Karcianka

Istotne kwestie dotyczące rozwoju i bezpieczeństwa Borysady.
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Karcianka

Post autor: Vyctor »

Podział kart: (Bo nie wszystkie są takie same)
- Zasoby (Żywność, Surowiec bazowy, Woda, Surowiec napędowy)
- Armia (3-4 rodzaje jednostek działających na zasadzie papier-kamień-nożyce)
- Budynki
- Akcje

Ogólne mechaniki:
- Zasoby zużywamy podczas niektórych akcji, do tego ilość żywności limituje armię i budynki. Tak, to dotyczy też robotów.
- Jednostki w armii mają kilka statystyk, np. siła bojowa, typ (do papier-kamień-nożyce), koszt utrzymania.
- Budynki robią różne rzeczy, np. pozwalają uzyskać dodatkowe surowce
- Akcje zużywamy przy zagraniu, ale na starcie tury dostajemy ich kilka.
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Karcianka

Post autor: Borys »

Siemka, kto zrobi skrypt?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Altaris
Posty: 5
Rejestracja: 2014-09-08, 10:34

Re: Karcianka

Post autor: Altaris »

Może zamiast kamień-papier-nożyce ustanowimy klasyfikację rodzajową - lekki, średni, ciężki? Kamień-papier-nożyce zmusza do posiadania wszystkiego.
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Re: Karcianka

Post autor: Vyctor »

Nie trzeba mieć wszystkiego. Kamień-Papier-Nożyce pozwala po prostu na ciekawsze zagrania taktyczne niż "pobij punktami"
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Karcianka

Post autor: Glau »

Piszcie sugestie, nad konkretami pokminię w wolnej chwili. Mogą również być przykłady fajnych mechanik zaistniałych gdzie indziej lub przykłady pożądanych interakcji.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Re: Karcianka

Post autor: Vyctor »

Na pewno powinny być karty akcji pozwalające na zdobycie kilku sztuk danego surowca.


Zastanawiam się czy nie byłoby dobrym pomysłem skopiować części mechanik z karcianki dominion.

Mielibyśmy wtedy talię z surowcami i akcjami, i moglibyśmy kupować nowe surowce/akcje. Moglibyśmy też skumulować surowce, np. wydać 6 żywności by dodać do kolekcji kartę 3 żywności.

Wtedy juz zagrane karty wracają do talii. I takie 3 żywności pozwoli na lepsze zakupy.
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Karcianka

Post autor: Chromy »

Można zrobić tak z surowcami, że mamy karty surowców. I tyle ile ich mamy to tyle możemy zużyć surowców na turę. Czyli że niektóre karty można kupić za surowce. Np. zbudowanie farmy kosztuje drewno, kamień i jedzenie. Ale jakieś bardziej dojebane trzeba zdobywać za rozwój czy coś takiego. Na farmie innych graczy.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Agon
Posty: 473
Rejestracja: 2013-02-25, 21:53

Re: Karcianka

Post autor: Agon »

Można zrobić to, a potem może tamto, albo jednak nie to tylko tamto. Zróbmy borysadę v8 na Borysadzie, albo lepiej na Minnaros, bo na Borysadzie nie chcą, albo lepiej nie róbmy nic na Minnaros, bo na Borysadzie mówią że Minnaros jest złe. To zróbmy karciankę taką, albo lepiej taką.
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Re: Karcianka

Post autor: Vyctor »

Agon pisze:Można zrobić to, a potem może tamto, albo jednak nie to tylko tamto. Zróbmy borysadę v8 na Borysadzie, albo lepiej na Minnaros, bo na Borysadzie nie chcą, albo lepiej nie róbmy nic na Minnaros, bo na Borysadzie mówią że Minnaros jest złe. To zróbmy karciankę taką, albo lepiej taką.
wut.
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Pupu pan Panda
Posty: 821
Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka

Post autor: Pupu pan Panda »

Nic, to po prostu kwintesencja tego śmiecia.
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Re: Karcianka

Post autor: Vyctor »

Plansza:

Przeczytałem sb, i myślę że najlepszy będzie system hybrydowy.

Mapa w stylu borysadowym v7, z liniami połączeń. Każde połączenie to "1". Są też miejsca neutralne, więc da się np. zatrzymać w połowie drogi do odległego miejsca.

Miasta byłyby na planie "koła". Kolejno:
Poziom 1 - 5 slotów (na planie krzyża)
Poziom 2 - 9 (kwadrat 3x3)
Poziom 3 - 21 (do każdego który jest na krawędzi dodajemy pole)
Poziom 4 - 37 (patrz poziom 3)
Itp, itd


Skoro mamy science fiction, to proponuję takie rozwiązania odnośnie całej mapy:
- Planety i przekaźniki, na każdej planecie jedna kolonia
- Planety i przekaźniki, na każdej planecie kilka miejsc (poruszanie się między nimi to 1 akcja)
- Jedna planeta (kilka fracji podjęło kolonizację z różnych stron, and well, shit happens)
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Karcianka

Post autor: Mark Subintabulat »

Zacznę może od końca tego co było poruszone w poście Vyctora

Zatem jestem za drugą opcją z pewnym zastrzeżeniami tj. planety i przekaźniki/warmhole, a na każdej planecie kilka miejsc ("poruszanie się między nimi to 1 akcja"). Przy czym ja widziałbym podział całej mapy na następujące fragmenty:
1.Kilka układów słonecznych, a w każdym układzie kilka planet + tu do ustalenia czy chcemy przekaźnik orbitujący wokoło którejś z planet lub wokół samego słońca albo wormhole "zawieszony" w konkretnym miejscu w układzie.
2.Mniejszym fragmentem mapy byłyby same planety oraz "prowincje tych planet" - przy czym ilość prowincji na poszczególnych planetach może być różna. Sugerowałbym tu nieprzekraczanie jednocyfrowej liczby tych prowincji na planetę.
3.Kolejny fragment to właśnie rzeczone prowincje, w których głównym (lub jedynym) punktem będzie "miasto".
Tu własnie dochodzimy do tego czy
a)stosujemy model typu: kontrola "miasta" = kontrola całej prowincji a ew. budowanie/stawianie nowych struktur; mobilizowanie armi będzie się stackować w tym "mieście"
b)stosujemy model prowincji typu "mata" gdzie miasto jest centralnym punktem, ale wokoło jest kilka lokacji, których zajęcie przez przeciwnika lub sabotaż będzie obniżać w jakiś sposób możliwości tej prowincji np - mniejsza produkcja surowców. Kontrolowanie "miasta" dalej oznacza kontrolę prowincji, ale może się zdarzyć, że poza samym faktem kontrolowania prowincja nie przyniesie żadnych dochodów.

Teraz uwaga. Mój pomysł zawiera możliwość zejścia od 1 punktu do 3 czyli jeżeli nie chcemy bawić się w układy słoneczne (1), możemy ograniczyć się do jednego z kilkoma planetami (2) lub ograniczyć się do jednej planety (3) [ew. z księżycem :P]. Jeżeli ograniczymy się do jednej planety ew. z satelitą to jestem za tym aby zastosować model b) czyli "prowincja" mata. W innym wypadku nie ma moim zdaniem potrzeby się rozdrabniać.

I powtarzam. Nie przejebać z ilością prowincji, bo nie oszukujmy się żadne wersje borysady długo nie wytrzymują za długo. Jakby to działało do roku czasu to byłoby powyżej oczekiwań i powinniśmy tak ustalić ilość prowincji żeby w tym czasie istniała realna możliwość na znaczne zajęcie obszaru gry przez graczy.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Agon
Posty: 473
Rejestracja: 2013-02-25, 21:53

Re: Karcianka

Post autor: Agon »

Pupu pan Panda pisze:Nic, to po prostu kwintesencja tego śmiecia.
Lepiej uważaj cwaniaku, bo wyślę ci ekipę na chatę i się skończy kozakowanie.
Awatar użytkownika
Borys
Krul
Posty: 5516
Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
Tytuł: Wielki Chan Borysady
Has thanked: 46 times
Been thanked: 43 times

Re: Karcianka

Post autor: Borys »

JEBŁEM XDDDDD
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Karcianka

Post autor: Mark Subintabulat »

Dobra to może wymieńmy elementy węzłowe dla tego projektu bez których nie uda nam się go stworzyć. Zaliczyć do nich na pewno należy.

1.Ustalenie jak ma wyglądać obszar gry i jego organizacja - podział na prowincje
2.Kwestia tur - ile trwają i co gracze mogą podczas nich robić
3.Logistyka-Transport-Przemieszczanie się - czyli system przemieszczania jednostek i podróżowania
4.Surowce - ich rodzaj, przeznaczenie, występowanie i pozyskiwanie
5.Pozostałe istotne elementy mechaniki:
a)Walka i zdobywanie nowych terenów
b)Handel
c)Technologie (jeśli mają być odkrywana to na jakiej zasadzie? Czy stworzyć zamknięty katalog technologii, które gracze mogą odkryć i których potencjał jest znany od początku czy zrobić to na innej zasadzie)
5.Kwestia PvP
6.Szpiegostwo i dyplomacja (czy chcemy na start coś ala Planetarny Senat, w którym uchwalalibyśmy jakieś prawa mające zastosowanie dla części lub wszystkich - oczywiście można by łamać ale jakoś by się to odbijało)

Jeżeli nasuwają wam się jeszcze jakieś ważne kwestie to dajcie znać.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Karcianka

Post autor: Stasioman »

Glau mniej-więcej pisze:Raczyłbym zasugerować, byście jęli dzielić się sugestiemi
Sam nad czymś pomyślę, ale ogólnie reaktywne tury - w środowisku PBFa - to raczej marny pomysł. Czyli raczej żadnych counterspellów, chyba, że w postaci jakichś trap cardów czy secretów.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Karcianka

Post autor: Chromy »

Vyctor pisze:Plansza:

Przeczytałem sb, i myślę że najlepszy będzie system hybrydowy.

Mapa w stylu borysadowym v7, z liniami połączeń. Każde połączenie to "1". Są też miejsca neutralne, więc da się np. zatrzymać w połowie drogi do odległego miejsca.

Miasta byłyby na planie "koła". Kolejno:
Poziom 1 - 5 slotów (na planie krzyża)
Poziom 2 - 9 (kwadrat 3x3)
Poziom 3 - 21 (do każdego który jest na krawędzi dodajemy pole)
Poziom 4 - 37 (patrz poziom 3)
Itp, itd
Mi też się podoba ten pomysł, ale z góry zakładamy, że to będą kwadraty. A może to nie będą kwadraty tylko hexy - sześciokąty. I dodałbym, że przyrost trochę duży. Chociaż myślę, że ogólnie określenie tego powinno zależeć od jakiś dalszych ustaleń, które nakreślimy sobie w grze.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Karcianka

Post autor: Stasioman »

Chromy pisze:
Vyctor pisze:Plansza:

Przeczytałem sb, i myślę że najlepszy będzie system hybrydowy.

Mapa w stylu borysadowym v7, z liniami połączeń. Każde połączenie to "1". Są też miejsca neutralne, więc da się np. zatrzymać w połowie drogi do odległego miejsca.

Miasta byłyby na planie "koła". Kolejno:
Poziom 1 - 5 slotów (na planie krzyża)
Poziom 2 - 9 (kwadrat 3x3)
Poziom 3 - 21 (do każdego który jest na krawędzi dodajemy pole)
Poziom 4 - 37 (patrz poziom 3)
Itp, itd
Mi też się podoba ten pomysł, ale z góry zakładamy, że to będą kwadraty. A może to nie będą kwadraty tylko hexy - sześciokąty. I dodałbym, że przyrost trochę duży. Chociaż myślę, że ogólnie określenie tego powinno zależeć od jakiś dalszych ustaleń, które nakreślimy sobie w grze.
Fajnym pomysłem byłby IMO podział na kontynenty. Tj. kilka grup kropek mających ze sobą dobre połączenie (w grupie), mające małą liczbę połączeń z innymi kontynentami ☺ Satelita byłby po prostu kropką z jednym połączeniem do czegośtam. ♕
Awatar użytkownika
Vyctor
Posty: 228
Rejestracja: 2013-09-22, 21:37

Re: Karcianka

Post autor: Vyctor »

Stasioman pisze:
Chromy pisze:
Vyctor pisze:Plansza:

Przeczytałem sb, i myślę że najlepszy będzie system hybrydowy.

Mapa w stylu borysadowym v7, z liniami połączeń. Każde połączenie to "1". Są też miejsca neutralne, więc da się np. zatrzymać w połowie drogi do odległego miejsca.

Miasta byłyby na planie "koła". Kolejno:
Poziom 1 - 5 slotów (na planie krzyża)
Poziom 2 - 9 (kwadrat 3x3)
Poziom 3 - 21 (do każdego który jest na krawędzi dodajemy pole)
Poziom 4 - 37 (patrz poziom 3)
Itp, itd

Mi też się podoba ten pomysł, ale z góry zakładamy, że to będą kwadraty. A może to nie będą kwadraty tylko hexy - sześciokąty. I dodałbym, że przyrost trochę duży. Chociaż myślę, że ogólnie określenie tego powinno zależeć od jakiś dalszych ustaleń, które nakreślimy sobie w grze.
Fajnym pomysłem byłby IMO podział na kontynenty. Tj. kilka grup kropek mających ze sobą dobre połączenie (w grupie), mające małą liczbę połączeń z innymi kontynentami ☺ Satelita byłby po prostu kropką z jednym połączeniem do czegośtam. ♕
Obrazek
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Karcianka

Post autor: Chromy »

To może w tym zrobić, program jest prosty jak twoja stara.

Trójkąt to mogą być prowincje,
kwadraty planety
gwizdy to układu
inne chuje muje też można pooznaczać.

http://www.gliffy.com/
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Karcianka

Post autor: Mark Subintabulat »

Wy jak coś pierdolniecie to pierdolniecie, ale róbcie tak dalej, może przy okazji jakimś przypadkiem ciekawy pomysł wpadnie xD
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Ranjir
Posty: 620
Rejestracja: 2013-05-08, 21:41

Re: Karcianka

Post autor: Ranjir »

Grał ktoś w starcrafta planszówkę? Poniżej zamieszczam moje pomysły pomieszane z zasadami SC bg.

1.Ustalenie jak ma wyglądać obszar gry i jego organizacja - podział na prowincje
Każda planeta ma od 2 do 4 pól - kryształ, gaz, punkty (te ostatnie w tym wypadku nas nie interesuje, a więc mogłoby być przeznaczone pod inny surowiec). Mniejsze planety mają po dwa połączenia z innymi, a większe 3 lub 4 (nie każde połączenie musi być wykorzystane, ale zazwyczaj jest)


2.Kwestia tur - ile trwają i co gracze mogą podczas nich robić
Nie ma co robić długich. Dzień, dwa bez odpisu i tura przepadła. Tury po kolei, może z rotacją zaczynającego. Akcje: przemieszczanie jednostek, badania, budowa, kolonizacja, szkolenie (można to połączyć z budową).

3.Logistyka-Transport-Przemieszczanie się - czyli system przemieszczania jednostek i podróżowania
Akcja "przemieszczenia" pozwalałaby na poruszenie danej jednostki/jednostek o jedno pole (szybsze jednostki - zwiadowcy itp - o 2; jakieś technologie zwiększające prędkość; limitowana ilość dostępnych akcji; technologia dająca więcej akcji).

4.Surowce - ich rodzaj, przeznaczenie, występowanie i pozyskiwanie
Nie za dużo. 2-3 do budowy, żywność, może coś do przemysłu lub technologii. Występowanie: na każdej planecie coś jest, ale nie zawsze wszystko. A jeśli nawet wszystko to w małych ilościach. Surowce w postaci pól do eksploatacji - ogólnie nie do wyczerpania przy dobrym wykorzystaniu, ale można je przeeksploatować - wziąć w danej turze o 50% więcej niż pozwala na to złoże. Po wzięciu więcej niż można pole staje się nieaktywne (zaczerpnięte z SC). Daje to możliwość wojny gospodarczej - agresywny gracz zajmuje planetę/przyszły cel kolonizacji wroga, a następnie niszczy jej zasoby.
Pozyskiwanie: ponownie sięgnę do SC - gracz ma określoną, limitowaną liczbę robotników (można zrobić ich więcej, zwiększyć ich efektywność). Dany robotnik wydobywa w turze określoną liczbę surowca(1 a początku, po ulepszeniu 2?). I tu dwie opcje: albo niewykorzystane w danej turze surowce się marnują, albo można przechować MAŁĄ ilość określonego surowca. Nie ma sensu robić olbrzymich składów i magazynów bo samej grze to raczej nie pomoże. Surowce typu żywność/przemysł wymagały by ciągłego nakładu pracowników, a technologia/budowa wydobywane byłyby kiedy zajdzie potrzeba.

5.Pozostałe istotne elementy mechaniki:
a)Walka i zdobywanie nowych terenów
na walkę nie mam pomysłu. Zdobywanie nowych terenów w formie kolonizacji. Trzeba wybudować okręt kolonizacyjny, który jest dość drogi, ale zawiera w sobie wszytko by zbudować nową bazę. Jest powolny i też potrzebuje akcji przemieszczenia.

b) Handel
wariant 1: niewykorzystane surowce przepadają po końcu tury: gracze dogadywaliby się między sobą czego od siebie potrzebują. Przykład: gracz 1 potrzebuje metalu, ale ma sporo wolnych robotników, których może wysłać na pole żywności. Gracz 2 przesadził z szkoleniem jednostek i teraz jego pole żywności jest niewystarczające, a nie chce go przeeksploatować. Gracze dogadują się, że robotnicy gracza 1 wydobędą u niego 5 żywności, a gracza 2 5 metalu. Jeśli obaj mają transportery, to niezależnie od kolejności w danej turze obaj otrzymają dane surowce, ale część robotników będzie już zajęta pozyskiwaniem dóbr dla partnera.

wariant 2: można składować MAŁĄ ilość surowców. W tym wypadku gracze wymieniają umówioną ilość surowców. Wymiana zależna jest od graczy - tak jak się dogadają tak się wymieniają.

osobiście jestem za wariantem 1

c) Technologie
talia technologii. Jeśli dobrze ją rozbudować i ładnie zrobić, to wyjdzie duża ilość fajnych technologii. Sugeruję drzewko budynku badawczego. Każdy poziom daje dostęp do kolejnego poziomu technologii.
Opcjonalnie: jeśli na jakiejś planecie opracowano technologię, to kolejne planety gracza mają do niej dostęp z opóźnieniem tury/dwóch. Gracz pozostający w stosunkach handlowych z graczem o lepszej technologii ma bonus do jej opracowania - turę mniej/trochę taniej

5. Kwestia PvP
Do ustalenia. Albo bijemy się ze sobą - co byłoby znacznie ciekawsze przy dobrze ustalonych zasadach walki, albo PVE. Jeśli zasady byłby proste i skuteczne, a reszta dobrze opracowana, to przy szybkiej grze może udałoby się rozegrać więcej niż jedną partię karcianki.

6. Szpiegostwo i dyplomacja
Senat to ciekawa propozycja, ale chyba jakbyśmy grali PvE. W PvP każdy decyduje sam o sobie. Jeśli gracz raz kogoś zdradził to inni gracze już mu nie zaufają.
Szpiegostwo i dyplomacja wymagałby oddzielnych akcji - dyplomacja poprzedzałaby wymianę handlową, a szpiegostwo jest problematyczne. Jego obecność w grze wymaga MG który oceniałby akcje graczy i to z nim ustalałoby się kogo się szpieguje i co się odkrywa. Powodowałoby też, że wszelkie działania gracza stawałyby się niejawne, a więc MG musiałby być bardzo aktywny i mieć dużo zapału, żeby wszystko ogarniać.

Moja propozycja opiera się na planetach i układach słonecznych, ale łatwo da się ją przerobić na kontynenty na jednej planecie (chociaż planety mi pasują bardziej ;]).
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Karcianka

Post autor: Glau »

Hm. Może mimochodem wspomnę, że jest masa różnych ustalań które powoli się tworzą. Dlatego właśnie prosiłem w tym wątku bardziej o wyobrażenia/wymagania systemowe niż o konkretne mechaniczne rozwiązania. (Chyba że w kontekście gra X robiła Y, możemy się w jakiś sposób posiłkować tym, ponieważ X było dobre w szczególności właśnie w swoim Y)
Do lwiej większości pomysłów, ba nawet postów, odnosił się nie będę ponieważ wymagałoby to rozpisywania proponowanych przeze mnie zasad, a być może również argumentacji, dlaczego są lepsze. Jeżeli jednak miałbym spisane, proponowane przez siebie, zasady, równie dobrze mógłbym opublikować je i poddać do ogólnej dyskusji. Co w przeciągu paru dni planuję zresztą uczynić. Niemniej jednak spisywanie ich kilkakrotnie i argumentowanie przed owym terminem byłoby zbędną pracą, która spowolniłaby całość powstawania projektu.

---

Na razie nie ma zbyt wiele określone w kategorii pozyskiwania nowych technologii, tudzież kart dla akcji bardziej natychmiastowych. Pierwotna wizja wygląda tak, że będą możliwe do zdobycia, aczkolwiek na samym początku zwyczajnie ich nie będzie. W aktualnym nurcie prawdopodobnie będą dość drogie w użyciu, jeśli ktoś będzie więc miał pomysł na tanie a rozwijające rozgrywkę i uzasadnione fabularnie karty tego typu chętnie wysłucham dalszych sugestii.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Stasioman
Posty: 89
Rejestracja: 2013-03-03, 21:40
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Karcianka

Post autor: Stasioman »

Tyle, że nie dzielisz się nawet fundamentalnymi zasadami. Czy to będzie karcianka tematyczna, jak jakiś magic czy inny hearthstone, gdzie co turę wystawiasz budowlę, sprawdzasz, ile masz surowców, i wyrzygujesz co tylko możesz z ręki? Czy raczej bardziej "klasycznym" PBFem, gdzie wszystko, co daje jakąś przewagę organizacji politycznej, jest reprezentowane przez mniej lub bardziej czytelną i klarowną kartę? Jak wyglądają kolejki graczy - wszyscy rozgrywają akcje jednocześnie (w ciągu tury?), czy po kolei (w jakiś sposób?)? Jaką funkcję pełnią budynki, co dobiera się na rękę, po co? Co mają znaczyć akcje - to coś w stylu worker placement, czy raczej sorcery z magica?
Awatar użytkownika
Glau
Posty: 763
Rejestracja: 2013-05-10, 18:38

Re: Karcianka

Post autor: Glau »

Znaczy, sporo z tych informacji pojawiło się na chacie. Oczywiście możnaby teraz przekleić tutaj dyskusję, aczkolwiek będzie to dłuugie. Podobnie mógłbym przekleić parę rozmów z Vyctorem, ale to też będzie dłuugie i nieuporządkowane. Wolałbym jednak mieć jakieś podsumowanie tl;dr.
No i fakt faktem, to podsumowanie jest soon TM.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Karcianka

Post autor: Mark Subintabulat »

Mark Subintabulat pisze:Dobra to może wymieńmy elementy węzłowe dla tego projektu bez których nie uda nam się go stworzyć. Zaliczyć do nich na pewno należy.

1.Ustalenie jak ma wyglądać obszar gry i jego organizacja - podział na prowincje
2.Kwestia tur - ile trwają i co gracze mogą podczas nich robić
3.Logistyka-Transport-Przemieszczanie się - czyli system przemieszczania jednostek i podróżowania
4.Surowce - ich rodzaj, przeznaczenie, występowanie i pozyskiwanie
5.Pozostałe istotne elementy mechaniki:
a)Walka i zdobywanie nowych terenów
b)Handel
c)Technologie (jeśli mają być odkrywana to na jakiej zasadzie? Czy stworzyć zamknięty katalog technologii, które gracze mogą odkryć i których potencjał jest znany od początku czy zrobić to na innej zasadzie)
6.Kwestia PvP
7.Szpiegostwo i dyplomacja (czy chcemy na start coś ala Planetarny Senat, w którym uchwalalibyśmy jakieś prawa mające zastosowanie dla części lub wszystkich - oczywiście można by łamać ale jakoś by się to odbijało)

Jeżeli nasuwają wam się jeszcze jakieś ważne kwestie to dajcie znać.

Sygnalizuję jak mam wyobrażenia na poszczególne kwestie. Reszta też niech się wypowie bo jak każdy będzie chciał "coś" albo wszyscy nie będą chcieli "czegoś" to warto stwierdzić to już na początku a nie w połowie rozgrywki nagle zacząć nad tym płakać w koncie.

1. Obszar gry - proponowany podział na kontynent/y oraz satelitę satysfakcjonuje mnie w 100%. Bez satelity moja satysfakcja spada do ok 75%, ale wciąż jest wysoka.
Prowincje typu "sloty" w settingu typu si-fi (kolonizacja) wydają mi się równie dobre co prowincje typu "maty", a może nawet lepsze. Sam kształt prowincji jest mi w sumie obojętny, nie ważne czy to będą kwadraty, prostokąty, heksy, chujemuje. JEDNAKŻE nawiązując do punktu 3. z mojej listy powinny zachować takie właściwości żeby sensownie i logicznie się przez nie przemieszczać. Obrazek ilustrujący do czego prowadzi nazi-mechanikofilizm i czego się obawiam.
obrazek



2. Kwestia tur - omawiana na chacie koncepcja brzmi nieźle. Nie wiem czy stanęło na tym, że ustalamy jednak jakiś czasowy limit. Ja byłbym za tym żeby jednak tak uczynić. A jak gracz ma w planach gdzieś wypierdolić to niech zasygnalizuje wcześniej MG co ma zamiar zrobić albo przekaże w części dowodzenie swojemu sojusznikowi (chyba, że jest pałą i nikt go nie lubi)

3.W nawiązaniu do powyższego obrazka. Ja wiem, że można to ugryźć na wiele sposobów, ale proszę tylko żeby nie doszło do takiej sytuacji, że z odcinka A do odcinka D odległego o 10km będzie trzeba jechać 3 tury a z odcinka X do odcinka z oddalonego o 100km tylko 2 tury z powodu takiego, że "bo tak prowincje się narysowały"

4. Surowce - tu już się zdaję w całości na twórce. Jedna rada - nie przejebać z ilością.

5.
a)Walka - Na razie siedzę i cicho i czekam co przedstawi Glau
b)Handel - 2 warunki, które chciałbym aby były spełnione. 1 - Żeby się z tym za bardzo nie pierdolić - tj. że do każdego wysłanego transportu musi być losowane wydarzenie aka sesja. 2 - Żeby możliwe było w jakiś sposób sabotowanie/przecinanie lini etc.
Jeżeli pogodzenie warunku 1 z 2 byłoby zbyt trudne to wolałbym zachowanie warunku 1
c)Technologie - czekam na to co da Glau

6.PVP - Potencjał militarny poszczególnego gracza powinien być przynajmniej podobny jak innego NPC-tworu. Z drugiej strony suma potencjału militarnego wszystkich graczy powinna być przynajmniej podobna do sumy potencjału NPC-tworów. To są warunki konieczne do spełnienia żeby mówić w ogóle o jakimkolwiek PVP. Ten model nazwałbym "Względnym PvP" Osobiście wolałbym zmniejszyć jeszcze bardziej potencjał NPCów - tak żeby dążyć bardziej to modelu "Czystego PvP", ale tylko dążyć a nie go faktycznie osiągnąć.

7.Szpiegostwo i dyplomacja - niby proste, ale zagmatwane. Czekam na propozycję.

Aha i po chujowych doświadczeniach z miniborysady kolejna uwaga

Gracze IMO powinni kierować całą frakcją a nie tylko jego dowódcą. Jasne, że ew. zabicie dowódcy osłabia frakcję ale graczom nie powinno to uniemożliwiać przeprowadzanie akcji ew. może bardzo utrudniać. + dowódcę można zawsze wybrać nowego. Wiem teraz, że przesadzam, ale sobie wyobraziłem, że nakazałem generałowi X się napierdalać w prowincji Kutangens i ją bronić a potem w następnej turze otrzymuję wiadomość "Skandal w dowództwie! Doszło do aktu kazirodztwa. Już od dawna słyszano o plotkach, że generał X kocha się ze swoją siostrą pułkownik Y."
Gracz: 'Co kurwa?"
MG: "No chyba nie myślałeś, że masz pełną kontrolę nad swoimi postaciami?"

Wciąż tak nie myślę, ale kurwa bez przesady. Jasne, że jakieś zdarzenia losowe, ale kurwa umiar.
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Karcianka

Post autor: Chromy »

Dyplomacja:

Myślę, że ten sprawdzony pomysł usatysfakcjonuje wszystkich.

Mamy kosmiczny sejmik i mamy parę dekretów które możemy przegłosować. Np.
- Kupno jednostek kosztuje drożej.
- Jeśli jakaś technologia jest już opracowana dla innych graczy to kosztuje ona taniej.
- Można mieć do 3 satelit. (reszte trzeba oddać na złom)
- Za każdą planetę trzeba płacić podatek w wysokości x.
- Każda planeta generuje więcej surowca x.
- Embargo na towary gracza x.

I to są efekty, które oddziałują w mechanice. To nie są jakieś tam umowy między graczami, a taki efekt jest globalny i nie da się go uniknąć. To jak dodatkowa karta w grze, tylko na specyficznych zasadach. Proponuje, żeby każde takie postanowienie miało swoją odwrotność albo przynajmniej większość. Jak planety mogą generować jakiś surowiec, to odwrotne postanowienie może pozbawić ich tego dochodu.

Żeby było prosto to bez bawienia się w jakieś głosy. Każdy ma ich równą ilość. Trzeba się po prostu dogadać z innymi graczami w danej sprawie.

Szpiegostwo:
Są jednostki szpiegów, jedni są do wywiadu inni do kontrwywiadu, zabójcy, sabotażyści, szantażyści, dziwki. Kupuje się ich jako karty. Jak np. mamy takiego od kontrwywiadu przy naszym dowódcy to akcja 1 zabójcy się nie udaje, ale tracimy obie karty. Żeby odnieść sukces trzeba wysłać dwóch. Wtedy zużyty zostanie as od kontrwywiadu i zginie jeden zabójca. W każdym razie remisy wygrywa kontrwywiad. Jak kontrwywiad ma przewagę to giną tylko zabójcy, sabotażyści i tak dalej za wyjątkiem szpiegów od wywiadu, wtedy on po prostu się nie udaje, ale nie tracimy gościa od wywiadu - gracz posiadający kontrwywiad dostaje informacje zwrotną o sile szpiega, szpiegów.
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Mark Subintabulat
Wielki Szambelan
Posty: 1746
Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
Tytuł: A. Duda Borysady
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Karcianka

Post autor: Mark Subintabulat »

Takie ala ONZ też mi się bardzo podoba. Chromy nie ogarnął albo nie chciał ogarnąć, że będzie raczej jedna planeta, ale nie zmienia to tego, że można takie coś stworzyć tyle, że zamiast odniesień do planet będą odniesienia do prowincji etc.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz


Hard Corps Theme

Obrazek
Awatar użytkownika
Chromy
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-05-09, 12:36
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Karcianka

Post autor: Chromy »

Coś miał Glau napisać czy mi sie wydaje xd
?
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
Awatar użytkownika
Shalvan
Posty: 834
Rejestracja: 2013-03-03, 09:26
Been thanked: 2 times

Re: Karcianka

Post autor: Shalvan »

Chromy pisze:Dyplomacja:

Myślę, że ten sprawdzony pomysł usatysfakcjonuje wszystkich.

Mamy kosmiczny sejmik i mamy parę dekretów które możemy przegłosować. Np.
- Kupno jednostek kosztuje drożej.
- Jeśli jakaś technologia jest już opracowana dla innych graczy to kosztuje ona taniej.
- Można mieć do 3 satelit. (reszte trzeba oddać na złom)
- Za każdą planetę trzeba płacić podatek w wysokości x.
- Każda planeta generuje więcej surowca x.
- Embargo na towary gracza x.
Civ 5 tak bardzo :D Ale to rzeczywiście może działać, natomiast z drugiej strony ktoś może widzieć interes w handlowaniu z gościem na którego nałożono embargo. To co, handlujemy po kryjomu i robimy spisek? Czy mechanika nie pozwala?
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?

If I seem superhuman I have been misunderstood.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy najwyższej wagi”