świata ludów - i ustalili z nimi warunki przymierza, które uczyniło ze wszystkich narodów mieszkańców jednego królestwa.
Na arenie międzynarodowej Orion dość szybko zawarł przymierze z władcami Libertii... które utrzymywało się aż do czasów, gdy władcy Libertii zostali ścięci, a w kraju zapanowali rewolucjoniści, co spowodowało zerwanie kontaktów dyplomatycznych.
Miasta:
Advent - miasto na zachodzie, zarządzane przez Pathrę i najlepiej znane jako stolica nag - tutaj wężoludzi jest najwięcej. Avalon jest również najmocniej ufortyfikowaną spośród trzech siedzib magów.
Celesta - stolica państwa, w której znajduje się Pałac Obłoków - siedziba władców Gadahalmu. Położona na wierzchołku najwyższego szczytu na świecie - niedostępnej Iglicy - jest również domem dla Ludu Wichrów.
Agartha - miasto na południu Gadahalmu. Umiejscowione w wydrążonej w środku górze, jest domem dla gremlinów. To tutaj powstają skomplikowane magiczne mechanizmy; tu również buduje się ogromną większość golemów.