Strona 1 z 1

Dla nowych graczy

: 2014-03-13, 20:15
autor: Auraxos
Skrócone zasady
Podział wojsk na trzy typy:
  • Pospolite ruszenie (mobilizacja) - koszt wyżywienia ustalamy z GMem.
    Drużyna - elitarne jednostki danego władcy - koszt wyżywienia (jw.) + żołd wynoszący 2 pkt
    Najemnicy - do najęcia przez danego gracza
Dowódca - losowany/wyszkolony lider danej armii wpływający w znaczny sposób na jej działanie.
Możliwość powołania floty: koszt zbudowania/koszt utrzymania
  • Karve - najmniejszy statek 1/0,5 pkt
    Knarra - używany do wypraw kolonizacyjnych i handlowych 2/0,5 pkt
    Byrding - statek handlowy 3/1 pkt
    Snekkar - najmniejszy z langskipów 6/2 pkt
    Nef - statek towarowy, nowinka 8/3 pkt
    Drakkar - największy okręt pływający obecnie po morzach 16/4 pkt
Machiny oblężnicze - ułatwiają wzięcie szturmem obleganego miasta, balista ponadto może być wykorzystana w bitwie.
Możliwość zbudowania umocnień w celu powstrzymania wroga przed wzięciem miasta szturmem.
Kolonizacja wewnętrzna - budowanie wsi i lokowanie miast powoduje wzrost liczby ludności oraz dochodów.
Główną "sekcją" produkcji są manufaktury, których koszt i dochód są ustalane przez GMa.
Duża rola handlu - za pomocą traktatów handlowych, budowania traktów, portów i magazynów możesz zwiększyć swoją rolę w światowym handlu, wzmocnić poważnie dochody oraz za pomocą embarg wpływać na inne państwa.