Borysada K1, techniczna alfa

Istotne kwestie dotyczące rozwoju i bezpieczeństwa Borysady.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Glau »

W związku z tym, że nie chce mi się teraz dopisywać końcówki przykładów a zainteresowanie projektem jest duże i na pewno nie możecie się doczekać różnych takich, postanowiłem umieścić w sferze publicznej szkic zasad. Końcówkę wam streszczę w lapidarny sposób, dzięki czemu będziecie mogli sobie ją wyobrazić, aczkolwiek bez kolorków. Ja natomiast będę miał usprawiedliwienie by już powyższego opisu nie kończyć przystępując do dalszych faz projektu. Sprytny plan c'nie?
W każdym razie: w Pdfie w załączniku znajduje się opis systemu i parę wąskich przykładów.

---
Czytając tę linię zaznajomiliście się już z treścią pdfa, mogę więc streścić to, czego w nim nie ma. Mg wystawił przykładowe trzy wątki na przykładowych trzech niezamieszkanych prowincjach. Każdy z graczy wybrał 2 w których brał udział. Następnie wątki rozgrywane były fabularnie; w tak ze dwóch z trzech wynikły konflikty rozwiązywane zbrojnie. Kompozycja gracza B okazała się totalnie miażdżyć gracza C z tego powodu że jego szybka, ofensywna jednostka z dołączonym dowódcą była nie tylko praktycznie niewrażliwa na ciosy, ale też silna ofensywnie. Piechota dystansowa gracza A wykorzystując nierówny teren, z nieznacznymi stratami, wykajtowała większość piesków z czółkami gracza B.
W jednym z wątków gracz C uzyskał pewną liczbę towarów luksusowych. Ponieważ jeden z dowódców gracza C miał umiejętności szpiegowskie, bez budowania dodatkowych struktur gracz C mógł rozpocząć infiltrację gracza A. W kolejnych turach udało mu się osiągnąć z tego tytułu wymierne korzyści.

---
W tym wątku zaczniemy od waszych uwag odnośnie zasad przedstawionych w pdfie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Mark Subintabulat »

Uwagi:
1. Projektowanie jednostek. Projektując swoje jednostki w opisanym przykładzie gracz czynił to w celu ich bezpośredniej produkcji. Zakładam, że jest możliwe zaprojektowanie jednostek na zaś lub "bardziej odległe zaś"? Raz zaakceptowany projekt karty jednostki obowiązywałby teoretycznie do końca gry jeżeli gracz nie robiłby jakiś zmian. - proszę o jakieś ustosunkowanie się
2.Straty podczas bitew - być może jest to kwestia oczywista dla osób, które grają często w gry karciane, ale chciałbym zapytać w jaki sposób przydziela się straty jednostkom bo obu stronach. Czy jeżeli wartość "obrony" spada do 0 to jednostka automatycznie "spada" na graveyard? Zdaję sobie sprawę, że szczegółowe zasady dotyczące bitew nie zostały jeszcze wyjaśnione, ale prosiłbym jeżeli można o zdradzenie jakiegoś ogólnego zarysu tej kwestii.

P S Korzystając z okazji chciałbym zgłosić się do testu alfy.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Borys »

To trochę kosztuje.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Pupu pan Panda »

Ja jak coś mam to piszę na PW, ale tutaj ogłoszę, że również zgłaszam się do alfy.
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Glau »

Mark Subintabulat pisze:Uwagi:
1. Projektowanie jednostek. Projektując swoje jednostki w opisanym przykładzie gracz czynił to w celu ich bezpośredniej produkcji. Zakładam, że jest możliwe zaprojektowanie jednostek na zaś lub "bardziej odległe zaś"? Raz zaakceptowany projekt karty jednostki obowiązywałby teoretycznie do końca gry jeżeli gracz nie robiłby jakiś zmian. - proszę o jakieś ustosunkowanie się
Tak. W projekcie przykładowej rozgrywki, gracz C miał sobie zaprojektować jednostkę na później.
Mark Subintabulat pisze: 2.Straty podczas bitew - być może jest to kwestia oczywista dla osób, które grają często w gry karciane, ale chciałbym zapytać w jaki sposób przydziela się straty jednostkom bo obu stronach. Czy jeżeli wartość "obrony" spada do 0 to jednostka automatycznie "spada" na graveyard? Zdaję sobie sprawę, że szczegółowe zasady dotyczące bitew nie zostały jeszcze wyjaśnione, ale prosiłbym jeżeli można o zdradzenie jakiegoś ogólnego zarysu tej kwestii.
Może to być zależne fabularnie od tego co działo się w opisach i pewnej losowości. To że jednostka ma 3 ataku nie musi oznaczać, że zada 3 punkty obrażeń, ale jest to najbardziej prawdopodobna opcja.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Chromy »

K1 <3
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Ranjir
Posty: 620
Rejestracja: 2013-05-08, 21:41

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Ranjir »

Jak zapatrujesz się na rozwój technologii? Zbędna mechanika, czy może w tworzenie i konsultowanie jej z MG tak jak w przypadku jednostek?
Ogólny zarys i przykład bardzo ładny i klarowny. Pełen podziw dla pracy.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Shalvan »

Shalvan pisze się na to. Brzmi spoko, chciałbym tylko widzieć możliwość tworzenia państwa opartego na handlu. I mapę z morzami w strategicznych miejscach ^^
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Glau »

Ranjir pisze:Jak zapatrujesz się na rozwój technologii? Zbędna mechanika, czy może w tworzenie i konsultowanie jej z MG tak jak w przypadku jednostek?
Ogólnie plan jest taki, że po kolejnych turach będzie się patrzyło czego brakuje, konsultowało i dodawało stosowne karty.
Shalvan pisze:Brzmi spoko, chciałbym tylko widzieć możliwość tworzenia państwa opartego na handlu. I mapę z morzami w strategicznych miejscach ^^
Z handlem jest mniej więcej tak, że jaki handel sobie kto zrobi, taki będzie miał. Będzie możliwość tego by próbować się dogadać z npc'ami. Dodatkowo, jak ktoś będzie chciał, to zorganizuje sobie system podatkowy.
Jeśli chodzi o same morza, na razie nie są planowane.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Ranjir
Posty: 620
Rejestracja: 2013-05-08, 21:41

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Ranjir »

Glau pisze:
Shalvan pisze:Brzmi spoko, chciałbym tylko widzieć możliwość tworzenia państwa opartego na handlu. I mapę z morzami w strategicznych miejscach ^^
Z handlem jest mniej więcej tak, że jaki handel sobie kto zrobi, taki będzie miał. Będzie możliwość tego by próbować się dogadać z npc'ami. Dodatkowo, jak ktoś będzie chciał, to zorganizuje sobie system podatkowy.
Jeśli chodzi o same morza, na razie nie są planowane.
A może morza jako dodatkowy "przerywnik" między prowincjami? Albo ograniczenie w dostępie?
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Stasioman »

Handel? W karciance? :-/
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Borys »

To gra fabularno-karciana, trollu, a nie szczelanka bardzo nawalanka. Ale fajnie, że można zabijać ludzi.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Chromy »

To na jakie rodzaje pól się umawiamy, kwadraty, hexy, nieregularne?
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Vyctor »

Kwadraty. Da się nawet w paincie.
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Chromy »

Kwadraty śmierdzą majnkraftem
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Ranjir
Posty: 620
Rejestracja: 2013-05-08, 21:41

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Ranjir »

Hexy dają więcej możliwości.
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Pupu pan Panda »

Kółka
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Mark Subintabulat »

Punkty - kropki
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Glau »

Hm, dostając taką listę do wyboru, nie mogę się powstrzymać - nieregularne.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Borys »

Co powiecie na siedemnastościany?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Agon
Posty: 473
Rejestracja: 2013-02-25, 21:53

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Agon »

Borys pisze:Co powiecie na siedemnastościany?
Chujowy pomysł. Wolę sześciany.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Shalvan »

Agon pisze:
Borys pisze:Co powiecie na siedemnastościany?
Chujowy pomysł. Wolę sześciany.

ŁOOOO TRZYDE BORYSADA W KOSMOSACH ŁOOOO
HOŁMŁORLD TAK BARDZO :D
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
Awatar użytkownika
Agon
Posty: 473
Rejestracja: 2013-02-25, 21:53

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Agon »

PIERWSZA W HISTORII BORYSADA 3D
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Pupu pan Panda »

I chuj strzelił japoński romans 2D.
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Chromy »

Jakby co moge miec przerywany dostep do neta to miejscie to na uwadze i nie zaczynajcie tej gry z dnia nadzien bo mam na nia chetke
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Agon
Posty: 473
Rejestracja: 2013-02-25, 21:53

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Agon »

Chromy pisze:Jakby co moge miec przerywany dostep do neta to miejscie to na uwadze i nie zaczynajcie tej gry z dnia nadzien bo mam na nia chetke
Niestety, gra już w toku i jutro startuje, a nie możemy czekać. Będziesz musiał obejść się smakiem.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Borysada K1, techniczna alfa

Post autor: Chromy »

Pupu pan Panda - 13 wrz 2014, o 01:29
pierdol się xDDDDDDDDDDDD
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy najwyższej wagi”