PROWINCJE
Prowincje to podstawowe pole na mapie strategicznej. Każda z nich będzie opisana w konkretny sposób:
1. Nazwa i państwo do którego należy.
2. Ukształtowanie terenu (w większości równinny, górzysty w niewielkim stopniu, górzysty, górzysty w dużym stopniu; obecność lasów, rzek).
3. Zasobność w surowce naturalne.
4. Populacja prowincji.
5. Infrastruktura.
INFRASTRUKTURA I INWESTYCJE
Każda prowincja na starcie posiada punkty infrastruktury w zależności od jej ukształtowania geograficznego (5 na równinach, 4 na terenie górzystym w niewielkim stopniu, 3 na górzystym, 2 na górzystym w dużym stopniu).
Każda z inwestycji podanych w poniższej tabelce zwiększa infrastrukturę o 1:
[table]
@Infrastruktura | @Pop. |@Cena |@Dodatkowy wymóg;
@Sieć drogowa | @- | @20 | @- ;
@Sieć kolejowa| @- | @40 | @drogi, stal x 4;
@Sieć telegraficzna | @- | @30 | @miedź x 3 ;
@Sieć telefoniczna | @- | @30 | @telegraf, miedź x 3;
@Elektrownia | @2 | @40 | @-;
@Port przeładunkowy | @2 | @50 | @-;
@Centrum administracyjne | @2 | @30 | @-;
@Sieć pocztowa | @1 | @40 | @-;
@Przekaźnik radiowy | @- | @40 | @technologia: radio
[/table]
Duże inwestycje
Każda z dużych inwestycji wymaga punktu infrastruktury.
Fabryka - za każde 5 punktów populacji (max 15) pracujących w fabryce otrzymujemy punkt przemysłu.
Cena: 60
Stocznia - pozwala budować nowy okręt powietrzny, wymaga 5 populacji.
Cena: 70
Kopalnia surowca (należy określić jakiego) - każdy punkt populacji zwiększa wydobycie danego surowca o 1 powyżej wartości minimalnej, ale nie większej od maksymalnej (na przykład punkt populacji zwiększa wydobycie węgla z 5/8 do 6/8, a 2 punkty populacji z 5/8 do 7/8).
Cena: 60
Rafineria - działanie identyczne jak przy kopalni, dotyczy jednak ropy (na przykład punkt populacji zwiększa wydobycie ropy z 11/14 do 12/14, a 2 punkty z 11/14 do 13/14)
Cena: 60
Plantacja kauczuku - działanie identyczne jak przy kopalni i rafinerii, dotyczy jednak kauczuku (przykładowo punkt populacji zwiększy produkcję kauczuku z 3/5 do 4/5, a dwa punkty do 5/5).
Cena: 60
Huta stali - każdy punkt populacji (max 5) pozwala przetopić 1 żelaza i 1 węgla na 2 stali.
Cena: 50
Wytwórnia gumy - każdy punkt populacji (max 5) pozwala wytworzyć 1 gumy z: 1 kauczuku lub 2 ropy lub 3 węgla.
Cena: 50
Fabryka paliw syntetycznych - każdy punkt populacji (max 5) pozwala wytworzyć 1 ropy z 5 węgla.
Cena: 50
Ośrodek naukowy - co turę otrzymujesz punkt nauki, wymaga 5 populacji. W każdej prowincji może znajdować się tylko jeden taki ośrodek. Dodatkowo każdy ośrodek pozwala dokupić punkt nauki w cenie 300.
Cena: 200
Infrastruktura wojskowa
Nie jest ograniczona punktami infrastruktury.
Bunkier - pozwala obrońcy podczas bitwy ustawić na mapie taktycznej bunkier (max 10). Zniszczenie bunkra na mapie taktycznej skutkuje zniszczeniem go również na mapie strategicznej.
Cena: 80
Każda z poniższych baterii dział przeciwlotniczych zwiększa siłę obrony przeciwlotniczej prowincji o 1 (maksymalnie 10). Podczas bitwy można je wykorzystać na mapie taktycznej. Pełne statystyki zostaną uwzględnione gdy ostatecznie ustalę statystyki okrętów.
Bateria dział przeciwlotniczych lekkich - mały zasięg i siła rażenia, większa szybkostrzelność.
Cena: 10, stal x 1
Bateria dział przeciwlotniczych średnich - większy zasięg i siła rażenia, mniejsza szybkostrzelność.
Cena: 20, stal x 2
Bateria dział przeciwlotniczych ciężkich - duży zasięg i siła rażenia, mała szybkostrzelność.
Cena: 30, stal x 3